نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از خودرو پژو پارس خواهیم گفت که چه مزایا و چه معایبی دارد. و این خودرو بعد از ریمپ چه تغییراتی خواهد کرد و این فرایند برای این خودرو چه مزایایی خواهد داشت. برای انجام ریمپ ایسیو با تیم تخصصی دکتر ریمپ همراه باشید.

موتور XUM چند ایسیو دارد و مزایای ریمپ ایسیو آن چگونه است؟

موتور XUM ، قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است‌.

گشتاور این موتور ۱۵۴ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور دقیقه است.و استاندارد یورو ۴ را پاس می کند.

ایرانخودرو آن را با نام پارس ELX با موتور ۲۰۰۰(XUM) به بازار معرفی کرد و مثل همیشه همکاران حاضر در صحنه تلاش کردند تا به دروغ موتور این خودرو را همان موتور ۴۰۵ GLX 2000 دهند و از آن افسانه های موتور فرانسوی بسازند! در حالی که حجم واقعی موتور این خودرو ۱۹۰۵ سی‌سی است که بر اساس قواعد جهانی به عنوان یک پیشرانه ۱٫۹ لیتری شناخته می‌شود. با این حال ایران‌خودرو این محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتریانش معرفی کرد و علاوه بر این قلب جدید، دستی به سر و گوش نمای داخلی خودرو به ویژه داشبورد کشید تا حال‌و‌هوای دهه ۹۰ میلادی پدر این خودرو یعنی پژو ۴۰۵ با داشبوردی جدید کمی رنگ‌و‌بوی تازگی به خود بگیرد و البته قابلیت نصب دو ایربگ نیز فراهم گردد هرچند این داشبورد بدون هیچ کم و کاستی برای پارس LX نیز استفاده می شد. در پارس ELX با موتور جدید XUM روی کاغذ قدرت ۵ اسب بخار کم شده و شتاب حدود ۲ ثانیه افزایش پیدا کرده است و مصرفش نیز ۰٫۵ لیتر افزایش یافته لذا نمی‌توان انتظار داشت ELX جدید روند موفقیت‌های مدل قدیمی را ادامه بدهد. در واقعیت موتور XUM موتور XU7 بهبود یافته بود که قرار بود برای همیشه جایگزین XU7 شود اما با آغاز تحریم های دور اول و عدم توانایی ایرانخودرو در تامین موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ پارس ELX، تصمیم برآن گرفته شد تا این موتور بر روی پارس ELX نصب شود. هر چند این موتور نسبت به موتور قدیمی XU7 از مزایای فراوانی برخوردار بود ، اما بعداً ایرانخودرو از ادامه تولید خودروی پارس ELX خودداری کرد و این محصول برای همیشه به عمر خود پایان داد، البته در سالهای آخر تولید این خودرو ، دقیقا تفاوت پارس LX و ELX فقط به موتور نصب شده بر روی آنها محدود می شد.

جالب است بدانید اگرچه در زمان نگارش این مقاله، سه سال است که این مدل تولید نمی شود اما دانستن اطلاعات تکمیلی در مورد این موتور خالی از لطف نیست؛ البته ایرانخودرو مثل همیشه در توصیف محصولاتش اغراق می کند اما نکات فنی ای که برتری این موتور را نسبت به XUM قابل توجه می کند، ازین قرار است: ماشین کاری جدید شاتون و تغییر کامل میل‌لنگ از اصلی‌ترین تغییرات موتور XUM در مقایسه با موتور ۹۸ اسب بخاری XU7 است‌. در این موتور به منظور کاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت‌، پیستون کامل طراحی شده و در طراحی رینگ‌های جدید از شرکت ماهله آلمان بهره گرفته شده است‌. به منظور دستیابی به الزامات یورو ۴ نیز پروفیل میل بادامک و منیفولدهای هوای خروجی تغییر کرده و به منظور تامین هدف‌های آلایندگی کاتالیست از زیر بدنه خارج شده و بعد از منیفولد خروجی قرار گرفته است‌.

این موتور تنها با ایسیو زیمنس به بازار عرضه گشت و در عین حال به دلیل طراحی بهبود یافته سرسیلندر و منیفولد می توان با یک پکیج ریمپ اصولی، توان بیشتری از آن استخراج کرد و تا ۵ اسب بخار سرچرخ و ۱۳ نیوتن متر گشتاور، آن را ارتقا داد و با رفع مکث بین دنده ها که به دلیل رعایت استاندارد یورو۴ ایجاد شده، خودرویی فرز و پرتوان را به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید از تغییرات اصولی موتور، بهترین راندمان را دریافت کنید. در ریمپ این خودرو نیز کاتآف بر روی ۷۰۰۰ قرار می گیرد و با ایجاد تغییراتی در کالیبراسیون ایسیو، مصرف سوخت را تا یک لیتر با بنزین معمولی کاهش خواهیم داد و با اقدامات انجام شده شاهد افزایش تاپ اسپید خودرو نیز خواهید بود.

توجه:

پکیج ریمپ دکتر ریمپ به گونه ای تنظیم شده که در معاینه فنی و گارانتی خودرو، خللی ایجاد نمی کند.

ریمپ خودرو با برداشتن سرباتری یا فلش ایسیو ازبین نمیرود، تنها با دانلود برنامه پاک می شود.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو  ام وی ام ایکس 33

ایسیو خودروی MVM X33s از نوع bosch me 7.9.7 می باشد که با دریچه گاز برقی اداپته شده است. این مدل ایسیو دارای پردازشگر ST10F275 می باشد. پیشرانه استفاده شده در خودروی ام وی ام ۵۵۰ چهار ۴ سیلندر خطی است و ۱۹۷۱ سی سی حجم دارد و با توجه به پارامتر های مختلف، موتوری پرتوان را شاهد هستیم . حداکثر قدرت پیشرانه MVM X33s ۱۳۹ اسب بخار است که در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه به دست میاید و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر هم در دور موتور ۴۳۰۰ دور در دقیقه حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد .

با ریمپ می توان توان خودرو را تا ۱۴۹ اسب بخار افزایش داد و گشتاور را تا ۱۹۴ نیوتن متر افزایش داد.  این خودرو شتاب اولیه نسبتا ضعیفی دارد که شما را از شتابگیری ماشین ناامید می کند و در صورت استفاده از حالت اسپرت مصرف سوخت ماشین افزایش خواهد داشت و چندان ماشین اقتصادی تلقی نمی شود اما با ریمپ ایسیو می توان مصرف شهری این خودرو را تا حد ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش داد. پیشرانه این خودرو با یک گیربکس از نوع CVT کوپل شده است که با موتور ماشین نا هماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد ، دقیق عمل نمیکند و چندان هوشمند نیست ولی می توان با ریمپ ایسیو هماهنگی بهتری بین موتور و گیربکس ایجاد نمود. از طرف دیگر در خیلی از موارد دیده شده است که خودرو در حال شتابگیری ، صدای ناک می دهد (بخصوص در سربالایی) که این صدا برای سلامت موتور در درازمدت مضر است و علت آن برنامه ریزی غلط ایسیو است که با بنزین ایران تطبیق داده نشده، اما در دکتر ریمپ این نقیصه نیز کاملاً برطرف می گردد.

یکی از مشکلاتی که دارندگان این خودرو با آن مواجه هستند، کشش پایین خودرو در سر بالایی ها می باشد. منشا این ایراد در برنامه ایسیو موتور می باشد که از سوی کارخانه و به دلیل استانداردهای یورو۵ ایسیو را محدود کرده است. هنگامی که شما پدال گاز را سریعا تا انتها فشار می دهید. دریچه گاز به دلیل تاخیری که دارد دیر باز شده و شتاب گیری سریع اتفاق نمی افتد. برای رفع این ایراد دکتر ریمپ می تواند پارامتر های دریچه گاز و گشتاور خودرو تغییر دهد تا شتاب گیری سریع و بی نقص اتفاق بیفتد. در حقیقت پس از ریمپ، در مود اکو (ECO ) نیاز حرکتی خودرو تامین می شود و احتیاجی به استفاده از مود اسپرت برای شتاب بیشتر نمیباشد.

در ریمپ MVM X33s دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم، اما توان خودرو را افزایش دهیم. از آنجایی که اطلاعات تعویض دنده (معکوس کشیدن ها) در ایسیو ذخیره می شود می توانیم با ریمپ تاخیر دریچه گاز را بهتر کرده و معکوس های خودرو را نیز سریعتر از قبل کنیم.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رفع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه حرکت

۶- شتاب گیری ثانویه بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبود عملکرد گیربکس و هماهنگی بهتر با موتور (آپدیت گیربک

۱۰- افزایش شتاب صفرتا صد در حدود یک الی دو ثانیه

۱۱- رفع مکث گیربگس در حین حرکت به عقب

۱۲- کاهش قابل توجه دل زدن د حین حرکت ثابت با کروزکنترل

۱۳- رفع صدای ناک (مناسب شهرستانهایی که از بنزین یورو۴ برخوردار نیستند



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو تندر 90 و دلایل انجام این فرایند را خواهیم گفت. برای انجام این فرایند به هر جایی اطمینان نکنید.. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در خصوص ریمپ خودرو های مسابقه ای و شهری و خارجی توانسته است افتخارات زیادی در این خصوص کسب نماید.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دلایل ریمپ کردن خودرو تندر 90؟؟

در حقیقت علم ریمپ خودرو، علم گرفتن خروجی و توان بیشتر از موتور بوسیله کالیبراسیون اپتیممoptimum calibration ایسیو می باشد که تخصص دکتر ریمپ می باشد در این روش بدون افزایش مصرف سوخت راندمان موتور بهینه می شود.

موتور خودروهای مونتاژی رنو در ایران K4M است که ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در بخش گیربکس، نسخه اتوماتیک هم مانند مدل های AT تندر۹۰ و تندرپلاس با کد فنی DP2 که شباهت فنی زیادی به AL4 هم دارد، عرضه گشته و دارای چهار دنده است. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده های لغزنده و برفی هم در این گیربکس وجود دارد اما از حالت S یا اسپرت خبری نیست.

اما در نسخه دنده ای از سال ۹۶ اوضاع کمی فرق کرده تا پیش از این تندر فقط با گیربکس JH3 عرضه می گشت که یکی از ایرادات بارز آن، خرابی گردگیر پلوس و نشتی روغن گیربکس بود که در صورت عدم رسیدگی منجر به آسیب دیدگی شدید گیربکس می­شد، اما از سال ۹۶ خریداران می توانستند جعبه دنده بهبودیافته (مشهور به مدل JHQ) را سفارش بدهند. تفاوت این تغییر را افرادی متوجه می شوند که قبلا سوار خودروهایی چون تندر۹۰ و ساندرو دنده ای شده اند و حال واکنش این گیربکس را به شکلی دیگر احساس می کنند که نسبت به گیربکس قبلی عملکردی دقیقتر و سریعتر دارد به عبارتی گویی کوئیک شیفتر به آن اضافه شده است.

خلاصه مزایای ریمپ  :

افزایش توان موتور تا ۷ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور

افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو

رفع تاخیر پدال گاز

رفع  کُندی گیربکس نسبت به درخواستهای راننده

حذف کات آف( درمدلهای دنده ای)

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر بصورت تضمینی

کاهش دمای آب (درصورت نیاز مشتری، البته این خودرو اساساً احتیاجی به کم کردن دمای آب ندارد)

افزایش بُرد خودرو در حالت CNG



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله به طور کامل خودرو تندر 90 را توضیح داده و خواهیم گفت که این خودرو چه معایب و مزایایی دارد. این خودرو از پتانسیل بالایی برای ریمپ را دارا می باشد که در مقالات قبل ریمپ خودرو را به طور دقیق توضیح داده ایم. برای انجام این فرایند شما میتوانید با دکتر ریمپ  همراه باشید.

حضور مجدد خانواده رنو در ایران با پروژه L90  و مدل مشهور داچیا لوگان و در کشورمان با نام رنو تندر۹۰  از سال ۸۶ آغاز شد و مدل پایه گازسوز این خودرو نیز از سال ۸۹ به سبد تولیدات این محصول اضافه گشت که در بخش موتور و گیربکس تغییراتی جهت راندمان بیشتر از سوخت CNG اعمال گشته بود ، عرضه مدل اتوماتیک این خودرو نیز از سال ۹۲ توسط ایرانخودرو آغاز گشت و در ادامه مدل پیک­آپ (وانت) در اواسط سال ۹۳ و  تندر پلاس (که در حقیقت فیس لیفت مدل ۲۰۰۹ L90 هست) در اواخر سال ۹۵ به بازار عرضه گشت.

مونتاز تندر۹۰ همزمان با ایرانخودرو در سال ۸۶ آغاز گشت و در سال ۸۷ یک فیس لیفت توسط سایپا برای این خودرو عرضه شد که در نهایت با موافقت رنو تغییرات قسمت عقب اعمال گشت و به عنوان پارس تندر به بازار عرضه گشت به جز تغییرات قسمت عقب و زه در متفاوت ، تغییر تکنیکال دیگری در این خودرو رخ نداد.

از جمله ایرادات فاحش این ایسیو عدم تطابق کالیرباسیون برنامه با نیروی مورد نیاز کمپرسور کولر می باشد که در شروع حرکت بخصوص در ترافیک ها با دنده یک به شکل یک مکث عجیب احساس شده و خودرو با سنگینی حرکت خود را آغاز می کند! این نقص در هنگام شروع در حرکت در سربالایی ها به اوج خود می­رسد.

ایراد دوم این است که خودرو نسبت به هماهنگی عالی بین موتور و گیربکس اما دور بالای ضعبفتری دارد، به عبارتی کشش خوبی که در دورهای پایین (البته بدون روشن بودن کولر!) مشاهده می شود در دورهای بالا از دست می رود، البته عده ای از کارشناسان فقدان سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ را علت این نقیصه می دانند ولی دکتر ریمپ معتقد است می توان این نقص را تا حد بسیار زیادی با ریمپ برطرف نمود.

باتوجه به جدیدتر و مدرنتر بودن موتور K4M نسبت به موتور TU5 باید دانست که حق مالکین خودروهای تندر ۹۰ است که خودرویشان وحشی تر حرکت کند! بخصوص که در این مدلها دریچه گاز سیمی بوده و ریسپانس (واکنش) پدال گاز خوب است اما جالب است بدانید ، این ریسپانس بهتر ازین هم می تواند بشود!

در مدل های یورو۴ بنا به الزام رعایت استانداردهای آلایندگی شاهد آن هستیم که عملکرد خودرو نسبت به مدل یورو۲ اندکی ضعیفتر شده، که این ضعف پس از ریمپ، کاملاً از بین خواهد رفت! پس جای نگرانی نیست.

تاخیر دریچه گاز یکی از دلایل کندی دور گرفتن این خودروها است

برقی بودن دریچه موجب کندی در عملکرد گیربکس اتوماتیک شده.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن کولر (البته در این مدل کمتر از مدل های دنده دستی است.)

وجود خطای فرسودگی کاتالیست و روشن بودن دائم چراغ چک و تعویض بی جهت سنسور اکسیژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجیب نسبت به مدل های دنده دستی.

آیا دکتر ریمپ وانت L90 را هم ریمپ می کند؟

بله ایسیو این خودرو همانند مدل دنده دستی بوده و به راحتی ریمپ می­شود و راندمان این خودرو بخصوص در سربالایی ها و هنگام بار سنگین بخوبی افزایش می یابد.

آیا ریمپ خودرو تندر۹۰ پارس خودرویی با ایرانخودرویی فرق می­کند؟

از آنجا که تامین خطوط تولید ایرانخودرو و سایپا به عهده شریک سوم یعنی رنوپارس بود بنابراین تصور اینکه این دو خودرو با هم فرقی داشته باشند غلط بوده و ریمپ آن نیز با هم فرقی ندارند. بطور کلی فرایند ریمپ به توانایی و مهارت بستگی دارد.

آیا وجود محافظ ایسیو بر روی فرایند ریمپ تغییری ایجاد می کند؟

خیر از آنجا که دکتر ریمپ برای ریمپ ایسیو ، آن را باز نمی­کند، وجود این قطعه تاثیری بر فرایند ریمپ نخواهد داشت.

آیا ریمپ ایسیو مگان ۱۶۰۰ مثل ریمپ رنو تندر۹۰ است؟

خیر ایسیو خودروی تندر ۹۰ با مگان ۱۶۰۰  کاملاً متفاوت بوده به همین خاطر فرایند ریمپ این دو خودرو با هم کاملاً متفاوت است. ایسیو مگان ۱۶۰۰ از نوع ساژم S3000 می باشد و از سنسور میل سوپاپ و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بهره می برد.  سرسیلندر این دو موتور با هم متفاوت هستند.

آیا بعد از ریمپ مصرف سوخت بالا می رود؟

خیر برنامه ریمپ بهینه دکتر ریمپ به نحوی تنظیم شده که مانع از افزایش مصرف می­شود.

آیا ریمپ پارس تندر با تندر۹۰ معمولی فرق دارد؟

خیر این دو خودرو فقط در ظاهر با هم تفاوت داشته و در بحث ایسیو و ریمپ با هم یکسان هستند. ایسیو تندر ۹۰ دنده دستی با پارس تندر یکی هست



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از خودرو تیبا و تیبا 2 خواهیم گفت که با ریمپ ایسیو چه تغییراتی خواهد کرد. و معایب این خودرو اعم از کشش و شتاب کم وناک خودرو و مصرف زیاد بنزین است که همه این معایب از بین میرود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با خودرو تیبا و مزایای ریمپ این خودرو بیشتر آشنا شوید.

ریمپ خودرو تیبا و تیبا 2

تغییرات جداول سوخت و جرقه در تیبا و تیبا۲ با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور خودرو تیبا قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو  تیبا مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ریمپ بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز خودرو تیبا به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

A– در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B– همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تیبا۲ تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

مرحله ۳ (ریمپ خودرو بر روی موتور با لوازم افترمارکت  و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز تیبا و تیبا۲ به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

a – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

b- افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

c-  معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع نموده.

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

حذف و تغییر محدوده کاتاف

رفع مشکل استارت سرد

تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

خودرو ریو از پتانسیل بالایی برای فرایند ریمپ را دارد که در این مقاله از مزایای ریمپ ایسیو ریو را خواهیم گفت. برای انجام این فرایند میتوانید با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

ریمپ ایسیو ریو

تغییرات جداول سوخت و جرقه در خودرو کیا ریو با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور  ریو قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز ریو به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ریمپ خودرو بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز خودرو کیا ریو به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

A – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

مرحله ۳ (ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت  و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

– همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

- افزایش کاتاف ریو نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

  -  معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع نموده.

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

حذف و تغییر محدوده کاتاف

رفع مشکل استارت سرد

تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله راجب خودرو سمند ومزایا و معایب این خودرو خواهیم گفت. که با ریمپ خودرو چه تغییراتی بر روی این خودرو به وجود می آید. در مقالات قبل از ریمپ ایسیو به طور کامل توضیح داده ایم. میتوانید برای تکمیل اطلاعاتتون مقالات دکتر ریمپ را مطالعه کنید.

این مدل سمند همچنان برخی از مشکلات دیگر مدل‌های سمند را با خود به همراه دارد. کاربران زیادی از کیفیت رنگ بدنه و کیفیت مونتاژ سپرها شکایت دارند. مصرف سوخت این خودرو هم کمی بالاست که با توجه به وزن زیاد و بزرگی این خودرو، امری طبیعی است. شاسی آن بیش از حد سنگین است و بعد از چند سال استفاده دچار استهلاک در ناحیه اکسل عقب می‌شود. از جمله مزایای آن می‌توان به پشتیبانی خوب ایران‌خودرو و همچنین تامین قطعات یدکی آن اشاره کرد.

از دیگر ایرادات این خودرو به موارد زیر اشاره نمود:

۱)نا هماهنگ بودن گیربکس با موتور خودرو که واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعویض دنده از یک به دو کاملا مشهود بوده و شاهد افت شتاب اولیه می باشد.

۲) تاخیر دریچه گاز

۳) مکث بین تعویض دنده

۴)ورود صدای موتور به اتاق در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۵) کُپ کردن خودرو در هنگام حرکت با کولر روشن

۶) دل زدن موتور هنگام شروع حرکت

7)دید ضعیف به اطراف خودرو علی الخصوص دید از جلو و ایجاد مزاحمت ستون های جلو برای راننده

۸) ضعف کیفی قطعات الکتریکی

۹)بالا بودن دمای آب و داغ شدن موتور بخصوص در نمونه های دوگانه سوز

۱۰)روغن ریزی قطعه اویل ماژول (در قدیم

۱۱)خرابی سنسور میل سوپاپ

۱۲)گیرکردن سوپاپ CVVT

مزایای ریمپ خودرو

در صورتیکه موتور خودرو در بهترین شرایط عملکردی باشد می توانیم با بنزین معمولی خودرو را تا ۸ اسب بخار تقویت کرده (بدون تجهیزات) و تا ۱۰نیوتن متر گشتاور را افزایش دهیم در حالیکه در حالت طبیعی شاهد دکترریمپ توانسته است با تلاش و تحقیق فراوان برای این خودرو دو پکیج ریمپ طراحی کنند به این شرح:

* پکیج اکونومی: بدون افزایش توان ، فقط جهت کاهش مصرف سوخت

* پکیج شهری: ۵ اسب بخار افزایش بدون افزایش مصرف سوخت و ۱۰ نیوتن متر افزایش گشتاور

* پکیج ریسینگ: ۰۱ اسب بخار با اندکی افزایش مصرف سوخت و ۱۵ نیوتن متر افزایش گشتاور (داشتن تجهیزات تقویتی در این پکیج الزامیست(

 

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو پراید با ایسیو زیمنس توسط دکتر ریمپ و افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه  مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید . هزینه ریمپ پراید چقدر است ؟ میزان بهبود پراید پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پراید است آمده است.

ریمپ خودرو پراید

صفر تا 100 پراید معمولا بین 17 الی 19 ثانیه ( میانگین 18 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو پراید و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای پراید رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 3 تا 4 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در پراید نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

در انجام ریمپ پراید شاهد تغییرات جداول سوخت و جرقه در این خوردو با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور هستیم. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

Stage 2 ریمپ بر روی موتور استاندارد: در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تاثیرات ریمپ ایسیو بر روی خودروی جنسیس کوپه و سدان با ایسیو دلفی MT86 و MT38

افزایش توان موتور بین ۱۵ تا ۲۰ اسب سر چرخ :

هنگامی که از ریمپ دکتر ریمپ برای این مدل خودرو استفاده می شود توان و گشتاور موتور بصورت قابل توجهی افزایش یافته و این امر باعث می شود تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ به اندازه ۱٫۳ ثانیه کمتر از قبل شود.

رفع ایراد تاخیر در معکوس کشیدن ها (دنده ۳ به ۲ یا ۴ به ۳)

گیربکس خودروی جنسیس کوپه نوع ZF بوده که به دلیل ضرایب دنده ای که در این گیربکس تعریف شده است معمولا در برخی شرایط مانند شتاب گیری های سریع معکوس ها کند اتفاق می افتد. با ریمپ خودرو تیم دکتر ریمپ معکوس ها سریعتر از قبل شده و دنده مرده در گیربکس کاملا حذف می شود. این امر کمک شایانی در کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

رفع تاخیر دریچه گاز :

تاخیر دریچه گاز در این خودرو چندان زیاد نمی باشد ولی می توان با ریمپ ایسیو این تاخیر را بهتر کرد.

حذف سنسور دوم اکسیژن :

هنگامی که کاتالیست خودرو به هر دلیلی (مانند پر شدن کاتالیست) تخلیه شود و یا نصب هدرز و کیت اگزوز خطای سنسور دوم اکسیژن در ایسیو نمایش داده شده و چراغ چک روشن می شود. تیم دکتر ریمپ با ریمپ ایسیو می تواند خطای کاتالیست را رفع کند و دیگر چراغ چک به دلیل خطای کاتالیست روشن نخواهد شد

افزایش توان تا ۲۵ اسب و ۳۰ نیوتن متر گشتاور سر چرخ های خودرو

دوستانی که این خودرو را دارند می دانند که کیت اگزوز آرک که یک برند آمریکایی است با قیمت حدودی ۲۰۰۰ دلار ، توانی معادل ۱۵ اسب بخار با بنزین یورو ۴ را ایجاد می کند که ریمپ کدکتر ریمپ قوی تر و بهتر از این کیت اگزوز گران قیمت می باشد.

دکتر ریمپ توانایی و دانش فنی ریمپ این خودرو را داشته و می تواند از طریق پورت دیاگ OBDll و بدون باز کردن ایسیو خودروی شما را ریمپ کند.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله ازمدل های مختلف ایسیو های خودرو های 206 و 207 و تفاوت های آنها را توضیح خواهیم داد. و خواهیم گفت کدام برای ریمپ مناسب ترند. برای انجام این فرایند حتما قبل از آن از مرکز مربوطه مورد نظر تحقیق کنید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. شما میتوانید با انجام ریمپ ایسیو در دکتر ریمپ خودرو خود را ضمانت کنید. انجام این فرایند در این مرکز از 2 سال ضمانت کتبی همراه می باشد.

تفاوت میان انواع ایسیوهای مختلف نصب شده بر روی ۲۰۶ و ۲۰۷

در ۲۰۶ و ۲۰۷ های سال ۹۰ به بعد ایسیوهای زیمنس (Siemens) – بوش (Bosch) – ایزی یو (EeasyU) نصب شده اند. که از نظر نرم افزاری وسخت افزاری تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که در این قسمت بصورت مختصر به این تفاوت ها می پردازیم.

ایسیو های زیمنس

این ایسیو ها دارای یک کانکتور بوده که دسته سیم موتور را به ایسیو وصل می کند. در ایسیوهای زیمنس که خود مدل های مختلفی دارد (CbmE4-Cim-E4 و …) از نظر نرم افزاری داراری جداول گشتاور، پاشش سوخت، محدود کننده ها ، آوانس جرقه زنی، پارامتر شارژ کویل و دما و … می باشند که در ریمپ از آن ها استفاده می شود.

این ایسیو ها دارای یک سری جداول انحصاری بوده که در انحصار دکتر ریمپ بوده و در ریمپ از آن جداول استفاده می شود ، ایزی یو (EeasyU) : این ایسیو ها دارای ۲ کانکتور بوده که دسته سیم موتور را به ایسیو وصل می کند. EeasyU قابلیت خواندن و ریختن برنامه از پورت دیاگ را دارد و نیازی به بازکردن ایسیو نیست. از نظر جداول مشابه با زیمنس بوده چون که از یک خانواده می باشند.

بوش (Bosch)

ایسیو بوش Me17.9.71 که بر روی ۲۰۶ و ۲۰۷ های مدل ۹۶ و ۹۷ نصب شده است از نظر نرم افزاری و سخت افزاری تفاوت زیادی با سایر ایسیو ها دارد و در ریمپ این مدل ایسیو جداول مختلفی وجود دارد که می توان به جداول پدال گاز و دریچه گاز برقی، پاشش سوخت، گشتاور و آوانس جرقه زنی و … اشاره نمود.

ریمپ خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیوهای سری Sagem S2000

در ۲۰۶ تیپ ۲ با دریچه گاز سیمی از ایسیو مدل Sagem S2000 استفاده می شود.

از انجایی که دریچه گاز این مدل از نوعی سیمی بوده و برقی نمی باشد ، کپ دریچه گاز در حین حرکت و تعویض دنده ها مشهود بوده که با ریمپ ایسیو می توان آن را اصلاح نمود.

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان، کاهش و اصلاح دمای فن ، تغییر محدوده کاتاف ، تغییر کات آف

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور از مواردی است که می توان با ریمپ ایسیو اصلاح و بهینه نمود.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان پیش آمد هنگام رانندگی با خودرو بسترن بی30 توان و قدرت موتور مخصوصا در سر بالایی ها بسیار کم و کسل کننده باشد. ما با انجام ریمپ خودرو میتوانیم این مشکلات و دیگر معایب این خودرو اعم از تاخیر پدال گاز، کاهش مصرف سوخت را به طور تضمینی بر طرف کنیم. برای انجام این فرایند با دکتر ریمپ همراه باشید.

آشنایی با ریمپ خودرو بسترن B30

بسترن B30 عملا در سال ۲۰۱۵ بعنوان یک محصول تجاری وارد بازار داخلی چین گردید اما گر نگاهی به عقبه این خودرو بیاندازیم متوجه تاریخچه نه چندان روشن این خودرو خواهیم شد.شرکت فاو در سال ۲۰۱۰ نمونه مفهومی این خودرو را در نمایشگاه شانگهای چین بعنوان یک سدان شهری رونمایی کرد.در سال بعد شرکت فاو نسخه تجاری B30 را با نام “اولی” عرضه نمود که بدلیل عدم موفقیت سریعا تولیدش را متوقف کرد.فاو که در این سگمنت خودرویی دیگری نداشت تصمیم گرفت با تغییرات بر روی نمونه مفهومی سال ۲۰۱۰ ،نسخه تجاری را به سبد خود اضافه کند. این تلاش فاو در سال ۲۰۱۵ نتیجه داد و عملا نسخه تجاری بسترن B30 در سال ۲۰۱۵ به بازار داخلی چین عرضه شده است.

این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده خودروکه با همکاری با شرکت های فولکس واگن ، آئودی ، مزدا و جنرال موتورز توانسته به تولید سالانه بیش از ۳ میلیون دستگاه دست یابد. این محصول بر روی یکی از پلتفرم های مربوط به شرکت فولکس واگن(Bora) شکل گرفته است و از نکات مورد توجه این پلتفرم ، تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن (JETTA) )نسخه سدان فولکس واگن گلف) می باشد.

طراحی سیستم پیشرانه با موتوری با حجم ۱٫۶ لیتر که متناسب با سایز خودروهای متوسط انجام شده است، طراحی با زنجیر تایم منجر به کاهش صدای خودرو و همچنین عدم احتیاج به تعویض این قطعه برای تمام طول عمر این موتور می باشد.(کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری)

 سری موتورهای۴GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده است که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است ؛ استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ بوده لذا با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد (توان خودرو ۱۰۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتون بر متر)

ریمپ بسترن

از انجایی که ایسیوی این مدل خودرو از نوع ME17 می باشد، دارای پسوورد بوده و بایستی با پروگرمر های خاص برنامه ریزی شود.میکروی این ایسیو از نوع SAK TC1728 بوده که دارای الگوریتم چک سام بسیار پیچیده می باشد و فقط با وینولس اورجینال که دکتر ریمپ از آن بهره می برد می توان آن را محاسبه نمود. (ریمپ این ایسیو را به دست افراد متفرقه نسپارید.

رفع تاخیر دریچه گاز، افزایش توان و گشتاور موتور، کاهش مصرف سوخت و تقویت دورهای پایین و بالا از مزایای ریمپ این مدل خودرو می باشد.

در ریمپ ایسیو این مدل خودرو ایسیو باز نمی شود وبا تغییرات در جداول سوخت،جرقه،شتاب گیری،گشتاور و … می توان گشتاور و توان موتور را افزایش داد و معکوس کشیدن خودرو با ریمپ سریع تر می شود.

 رفع کپ اولیه خودرو : بدلیل استانداردهای آلایندگی (یورو ۴) : برای رعایت استاندارد های الایندگی و کاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهانی دریچه گاز جلوگیری نموده، و باعث تاخیر باز شدن دریچه گاز شده و گاها همین تاخیر باعث کاهش کیفیت رانندگی و دلزدگی مشتریان می گردد. دکتر ریمپ باتغییرات جداول مربوط به دریچه گاز برقی تاخیر دریچه را به حد بسیار قابل قبولی کاهش می دهد.

بسترن B30 به علت مشکلات متعددی همچون مصرف سوخت بالای شهری باعث نارضایتی مشتریان شده است ، دکتر ریمپ با تغییرات جدول سوخت و جرقه بدون کاهش توان موتور و افزایش دمای موتور مصرف سوخت این خودرو را نزدیک به ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می دهد.

در بسترن B30 با گیربکس اتوماتیک شتاب اولیه بسیار ضعیف بوده و tcu تمایل به پایین نگه داشتن دور موتور دارد که همین علت باعث کاهش شتاب اولیه و ثانویه خودرو شده و این خودرو را تنبل و کند نموده است ، دکتر ریمپ با با آپدیت نرم افزاری موتور و گیربکس تمامی مشکلات فوق را مرتفع نموده و باعث افزایش رضایت مشتری می گردد.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان پیش آمد هنگام رانندگی با خودرو بسترن بی30 توان و قدرت موتور مخصوصا در سر بالایی ها بسیار کم و کسل کننده باشد. ما با انجام ریمپ خودرو میتوانیم این مشکلات و دیگر معایب این خودرو اعم از تاخیر پدال گاز، کاهش مصرف سوخت را به طور تضمینی بر طرف کنیم. برای انجام این فرایند با دکتر ریمپ همراه باشید.

آشنایی با ریمپ خودرو بسترن B30

بسترن B30 عملا در سال ۲۰۱۵ بعنوان یک محصول تجاری وارد بازار داخلی چین گردید اما گر نگاهی به عقبه این خودرو بیاندازیم متوجه تاریخچه نه چندان روشن این خودرو خواهیم شد.شرکت فاو در سال ۲۰۱۰ نمونه مفهومی این خودرو را در نمایشگاه شانگهای چین بعنوان یک سدان شهری رونمایی کرد.در سال بعد شرکت فاو نسخه تجاری B30 را با نام “اولی” عرضه نمود که بدلیل عدم موفقیت سریعا تولیدش را متوقف کرد.فاو که در این سگمنت خودرویی دیگری نداشت تصمیم گرفت با تغییرات بر روی نمونه مفهومی سال ۲۰۱۰ ،نسخه تجاری را به سبد خود اضافه کند. این تلاش فاو در سال ۲۰۱۵ نتیجه داد و عملا نسخه تجاری بسترن B30 در سال ۲۰۱۵ به بازار داخلی چین عرضه شده است.

این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده خودروکه با همکاری با شرکت های فولکس واگن ، آئودی ، مزدا و جنرال موتورز توانسته به تولید سالانه بیش از ۳ میلیون دستگاه دست یابد. این محصول بر روی یکی از پلتفرم های مربوط به شرکت فولکس واگن(Bora) شکل گرفته است و از نکات مورد توجه این پلتفرم ، تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن (JETTA) )نسخه سدان فولکس واگن گلف) می باشد.

طراحی سیستم پیشرانه با موتوری با حجم ۱٫۶ لیتر که متناسب با سایز خودروهای متوسط انجام شده است، طراحی با زنجیر تایم منجر به کاهش صدای خودرو و همچنین عدم احتیاج به تعویض این قطعه برای تمام طول عمر این موتور می باشد.(کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری)

 سری موتورهای۴GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده است که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است ؛ استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ بوده لذا با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد (توان خودرو ۱۰۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتون بر متر)

ریمپ بسترن

از انجایی که ایسیوی این مدل خودرو از نوع ME17 می باشد، دارای پسوورد بوده و بایستی با پروگرمر های خاص برنامه ریزی شود.میکروی این ایسیو از نوع SAK TC1728 بوده که دارای الگوریتم چک سام بسیار پیچیده می باشد و فقط با وینولس اورجینال که دکتر ریمپ از آن بهره می برد می توان آن را محاسبه نمود. (ریمپ این ایسیو را به دست افراد متفرقه نسپارید.

رفع تاخیر دریچه گاز، افزایش توان و گشتاور موتور، کاهش مصرف سوخت و تقویت دورهای پایین و بالا از مزایای ریمپ این مدل خودرو می باشد.

در ریمپ ایسیو این مدل خودرو ایسیو باز نمی شود وبا تغییرات در جداول سوخت،جرقه،شتاب گیری،گشتاور و … می توان گشتاور و توان موتور را افزایش داد و معکوس کشیدن خودرو با ریمپ سریع تر می شود.

 رفع کپ اولیه خودرو : بدلیل استانداردهای آلایندگی (یورو ۴) : برای رعایت استاندارد های الایندگی و کاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهانی دریچه گاز جلوگیری نموده، و باعث تاخیر باز شدن دریچه گاز شده و گاها همین تاخیر باعث کاهش کیفیت رانندگی و دلزدگی مشتریان می گردد. دکتر ریمپ باتغییرات جداول مربوط به دریچه گاز برقی تاخیر دریچه را به حد بسیار قابل قبولی کاهش می دهد.

بسترن B30 به علت مشکلات متعددی همچون مصرف سوخت بالای شهری باعث نارضایتی مشتریان شده است ، دکتر ریمپ با تغییرات جدول سوخت و جرقه بدون کاهش توان موتور و افزایش دمای موتور مصرف سوخت این خودرو را نزدیک به ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می دهد.

در بسترن B30 با گیربکس اتوماتیک شتاب اولیه بسیار ضعیف بوده و tcu تمایل به پایین نگه داشتن دور موتور دارد که همین علت باعث کاهش شتاب اولیه و ثانویه خودرو شده و این خودرو را تنبل و کند نموده است ، دکتر ریمپ با با آپدیت نرم افزاری موتور و گیربکس تمامی مشکلات فوق را مرتفع نموده و باعث افزایش رضایت مشتری می گردد.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان پیش آمد هنگام رانندگی با خودرو بسترن بی30 توان و قدرت موتور مخصوصا در سر بالایی ها بسیار کم و کسل کننده باشد. ما با انجام ریمپ خودرو میتوانیم این مشکلات و دیگر معایب این خودرو اعم از تاخیر پدال گاز، کاهش مصرف سوخت را به طور تضمینی بر طرف کنیم. برای انجام این فرایند با دکتر ریمپ همراه باشید.

آشنایی با ریمپ خودرو بسترن B30

بسترن B30 عملا در سال ۲۰۱۵ بعنوان یک محصول تجاری وارد بازار داخلی چین گردید اما گر نگاهی به عقبه این خودرو بیاندازیم متوجه تاریخچه نه چندان روشن این خودرو خواهیم شد.شرکت فاو در سال ۲۰۱۰ نمونه مفهومی این خودرو را در نمایشگاه شانگهای چین بعنوان یک سدان شهری رونمایی کرد.در سال بعد شرکت فاو نسخه تجاری B30 را با نام “اولی” عرضه نمود که بدلیل عدم موفقیت سریعا تولیدش را متوقف کرد.فاو که در این سگمنت خودرویی دیگری نداشت تصمیم گرفت با تغییرات بر روی نمونه مفهومی سال ۲۰۱۰ ،نسخه تجاری را به سبد خود اضافه کند. این تلاش فاو در سال ۲۰۱۵ نتیجه داد و عملا نسخه تجاری بسترن B30 در سال ۲۰۱۵ به بازار داخلی چین عرضه شده است.

این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده خودروکه با همکاری با شرکت های فولکس واگن ، آئودی ، مزدا و جنرال موتورز توانسته به تولید سالانه بیش از ۳ میلیون دستگاه دست یابد. این محصول بر روی یکی از پلتفرم های مربوط به شرکت فولکس واگن(Bora) شکل گرفته است و از نکات مورد توجه این پلتفرم ، تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن (JETTA) )نسخه سدان فولکس واگن گلف) می باشد.

طراحی سیستم پیشرانه با موتوری با حجم ۱٫۶ لیتر که متناسب با سایز خودروهای متوسط انجام شده است، طراحی با زنجیر تایم منجر به کاهش صدای خودرو و همچنین عدم احتیاج به تعویض این قطعه برای تمام طول عمر این موتور می باشد.(کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری)

 سری موتورهای۴GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده است که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است ؛ استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ بوده لذا با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد (توان خودرو ۱۰۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتون بر متر)

ریمپ بسترن

از انجایی که ایسیوی این مدل خودرو از نوع ME17 می باشد، دارای پسوورد بوده و بایستی با پروگرمر های خاص برنامه ریزی شود.میکروی این ایسیو از نوع SAK TC1728 بوده که دارای الگوریتم چک سام بسیار پیچیده می باشد و فقط با وینولس اورجینال که دکتر ریمپ از آن بهره می برد می توان آن را محاسبه نمود. (ریمپ این ایسیو را به دست افراد متفرقه نسپارید.

رفع تاخیر دریچه گاز، افزایش توان و گشتاور موتور، کاهش مصرف سوخت و تقویت دورهای پایین و بالا از مزایای ریمپ این مدل خودرو می باشد.

در ریمپ ایسیو این مدل خودرو ایسیو باز نمی شود وبا تغییرات در جداول سوخت،جرقه،شتاب گیری،گشتاور و … می توان گشتاور و توان موتور را افزایش داد و معکوس کشیدن خودرو با ریمپ سریع تر می شود.

 رفع کپ اولیه خودرو : بدلیل استانداردهای آلایندگی (یورو ۴) : برای رعایت استاندارد های الایندگی و کاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهانی دریچه گاز جلوگیری نموده، و باعث تاخیر باز شدن دریچه گاز شده و گاها همین تاخیر باعث کاهش کیفیت رانندگی و دلزدگی مشتریان می گردد. دکتر ریمپ باتغییرات جداول مربوط به دریچه گاز برقی تاخیر دریچه را به حد بسیار قابل قبولی کاهش می دهد.

بسترن B30 به علت مشکلات متعددی همچون مصرف سوخت بالای شهری باعث نارضایتی مشتریان شده است ، دکتر ریمپ با تغییرات جدول سوخت و جرقه بدون کاهش توان موتور و افزایش دمای موتور مصرف سوخت این خودرو را نزدیک به ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می دهد.

در بسترن B30 با گیربکس اتوماتیک شتاب اولیه بسیار ضعیف بوده و tcu تمایل به پایین نگه داشتن دور موتور دارد که همین علت باعث کاهش شتاب اولیه و ثانویه خودرو شده و این خودرو را تنبل و کند نموده است ، دکتر ریمپ با با آپدیت نرم افزاری موتور و گیربکس تمامی مشکلات فوق را مرتفع نموده و باعث افزایش رضایت مشتری می گردد.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله به طور کامل ریمپ خودرو بسترن بی30 را به طور کامل توضیح میدهیم و خواهیم گفت این خودرو بعد از این فرایند چه تغییراتی دارد. برای انجام ریمپ ایسیو هر خودرویی قبل از آن از مرکز مربوطه ریمپ حتما اطمینان حاصل کنید و بعد خورد خود را به انها بسپارید. برای انجام ریمپ ایسیو خودرو میتوانید با دکتر ریمپ همراه باشید.

بسترن B30 از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی برخوردار است. پوشش چرمی صندلی ها و فرمان، فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی ،رهیاب ماهواره ای، سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودر ودر سربالایی ها، ESC، کروز کنترل ،آینه های تاشوی برقی ،سنسور دنده عقب ،سانروف و سیستم صوتی با ۶ بلندگو امکاناتی هستند که بر روی نمونه ایرانی نصب شده است. البته موارد دیگری نظیر سسنور باد تایرها ،ورود بدون کلید و گرمکن از دیگر امکانات بسترن B30 است که تاکنون هنوز مشخص نیست بهمن خودرو بر روی نمونه ایرانی عرضه خواهد کرد یا خیر.

امکانات ایمنی بسترن B30 هم با توجه به کسب ۵ ستاره ایمنی از CNCAP مناسب و قابل قبول می باشد.این خودرو بسته به تیپ های مختلف دارای ۲،۴ و۶کیسه هوا بوده و از سیستم های ترمز ABS +EBD،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی رده‌های آن به طور استاندارد بهره می برد.

بطور کلی ریمپ خودرو  برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبودن در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر|

۱۰- کاهش دمای فن ها و خنک کار کردن موتو   

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

افزایش ۱۰% توان موتور، افزایش ۱۵ % گشتاور، رفع تاخیر دریچه گاز، بهبود کشش اولیه و ثانویه خودرو، افزایش قدرت موتور درهنگام کولرگیری. رفع محدودیت سرعت، کاهش مصرف سوخت

رفع کپ اولیه خودرو : بدلیل استانداردهای آلایندگی (یورو ۴) : برای رعایت استاندارد های الایندگی و کاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهانی دریچه گاز جلوگیری نموده، و باعث تاخیر باز شدن دریچه گاز شده و گاها همین تاخیر باعث کاهش کیفیت رانندگی و دلزدگی مشتریان می گردد. دکتر ریمپ باتغییرات جداول مربوط به دریچه گاز برقی تاخیر دریچه را به حد بسیار قابل قبولی کاهش می دهد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

خودرو هایما هم مانند خودرو های دیگر از معایب و مزایایی بر خوردار است که در ادامه این خودرو به طور کامل معرفی خواهیم کرد. این خودرو از پتانسیل بالایی برای ریمپ برخوردار می باشد. در مقالات قبل ریمپ خودرو را توضیح داده ایم و گفته ایم این فرایند چه مزایا و چه معایبی برای خودرو را دارد. با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

معرفی خودروی Haima S7

هایما S7 در سال ۹۴ با موتور ۲۰۰۰  تنفس طبیعی، توسط ایران خودرو عرضه شد. مهمترین ایراد این خودرو تنبلی و قدرت پایین موتور نسبت به وزن آن است. صفر تا صد هایما با ارفاق ۱۷ ثانیه بود! ایران خودرو برای رفع این ضعف در سال ۹۶ اقدام به عرضه هایما با موتور ۱۸۰۰ توربو نمود. با توان ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور.

نکات مثبت هایما اس ۷ : دوربین ۳۶۰ درجه دنده عقب، فرمان برقی ، کروز کنترل فابریک و سیستمهای الکترونیکی   TCS و HAS ، صندلی راننده برقی، سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک از نکات مثبت این خودرو می باشد.

نکات منفی هایما اس ۷ : حساسیت موتور به بنزین بی کیفیت، ناک زدن و مصرف بالای سوخت از جمله ایرادات مدل توربو به حساب می آید. عدم تامین به موقع قطعات مورد نیاز توسط نمایندگی ها به ویژه در شهرستانها، جزو گلایه همیشگی دارندگان به حساب می آید.

مزایای ریمپ خودرو هایما اس ۷ چیست؟

رفع ضعف کشش و توان در شروع حرکت (مدل ۲۰۰۰

یکی از ایرادات بارز مدل ۲۰۰۰ شروع حرکت کند و سنگین آن می باشد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear وجود دارد. به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان گشتاور اولیه را  در ابتدای حرکت افزایش داده و خودرو در سراشیبی بهتر حرکت کند.همچنین کشش خودرو در سرعتهای بالا هم بهبود می یابد.

این خودرو با دو موتور عرضه شده:

موتور اتمسفر  2000cc با کد HM484Q با ایسیو بوش ام ای ۷ Bosch ME7

مدل توربو شارژ به حجم ۱۸۰۰cc  با کد HM484Q-T با ایسیو بوش Bosch ME 17

 ریمپ این دو نوع ایسیو کاملاً با هم متفاوت است. بر این اساس باید با در نظر گرفتن نسبت تراکم این دو موتور، موازنه ای بین جداول آوانس ، گشتاور و سوخت برقرار شود. تا خودرو در در حین دورگیری دچار حالت دل زدن نشود، به عبارتی در هر حالتی از یک شتابگیری یکنواخت برخوردار باشد. در ریمپ ایسیو موتورهای توربو می بایست حتماً جداول مخصوص توربوشارژ نیز بازنگری و بار توربو در دورهای مختلف بصورت یکسان تقسیم شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ برای خودرو از 3 پکیج مختلف همراه می باشد. برایتان سوال میاید پکیج ریمپ چیست در ادامه این مقاله کاملا این مورد را توضیح داده ایم. ریمپ برای خودرو ریمپ همراه با تغییرات بسیار شگفت انگیز است که دارندگان این خودرو با انجام این فرایند بسیار خشنود شده اند. برای انجام ریمپ خودرو تیبا میتوانید با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

بهبود کیفیت گیربکس از اواخر سال ۹۵با عرضه مدل ND2

شرکت سایپا از اواخر بهمن سال ۹۵ اقدام به بهبود گیربکس خودروهای گروه X200 نمود که بصورت خلاصه می توان این مزایا را برای آن متصور شد: (برای خودروهای ساینا از ابتدا گیربکس ND2 نصب شده.)

۱) افزایش عمر قطعات مربوطه و همچنین جاروی دنده های ۱ و ۲ خصوصا در شرایط سخت نظیر سرما و دورهای بالا تاثیر چشمگیری داشته به نحوی که در معکوس ۳ به ۲ و ۲ به ۱ کاملا بهبود آن توسط راننده حس می گردد. لازم به ذکر است استفاده از سیستم تک برنجی در دنده های ۱ و۲ در گیربکس های روز دنیا مرسوم نبوده و به ندرت استفاده میگردد که این امر نیز در شرکت مگاموتور به منظور به روز رسانی گیربکس تیبا و افزایش رضایت مشتری تعریف و اجرا شده است.

۲) پروژه دوم که عنوان آن بهبود پوسته کلاچ گیربکس به منظور استفاده از دیسک و صفحه کلاچ جدید۲۱۵mm (ND2) است، اولویت دستاورد پروژه، بهبود عملکرد سیستم کلاچ بوده و در همین این راستا با توجه به بازخوردهای مشتری بلبرینگ های ابتدا و انتهای شفت اصلی نیز تقویت شده و ۳۰ درصد تحمل بار این بلبرینگ ها بیشتر شده است.

با توجه به طراحی بهینه و افزایش قطر دیسک و صفحه کلاچ و همچنین بهبود مکانیزم خنک کاری دیسک و صفحه، امید می رود شاهد افزایش عمر و بهبود عملکرد سیستم کلاچ باشیم. استفاده از گیربکس تقویت شده در این خودرو مفید است چرا که بعد از ریمپ توان خودرو افزایش یافته و می بایست این توان توسط گیربکس به سر چرخ ها منتقل گردد. بدیهی است از سر فلایویل تا سر چرخ هر چقدر راندمان سیستم انتقال قدرت بیشتر باشد، توان بیشتری به آنها منتقل می شود اما ضعف گیربکس یا دیسک و صفحه اتلاف قدرت تولیدی توسط موتور را کاهش می دهد.

 مزایای ریمپ خودرو

در صورتیکه موتور خودرو در بهترین شرایط عملکردی باشد می توانیم با بنزین معمولی خودرو را تا ۵ اسب بخار تقویت کرده (بدون تجهیزات) و تا ۷ نیوتن متر گشتاور را افزایش دهیم در حالیکه در حالت طبیعی شاهد افزایش مصرف نخواهید بود. باید دانست خودروهای تیبا، تیبا۲ که از یک موتور و ایسیو بهره میبرند، در بهترین شرایط دارای ۷۲ اسب بخار قدرت سر چرخ هستند (این اعداد از تست داینو بدست آمده و طبیعتا با اعداد فکاهی کاتالوگ ها فرق دارد، زیرا اعداد اعلامی توسط کارخانه ها، اعداد سر فلایویل هستند اما بصورت طبیعی از فلایویل تا سر چرخ مقداری افت توان داریم که متاسفانه هیچ گاه به آن اشاره نمی شود چون برای آنها تبلیغات منفی به حساب می آید

بطور کلی مشتری می تواند سه پکیج ریمپ ایسیو را انتخاب کند:

دکتر ریمپ توانسته است با تلاش و تحقیق فراوان برای این خودرو دو پکیج ریمپ طراحی کنند به این شرح:

پکیج اکونومی: بدون افزایش توان ، فقط جهت کاهش مصرف سوخت (مناسب برای کسانیکه از خودرو برای کار یا آژانس استفاده می کنند

پکیج شهری: تا ۵ اسب بخار افزایش بدون افزایش مصرف سوخت و ۷ نیوتن متر افزایش گشتاور

پکیج ریسینگ: ۸ اسب بخار با اندکی افزایش مصرف سوخت و ۱۱ نیوتن متر افزایش گشتاور (داشتن تجهیزات تقویتی در این پکیج الزامیست

 خودروی تیبا تا کنون با سه نوع ایسیو ارائه شده:

۱) کانتیننتال ۹۱ تا ۹۲

۲) کروز (یورو۴) از ۹۲ به بعد

۳) LZNF چینی از ۹۵ به بعد (⚠️ توجه:  این ECU به صورت انحصاری در ریمپ دکتر قابلیت ریمپ دارد



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله خودرو زانتیا را به طور تخصصی معرفی خواهیم کرد و میگوییم که ریمپ برای ایسیو این خودرو از چه پتانسیلی بر خوردار است. برای انجام ریمپ زانتیا می توانید با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید و از تغییرات مربوط به ریمپ برای این خودرو متعجب بشوید.

معرفی خودروی زانتیا

زانتیا در ایران با مدلهای زیر ارائه شد:

SX 2.0 دارای موتور ۲۰۰۰ بوده ولی از چند آپشن نظیر ترمزABS ، ایربگ سرنشین و مه شکن جلو بی بهره است.

۱۸۰۰  دارای موتور ۱۸۰۰ است و خودرو به سیستم ABS مجهز می باشد. از قطعات دکوراتیو طرح چوب هم برخوردار می باشد. بصورت استاندارد مجهز به ایربگ راننده، سرنشین و ایربگ ساید می باشد.

۲۰۰۰ exclusive از موتور ۲۰۰۰ بهره برده و ترمز ABS و مه شکن جلو بصورت استاندارد بر روی آن نصب است. ولی از ایربگ ساید و طرح چوب داشبورد خبری نیست.

Facelift این مدل به لحاظ فنی همان مدل ۲۰۰۰ است که در نمای جلو تغییراتی داشته و مورد استقبال هم قرار نگرفت.

مزایای زانتیا: آپشنهایی همچون ایربگ، ترمز ABS و قابلیت تنظیم ارتفاع . زانتیا و ۲۰۶ اولین خودروهایی بودند که در ایران با سیستم ضد سرقت (immobilizer) عرضه شدند.

ایرادات زانتیا: بالا بودن قیمت قطعات مصرفی و بدنه. همچنین هزینه های نگهدری سیستم تعلیق که معمولاً با نشتی یا خرابی خود را نشان می­دهد. پایین بودن دهانه ورودی هوا، که در صورت عبور از مسیرهای پر آب احتمال ورود آب به موتور و تخریب جدی آن وجود دارد.

سیستم هیدرونیوماتیک در زانتیا، موجب شده تا سیستم تعلیق (با قابلیت تنظیم ارتفاع)، سیستم فرمان هیدرولیک و سیستم ترمز در این خودرو به همدیگر وابسته باشند. بنابراین کم شدن یا نشتی سیستم تعلیق بر روی این چند سیستم، همزمان تاثیر گذار خواهد بود.

 آیا ایسیو موتور زانتیا ۱۸۰۰ با پارس ELX یکی است؟                        

به لحاظ سخت افزاری بله ولی به لحاظ نرم افزاری با هم فرق دارند. زانتیا ۱۸۰۰ دارای سنسور اکسیژن دوم بعد کاتالیست و سنسور شتاب می باشد که در پارس ELX وجود ندارد.

زانتیا من ۵ سال پیش خیلی راحت تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می رفت اما الان نهایتا ۱۹۰ تا می رود، آیا با ریمپ درست می شود؟

معمولا بسیاری از دارندگان زانتیا، انتظار دارند به سرعتهای بالاتری دست پیدا کنند. در صورتیکه خودرو به لحاظ فنی و گرفتگی کاتالیزور مشکلی نداشته باشد، با کالیبره کردن آن با بنزین جدید این نیاز رفع خواهد شد.

آیا با ریمپ خودرو ، دمای آب زانتیا هم پایین می آید؟

روشن شدن فن در خودروی زانتیا در کنترل ایسیو نیست. شما می توانید با تعویض یونیت فن خودروی خود با نوع سبز رنگ، روشن شدن دمای فن را تا ۷ درجه کاهش دهید.

شما ریمپ را توصیه می کنید یا ایسیوهای استند الون (STAND ALONE) ؟               

از قدیم گفته اند هر چه پول بدی آش میخوری. طبیعتاً هزینه ریمپ از ایسیو های استندالون یا اجاستبل بسیار پایینتر است. ایسیوهای استندالون مناسب خودروهایی است که ایسیو فابریک برای آنها یافت نمی­شود یا تغییرات بنیادی در موتور ایجاد شده که از قابلیت های ایسیوی فابریک کاملا خارج است. البته باید بدانید در صورت تمایل به استفاده از ایسیوهای استند الون یا adjustable شما به سیم کشی مجدد موتور و اتاق جهت فعالسازی نشانگرها احتیاج دارید. بنابراین هزینه سیم کشی و کالیبراسیون مجدد این ایسیوها به هزینه های شما اضافه میگردد.

در مرکز تخصصی دکتر ریمپ تمامی کارهای تیونینگ خودرو و ریمپ ایسیو انجام میشود و با گارانتی 2 ساله برخوردار میباشد.

زانتیا در ایران با دو موتور عرضه شده:

موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ LFY با توان ۱۱۰ اسب بخار ایسیو BOSCH MP 7.3

موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ RFV با توان ۱۳۵ اسب بخار ایسیو BOSCH MP 5.2

جالب است بدانید موتورهای زانتیا خیلی راحت قابل نصب بر روی خانواده پژو می باشند. به همین دلیل بعدها ایران خودرو، پارس ELX را با موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ عرضه کرد و خیلی از افراد نیز موتور ۲۰۰۰ این خودرو را بر روی خانواده ۴۰۵ نصب می کنند.

ECU زانتیا به دلیل قدیمی بودن، قابل برنامه ریزی از پورت OBD نیست. بنابراین باید آنها را باز نموده و از قطعه زیف برای پروگرم مجدد آن استفاده کرد. این فرایند کاری، بسیار دقیق و ظریف است و باید به نحوی صورت گیرد که برد اصلی آسیب نبیند.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان پیش آمده که خودرو جیلی توان و گشتاور کمی داشته باشد و در سر بالایی ها با قدرت خیلی کمی راه برود و شما را کلافه کند. تیم تخصصی دکتر ریمپ میتواند این مشکلات را به طور تخصصی و علمی با ریمپ ایسیو از بین ببرد و خودرو شما را با بهترین راندمان با تضمین 2 سال در اختیار شما قرار دهد. برای انجبم ریمپ با دکتر ریمپ در تماس باشید.

شرکت جیلی یکی از معروف ترین و شناخته شده‌ترین کمپانی‌های چینی در ایران است که از همان اوایلِ هجوم سونامیِ خودروهای چینی به ایران در چندین سال قبل، برخی محصولاتش به صورت وارداتی و با ظاهری نسبتا مدرن در دسترس ایرانیان قرار گرفت.

مشهورترین محصول آن روزهای جیلی در ایران، امگرند ec۷ بود که در واقع می‌شود گفت برند جیلی با امگرند7 در ایران به اوج خود رسید. از جمله دیگر محصولات جیلی در ایران که تا همین اواخر به صورت وارداتی عرضه می‌شدند، می‌توان به هاچبک RV-7 و کراس اوور x7 اشاره نمود.

شرکت جیلی مالک برندهای بسیار معتبری همچون ولوو و لینک اند کو است. این شرکت توانسته از مهندسی فوق‌العاده کمپانی سوئدی در محصولات مدرن خود همچون شاسی بلند NL3 بهره ببرد و به تدریج در جمع خودروسازان معتبر جهانی، وجود خود را به گونه‌ای شیواتر اعلام نماید.

پس از پایان عرضه محصولات وارداتی جیلی در بازار کشورمان به دلایل مختلف، اینک شرکت بم خودرو به سراغ یک سدان ارزان‌قیمت از برند جیلی رفته تا پس از عرضه سدان GC6 بتواند پای محصولات مدرن‌تر جیلی مانند شاسی بلند NL3 را به ایران باز کند.

جیلی GC6 نیوفیس

بم خودرو در ابتدا مدل قدیمی‌تر GC6 را به محضر مشتری ایرانی تقدیم نمود اما پس از مدتی، تصمیم به فروش نسخه نیوفیس آن در ایران گرفت. در این مقاله سعی در بررسی جنبه‌های مختلف این سدان ارزان قیمت چینی داریم، بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با هم به کنکاش در پیرامون خودروی جیلی GC6 بپردازیم.

ریمپ خودرو جیلی اتوماتیک | ریمپ ایسیو ecu جیلی Geely

خودرو جیلی اتوماتیک دارای ایسیو دلفی می باشد ، گیربکس اتوماتیک دارد و موتور پرقدرتی دارد اما معکوس های خودرو دیر انجام می شوند ، تاخیر دریچه گاز در آن مشاهده می شود و کپ دارد. دکتر ریمپ با انجام ریمپ ایسیو روی جیلی اتوماتیک و بدون باز کردن ایسیو ، از طریق درگاه OBD پورت دیاگ روی برنامه های جرقه زنی ، پاش سوخت ، آوانس جرقه زنی ، گشتاور ، معکوس کشیدن ها ، تاخیر دریچه گاز کار می کند تا همه این موارد به بهترین شکل ممکن انجام شوند. نتیجه ریمپ شتاب گیری بهتر خودرو ، رفع تاخیر دریچه گاز و رفع کپ خواهد بود.

در مرکز تخصصی دکتر ریمپ تمامی کارها با گارانتی 2 ساله انجام میشود.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 در این مقاله از ریمپ خودرو سراتو | سایپا و خارجی خواهیم گفت که آیا این خودرو پتانسیل یک ریمپ خوب با بهترین راندمان را دارد یا خیر؟ برای انجام ریمپ قبل از آن از مرکز مربوطه اطلاعات کسب کرده و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. با ما همراه باشید.

ماجرای همکاری سایپا و کیا به سال‌ها قبل و تولید پراید و ریو باز می‌گردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای نسل دوم مونتاژی سایپا، تحویل مشتریان شد. البته در سراتو مونتاژی، تجهیزاتی مهمی مانند ESP، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، آینه تاشو برقی، استارتر و ترمزهای دیسکی عقب متاسفانه حذف شده بودند. اما علاوه بر حذف آپشن‌ها، سراتوهای مونتاژی در برخی قطعات ازجمله تریم داخلی نظیر صندلی‌ها، رودری‌ها و ... نیز تا حدودی داخلی‌سازی شده‌اند که کاهش کیفیت آنها و نارضایتی خریداران را در پی داشته است. در کنار مدل دستی (با موتور 1600)، سایپا نمونه اتوماتیکش (با موتور 2000) را هم از سال 1394 عرضه کرد که نسبت به مدل دنده‌ای، به امکانات بیشتری مانند کروز کنترل، اتولایت و تهویه اتومات مجهز شده است. سایپا همچنین از تابستان 1396 نیز نمونه آپشنال سراتو 2000 مونتاژی را معرفی کرد که وجود سانروف، سوییچ هوشمند، سنسور و دوربین عقب، صندلی چرم و پدال شیفتر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

ایسیو خودروهای سراتو از نوع زیمنس هستند و دکتر ریمپ بدون این که ایسیو را باز کند از درگاه OBD به ایسیو گیربکس و موتور متصل می شود ، برنامه ایسیو خوانده می شود و طی فرآیند ریمپ روی جداول پاش سوخت ، آوانس جرقه زنی ، گشتاور ، حالت شتاب گیری ، پارامترهایی مثل دمای آب تاخیر دریچه گاز و . . . کار می شود که بعد از آن تاخیر دریچه گاز بهتر می شود ، شتاب گیری تغییر کاملا محسوسی خواهد داشت ، معکوس ها سریع تر می شوند . همچنین توان تا ۱۰ اسب بخار اعمال خواهد شد. بعد از انجام ریمپ ابتدا خودرو توسط مشتری تست می شود و در صورت رضایت مشتری هزینه اخذ می گردد.

در ریمپ دکتر ریمپ انجام تمامی تیونینگ خودرویی همراه با ریمپ تخصصی انجام میشود.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از خودرو ام جی توربو خواهیم گفت که چه پیشرانه دارد. و از چه مزایای و معایبی بر خوردار میباشد. این خودرو از پتانسیل خوبی برای ریمپ را دارا می باشد که در ادامه به طور کامل به این موضوع میپردازیم. برای انجام ریمپ ایسیو خوردو خود با تیم تخصصی ما در ارتباط باشید.

معرفی و ریمپ خودرو ام جی توربو

ام جی، شاید اصیل‌ترین برند در میان خودروسازان چینی باشد، چراکه ۹۰ سال پیش در انگلستان بنیان نهاده شده است. امروزه شاهد جنگ سختی میان هواداران ام‌جی و گروهی از علاقه‌مندان صنعت خودرو، درباره‌ی بریتانیایی بودن این برند هستیم؛ چراکه از سال ۲۰۰۸، سایک‌ موتورز چین، مالکیت ام‌جی را در اختیار دارد. از سویی دیگر، با حضور پررنگ مهندسان و طراحان اروپایی در بسیاری از شرکت‌های چینی مثل جک و چری، بهبود کیفیت فنی و ظاهری خودروهای ساخت چین، به‌وضوح قابل مشاهده است. با این اوصاف و درحالی‌که دفتر مهندسی و طراحی ام‌جی انگلستان در بیرمنگام، هماهنگ با خط تولید این شرکت در چین فعالیت می‌کند، کاملا چینی یا بریتانیایی دانستن محصولات ام‌جی، نادرست به نظر می‌‌رسد.

ام‌جی (MG) مخفف عبارت گاراژ موریس (Morris Garage)، سال ۱۹۲۳ در انگلستان بنیان نهاده شد. این شرکت هم از بحران‌های اقتصادی خودروسازی در بریتانیا جان سالم به در نبرد و بارها میان شرکت‌های انگلیسی و غیر انگلیسی، دست به دست شد. به عقیده‌ی کارشناسان، دوران طلایی ام‌جی به سال‌های دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی بازمی‌گردد که با خودروهای اسپرت و سبک‌وزن دونفره، طیف وسیعی از طبقه‌ی متوسط انگلستان را به سمت خود جذب کرد. ام‌جی در سال ۱۹۶۷ به سمت ورشکستگی سرازیر شد و سال‌های بعد تا ۲۰۰۶، توسط بریتیش موتور، لیلاند، روور (Rover)، بریتیش ایرو اسپیس و حتی بی‌ام‌و آلمان اداره می‌شد. خودروسازی ام‌جی، بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵، تقریبا تعطیل بود و تا سال ۲۰۰۶، تولیدات محدود کم‌فروشی داشت. باید قبول کرد سایک موتورز چین، با مدیریت صحیح و سرمایه‌گذاری به‌جا، برند ورشکسته‌ی ام‌جی را به صحنه‌ی رقابت بازگرداند و با تنوع بخشیدن به سبد محصولات این برند، خیلی زود به سودآوری رسید. مبلغی که سایک موتورز برای خرید شرکت ام‌جی در سال ۲۰۰۶ هزینه کرد، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، درحالی‌که سود عملیاتی ام‌جی با تیراژ تولید ۸۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۵ میلیون دلار بوده است.

خودرو ام جی ، جی تی توربو MG GT TURBO دارای ایسیو ME17 است و از نوع سیستم مدیریت بوش می باشد که ECU بسیار پیشرفته ای به شمار می رود. این مدل ایسیوها دارای پسورد و قفل نرم افزاری هستند که با دستگاه های و پروگرامرهای خاص می توان اینگونه ایسیوها را ریمپ نمود. در ریمپ این ایسیو می توان بر روی پارامترهای آوانس جرقه زنی ، گشتاور و همچنین اطلاعات معکوس کشیدن خودرو ، تاخیر دریچه گاز و پدال گاز کار کرد . همچنین در ریمپ این خودرو روی افزایش بوست توربو شارژ می توان کار کرد که مدت زمان بیشتری موتور تحت بوست قرار بگیرد تا شتاب و کشش خودرو نسبت به قبل بهتر شود.

دکتر ریمپ این توانایی را دارد که بدون باز کردن ایسیو و از درگاه OBD این مدل ایسیو را ریمپ کند تا بتوان الگوریتم های مختلف این خودرو اعم از الگوریتم تعویض دنده ، الگوریتم های زمان بندی پاش سوخت و جرقه زنی و بوست توربو  دسترسی پیدا کرد و با انجام تغییرات روی آن ها بر اساس شرایط آب و هوایی کشور ، شرایط محیطی و نوع بنزین و به اصطلاح ایرانیزه کردن این محصول بتوان ریمپ خودرو خوب و باکیفیت بر روی این مدل خودرو اعمال نمود.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا خودرو ام وی ام 550 شما هم از کشش و شتاب کمی بر خوردار است؟ تعویض دنده خودرو ام وی ام شما به کندی صورت میگیرد؟ در ادامه به ابن موضوع خواهیم پرداخت که آیا با ریمپ خودرو این معایب از بین خواهد رفت با خیر. فقط لازم به ذکر است قبل از انجام این کار از مرکز تیوینگ و ریمپ حتما اطمینان حاصل کنید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید.

ریمپ خودرو ام وی ام 550 با ایسیو ME 7.9.7

با ریمپ ایسیو می توان مصرف شهری این خودرو را تا حد قابل قبول ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش داد

پیشرانه ام وی ام ۵۵۰ با یک گیربکس از نوع CVT کوپل شده است که با موتور ماشین نا هماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد ، دقیق عمل نمیکند و چندان هوشمند نیست ولی می توان با ریمپ ایسیو هماهنگی بهتری بین موتور و گیربکس ایجاد نمود.

خودروی MVM 550 در بازار ایران جایگاه مناسبی را پیدا کرده است. ECU این خودرو بوش ME7.9.7 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر ST10F275 می باشد. یکی از مشکلاتی که دارندگان این خودرو دارند این است که کشش خودرو در سر بالایی ها ضعیف می باشد. منشا این ایراد در برنامه ایسیو می باشد که از سوی کارخانه و به دلیل استانداردهای یورو۴ ایسیو را محدود کرده است. هنگامی که شما پدال گاز را سریعا تا انتها فشار می دهید. دریچه گاز به دلیل تاخیری که دارد دیر باز شده و شتاب گیری سریع اتفاق نمی افتد. برای رفع این ایراد دکتر ریمپ می تواند پارامتر های دریچه گاز و گشتاور خودرو تغییر دهد تا شتاب گیری سریع و بی نقض اتفاق بیوفتد.

در ریمپ MVM 550 دکتر ریمپ  می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم.

از آنجایی که اطلاعات تعویض دنده (معکوس کشیدن ها) در ایسیو ذخیره می شود می توانیم با ریمپ تاخیر دریچه گاز را بهتر کرده و معکوس های خودرو را نیز سریعتر از قبل کنیم.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبودن در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر(

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ ایسیو خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو لیفان ایکس 50 خواهیم گفت که مانند خودرو های چینی از معایب و مزایای بر خوردار است. در ادامه پیشرانه این خودرو را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. قبل از انجام این فرایند از مرکز مورد نظر اطمینان حاصل کنید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. با ما همراه باشید.

لیفان X50 به دلیل ظاهر زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری علاقه مندان به خودرو قرار گرفته است. بخاطر موتور کم مصرف و پرشتابی که دارد استقبال بسیار خوبی از این خودرو شده است ECU این خودرو بوش  ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود. پروگرمر KESS V2 که دکتر ریمپ از آن بهره می برد می تواند قفل این ایسیو را باز کند. این پروگرمر حدود ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد.

ریمپ لیفان X50( با ECU بوش ME7.8.8 مدل اتوماتیک) و مدل دنده دستی با ایسیو دلفی MT20، با عنایت به ضعف های حرکتی بیان شده،دکتر ریمپ بر روی ریمپ این خودرو کار کرده و یک برنامه عالی برای رفع ایرادات نرم افزاری آن تنظیم کنند. علاوه بر شتاب گیری ضعیف و کند بودن حرکت اولیه ایراد چوب کردن ترمز ها را نیز در این خودرو داریم که با ریمپ ایسیو توسط دکتر ریمپ این ایرادات نیز رفع می شوند.

لیفان X50 به دلیل ظاهر زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری علاقه مندان به خودرو قرار گرفته است. بخاطر موتور کم مصرف و پرشتابی که دارد استقبال بسیار خوبی از این خودرو شده است ECU این خودرو بوش ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود. پروگرمر KESS V2 که دکتر ریمپ از آن بهره می برد می تواند قفل این ایسیو را باز کند. این پروگرمر حدود ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد.

در ریمپ ایسیو لیفان X50 دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۰٫۸ لیتر کم کنیم.

ضمنا معکوس های خودرو سریعتر و بهتر از قبل می شود.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبودن در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر)

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از خودرو جیلی خواهیم گفت که با ریمپ ایسیو چه تغییراتی بر روی این خودرو خواهد داشت. این خودرو هم مانند خودرو های چینی وارد شده به ایران از معایبی بر خوردار است، که در ادامه به این موضوع هم خواهیم پرداخت. برای انجام ریمپ خودرو جیلی با با دکتر ریمپ همراه باشید.

جیلی دستی با ECU بوش ME7.8.8

امگرند EC7

امگرند EC7 یک سدان خانوادگی است که توسط بخش امگرند کارخانه جیلی تولید شده است. این خودرو جزو سدان های نیمه لوکس چینی در کشور ما محسوب می شود که سرسخت ترین رقیب چینی آن بسترن B50F است. امگرند EC7 با هدف صادرات به کشورهای دیگر ساخته شد.

این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره می برد که توانایی تولید ۱۳۹ اسب بخار قدرت را دارد و با گیربکس های دنده دستی و CVT عرضه شده است.

این خودرو در سال ۲۰۱۱ موفق شد ۴ ستاره ایمنی از یورو انکپ کسب کند و از موسسه سی انکپ چینی نیز ۵ ستاره دریافت کرده است.

شرکت جیلی یکی از ثروتمندترین خودروسازان چینی است و چندین زیر مجموعه دارد.

در این فیلم توانایی های دینامیکی این خودرو از جمله عملکرد سیستم ضدقفل ترمز، سیستم کنترل پایداری، شتابگیری و ترمز مورد بررسی قرار می گیرند.

ریمپ خودرو جیلی Geely

جیلی دستی به دلیل ظاهر زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری علافه مندان به خودرو قرار گرفته است. بخاطر موتور کم مصرف و پرشتابی که دارد استقبال بسیار خوبی از این خودرو شده است ECU این خودرو بوش ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود.

در ریمپ جیلی دستی دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبودن در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر)

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ ایسیو در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ام وی ام 315 هم مانند خودرو های چینی دیگر از معایبی بر خوردار است که با ریمپ خودرو قابل رفع خواهد بود که در ادامه خواهیم گفت چگونه؟ همانطور که در مبحث های گذشته ریمپ راجب این فرایند گفته ایم که چه مزایای برای خودرو ها دارد در این کقاله از مزایای ریمپ خودرو بر ریو خودرو ام وی ام 315 خواهیم گفت. برای انجام ریمپ خودرو خود با دکتر ریمپ همراه باشید.

موتور SQR447 این خودرو در مدل قدیمی از ایسیو BOSCH M 7.8 استفاده می کند، که با استاندارد آلایندگی یورو۴ آداپته شده است.  مدل NEW از ایسیو Bosch ME 7.8.8 بهره می برد که میکروی مرکزی آن نیز قفل نرم افزاری دارد. در نظر گرفتن این نکته در ریمپ بسیار مهم است. در غیر اینصورت برنامه ریمپ روی ایسیو نمی نشیند.

این ECU برای استاندارد آلایندگی Euro5 تنظیم شده که یکی از دلایل کندی آن همین عدم تطابق بنزین مصرفی کشور با استاندارد آلایندگی می باشد.

چکیده مزایای ریمپ ایسیو بصورت خلاصه

    کاهش مصرف سوخت

    افزایش شتاب

    افزایش توان و گشتاور بخصوص در دنده های میانی

    رفع کامل تاخیر دریچه گاز

    رفع کپ اولیه شروع حرکت بخصوص در سربالایی

    شتاب گیری سریعتر و روانتر هنگام روشن بودن کولر

    بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

    حذف خطای فرسودگی کاتالیست

حذف صدای ناک از موتور (همان صدای مشهور چق چق سوپاپ)

 رفع خطای سنسور اکسیژن دوم،  در صورتی که کاتالیست خودرو حذف شده باشد

آیا ایراد خطای سنسور اکسیژن در MVM 315 برطرف شدنی است؟

در اکثر مواقع بعد از دیاگ، شاهد وجود خطای سنسور اکسیژن دوم (پایین آمدن عملکرد کاتالیست) می باشیم. این خطا در MVM 315 بسیار رایج می باشد. خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت سنسور اکسیژن دوم به طور قطع رفع می شود.

آیا ریمپ MVM 315  سبب استهلاک بیشتر خودرو می شود؟

ریمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعیین میزان استهلاک هستند. پس از ریمپ، راننده با فشار کمتری به سرعت و شتاب موردنظرش می رسد.  در نتیجه اگر نحوه رانندگی مثل سابق باشد، استهلاک حتی کاهش می یابد. بر خلاف مراکز متفرقه، در دکتر ریمپ علاوه بر ریمپ اصولی و استاندارد، جهت آسودگی شما، خدمات ما دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد.

آیا ریمپ  خودرو موجب از بین رفتن گارانتی می گردد؟

ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد. بنابراین عاملی برای باطل شدن گارانتی به حساب نمی آید. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان بهانه ای برای انجام ندادن تعهدشان استفاده نکنند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

خودرو ام وی ام مشکلاتی از قبیل کشش و شتاب کم و به خصوص در سر بالایی ها و ناک موتور و تاخیر پدال گاز و غیره دارد که در لین مقاله خواهیم گفت این مشکلات با ریمپ ایسیو رفع خواهد شد یا خیر؟ ریمپ ایسیو همانطور که در مقالات قبل گفتیم برنامه نویسی دقیق بر روی ایسیو خودرو میباشد که با تغییرات بر روی آن و برنامه دقیق همان خودرو میتوان بهترین راندمان را از این کار برای خودرو گرفت.

معرفی خودروی ام وی ام 315

ام وی ام 315 از سال ۱۳۹۱ به بازار عرضه شد.این خودرو دارای ایراد ضعف کشش و شتاب بسیار پایین، به علت اصرار محصولات چینی به پایین نگه داشتن مصرف سوخت می باشد. در سال ۱۳۹۴  نسخه فیس لیفت جدید یا ارائه شد، نسل جدید این خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردار شده است.

نکات مثبت: تیپ اکسلنت از آپشن های قابل قبولی نظیر مانیتور، دوربین دنده عقب، آرم خوش آمد گویی نیز برخوردار می باشد.

نکات منفی: مشکل ضعف کشش و شتاب به دلیل برخوردار شدن از پدال برقی، تاخیر پدال گاز در دور پایین نیز. سرویس دهی نامناسب نمایندگی و بالا بودن قیمت قطعات یدکی.

مزایای ریمپ خودرو  ام وی ام 315

رفع تاخیر پدال گاز برقی

در خودروهایی که از پدال برقی استفاده می شود، معمولا برای کاهش الایندگی در دور موتورهای زیر ۳۰۰۰؛ حتی در صورتیکه راننده پدال را تخته کند، اما دریچه گاز تا انتها باز نمیشود. بنابراین قدرت موتور در دورهای پایین کاملا محدود می شود و در نتیجه تاخیر گاز ایجاد می شود. این ایراد با روشن بودن کولر بیشتر مشکل ساز می شود. در ریمپ دکتر ریمپ این معضل بکلی بر طرف می شود.

رفع مشکل کشش و شتاب

ضعف اصلی ام وی ام ۳۱۵ در دنده های ۳ و ۴ می باشد. به علت اینکه موتور بصورت یورو ۵ کالیبره شده، توان و گشتاور آن کم میشود. در ریمپ دکتر ریمپ توان  موتور تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور تا ۱۰٫۵ نیوتن متر سرچرخ افزایش می یابد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۰٫۸ لیتر کم کنیم.

برطرف کردن ناک سر گاز

ریمپ دکتر ریمپ صدای ناک کاملا برطرف می گردد. این صدا ناشی از احتراق پیش رس بوده که موجب لغزش پیستون می شود. نگاه جامعه به صدای ناک، شق شق یا چق چق سوپاپ است. اما باید دانست سوپاپ صدایی ندارد! ناک در دراز مدت موجب خرابی موتور می شود.

افزایش عمر دیسک و صفحه

با افزایش گشتاور در دورهای پایین، برای شروع حرکت احتیاجی کمتری به بالابردن دور موتور می باشد. بنابراین استهلاک دیسک و صفحه که در نیم کلاچ به بیشترین حد خود می رسد در این حالت کاهش می یابد.ش



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد توضیح دادن ریمپ چری مدل تیگو7 را داریم. این خودرو هم مانند خودرو های چینی از معایبی بر خوردار می باشد. که در ادامه معایب و مزایای این خودرو را برایتان خواهیم گفت که با ریمپ خودرو این مشکلات بر طرف خواهد شد یا خیر؟ برای انجام تیونینگ خودرویی و ریمپ ایسیو با ما همراه باشید.

ریمپ ایسیو چری تیگو ۷

خودروی چری تیگو۷ از موتور ۱۵۰۰ سی سی به همراه سامانه توربوشارژ به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ماکزیمم گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر بهره می برد و با ایسیو بوش ME17 عرضه شده است. ایسیو ME17 این خودرو از نوع جعبه پلاستیکی مشکی بوده و روند ریمپ آن با توجه به توربو بودن موتور نیاز به آگاهی از جداول بوست توربوشارژ دارد و می بایست با شناخت کافی اقدام به ریمپ نمود. بدیهی است عدم شناخت کافی موجب آسیب دیدگی قطعه توربو شارژ می شو

توجه: برای ریمپ ایسیو ME17  پلاستیکی نیاز به سوراخ کردن بخشی از قاب ایسیو میباشد و بدیهی است با اطلاع یافتن نمایندگی از باز شدن ایسیو، گارانتی خودرو تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

خلاصه مزایای ریمپ چری تیگو ۷

رفع لگ Lag توربو

افزایش کشش و گشتاور تا ۱۵%

افزایش توان موتور تا ۹ اسب بخار

کاهش مصرف سوخت تا ۱۰%

افزایش واکنش (ریسپانس) پدال گاز و رفع تاخیر

افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید(

حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

آپدیت گیربکس و افزایش سرعت عمل در معکوس دهی

اصلاح جداول گشتاور جهت دورگیری یکنواخت

۱) آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی می گردد؟

 خودروی تیگو ۷ تا این لحظه غیرقابل برنامه ریزی از OBD می باشد. بنابراین نیاز است که قسمتی از قاب ایسیو سوراخ شود تا پروگرامر مستقیما به برد متصل شود. درصورتیکه نمایندگی متوجه این موضوع شود از ارائه خدمات گارانتی صرف نظر کند. بنابراین ما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا بهانه ای برای فرار از تعهدشان نشود.

  ۲)آیا ریمپ استهلاک موتور را افزایش می دهد؟

بدیهی است که با ریمپ اصولی و دقیق به دلیل اصلاح برنامه ریزی ایسیو با شرایط آب و هوایی ایران، استهلاک موتور کاهش یافته و عمر آن نیز افزایش می یابد. جهت آسودگی شما، خدمات دکتر ریمپ دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد. جهت جلوگیری از آسیب، از ریمپ خودرو در مراکز متفرقه خودداری فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو جیلی و مزایا و معایب این جیلی و پیشرانه تولید شده بر روی این خودرو را خواهیم گفت. همانطور که میدانید خودرو های چینی وارد شده به ایران از معایبی بر خوردار است که تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با مهارت در این کار معایب این خودرو را رفع کرده و خودرو را با بهترین راندمان تنظیم میکند. با ما همراه باشید.

جیلی را باید موفق‌ترین خودروی چینی در رده سدان‌های متوسط شهری بدانیم. این خودرو توانسته در سال‌های پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان چینی و ۲۱‌امین سدان پرفروش بین تمامی سدان‌های این بازار را (با فروش ۱۶۵۲۳۹ دستگاه در سال ۲۰۱۴) بدست آورد. در ایران نیز این خودرو در دو مدل هاچ‌بک و سدان از سال ۹۱ باگیربکس دستی و از سال ۹۳ با گیربکس خودکار توسط جیلران‌موتور (زیرمجموعه آسان موتور) عرضه شد و از اولین روزهای ورودش توانست با توجه به امکانات، چهره و قیمت مناسبی که داشت، فروش خود را تضمین کند.

در این خودرو کمتر از حجم اغواگرانه استفاده شده و طراحان تلاش کرده¬اند تا در عین سادگی به زیبایی نسبی نیز برسند. اگر چه در قدیم طراحی خودروهای چینی کپی خودروهای مشهور جهان بود و البته هنوز هم هست ولی این روزها، آن ها نیز به طراحی خودرو دست زده اند و باید گفت که پیشرفت چشمگیری نیز داشته اند، اما رگه هایی از همان رویه قبلی را می توان در طراحی عقب جیلی دید که با یک نگاه ما را به یاد مرسدس بنز کلاس S می اندازد یا ارم خودرو که شباهت غیرقابل انکاری به آرم کادیلاک دارد.

طراحی جیلی ساده و در عین حال شکیل است و برای افراد میانسال و مسن تر مناسب تر می باشد. استفاده از رینگ های کرومی محافظه¬کارانه تاحدی توانسته چهره خودرو را جوانپسندانه کند.

داخل این خودرو طراحی سنتی‌تری داشته ، صندلی‌های جلو خلبانی بوده و صندلی‌های عقب نیمکتی دونفره می‌باشد. لیکن در مواقع لزوم، می‌توان به صورت سه نفره نیز بر روی آن نشست. کابین جلوی خودرو به طور کامل بژرنگ بوده و داشبورد و بالای درب‌ها خاکستری می‌باشند که ترکیب رنگ زیبایی را به وجود آورده است. همچنین داخل خودرو با ترکیب رنگ مشکی و خاکستری هم موجود است. طراحی داخلی کنونی این خودرو شباهتی به محصولات ام‌جی را داراست.

در ریمپ ایسیو جیلی دستی دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم.

 

بخش فنی

دو نوع موتور برای خودروی امگرند۷ موجود است. سطح پایه آن دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی به کد ۴g13 l4 با گیربکس غیراتوماتیک که دارای ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ واحد گشتاور می‌باشد. نوع دوم موتورهای انتخابی این خودرو ۱۸۰۰ سی‌سی به کد ۴g18 L4 که دارای توانی به میزان ۱۳۶ اسب بخار در ۶۲۰۰دور بر دقیقه و گشتاور ۱۷۲نیوتن¬متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را ارائه می¬دهد که با یک گیربکس دستی و اتوماتیک CVT همراه شده است. موتور ۱۸۰۰ سی‌سی شتاب صفر تا صدی برابر ۱۴ ثانیه دارد که حداکثر به سرعت ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل CVT این خودرو نیز شتابی در همین حدود را ارائه می¬دهد. و بیشینه سرعت آن حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. از سال ۲۰۱۴ یک موتور ۱۳۰۰ توربوشارژ نیز به لیست موتورهای قابل عرضه برای این خودرو اضافه شده است ولی تمام مدلهای عرضه شده در ایران (سدان و هاچ بک) از همان موتور ۱۸۰۰ سی سی مذکور بهره میبرند.

چرا ریمپ؟

پیشرانه جیلی بسیار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بوده و این موضوع برای یک خودروی دستی با پدال سیمی طبیعی به نظر می‌رسد. اگرچه هنگامیکه با آن رانندگی می کنید از مشخصات روی کاغذ توقع عکس العمل بالاتری را دارید اما با فشار بیشتر بر موتور و پدال گاز به این مهم دست نمی یابید چراکه همانند سایر خودروهای وارداتی چینی به ایران، برنامه کامپیوتر (ایسیو) این خودرو برای شرایط آب و هوایی و سوخت مورد استفاده در ایران کاستومایز نشده و بدیهی است که نهایت با فرار چندین اسب بخار مواجه می شوید. مدل دستی عملکرد قابل قبولی دارد و دنده‌ها به راحتی و به خوبی تعویض می‌شوند، حس تعویض دنده در این خودرو شبیه هموطن دیگرش یعنی خودروی MVM 530 می باشد. شاید باید گفت که جیلی به عنوان یک خودروی دستی کاملاً راضی کننده بوده و از مقایسه نمونه های کارکرد بالا متوجه می شوید که از استهلاک پایینی برخوردار است، اما حقیقت امر اینجاست که خودرویی با این حجم موتور و اصالت موتوری متعلق به میتسوبیشی چرا انقدر رفتارش در عمل با روی کاغذ متفاوت است؟ اینجاست که دکتر ریمپ یک تیونینگ موفق شده است با برنامه-ریزی مجدد ایسیو این خودرو از این مجموعه مستعد نهایت راندمان را بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا از معایب ریمپ خودرو جیلی چیزی میدانید. آیا میدانید که ریمپ ایسیو جیلی میتوان کشش و شتاب این خودرو مخصوصا در سر بالایی ها و هنگام کولر گرفتن را بیشتر کرد. این فرایند برای خودرو ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته و توانسته است بین رانندگان بسیار محبوب باشد پس دس دس نکنید و با دکتر ریمپ تماس بگیرید و خودرو خود را ریمپ گنید.

جیلی دارای سیستم تعلیق نسبتاً خشکی (نمونه مورد نظر دارای لاستیک giti با فاق ۵۵( است و اگر با آن مسافرت خانوادگی بروید احتمالاً خسته کننده نخواهد بود. ضربات وارد شده به کابین به خوبی جذب شده اما نسبت خودروهای دیگر این سگمنت نظیر سمند یا تندر۹۰ یا زانتیا، سواری خشکتری را ارائه می دهد و در استفاده شهری این موضوع کاملاً آشکار بوده اما نمی توان آن را آزاردهنده تر دانست و بیشتر جنبه سلیقه ای دارد. خانوادگی بی دردسر است اما همین موضوع باعث می شود که از هیجان رانندگی کاسته شده و شاید اگر قصد دارید گهگاهی به قول خودمان لایی بکشید! شاید جیلی کمی کند ظاهر می شود (نسبت به بسترن کند و نسبت به جی۵ فِرزتر است)

به راستی فضای سرنشینان همانند فضای بار صندوق عقب یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید خودرو در بازار داخل است و مخصوصاً برای استفاده خانواده ها فاکتوری حیاتی محسوب می شود.

از نظر امکانات می‌توان گفت که این خودرو در شرایط خوبی نسبت به قیمتش قرار دارد و از بهترین گزینه ها در این سطح محسوب می شد.. از نکات بارز امکانات می توان به وجود پرده عقب در جیلی به صورت استاندارد اشاره کرد کحه البته همانند برخی از خودروهای خارجی دیگر مانند آزرا و کمری برقی نبوده اما وجود آن با توجه شرایط آب و هوایی کشور ما که اکثراً روزهای آفتابی دارد مناسب و کاربردی است و در سایر هموطنانش هم دیده نمی شود.

بطور کلی ریمپ ایسیو برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر در مدل اتوماتیک و رفع مکث بین تعویض دنده در مدل دنده دستی)

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط ما تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

خودو تیگو 5 هم ریمپ میشود؟ بله در این مقاله به طور کامل این خودرو را مورد بررسی قرار میدهیم و خواهیم گفت بعد از ریمپ چه اتفاقاتات خوب و چشمگیری خواهد افتاد. برای نمونه خواهید دید که شتاب و کشش خوردو تیگو 5 بعد از ریمپ خودرو  مخصوصا در سر بالایی ها بسیار به چشم میخورد و راننده را متعجب خواهد کرد. با ما همراه باشید.

خودروی تیگو۵ با موتور ۲۰۰۰ سی سی با کد SQR484F  خودروی تیگو ۵ سال ١٣٩۴ توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شد و اولین خودرویی بود که به صورت رسمی با برند چری عرضه شد. تا پیش از آن محصولات مدیران خودرو با برند mvm به بازار وارد می شدند. این خودرو در سال ۹۷ هم مورد فیس لیفت قرار گرفت که شامل اصلاحاتی در ظاهر خودرو و داشبورد می باشد.

دارای قدرتی معادل ۱۳۸ اسب بخار می باشد و وزن خودرو ۱۵۳۵ کیلوگرم بوده که وزن قابل توجهی می باشد. این خودرو برنامه ریزی حرفه ای تری را می طلبد که بتواند اثر منفی وزن بالا را خنثی کند تا حس سنگینی حرکت کمتر به راننده منتقل شود. ایسیو این خودرو ME17 می باشد. سری ایسیو های ME17 دارای قفل نرم افزاری انحصاری می باشند. یعنی هر ایسیو بصورت اختصاصی دارای قفل نرم افزاری می بوده و عدم رعایت این نکته موجب از کار افتادن میکروی مرکزی برد ایسیو می شود

خودروی تیگو۵ با موتور ۲۰۰۰ سی سی با کد SQR484F  دارای قدرتی معادل ۱۳۸ اسب بخار می باشد و وزن خودرو ۱۵۳۵ کیلوگرم بوده که وزن قابل توجهی می باشد. این خودرو برنامه ریزی حرفه ای تری را می طلبد که بتواند اثر منفی وزن بالا را خنثی کند تا حس سنگینی حرکت کمتر به راننده منتقل شود. ایسیو این خودرو ME17 می باشد. سری ایسیو های ME17 دارای قفل نرم افزاری انحصاری می باشند. یعنی هر ایسیو بصورت اختصاصی دارای قفل نرم افزاری می بوده و عدم رعایت این نکته موجب از کار افتادن میکروی مرکزی برد ایسیو می شود

✔️ نکات مثبت تیگو ۵: صندلی برقی، مانیتور ۱۰ اینچی عمودی با نویگیشن، سنسور جلو و سنسور باران و لوگو لایت (چراغ خوش‌آمدگویی). دوربین دید عقب باکیفیت، آینه‌های برقی تاشو، استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع خودکار، آینه وسط الکتروکرومیک. سانروف، سیستم های الکترونیکی HHC (کنترل حرکت خودرو در سربالایی)، EBA سیستم کمکی ترمز اضطراری تکمیل شده و سیستم ESP در مدل فیس لیفت.

❗️ نکات منفی تیگو ۵: ایراد کشش، تأخیر پدال گاز، ضعف شروع حرکت در دنده عقب که موجب فشار مضاعف به گیربکس می شود که با انجام دادن ریمپ اصولی از بین میرود.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از انواع ریمپ برای خودرو 206 تیپ 2 خواهیم گفت و در ادامه از تغییراتی که بر روی این خودرو بعد از ریمپ می افتد را توضیح میدهیم. برای ریمپ خودرو خود قبل از انجام این فرایند از مرکز مربوطه اضلاعات مربوطه را کسب کنید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه همیشگی شما.

شرکت غرب استیل در سال ۹۶ اقدام به ارایه پکیج EMS جدید برای موتور TU3 به نام MAWنمود که مهمترین تغییر نسبت به ایسیو شرکت کروز وجود دریچه گاز برقی است که متاسفانه موجب وجود تاخیر شروع حرکت و عکس العمل کندتر شده است که منجر به نارضایتی مشتریان شده است. گفتنی است برخی از قطعات این EMS نظیر دریچه گاز و کویل کاملا اختصاصی است و قابل جایگزینی با لوازم EMS های قبلی نمی باشد. دکتر ریمپ در سال ۹۷ موفق به ریمپ موفقیت آمیز این ایسیو شدند که مشکل تاخیر پدال و شتابگیری را به طور کامل برطرف نموده اند. برای اینکه خوانندگان دچار گمراهی نشوند این نکته را بدانید که هر دو شرکت کروز و غرب استیل هم اکنون به تامین پکیج ECU برای ۲۰۶ های تیپ ۲ می پردازند و اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید بدانید که ممکن است یکی از این دو مدل ایسیو برای خودروی شما نصب گردد. توصیه دکتر ریمپ ، کامپیوتر زیمنس (کروز) است

جمع بندی:

دو نوع ریمپ ایسیو برای این خودرو قابل ارایه می باشد:

۱) ریمپ اکونومی: صرفاً جهت کاهش مصرف سوخت، مناسب برای افرادی که ساعتها در ترافیکهای طولانی به سر می برند.

۲) ریمپ شهری: در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز (بومی سازی) می شود تا بدون ایجاد مشکل در عملکرد موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد . در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می¬شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور و سنسور اکسیژن را نیز در پی دارد. در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می آید. و شتابگیری به نحو چشمگیری بهبود می یابد.

افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور نخواهد داشت و باید در نظر داشت که موتور TU3 اساسا یک موتور شهری می باشد نه یک موتور با اساس تقویت مسابقه ای. بنابراین از موتورهای کم حجم می بایست توقعات معقولی داشت.

ریمپ خودرو پژو ۲۰۶ تیپ۲، ریمپ ایسیو ۲۰۶ تیپ ۲ ؛رفع مشکلات پژو ۲۰۶ تیپ۲، رفع مشکلات نرم افزاری پژو ۲۰۶ Valeo j34؛ جی ۳۴؛ ساژم تیپ ۲؛

رفع ایراد استارت اول صبح ۲۰۶، خاموش شدن صبحگاهی ۲۰۶

رفع ایراد دمای آب ۲۰۶ ، اصلاح دمای آب ۲۰۶، کم کردن فن ۲۰۶

افزایش کاتاف ، حذف ردلاین، کاتاف ۷هزار

رفع تاخیر پدال گاز، رفع خنگی گاز تیپ۲؛ دیرگاز خوردن تیپ۲؛ کندی تیپ۲

حذف سنسور اکسیژن دوم



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله راجب خودرو 207 خواهیم گفت که چه پیشرانه ای در این خودرو گذاشته شده و چه معایب و مزایایی دارد که این معایب با ریمپ خودرو از بین خواهد رفت یا خیر؟ برای انجام این کار قبل از آن از مرکز مورد نظر ریمپ ایسیو اطلاعات کسب کنید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. برای انجام ریمپ خودرو خود با ما در تماس باشید.

مهم‌ترین برتری ۲۰۷i نسبت به ۲۰۶، استفاده از پیشرانه‌ ۱٫۶ لیتری TU5 می باشد. قبل از عرضه‌ ۲۰۷i، تنها پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و مدل‌های صندوق‌دار مجهز به این پیشرانه بودند. در پژو ۲۰۷ قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه ونهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، با پیشرانه‌ ۱۵۸۷ سی‌سی ۲۰۷i تولید می‌شود. شتاب صفر تا صد ۲۰۷ دنده دستی، حدود ۱۲ ثانیه و در مدل اتوماتیک، نزدیک به ۱۳ ثانیه است. میانگین مصرف سوخت نیز، ۶٫۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد و نهایت سرعت بدون انجام ریمپ ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است که با انجام ریمپ این محدودیت برداشته خواهد شد.

نکته قابل توجه اینجاست که کیفیت رانندگی و عملکرد فنی ۲۰۷i دنده دستی و گیربکس اتوماتیک، تفاوت زیادی دارند. شتاب‌گیری این خودرو با دنده دستی، به دلایلی مثل وزن کمتر، بهتر از مدل اتوماتیک است ، مالکان ۲۰۷i اتوماتیک می گویند، حرارت پیشرانه در این مدل، بیشتر از نسخه‌ دنده دستی است. این مشکل منجر به جوش‌آوردن موتور در شرایط عادی نخواهد شد اما افزایش استهلاک و کمبود قدرت در مسیرهای سربالایی با شیب تند را به دنبال دارد که مطلوب نیست. تعویض دنده در ۲۰۷i اتوماتیک، رضایت‌بخش نبوده و با تاخیر همراه است. مشکل دیگر این که مدل اتوماتیک، صدای بیشتری نسبت به ۲۰۷ دنده دستی دارد و مصرف سوخت آن نیز بالاتر است.

مشکل دیگر خودرو ۲۰۷ قطعات بی کیفیت چینی است ، حتی قبل از زمان تحریم ها بسیاری از تجهیزات فنی و رفاهی ۲۰۷i، از نمونه‌های مورد تایید پژو فرانسه به قطعات ساخت چین، تبدیل شد. این تصمیم مدیران ایران خودرو که با هدف کاهش هزینه های تمام شده صورت گرفت منجر به کاهش افت کیفیت شدید این خودرو از مدل ۹۵ به بعد شد.

ریمپ خودرو ۲۰۷ اتوماتیک | ریمپ ecu پژو ۲۰۷ +هزینه

در سال های اخیر بر روی خودروی ۲۰۷ ایسیو های بوش ۷٫۴٫۵ – ME17 – EasyU2.5,2.8 نصب شده است.تمام این مدل ایسیوها در دکتر ریمپ قابلیت ریمپ را داشته و بعد از ریمپ موارد ذیل را شاهد خواهیم بود.

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش توان و گشتاور تا ۱۵ درصد

۳- رفع کپ بین دنده ها

۴- رفع کپ اولیه

۵- کاهش دمای کارکرد فن ها

۶- کاهش صفر تا صد تا ۲ ثانیه

۷- رفع محدودیت سرعت

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()