در این مقاله از دلایل ریمپ خودرو ساندرو استپ وی و تغییرات ایجاد شده در این خودرو خواهیم گفت. این خودرو مانند خودرو های دیگر از مزایا و معایبی برخوردار بوده که به آنها پرداخته ایم. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ توانسته است با سالها ریمپ خودرو های مسابقه ای و تیونینگ آنها به افتخاراتی در مراحل ریس و درگ دست پیدا کند، ما را دراین مقاله همراهی کنید.
از مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی چه می دانید؟
از مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی چه می دانید؟رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک و دنده ای یکی از خودروهای محبوب بازار است. اکنون قصد داریم معایب این هاچ بک کراس پارس خودرو را بررسی کنیم.
به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، رنو ساندرو استپ وی را باید مدل قدبلند رنو ساندرو معمولی دانست که شرکت پارس خودرو آن را برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ روانه بازار کرد.
این خودرو نسبت به رقبای چینی خود از کیفیت فنی بسیار بالایی بهره میبرد و همین موضوع باعث شد تا آنچنان معایب آن به چشم مشتریان نیاید. تولید رنو ساندرو استپ وی به دلیل مشکلات تحریمی و خروج شرکت رنو از ایران در سال ۹۸ متوقف شد.
در ادامه قصد داریم شما را با معایب این خودرو فرانسوی آشنا کنیم.
آشنایی با معایب رنو ساندرو استپ وی
کمبود امکانات رفاهی
رنو ساندرو استپ وی در حالی به بازار ایران عرضه شد که در واقع شرکت رومانیایی داچیا به عنوان زیرمجموعه رنو فرانسه آن را به تولید رسانده است. در واقع شرکت داچیا وظیفه تولید مدلهای ساده و اقتصادی محصولات رنو را بر عهده دارد و به همین دلیل محصولات داچیا که به بازار ایران عرضه شدهاند، از امکانات رفاهی و ایمنی محدودی بهره میبرند.
از طرفی نسل اول ساندرو استپ وی به بازار ایران عرضه شده که تاریخ عرضه آن در بازارهای جهانی به سال ۲۰۰۹ مربوط میشود. از این رو نمیتوانیم از این خودرو انتظار داشته باشیم که با محصولات جدید چینی به رقابت بپردازد. این موارد باعث شدهاند که رنو ساندرو استپ وی در بازار ایران دارای امکانات رفاهی بسیار کمی باشد و با چنین شرایطی باز هم مشتریان برای خرید آن باید هزینه زیادی بپردازند.
قدیمی بودن طراحی ظاهری
رنو ساندرو استپ وی به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده رنو ساندرو معمولی محسوب میشود. همچنین رنو ساندرو معمولی نیز مدل هاچ بک تندر ۹۰ یا لوگان به شمار میرود که نسل اول رنو لوگان در سال ۲۰۰۴ توسط داچیا به بازار عرضه شد. ۵ سال بعد شرکت داچیا در سال ۲۰۰۹ رنو ساندرو و ساندرو استپ وی را طبق نسل قدیم رنو کلیو تولید و روانه بازار کرد. در حال حاضر بیش از ۱۰ سال از معرفی نسل اول ساندرو استپ وی میگذرد و به همین دلیل نسبت به رقبای چینی خود دارای ظاهر قدیمی است. البته داچیا نسل دوم و سوم ساندرو استپ وی را تولید کرده است، اما در بازار ایران فقط نسل اول و قدیمی آن وجود دارد.
نفوذ صدا به کابین
پس از خرید خودرو ساندرو استپ وی و بعد از مدت کوتاهی با نخستین عیب این خودرو آشنا خواهید شد و آن هم نفوذ صدای موتور به کابین است. میزان نفوذ صدای موتور به کابین با افزایش دور موتور و سرعت خودرو افزایش پیدا میکند و در مدلهای اتوماتیک به دلیل ۴ دنده بودن گیربکس، موتور بیش از حد گاز میخورد و صدای موتور بسیار آزار دهنده خواهد بود. به دلیل ضعیف بودن عایقبندی علاوه بر صدای موتور، صدای اطراف نیز به کابین نفوذ کرده و نارضایتی مالکان را به دنبال داشته است.
نامتعارف بودن مصرف سوخت
ساندرو استپ وی را باید یک خودرو اقتصادی دانست که با هدف جذب نگاه مشتریان به بازارهای مختلفی عرضه شده است، اما مصرف سوخت آن اقتصادی نبوده و مالکان مدل اتوماتیک این خودرو در رانندگی در فضای شهری از نامتعارف بودن مصرف سوخت آن خبر دادهاند.
دلایل ریمپ ایسیو
موتور خودروهای ساندرو و استپوی (نسخه اتوماتیک) از نوع K4M 697 بوده است که ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در بخش اتوماتیک هم مانند مدل های AT تندر۹۰ و ساندرو با کد فنی DP2 که شباهت فنی زیادی به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و یک جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده های لغزنده و برفی هم در این گیربکس وجود دارد.
این موتور با ایسیو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دریچه گاز برقی و استاندارد آلایندگی یورو۴ کالیبره شده است. در زیر به برخی معایب برنامه آن اشاره می کنیم:
ساندرو استپ وی اتوماتیک به صورت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۸.۳ لیتری را به همراه دارد که این میزان در جادههای درونشهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۱ لیتر است. به همین دلیل ساندرو استپ وی در برابر رقیبی چون پژو ۲۰۷ اتوماتیک ضعیفتر بوده و در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت بنزین باید هنگام خرید به نامتعارف بودن مصرف سوخت ساندرو استپ وی توجه ویژه داشت.
هنگامیکه خودروی خود را برای ریمپ به دکتر ریمپ می آورید، برنامه خودروی شما خوانده شده و سپس با برنامه بهینه دکتر ریمپ که به روش Optimum Calibration مجدداً برای شرایط آب و هوایی و سوخت بی کیفیت داخلی تنظیم شده است، ریخته میشود.
خلاصه مزایای ریمپ:
۱) افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور
۲) افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو
۳) رفع کامل تاخیر پدال گاز
۴) رفع کُندی گیربکس نسبت به درخواستهای راننده
۶) رفع خطای کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم ( درصورت حذف کاتالیست یا فرسودگی آن)
۷) کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر بصورت تضمینی
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0