نوشته شده توسط : nima

ریمپ مزدا 3

در این مقاله از خودرو ژاپنی با طراحی جذاب که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است خواهیم گفت. این خودرو مزدا 3 میباشد که با ریمپ ماشین تغییرات چشمگیری پیدا میکند. برای انجام کار ریمپ به هرجایی اطمینان نکرده و خودرو خود را به دست متخصص این فرایند قرار داده و از تغییرات خودرو خود خشنود شوید.

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از خودروهای ژاپنی،به دلیل کیفیت ساخت بالا و طراحی و مهندسی فوق العاده خوبی که دارند خوشش نیاید.

مزدا ۳ هم یکی از همین خودروها است. یک ژاپنی اصیل که البته طراحی و مهندسی‌ آن قدیمی شده.

ولی هنوز هم خیلی‌ها اعتقاد دارند این خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن در بازار ایران دارد.

حال ما در این مقاله به ریمپ این خودرو محبوب ژاپنی خواهیم پرداخت.

در این خودرو، به خوبی بر روی پارامترهای سوخت، جرقه، گشتاور و به خصوص دریچه گاز کار شده است.

و بهینه سازی صورت گرفته، که سبب شده شتاب گیری خودرو تا حدود 10% بهبود یابد.

و افزایش توان خودرو به خوبی موقع رانندگی احساس شود و لذت رانندگی با این خودروی پرشتاب ژاپنی را دوچندان نماید.

بنا به درخواست‌های مکرر و همچنین به علت وجود مشکلاتی که به وجود آمده در سیستم کاتالیزور این خودرو،

بعد از انجام مطالعات و تست‌های مختلف موفق شدیم مشکلات کاتالیزور و خطاهای آن را کاملاً به صورت نرم افزاری و تضمینی

نیز برطرف نماییم. که با انجام ریمپ ایسیو این عمل توسط تیم کارپلاس انجام می شود.

موارد برطرف شده بعد از ریمپ خودرو مزدا 3

1 – تعمیر و عیب یابی سنسورهای خودرو شامل که شامل :

 سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار هوای منیفولد، سنسور دمای خنک کننده، سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور دور موتور، سنسور موقعیت میل سوپاپ، سنسور سرعت خودرو، سنسور کوبش ( ناک)، سنسور اکسیژن یا لامبدا سنسور. این موارد برطرف می شود.

2 – تعمیرات تخصصی سخت افزاری و نرم افزاری ایسیو مزدا 3

3 – تعمیر و عیب یابی عملگرهای مزدا ۳ شامل : پمپ بنزین، انژکتورها، استپر موتور، کویل دوبل، رله دوبل، شیر برقی کنیستر، گرمکن دریچه گاز، دیاگ و رفع خطاهای چراغ چک

4 – تعمیرات و عیب یابی سیستم سوخت رسانی خودرو شامل :

فیلتر سوخت، ریل سوخت، رگلاتور سوخت، وایرهای شمع، سوئیچ اینرسی

5 – تعمیرات و عیب یابی سیستم هوارسانی، سیستم جرقه زنی، سیستم سوخت رسانی و …

6 – تعریف کلید و سوئیچ و ریموت مزدا 3

7 – تعمیرات مرتبط با یونیت ها و بردهای مختلف خودرو مزدا 3 مانند ABS ، EBD ، Airbag و …



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ سورنتو خواهیم گفت که به وسیله دستگاه های مربوط به ریمپ و اتصلال آن از درگاه OBD  بدون باز کردن ایسیو خودرو برنامه این خودرو خوانده شده. و ایسیو به هیچ عنوان باز نخواهد شد. در ریمپ ایسیو این خودرو باعث تغییرات چشمگیری میشود. که شرکت تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با بهره گیری علم این فرایند خودرو شما به بهترین شکل تغییر خواهد داد.

ریمپ ایسیو سورنتو : خودروی سورنتو که ساخت شرکت کیا موتورز کره می باشد از سال ۲۰۰۲ تا کنون تولید و عرضه گردیده است . موتور این خودرو در نسل های جدید از نوع GDI بوده که توان تولید ۱۸۸ اسب بخار ( ۲۴۰۰ سی سی ) می باشد . جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک می باشد .

خودروی سورنتو نیز همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکت های خودروسازی با یکسری محدودیت برای مشتریان تولید می شود . دلیل این محدودیت ها تفاوت آب و هوا و اختلافات جغرافیایی کشورهاست ( چون این خودروها قرار است در کشورهای مختلف عرضه شود ) و برخی از این محدودیت ها به خاطر شرایط کشورها نیز هست !

ریمپ چیست و چه کاربردی دارد ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری است که بر روی کامپیوتر ماشین ( ای سی یو ) صورت می پذیرد تا خودرو یکسری آپشن ها را بدست آورد و یا یکسری از محدودیت ها و عیوب خودرو برطرف گردد .

ریمپ ای سی یو شامل چه مواردی می شود و خودرو پس از ریمپ شدن چه امکاناتی را بدست می آورد ؟

خدمات ریمپ خودرو سورنتو در مجموعه ما شامل موارد زیر می باشد :

 

حذف کاتاف سورنتو : به معنی افزایش دور موتور خودرو است . دور موتور سورنتو در حالت ایده آل تا نهایت ۶۵۰۰ بالا می آید . حال با ریمپ و حذف کاتاف می توان این میزان را تا هر قدر که شما بخواهید افزایش داد ( حتی تا آخر ! که البته اصولی نیست !)

افزایش شتاب کیا سورنتو : در واقع شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو که برای سورنتو حدود ۱۰٫۲ ثانیه است کاهش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه )

حذف سنسور دوم اکسیژن سورنتو : در ایران این سنسور خرابی بسیار بالایی روی خودروهایی که دارای استاندارد یورو ۴ هستند ، دارد و دلیل آن کیفیت نا مناسب بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . هزینه خرابی این سنسور در هر بار برای کیا سورنتو حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد که تقریبا هر ۳ الی ۴ ماه این تعویض باید صورت گیرد ! با ریمپ ای سی یو این مورد هم قابل رفع می باشد .

حذف سنسور میل سوپاپ سورنتو : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و بهتر است در مواردی حذف گردد ( البته بودنش در زمانی سنسور دور موتور هم خراب باشد لازم است چون در صورت حذف این سنسور و خرابی سنسور دور موتور خودرو روشن نمی شود )

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) کیا سورنتو : این آپشن نیز برای خودرو خصوصا در فصول گرم سال و یا مناطقی که بسیار گرم هستند ضروری است . این تغییر باعث می شود که فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار کند که نتیجه ی آن عملکرد بهتر موتور خواهد بود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) کیا سورنتو : حتما متوجه شدید زمانی که در حالت درجا روی پدال گاز فشار می آورید ، بین عملکرد پدال و فشار شما یک تاخیر چن میلی ثانیه ای که کاملا محسوس است ، مشاهده می گردد . با ریمپ خودرو سورنتو این تاخیر نیز قابل رفع است!

 

افزایش توان موتور سورنتو : با این آپشن نیز گشتاور خودروی شما نیز افزایش می یابد ولی لازمیه آن تقویت موتور خودروی شما می باشد .

کاهش مصرف سوخت سورنتو : خودروی سورنتو با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و حجم موتور ۲۴۰۰ مصرف نسبتا مناسبی دارد ( در حدود ۸ الی ۹ در ۱۰۰ کیلومتر ) این آپشن ریمپ خیلی توصیه نمی شود چونکه به خودرو آسیب زده و بازده موتور خودرو را پایین می آورد .

افزایش جرقه زنی شمع ها : که واضح است و نیازی به توضیح ندارد

تمامی موارد بالا برای ریمپ ای سی یو سورنتو ی شما در دکتر ریمپ با گارانتی صورت می پذیرد



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از فرایند ریمپ خواهیم گفت که چه تاثیراتی بر روی خودرو خواهد داشت. آیا این تغییرات مضر یا مفید هستند؟ آیا میدانید ایسیو چیست و چه کاربردی بر روی خودرو شما دارد. برای انجام فرایند ریمپ به هر جایی اطمینان نکرده و قبل انجام این کار از محل مورد نظر مطمئن شوید. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.  

ریمپ چیست و چه تأثیری در عملکرد خودرو می گذارد ؟

اگر جزء اشخاصی که خودروی شخصی استفاده می کنند، هستید احتمالاً ریمپ چیست را بارها در ذهن خود پرسیده اید و تأثر آن در خودرو برای شما سؤال برانگیز شده است. در واقع ریمپ ایسیو (Remap ECU) به تنظیمات نرم افزاری گفته می شود که جایگزین نرم افزار روی ECU می شود و باعت می شود راندمان خودرو به میزان زیادی افزایش پیدا کند. ریمپ ایسیو باعث می شود خودرو تحت کنترلش قرار گرفته و در بی موارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

این موارد عبارتند از :

 شتاب

مصرف سوخت

ناک و …

شاید از خود بپرسید ECU یا ایسیو چیست ؟

این قطعه یک رایانه کوچک است که در موتور خودرو قرار می گیرد و آن را کنترل می کند. همچنین می توان با استفاده از تنظیم نرم افزار ایسیو موتور خودرو را تنظیم کرد. البته تنظیم ایسیو قبل از فروش وسیله نقلیه توسط سازندگان هم انجام می شود. اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم ریمپ چیست باید بگوییم ترم افزاری است که شبیه به ایسیو با در نظر گرفتند برخی شرایط موتور خودرو را تنظیم می کند، که این شرایط عبارتند از :

شرایط آب و هوایی

قوانین و محدودیت ها

کیفیت متفاوت سوخت

با وجود این شرایط می شود انتظار داشت پس از ریمپ ایسو علاوه بر بهینه شدن مصرف سوخت و افزایش شتاب خودرو ناک آن هم برطرف شود.

عملکرد ریمپ ایسیو در خودرو چیست ؟

همانطور که گفته شد شما می توانید ریمپ ماشین را به جای نرم افزار آن قرار دهید.

با این کار می شود برنامه اصلی خودرو را با علم بر نیازهای مشتری تنظیم نمود.

تغییر نرم افزار و جایگزینی ریمپ به منظور بهبود عملکرد خودرو انجام می گردد.

کاربرد ریمپ خودرو در موتور خودرو این است که خودرو را کنترل کرده و در واقع برای جواب سوال ریمپ چیست می توان به جرأت گفت اصلاح شده پارامترهای ایسیو ریمپ نام می گیرد. این پارامترها در واقع بازنگری و اصلاح شده اند. ماشین شما به این صورت ریمپ می شود که یک نرم افزار تنظیم شده به از طریق پورت OBD به ایسیو وصل می شود و پس از آن جایگزین مپ خودرو می شود و عملکرد موتور را افزایش خواهد داد. این که از طریق OBD به صورت مستقیم می توان فلش را نصب کرد و ریمپ را جایگزین نمود، باعث پیشرفت چشمگیری در صنعت ریمپ خودرو شده است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

شخودرو آریو تولید شده شرکت سایپا است که بسته به شرایط آب و هوایی و بنزین تولید شده در ایران خودرو را آداپته کرده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل تاخیر دریچه گاز و عملکرد بد  فن خودرو شده است. ما با برنامه نویسی درست و علمی توانسته ایم این مشکلات را رفع کرده و خودرو را بنا به شرایط هر شهری از ایران آپدیت کرده ایم. ما با همراه باشید.

ریمپ ایسیو آریو : آریو S300 که توسط شرکت سایپا عرضه می شود محصول شرکت چینی زوتی می باشد . در دو نوع موتور ۱٫۵ و ۱٫۶ لیتری تولید و عرضه شده است . موتورهای آریو S300 تحت لیسانس میتسوبیشی هستند و گیربکس آن ساخت شرکت ZF است.

این خودرو دارای ۶ کیسه هوا ، ترمز ABS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD و BOS می باشد و دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP می باشد .

در مجموعه ما ریمپ تخصصی ای سی یو آریو صورت می پذیرد .

ریمپ چیست ؟

فرآیندی نرم افزاری جهت بهبود عملکرد کد های کامپیوتر خودرو جهت رفع برخی عیب و اضافه شدن برخی قابلیت ها و آپشن ها به خودروی شما

پس از ریمپ چه معایبی از روی خودرو حذف می شود ؟

شرکت دکتر ریمپ  با بیش از 10 سال سابقه در تعمیر و ریمپ ، ریمپ ای سی یو آریو S300 را به شرح ذیل انجام می دهد :

حذف کاتاف آریو : با این عمل دوره خودروی شما افزایش می یابد . دور معمول خودرو بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ می باشد که با ریمپ ای سی یو این محدودیت حذف شده و تا هر جا که شما بخواهید افزایش می یابد .

 

افزایش شتاب آریو : با ریمپ ای سی یو می توان شتاب خودروی شما را افزایش داد . شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودروی آریو بیش از ۱۲ ثانیه می باشد که تا حداکثر ۲ ثانیه قابل کم شدن می باشد .

حذف سنسور دوم اکسیژن آریو اس ۳۰۰ : در ایران به دلیل کیفیت پایین بنزین ، خودوروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا هستند ، سنسور دوم اکسیژنشان بسیار خراب می شود که این خرابی هزینه های بسیاری را در بر دارد . با ریمپ ایسیو این مسئله نیز قابل حل است .

حذف سنسور میل سوپاپ آریو Z 300 : این سنسور نیز دارای خرابی بالایی است که رد صورت تمایل می توان با ریمپ این سنسور را نیز حذف کرد .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) : این آپشن در مناطق گرمسیری و فصل تابستان بسیار برای خودرو حیاتی است . با تغییر عملکرد فن خودرو ، فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به فعالیت می کند و عملکرد موتور نیز بهینه تر می شود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : حتما مشاهده کرده اید هنگامی که در حالت خلاص به روی پدال گاز فشار وارد می کنید ، بین فشار شما و عملکرد گاز یک تاخیر محسوسی دیده می شود . با ریمپ خودرو این تاخیر نیز برداشته می شود .

افزایش توان موتور آریو اس ۳۰۰ : برای افزایش توان و گشتاور موتور نیاز به تقویت موتور است که برای آری توصیه نمی شود .



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا از فرایند برنامه نویسی و تغییرات ایجاد شده بر روی ایسیوی خودرو به نام ریمپ چیزی میدانید. ما در این مقاله به طور جامع از ریمپ خواهیم گفت که چطور کار میکند و باعث چه تغییراتی بر روی خودرو شما مشود. آیا دوست دارید خودرو خود را از لحاظ موتوری تیونینگ و تقویت کنید و بهترین راندمان به وسیله ریمپ به خودرو خود بدهید با دکتر ریمپ در ارتباط باشید.

ریمپ چیست؟

ریمپ ای سی یو خودرو (Remap ECU) به تنظیمات نرم افزاری گفته می‌شود که جای کامپیوتر را در خودرو می‌گیرد. با ریمپ کردن، راندمان خودرو و موتور افزایش پیدا می‌کند. مپ ای سی یو کنترل موتور را در دست دارد و اجازه نمی‌دهد که دور موتور و شتاب خودرو از حد مشخص شده بالاتر رود وقتی ریمپ جایگزین ‌آن می‌شود در مصرف سوخت، شتاب خودرو و … تغییراتی ایجاد خواهد شد.

کامیپوتر خودرو قطعه مهمی است که به کمک اطلاعاتی که از سنسورها دریافت می‌کند دستورات لازم برای عمل کننده‌ها را در شرایط مختلف صادر می‌کند. تولید کنندگان خودرو به کمک ای سی یو تنظیمات موتور را انجام می‌دهند و سپس خودرو را روانه بازار می‌کنند.

شرایط آب و هوایی، مصرف سوخت، دور موتور و… در کامیپوتر خودرو به صورت پیش فرض توسط کارخانه‌های تولید کننده خودرو تنظیم می‌شود. ریمپ کردن خودرو این اجازه را می‌دهد که خودرو با شرایط منطقه و کیفیت سوخت سازگار شود.

ریمپ خودرو چگونه کار می‌کند؟

ریمپ برنامه‌های موجود در کامیپوتر خودرو (ECU) را براساس نیاز راننده تغییر می‌دهد. ریمپ راندمان را به حداکثر می‌رساند و معمولا با عبارت ریمپ ای سی یو شناخته می‌شود. بعد از ریمپ شدن خودرو، این نرم افزار به OBD  متصل می‌شود و تنظیمات را براساس نرم افزار جدید تغییر می‌دهد. این کار به دلیل تغییر عملکرد موتور خودرو در دهه‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و افراد زیادی خواهان آن هستند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از مزایا و معایب ریمپ خواهیم گفت که برای انجام دادن این فرایند میشود به هر کسی اطمینان کرد با خیر؟ هر کسی از عهده ریمپ خودرو بر می آید یا خیر؟ جواب این  سوال خیر است چون ریمپ کار اصولی و علمی می باشد که باید حتما شخص از تجربه بالایی بر خوردارد باشد و از علم ریمپ سر در بیاورد. پس برای انجام دادن ریمپ قبل از آن حتما از آن مرکز اطمینان حاصل کنید.

آیا ریمپ کردن برای خودرو ضرر دارد؟

ریمپ کردن آوانس جرقه را تغییر می‌دهد و این تغییر باید براساس طراحی و توان موتور خودرو انجام شود. اگر ریمپ کردن توسط افراد غیر متخصص انجام شود و آوانس جرقه با موتور هم خوانی نداشته باشد ممکن است سپپ شکستن و‌ آب شدن پیستون و در نتیجه یاتاقان خودرو شود. گرچه ریمپ کردن می‌تواند خودرو را برای شرایط آب و هوایی، کیفیت سوخت و… آماده کند اما اگر این کار براساس افراد ماهر انجام نشود آسیب‌های فراوانی به خودرو وارد می‌شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

خرابی کاتالیست

افزایش دمای موتور

سوختن واشر سرسیلندر

افزایش مصرف سوخت

مزایای ریمپ ایسیو

بهبود عملکرد خودرو

کاهش مصرف سوخت

جلوگیری از ناک زدن موتور

افزایش شتاب خودرو

فاکتورهای قابل تغییر توسط ریمپ

سیستم توربوشارژ

تغییر زمانبندی سوپاپ‌ها

سیستم سوخت رسانی و جرقه

فن رادیاتور

دریچه گاز

منیفولد ورودی هوا

اشنایی با ریمپ خودرو

چرا شرکت‌های خودروسازی ریمپ ایسیو را انجام نمی‌دهند؟

شرکت‌های خودروسازی باید استانداردهایی مانند میزان‌ آلایندگی خودرو، مصرف سوخت و… را در نظر بگیرند. همچنین خودروها با تیراژ بالا و ساخته می‌شود و شرایط برای همه یکسان است و از استاندارد خاصی پیروی می‌کنند. برای مثال کارخانه‌های خودروسازی خودروها را طوری طراحی می‌کنند که در شرایط آب و هوایی مختلف کارکرد داشته باشد و نمی‌توانند خودروها را براساس شرایط آب و هوایی خاصی تولید کنند. در تولید خودروها معمولا سخت ترین شرایط به عنوان استاندارد در نظر گرفته می‌شود. بنابراین تولید انبوه و استانداردها به تولید کنندگان اجازه نمی‌دهد که تولید خودروها را براساس شرایط و کیفیت سوخت در سایر کشورها طراحی کنند. به همین سبب برخی برای سازگار کردن خودرو از ریمپ ای سی یو استفاده می‌کنند تا خودرو با شرایط محیطی که در آن زندگی می‌کنند سازگار شود

سخن پایانی اینکه قبل از ریمپ کردن خودرو از دارا بودن پروانه کار مراکز و متخصص بودن شخصی که ریمپ را انجام می‌دهد مطمئن شوید تا این کار به خودرو آسیبی وارد نکند.ش



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا خودرو تیبا شما مشکل محدوده سرعت دارد؟ آیا تاخیر پدال گاز تیبا را حس کرده اید و با مشکل بر خورداید؟ مصرف سوخت خودرو شما بالا می باشد؟ شما با انجام دادن ریمپ اصولی تمامی مشکلات خودرو شما از بین رفته و با بهترین شکل موتور خودرو شما کار خواهد کرد. برای انجام ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید چون این کار کاملا اصولی و علمی می باشد.

ریمپ چیست ؟

ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ فرآیندی است که طی آن ای سی یو خودروی شما دوباره برنامه ریزی شده تا یکسری از محدودیت ها از خودروی شما برداشته شود .

چرا خودرو محدودیت دارد ؟

خودروسازها معمولا خودروها را برای شرایط آب و هوایی متفاوت جغرافیایی تولید می کنند تا خودرو در هر شرایطی بتواند در بهترین حالت خود کار کند . در نتیجه یکسری محدودیت ها اعمال می شود که طبعا برای همه مناسب و جال نیست و بعضا آزار دهنده نیز می باشد .

خدمات ریمپ خودرو تیبا در پارسیان صنعت خودرو به شرح ذیل می باشد :

رفع تاخیر پدال گاز تیبا ( رفع کپ دریچه گاز تیبا ) : هنگامیکه بر روی پدال گاز فشار میدهیم بین عملکرد و فشار شما تاخیری چند میلی ثانیه ای وجود دارد که با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

حذف کاتاف تیبا : دور موتور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ بالا می رود . حال با ریمپ ecu می توان این محدودیت را تا جایی که شما بخواهید برداشت .

افزایش شتاب تیبا : یعنی افزایش شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو که در حالت معمول برای سراتو ۱۳٫۵ ثانیه می باشد . ( در واقع تا نهایت ۲ ثانیه قابل کاهش است

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا : خودروهایی که استاندارد یورو ۴ به بالا دارند معمولا با خرابی زیاد سنسور اکسیژن همراه هستند ( البته در ایران ) و دلیل این خرابی کیفیت پایین بنزین های عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . در نتیجه با ریمپ ecu نیز می توان این سنسور را حذف کرد و هزینه های تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن را کاهش داد .

 

حذف سنسور میل سوپاپ تیبا : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و در شرایطی بهتر است با ریمپ خودرو حذف شود .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن ) تیبا : با این آپشن فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند . این آپشن خصوصا در مناطق با آب و هوای گرم بسیار ضروری است .

افزایش توان موتور تیبا : همراه با این آپشن نیز باید حتما موتور نیز تقویت گردد ( بدون تقویت موتور به هیچ عنوان توصیه نمی شود

کاهش مصرف سوخت تیبا



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا چیزی از ریمپ ایسیو دنا میدانید؟ ما در این مقاله ریمپ را کاملا توضیح داده و خواهیم گفت برای خوردو این فرایند ضرر دارد یا خیر؟ از تغییرات ریمپ ایسیو دنا میگوییم که بعد از ریمپ چه تغییراتی خواهد کرد. برا تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با ضمانت 2 ساله خودرو شما را ریمپ کرده و بعد از تست توسط خود مشتری مبلغ دریافت خواهد شد. 

ریمپ ایسیو دنا : خودروی دنا که تغییر شکل یافته خودروی سمند است در سال ۹۳ وارد بازار خودروی ایران شد . این خودروی بسیار آپشنال است . موتور از نوع EF7 بوده و توان تولید ۱۱۵ اسب بخار را دارد و حجم موتور ۱۶۴۶ سی سی است . استاندارد آلایندگی یورو ۴ قابل تبدیل به یورو ۵ را دارا می باشد . خودروی دنا نیز همانند اکثر خودروها دارای یکسری از محدودیت ها می باشد که این محدودیت ها با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

ریمپ ای سی یو چیست ؟

ریمپ ای سی یو در واقع فرآیندی است نرم افزاری که بر روی ایسیو ( کدهای ای سی یو ) پیاده می شود تا یکسری مزیت ها به خودرو اضافه شود و یکسری از محدودیت ها و اشکالات خودرو رفع گردد .

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

اگر اصولی انجام نشود ، بله ! بسیاری از شرکت ها از فایل های آماده ( دامپ آماده ) که برای تمامی خودروها استفاده می کنند . ولی در مجموعه ما ابتدا کد ای سی یو خودروی شما خوانده شده و بر اساس کدهای ای سی یو شما تغییرات و ریمپ صورت می پذیرد .

با ریمپ خودرو چه امکاناتی را پیدا می کند ؟

·        افزایش شتاب دنا : با ریمپ شتاب خودروی دنا شما نیز قابل افزایش است . در واقع مدت زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو کاهش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه ! )

·        حذف سنسور دوم اکسیژن DENA : سنسور دوم اکسیژن خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا هستند بسیار دچار خرابی می شود ( به دلیل کیفیت پایین بنزین کشور ) در نتیجه هزینه های تعمیر و تعویض این سنسور افزایش می یابد در نتیجه ما با ریمپ کردن و حذف این سنسور ، هزینه های این سنسور را کاهش می دهیم و عملکرد ماشین نیز بهبود می یابد .

·        حذف سنسور میل سوپاپ دنا : سنسور میل سوپاپ نیز خرابی بالایی دارد ( ولی بودن این سنسور در زمانی که احیانا سنسور دور موتور خراب شود ضروری است

·        اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) : با اعمال این آپشن خصوصا در مناطق گرمسیر ، می توان دمای کارکرد فن خودرو را جوری تنظیم نمود که در دماهای پایین تری شروع به کار نماید در نتیجه موتور جوش نمی آورد و عملکرد بسیار بهینه تری خواهد داشت .

·        رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : زمانی که خودرو را روشن کرده و بر روی پدال گاز فشار وارد می نمایید بین عملکرد گاز و فشار شما یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که با ریمپ این مشکل نیز قابل حل است .

·        رفع لرزش دور آرام خودرو ( دور SLOW )

·        افزایش توان موتور دنا : برای اعمال این آپشن باید موتور نیز تقویت شود ( ریمپ تنها کفایت نمیکند

·        کاهش مصرف سوخت دنا : اعمال این آپشن معمولا باعث کاهش بازده موتور می شود ( برای گرفتن معاینه فنی توصیه می شود



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ تمامی ریمپ خودرو ها با تضمین 2 سال انجام میشود و بعد از ریمپ کردن توسط خود مشتری تست شده و بعد از رضایت مشتری وجه دریافت میشود. در صورت نبودن رضایت مشتری برنامه به حالت استاندارد بر گردانده میشود و به مشتری تحویل داده خواهد شد. در ادامه این مقاله از ریمپ خودرو و چه مزایای برای خودرو دارد خواهیم گفت. 

ریمپ ECU سوناتا : خودروی سوناتا که ساخت کشور کره جنوبی و کمپانی پر آوازه هیوندای می باشد در تیپ ها و مدل های متفاوتی از سال ۱۹۸۵ تا کنون تولید و در بازارهای جهانی عرضه شده است .

سوناتا NF از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ با موتور ۴ سیلندری ۲٫۴ لیتری با ۱۵۹ اسب بخار تولید گردید .

سوناتا YF نیز از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تولید شد و دارای موتور ۴ سیلندری با ۱۷۸ اسب بخار است .

و در نهایت هفتمین نسل از هیوندا نیز تحت عنوان هیوندای LF می باشد .

هیوندا سوناتا نیز همانند تمامی خودروهای تولیدی دارای ضعف ها و محدودیت هایی در قسمت ECU می باشد که این محدودیت ها با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

ریمپ ایسیو چیست ؟

ریمپ فرآیندی نرم افزاری جهت بهبود کدهای کامپیوتر ماشین ( ECU ) می باشد تا برخی از محدودیت ها از خودرو برداشته شود و برخی از آپشن ها نیز به خودرو اضافه شود .

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

در صورتیکه این کار به درستی و توسط متخصص مربوطه انجام نگیرد بله ضرر دارد و پس از مدتی به خودرو آسیب شدیدی وارد می شود .

پس ار ریمپ چه محدودیت هایی از روی خودرو برداشته می شود و چه امکاناتی خودرو بدست می آورد ؟

از جمله مواردی که در رابطه با ریمپ ECU سوناتا در دکتر ریمپ صورت می گیرد به شرح ذیل است :

حذف کاتاف سوناتا : به معنی افزایش دور موتور از ۵۵۰۰ – ۶۰۰۰ دور تا آخرین شماره کیلومتر شمار !

افزایش شتاب سوناتا : شتاب ۰ تا ۱۰۰ سوناتا بین ۹٫۵ تا ۱۰٫۵ است که با ریمپ ECU این مقدا کاهش می یابد و در واقع شتاب افزایش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه )

حذف سنسور دوم اکسیژن هیوندا سوناتا : سنسور دوم اکسیژن در خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا است ( در ایران ! ) بسیار زود خراب می شود و دلیل این امر کیفیت پایین بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . با ریمپ می توان این سنسور را حذف نمود و از هزینه های اضافی جلوگیری کرد ! ( هزینه سنسور اکسیژن خودروهای هیوندا بیش از ۷۰۰ هزار تومان می باشد)

حذف سنسور میل سوپاپ سوناتا : این سنسور نیز همانند سنسور اکسیژن درصد خرابی بالایی دارد که با ریمپ این سنسور نیز قابل حذف است .

تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب ) SONATA : این قابلیت به خصوص در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث می شود فن دور تند و دور کند خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار کرده و از گرم شدن بیش از اندازه خودرو جلوگیری شود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) هیوندای سوناتا : حتما متوجه شده اید زمانی که خودرو را روشن می کنید و بر روی پدال گاز فشار می دهید ، بین عملکرد گاز و فشار شما بر روی پدال یک تاخیر چند میلی ثانیه ای حس می شود که این تاخیر با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

افزایش توان موتور سوناتا : یعنی افزایش گشتاور خودرو و برای این آپشن حتما موتور خودرو نیز باید تقویت شود در غیر اینصورت خودرو آسیب می بیند .

کاهش مصرف سوخت هیوندای سوناتا



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید ریمپ اصولی چیست و چه تاثیراتی بر روی خودرو شما میزارد؟ ما در این مقاله از ریمپ میگوییم و خواهیم گفت آیا ریمپ اصولی باعث ضرر بر روی خودرو شما میشود یا خیر؟ برای انجام ریمپ خودرو خود به هر جایی اطمینان نکنید چون اگه اصولی انجام نشود بر روی موتور خودرو شما اثرات بد و مخربی وارد شده و هیچ تغییراتی انجام نمیشود.

ریمپ برلیانس h230 : خودروی برلیانس h230 محصول مشترک شرکت سایپا و برلیانس بوده که در دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی تولید شده است . مجهز به موتور ۴ سیلندر خطی با توان تولید ۱۰۲ اسب بخار و حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی می باشد .

حذف کاتاف برلیانس h320 – افزایش توان موتور برلیانس h320 – کاهش مصرف سوخت برلیانس h320 – حذف سنسور دوم اکسیژن برلیانس h320 – حذف سنسور میل سوپاپ برلیانس h320 – اعمال و رفع محدودیت سرعت برلیانس h320 – رفع کپ دریچه گاز برلیانس h320 – رفع تاخیر پدال گاز برلیانس h320

خودروهای چینی اصولا دچار مشکلاتی در شتاب گیری و دریچه گاز و غیره هستند که با ریمپ خودرو می توان این موارد را برطرف نمود .

و اما سوال اصلی اینجاست که اصولا ریمپ ECU چیست و چه کاربردی دارد ؟

ریمپ ECU در واقع فرآیندی نرم افزاری است که بر روی کد های ECU خودروی شما اعمال می شود تا یکسری محدودیت را از خودروی شما حذف نماید و یا عملکرد بهینه تری را برای خودروی شما به ارمغان بیاورد . امکاناتی نظیر حذف سنسور میل سوپاپ ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف ، رفع تاخیر پدال گاز ، بهینه سازی مصرف سوخت و …

آیا ریمپ  خودرو ضرر دارد ؟

هم بله هم خیر . چنانچه ریمپ به صورت اختصاصی برای خودروی شما انجام نگیرد و یا به صورت اصولی نباشد و یا در برخی از آپشن ها فقط ریمپ انجام گیرد و موتور تقویت نشود زیان بار خواهد بود .

آیا ریمپ ایسیو برای خودرو ضرر دارد ؟

هم بله هم خیر . چنانچه ریمپ به صورت اختصاصی برای خودروی شما انجام نگیرد و یا به صورت اصولی نباشد و یا در برخی از آپشن ها فقط ریمپ انجام گیرد و موتور تقویت نشود زیان بار خواهد بود .



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان سوال شده ریمپ چیست و چه کاربردی دارد ؟ آیا باعث خرابی موتور میشود یا خیر؟ قبل از انجام ریمپ خودرو باید چه امکاناتی داشته باشد و سوالات از این قبیل در این مقاله مورد بررسی قرار داده. برای انجام توینینگ و ریمپ خودرو خود از مکان مورد نظر اطمینان حاصل شود چون اگر با علم کافی انجام نشود باعث خرابی موتور و خودرو میشود.

بررسی های قبل از ریمپ

1. خطایی در سیستم وجود نداشته باشد

2. ولتاژ تولیدی دینام در هر نقطه از خودرو مانند داشبورد، زیر کاپوت، عقب خودرو بدون افت باشد

3. کمپرس موتور را اندازه بگیرید

4. از وایر و شمع استاندارد استفاده کنید

5. در حالت موتور خاموش پارامتر ها کاملا درست باشند

6. موتور را روشن کرده و سپس بمدت سی ثانیه آنرا در دور 3500 نگه داشته و بعد پارامتر های موتور در حالت درجا را چک کنید

7. هیچ چیزی اعم از عملگر یا سنسور را از روی خودرو حذف نکنید

8. پیکربندی کاملا صحیح باشد و آنرا یادداشت کنید

9. فشار باد تایرها را اندازه بگیرید

10.پدال ترمز بی نقص باشد

11.چراغ های پشت آمپر مانند چراغ استوپ، چراغ روغن، چراغ دینام و ای بی اس، چراغ ایموبلایزر و غیره در حالت عادی باشند.

12.از هیچ دامپ آماده ای برای دانلود جهت ریمپ کردن استفاده نکنید.

13.برنامه مورد نظر را قبلا ذخیره کنید.

 

14پمپ سوخت و فیلتر بنزین و فیلتر هوا سالم باشند.

15. ترجیحا قبل از ریمپ ایسیو ، یکبار بصورت کامل تست موتور را انجام دهید. اعم از شست و شوی انژکتور ها، اتصال بدنه، شست و شوی دریچه گاز و ریل سوخت و غیره

علت افت عملکرد بعضی دامپ‌های ریمپ شده در طولانی مدت

برای بسیاری از رانندگان این سوال مطرح است که چرا بعد از مدتی که از دانلود یک دامپ ریمپ شده بر روی خودرو میگذرد، تاثیرات آن به مرور کاهش می‌یابد و مشابه روز اول آن افزایش در شتاب و قدرت خودرو ندارد. کلید حل این سوال در آشنایی با عملکرد پارامترهای تطبیق (adaptation parameters) ایسیو است.

هر ایسیو بنا به ملاحظاتی که طراح و سازنده خودرو در نظر گرفته است قصد دارد یک سری پارامترهای اصلی خودرو را در یک محدود معینی کنترل نماید. یکی از این موارد مهم پارامتر سنسور اکسیژن است. یعنی ایسیو با توجه به استانداردهای آلایندگی مود نظر سازنده همواره احتراق داخل سیلندر و پاشش انژکتور را طوری کنترل می‌کند که این استانداردها رعایت شوند. (استانداردهای آلایندگی یورو ۲ و یورو ۴ و ...)

حال اگر شما با ریمپ  دامپ ایسیو مقدار پاشش انژکتورها را افزایش دهید و سپس بر روی ماشین دانلود کنید در ابتدا شاهد خواهید بود که خودرو به طور کاملاً محسوسی از نظر سرعت و شتاب ارتقاء یافته است. این افزایش ممکن است حتی تا ۲۰% نیز در ابتدای کار باشد ولی به مرور شاهد خواهید بود که خودرو شتاب و قدرت اولیه را دیگر ندارد و تا حد زیادی به یک خودرو کاملاً فابریک نزدیک شده است.

توجیه این پدیده آن است که چون مقدار پاشش انژکتورها زیاد شده، سنسور اکسیژن همواره نسبت به قبل مقدار بیشتری را گزارش می‌کند که بیشتر از set point در نظر گرفته شده از قبل است. از این رو با اصلاح ضرایب تطبیق مرتبط با پاشش انژکتورها، ترتیبی را اتخاذ می‌کند که مقدار زمان پاشش آن‌ها کاهش یابد تا به محدوده مورد نظر برسد. این اصلاح خودکار مقدار پاشش سوخت سبب می‌شود که بعد از مدت کوتاهی واقعاً خودرو به یک خودروی فابریک تبدیل شود.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از  مزایا و تغییرات ایجاد شده خودرو برلیانس مدل h230  با ریمپ دکتر ریمپ خواهیم گفت. و در ادامه این مقاله میگوییم که با افزایش قدرت و سرعت خودرو کاهش مصرف سوخت امگان پذیر است یا خیر؟آیا باعث بهتر شدن کشش خودرو میشود؟ در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ تمامی خودرو ها اعم از خودرو های چینی و ایرانی و مسابقه ای و خارجی با بهترین دستگاه ها و علم کافی ریمپ انجام میشود.

خدمات ریمپ برلیانس h230 در دکتر ریمپ به صورت زیر می باشد :

حذف کاتاف برلیانس h230 : احتمالا در برخی از مسابقات و یا فیلم ها مشاهده کردید که زمانی که راننده پا را روی پدال گاز فشار میدهد دور موتور تا آخرین عدد کیلومتر شمار بالا می رود ولی در خودروی شما این چنین نیست ! با حذف کاتاف محدودیت دور ایده آل خودرو که در حدود ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دور است برداشته می شود .

افزایش شتاب خودروی برلیانس h230 : شتاب ۰ تا ۱۰۰ ( شتاب اولیه ) یکی از مواردی است که با ریمپ ECU برلیانس h230 برای خودرو صورت می پذیرد ( البته این مقدار حداکثر تا ۲ ثانیه خواهد بود )

حذف سنسور دوم اکسیژن برلیانس h230 : خودروی برلیانس h230 دارای استاندارد آلایندگی یورو  ۵ می باشد . در خودروهایی که دارای استاندارد یورو ۴ به بالا هستند ، به دلیل کیفیت نامطلوب بنزین کشور ، سنسور دوم اکسیژن بسیار خراب شده و بر روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد ( مدام این سنسور باید تعویض گردد ) . با ریمپ ECU این مشکل نیز قابل حل است .

حذف سنسور میل سوپاپ  : سنسور میل سوپاپ به دلیل خرابی بالایی که دارد بالطبع هزینه تعمیر و تعویض بالا نیز خواهد داشت . در نتیجه با ریمپ ایسیو این سنسور حذف می شود و این مشکلات برطرف می شود . ولی مزیت این سنسور چیست ؟ اگر زمانی سنسور دور موتور خودروی شما خراب شود در صورت وجود سنسور میل سوپاپ خودرو روشن می شود و تا دور ۳۰۰۰ نیز بالا می رود ولی اگر سنسور میل سوپاپ نباشد خودرو روشن نخواهد شد ! ( پس این آپشن اختیاری است)

تغییر عملکرد فن خودرو : فن خودرو نیز از جمله مواردی است که با ریمپ برلیانس h230 می توانید عملکردش را بهینه نمایید بدین صورت که فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند و به خصوص در فصول گرم سال و یا مناطق گرمسیری این آپشن بسیار برای موتور ضروری است . ( در واقع این آپشن بستگی به منطقه ی جغرافیایی که خودروی شما در آن کار می کند تعیین می گردد)

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : تاخیر بین فشار به پدال گاز و عملکرد آن برداشته می شود . حتما تا بحال هنگام فشار دادن پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس را حس نموده اید . با ریمپ این مورد هم قابل برطرف شدن است .

افزایش توان موتور : بله ! با ریمپ خودرو این مورد هم قابل انجام است ولی به قیمت فشار به خودرو ! در واقع برای انجام این آپشن نیاز به تقویت موتور هست و برای خودروهای معمولی اصلا توصیه نمی شود ( متاسفانه در تبلیغات شرکتهای مختلف این نکته گفته نمی شود )

کاهش مصرف سوخت برلیانس h230 : در این آپشن از ریمپ هم بازده موتور پایین می آید ( بیشتر برای گرفتن معاینه فنی آن هم پس از ۵ سال گذشتن از عمر خودرو توصیه می شود ) ( البته می توان مصرف سوخت را بهینه تر نمود به طوریکه در دورهای زیر ۲۰۰۰ در کمترین حالت ممکن باشد و در دورهای بالاتر بسته به نیاز خودرو و مقدار فشاری که به خودرو وارد می شود مصرف بهینه می شود و لزوما به معنی کاهش چند لیتری مصرف سوخت نیست ولی بین ۱ الی ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر قابل کاهش است )



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از  مزایا و تغییرات ایجاد شده خودرو برلیانس مدل h230  با ریمپ دکتر ریمپ خواهیم گفت. و در ادامه این مقاله میگوییم که با افزایش قدرت و سرعت خودرو کاهش مصرف سوخت امگان پذیر است یا خیر؟آیا باعث بهتر شدن کشش خودرو میشود؟ در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ تمامی خودرو ها اعم از خودرو های چینی و ایرانی و مسابقه ای و خارجی با بهترین دستگاه ها و علم کافی ریمپ انجام میشود.

خدمات ریمپ برلیانس h230 در دکتر ریمپ به صورت زیر می باشد :

حذف کاتاف برلیانس h230 : احتمالا در برخی از مسابقات و یا فیلم ها مشاهده کردید که زمانی که راننده پا را روی پدال گاز فشار میدهد دور موتور تا آخرین عدد کیلومتر شمار بالا می رود ولی در خودروی شما این چنین نیست ! با حذف کاتاف محدودیت دور ایده آل خودرو که در حدود ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دور است برداشته می شود .

افزایش شتاب خودروی برلیانس h230 : شتاب ۰ تا ۱۰۰ ( شتاب اولیه ) یکی از مواردی است که با ریمپ ECU برلیانس h230 برای خودرو صورت می پذیرد ( البته این مقدار حداکثر تا ۲ ثانیه خواهد بود )

حذف سنسور دوم اکسیژن برلیانس h230 : خودروی برلیانس h230 دارای استاندارد آلایندگی یورو  ۵ می باشد . در خودروهایی که دارای استاندارد یورو ۴ به بالا هستند ، به دلیل کیفیت نامطلوب بنزین کشور ، سنسور دوم اکسیژن بسیار خراب شده و بر روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد ( مدام این سنسور باید تعویض گردد ) . با ریمپ ECU این مشکل نیز قابل حل است .

حذف سنسور میل سوپاپ  : سنسور میل سوپاپ به دلیل خرابی بالایی که دارد بالطبع هزینه تعمیر و تعویض بالا نیز خواهد داشت . در نتیجه با ریمپ ایسیو این سنسور حذف می شود و این مشکلات برطرف می شود . ولی مزیت این سنسور چیست ؟ اگر زمانی سنسور دور موتور خودروی شما خراب شود در صورت وجود سنسور میل سوپاپ خودرو روشن می شود و تا دور ۳۰۰۰ نیز بالا می رود ولی اگر سنسور میل سوپاپ نباشد خودرو روشن نخواهد شد ! ( پس این آپشن اختیاری است)

تغییر عملکرد فن خودرو : فن خودرو نیز از جمله مواردی است که با ریمپ برلیانس h230 می توانید عملکردش را بهینه نمایید بدین صورت که فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند و به خصوص در فصول گرم سال و یا مناطق گرمسیری این آپشن بسیار برای موتور ضروری است . ( در واقع این آپشن بستگی به منطقه ی جغرافیایی که خودروی شما در آن کار می کند تعیین می گردد)

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : تاخیر بین فشار به پدال گاز و عملکرد آن برداشته می شود . حتما تا بحال هنگام فشار دادن پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس را حس نموده اید . با ریمپ این مورد هم قابل برطرف شدن است .

افزایش توان موتور : بله ! با ریمپ خودرو این مورد هم قابل انجام است ولی به قیمت فشار به خودرو ! در واقع برای انجام این آپشن نیاز به تقویت موتور هست و برای خودروهای معمولی اصلا توصیه نمی شود ( متاسفانه در تبلیغات شرکتهای مختلف این نکته گفته نمی شود )

کاهش مصرف سوخت برلیانس h230 : در این آپشن از ریمپ هم بازده موتور پایین می آید ( بیشتر برای گرفتن معاینه فنی آن هم پس از ۵ سال گذشتن از عمر خودرو توصیه می شود ) ( البته می توان مصرف سوخت را بهینه تر نمود به طوریکه در دورهای زیر ۲۰۰۰ در کمترین حالت ممکن باشد و در دورهای بالاتر بسته به نیاز خودرو و مقدار فشاری که به خودرو وارد می شود مصرف بهینه می شود و لزوما به معنی کاهش چند لیتری مصرف سوخت نیست ولی بین ۱ الی ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر قابل کاهش است )



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید ریمپ خودرو به چه عملی از خودرو گفته میشود. آیا میدانید باعث چه تغییراتی بر روی خودرو شما دارد؟ما در این مقاله درباره ریمپ تیبا مزایا و معایب ریمپ میگوییم. و شما در باره خودرو تیبا بیشتر آشنا خواهیم کرد. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

ریمپ ایسیو  تیبا : خودروی تیبا توسط شرکت سایپا تولید شده . این خودرو در دو مدل صندوق دار و هاچ بک عرضه گردیده . نام اولیه این خودرو مینیاتور بود که بعدها به تیبا تغییر نام داد . تیبا که جایگزین خودروی ریو گردیده است توسط مهندسین آلمانی ، ایتالیایی و کره ای طراحی گردیده و در طراحی داخل این خودرو از ریو ، تندر ۹۰ و پراید الهام گرفته شده است .

موتور تیبا در واقع تقویت شده موتور پراید است که از حجم ۱۳۰۰ به ۱۵۰۰ سی سی ارتقا یافته و در تیپ های مختلف عرضه گردیده .

برای رفع برخی محدودیت ها شامل رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، افزایش شتاب ، کاهش مصرف سوخت و … خودروی تیبای شما باید ریمپ شود .

ریمپ چیست ؟

ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ فرآیندی است که طی آن ای سی یو خودروی شما دوباره برنامه ریزی شده تا یکسری از محدودیت ها از خودروی شما برداشته شود .

چرا خودرو محدودیت دارد ؟

خودروسازها معمولا خودروها را برای شرایط آب و هوایی متفاوت جغرافیایی تولید می کنند تا خودرو در هر شرایطی بتواند در بهترین حالت خود کار کند . در نتیجه یکسری محدودیت ها اعمال می شود که طبعا برای همه مناسب و جال نیست و بعضا آزار دهنده نیز می باشد .

پس از ریمپ ECU چه محدودیت هایی از خودرو برداشته می شود ؟

خدمات ریمپ خودرو تیبا در دکتر ریمپ به شرح ذیل می باشد :

رفع تاخیر پدال گاز تیبا ( رفع کپ دریچه گاز تیبا ) : هنگامیکه بر روی پدال گاز فشار میدهیم بین عملکرد و فشار شما تاخیری چند میلی ثانیه ای وجود دارد که با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .حذف کاتاف تیبا : دور موتور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ بالا می رود . حال با ریمپ ecu می توان این محدودیت را تا جایی که شما بخواهید برداشت .

افزایش شتاب تیبا : یعنی افزایش شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو که در حالت معمول برای سراتو ۱۳٫۵ ثانیه می باشد . ( در واقع تا نهایت ۲ ثانیه قابل کاهش است

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا : خودروهایی که استاندارد یورو ۴ به بالا دارند معمولا با خرابی زیاد سنسور اکسیژن همراه هستند ( البته در ایران ) و دلیل این خرابی کیفیت پایین بنزین های عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . در نتیجه با ریمپ خودرو  نیز می توان این سنسور را حذف کرد و هزینه های تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن را کاهش داد .

حذف سنسور میل سوپاپ تیبا : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و در شرایطی بهتر است با ریمپ ecu حذف شود .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن ) تیبا : با این آپشن فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند . این آپشن خصوصا در مناطق با آب و هوای گرم بسیار ضروری است .

افزایش توان موتور تیبا : همراه با این آپشن نیز باید حتما موتور نیز تقویت گردد ( بدون تقویت موتور به هیچ عنوان توصیه نمی شود

کاهش مصرف سوخت تیبا و …



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید ریمپ ایسیو چیست؟ آیا ریمپ کردن کار اصولی است یا نه؟ آیا برای ریمپ به هر مکانی که کار خودرو انجام میدهند(مکانیکی) باید اطمینان کرد و این فرایند را انجام داد؟ ما در ایم مقاله از ریمپ اصولی خواهیم گفت و شما را با این فرایند نرم افزاری بیشتر آشنا میکنیم. ما در تیم تخصصی تیونینگ خودرو دکتر ریمپ خودرو شما را ریمپ کرده و با تغیرات شما شگفت زده خواهیم کرد.

ریمپ یک بازنگری در برنامه ایسیو است که میتوان با چند هدف اینکار را انجام داد

در مورد اینکه آیا ریمپ کردن کاری استاندارد است یا نه باید گفت که اعمال این تغییرات اصولی بوده و خارج از استاندارد نیست ولی باید توجه داشت که هر ریمپ کردنی استاندارد نیست بلکه خود مساله ریمپ کاملا مطابق با اصول و استاندارد های جهانی است

حال این سوال پیش می آید که آیا مقدار بهینه در برنامه (دامپ) ایسیو رعایت نشده است ؟ یا اگر این امر رعایت شده چرا آنرا خارج از حالت بهینه میکنیم ؟

جواب این سوال بسیار واضح است :

هر خریدار خودرو سلیقه و انتظارات متفاوتی از آن دارد به نحوی که ممکن است در یک خودرو از یک تعداد خریدار مشخص، تعدادی خواهان کشش و توان بهینه باشند و عده ای انتظار شتاب بیشتر از آن خودرو داشته باشند این در حالی است که همان شتاب مد نظر برای عده ای دیگر آزار دهنده باشد ... همین اختلاف سلیقه کمپانی های خودروساز را مجبور میکنند تا از یک حالت میانگین استفاده کنند تا هم کسانی که خواهان شتاب بالا هستند از تنبلی خودرو ناراضی نباشند و هم کسانی که تمایل به شتاب نرمال دارند از تند و تیزی بیش از حد آن گلایه نکنند.

به همین خاطر در برنامه ایسیو قابلیت تغییر ایجاد کرده اند تا با مراجعه به فرد ریمپکار بتوانند سلیقه شخصی خود را روی خودرو اعمال کنند. (اگر ریمپ کردن غیر استاندارد بود کمپانی سازنده برنامه ایسیو را غیر قابل تغییر عرضه میکرد(

دوستان توجه داشته باشید که مفهوم کاربرد ریمپ را به خوبی درک کنید ... ممکن است یک خودروی فرسوده نیاز داشته باشد تا نسبت به برنامه اورجینال کمتر موتور و سایر اجزا را تحت بار قرار دهد (ریمپ معکوس) بطوری که بتوان با کاهش مقادیر آنها را کمتر تحت فشار گذاشت و فرسایش خودرو را کمتر کرد تا عمر موتور بیشتر شود

دوستان توجه داشته باشید که مفهوم کاربرد ریمپ را به خوبی درک کنید ... ممکن است یک خودروی فرسوده نیاز داشته باشد تا نسبت به برنامه اورجینال کمتر موتور و سایر اجزا را تحت بار قرار دهد (ریمپ معکوس) بطوری که بتوان با کاهش مقادیر آنها را کمتر تحت فشار گذاشت و فرسایش خودرو را کمتر کرد تا عمر موتور بیشتر شود

یا بعنوان مثال راننده ای که جوان است و تازه گواهینامه رانندگی را دریافت کرده است، والدین او تصمیم بگیرند که محدودیت سرعت بر روی ایسیو اعمال کنند تا بعنوان مثال خودرو از 80 کیلومتر بر ساعت بیشتر افزایش سرعت نداشته باشد

بنابراین کاربرد ریمپ خودرو بستگی به دیدگاه و فرهنگ جامعه دارد

جهت ریمپ کردن یک ایسیو فردی که میخواد این تغییرات را ایجاد کند ابتدا بایستی به مسائل خودرو در همه زمینه ها ازجمله :

مولد قدرت (موتور) ، انتقال قدرت ، شاسی و فنربندی ، سخت افزار یونیت ها و غیره

مسلط باشد چرا که او باید بتواند با در کنار هم قرار دادن این مطالب نتیجه ای منطقی و کلی از خودرو داشته باشد

به عبارتی دیگر فردی که نتواند نحوه کار یک موتور را درک کند و یا عوامل موثر بر توان و گشتاور یا عوامل تاثیرگذار بر خط انتقال قدرت را برای خود تشریح کند نمیتواند یک ریمپ کار موفق باشد

بنابراین او بایستی در زمینه های مربوطه در حد قابل قبول بدون ایراد باشد

توصیه منطقی برای شروع این کار در زمینه موتور مسلط شدن به مباحث پایه ای مانند سیستم جرقه زنی کاربراتوری و آشنا شدن با مفهوم آنها (مانند زاویه داول، آوانس جرقه)، تسلط بر حالات مختلف موتور مانند تمام بار، نیمه بار و سیستم سوخت رسانی کاربراتوری و غیره است

کسی در این حرفه موفق خواهد بود که به مسائل فوق آشنایی کامل داشته باشد به نحوی که بداند با چه تغییراتی، چه نتایجی حاصل خواهد شد ... مفهوم توان را بداند و هدف ریمپ کردن را برای خود در برنامه مورد نظر مشخص کند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

انجام ریمپ کاری اصولی و با نرم افزار ایسیو سر کار دارد پس انجام دادن این فرایند با علم قبلی برنامه نویسی و تیونینگ خودرویی همراه است. برای انجام کار ریمپ خودرو به هر مکانی اطمینان نکنید چون کار غیر اصولی و غیر تخصصی نیست و باید کسی که تجربه زیاد و علم کافی در این حرفه دارد انجام دهد. تیم تخصصی دکتر ریمپ با چند سال سابقه کار و افتخار آفرینی در مسابقات ریس و درگ توانسته است اطمینان مشتریان خود را کسب کرده و با ضمانت 2 ساله خودرو شما را تست کرده و تحویل مشتری میدهد.

ریمپ چیست ؟

ریمپ در معنای لغوی به معنی ترسیم دوباره است و در اصطلاح خودرویی ریمپ ایسیو به مجموعه تغییراتی گفته میشود که با توجه به سلیقه راننده بر روی برنامه ایسیو اعمال میشود، حال ممکن است این تغییرات با هدف افزایش شتاب و توان باشد یا اهداف دیگری مانند اعمال محدودیت سرعت جهت جلوگیری از سرعت بیش از حد، کم کردن مصرف، کاهش استهلاک موتور بخصوص در موتورهای فرسوده و غیره باشد. بنابراین هدف از ریمپ ایسیو تنها افزایش شتاب نیست و نحوه استفاده از این علم بستگی به فرهنگ جامعه دارد.

دامپ چیست ؟

هر ایسیو درون خود چندین قسمت مختلف از لحاظ سخت افزاری دارد که یکی از این قسمت ها آیسی نام دارد. بر حسب اصول واکنش به محرک های سیگنال آیسی ها به دو نوع بدون حافظه و حافظه دار تقسیم میشوند. این آیسی ها ممکن است اطلاعات مختلفی مانند کد سوئیچ، مقدار کارکرد خودرو بر حسب مایل یا کیلومتر، اطلاعات مربوطه به مشخصات خودرو مانند تعداد چرخهای مورد استفاده، سایز رینگ ها، اطلاعات مربوط به تغذیه موتور و غیره باشد. به این مجموعه اطلاعات که درون یک آیسی حافظه دار قرار میگیرد دامپ گفته میشود. و در قسمتی که اطلاعات مربوط به پارامترهای کنترل تغدیه و جرقه موتور قرار میگیرد بلوک کاری گفته میشود، در ادامه با منطق کلی بلوک کاری و اینکه چرا ما به یک شکل خاصی مجبورهستیم آنرا تعریف و آماده کنیم اشاره می شود.

داموس یا مپ لیست چیست؟

داموس (مپ لیست) یعنی جداول اماده برای ریمپ کردن.شما زمانیکه قصد دارید یک فایل رو ریمپ کنید، ابتدا با وینولز دامپ(فایل) مورد نظر رو باز می کنید. سپس باید دنبال جداول مورد نظر که شامل جداول  سوخت،اکسیژن، جرقه، گشتاور، حجم هوای ورودی، کاتاف و غیره است، بگردید و اونا رو پیدا کنید. که این کار خود هم دانش فنی بالا و هم زمان زیادی رو نیاز دارد.

ولی زمانی که شما داموس (مپ لیست) فایل مورد نظر رو داشته باشید، شما اصلا نیازی به جستجو کردن جداول ندارید. در این روش شما دامپ مربوطه رو با وینولز باز می کنید، سپس داموس(مپ لیست) مربوط به همون دامپ رو باز می کنید (نحوه استفاده از داموس هم براتون آموزش داده خواهد شد) در این حالت تمام جداول موجود در مپ لیست برای شما نمایش داده می شود و دیگر نیازی به پیدا کردن جداول نیست. در این حالت شما هر تغییری خواستید در جداول خواهید داد و آنرا ذخیره کرده و به ایسیو انتقال خواهید دا



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

امروزه به علت افزایش مراکز ریمپ و تیونینگ خودرو تنها با گذراندن یک دوره کوتاه ریمپ شروع به انجام ریمپ کرده و نه تنها علم کافی  برای انجام این کار را ندارند  بلکه دستگاه های تخصصی هم ندارند. و با انجام این کار نه تنها مزایا ریمپ را نخواهید دید بلکه باعث ضرر های به موتور خودرو خود خواهید شد. ما با چندین سال تجربه در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو توانسته ایم رضایت مشتریان را جلب کرده ایم.

ریمپ ایسیو قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو میباشد، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان ریمپ ایسیو ، تیونینگ موتوری ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و … میباشد است. مجموعه تیونینگ خودرو دکتر ریمپ ریمپ ecu  پژو پرشیا با ایسیو SSAT را برای خودرو شما ارائه میکند :

1- رفع کپ حین حرکت پرشیا

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه پرشیا

3- افزایش سرعت و قدرت پرشیا

4- کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور پژو پرشیا)

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با ریمپ کامل ارائه میشود )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- افزایش شتاب ثانویه پارس

9- رفع کپ اولیه

ریمپ ایسیو پرشیا ، با ایسیو اس ست ، با دریچه گاز معمولی برای افزایش سرعت و شتاب ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف و کاهش مصرف سوخت صورت  می گیرد. اما هزینه ریمپ SSAT چقدر است ؟ در انتهای این مقاله اعلام شده است . میزان بهبود پرشیا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پرشیا است، تنها با برنامه ریزی ecu خدمات ریمپ ایسیو  را ارائه کردیم :

ریمپ خودرو پرشیا

ریمپ استیج وان Sage 1

در این نوع ریمپ ایسیو پرشیا بر روی سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که با افزایش توان و گشتاور خودرو ، نزدیک به 12% کاهش مصرف سوخت حاصل شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و یوزر هایی که میخواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میشود. تاثیر این نوع ریمپ 15% افزایش شتاب و سرعت میباشد.

ریمپ استیج تو Stage 2

ریمپ بر روی موتور تقویت شده : در این مرحله بر روی پاشش سوخت، نحوه جرقه زنی ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میکنیم که افزایش توان موتور و گشتاور تا 20% حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که خودرو هایی که فاقد هدرز، کیت مکش و سایر تقویت کننده های موتور اند ، اگر بدون استفاده از سوخت با کیفیت اقدام به افزایش زیاد اوانس و ریتارد برای بدست آوردن قدرت بیشتر کنند منجربه ناک و افزایش حرارت احتراق میگردد. در وضعیت ناک مقدار انتقال گرما به ۱٫۷ برار میرسد و گاها باعث آسیب پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز سبب میشود. پس برای جوابدهی مناسب ریمپ پرشیا با استیج 2 برای موتورهای تقویت شده مناسب است.

ریمپ استیج تری Stage 3

ریمپ برای ماشین های مسابقه پرشیا : شرکت دکتر ریمپ با ارائه خدمات ویژه برای ماشین های پیست پرشیا با استفاده از برنامه ویژه و ریمپ ایسیو بسیار حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان بیاورد. شرکت دکتر ریمپ با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85 ” الکل – بنزین ” را دارد. اکتان بالای الکل (۱۱۶) و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان را ارائه میکند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ریمپ خودرو دنا پلاس بیشتر آشنا کنیم. در مقالات قبل تعریفات ریمپ راگذاشته ایم و گفته ایم چه مزایا و جه معایبی دارد. برای انجام ریمپ و تیونینگ خودرو به جاهایی که هیچ تجربه ای ندارند خودرو خود را به آنها نسپرده و به آنها اطمینان نکنید. ما را در آخر این مطلب همراهی کنید.

ریمپ خودرو دنا با ایسیو بوش برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما هزینه ریمپ دنا چقدر است ؟ میزان بهبود دنا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پراید است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه  مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم

ریمپ  ایسیو دنا پلاس توربو

تقویت دنا پلاس های توربو با ایسیو بوش در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ جهت افزایش شتاب ، سرعت و قدرت با ضمانت و گارانتی کتبی ارائه میشود ، تقویت بوست توربو با افزایش دور و برق و هوادهی و کاهش دمای فن باعث عملکرد بهتر و شتاب فضایی برای این خودرو میشود

مجموع خدمات ریمپ ایسیو دنا که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU  Me 7.4.9 ارائه میگردد :

1- افزایش سرعت و قدرت دنا

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه دنا

3- کاهش دمای کارکرد فن

4- رفع کپ حین حرکت دنا

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور )

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- افزایش شتاب ثانویه دنا

9- رفع کپ اولیه دنا ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده )

10- فول ریمپ دنا شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ  خودرو دنا با ایسیو بوش

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ecu دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای دنا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در دنا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ریمپ خودرو دنا پلاس بیشتر آشنا کنیم. در مقالات قبل تعریفات ریمپ راگذاشته ایم و گفته ایم چه مزایا و جه معایبی دارد. برای انجام ریمپ و تیونینگ خودرو به جاهایی که هیچ تجربه ای ندارند خودرو خود را به آنها نسپرده و به آنها اطمینان نکنید. ما را در آخر این مطلب همراهی کنید.

ریمپ خودرو دنا با ایسیو بوش برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما هزینه ریمپ دنا چقدر است ؟ میزان بهبود دنا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پراید است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه  مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم

ریمپ  ایسیو دنا پلاس توربو

تقویت دنا پلاس های توربو با ایسیو بوش در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ جهت افزایش شتاب ، سرعت و قدرت با ضمانت و گارانتی کتبی ارائه میشود ، تقویت بوست توربو با افزایش دور و برق و هوادهی و کاهش دمای فن باعث عملکرد بهتر و شتاب فضایی برای این خودرو میشود

مجموع خدمات ریمپ ایسیو دنا که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU  Me 7.4.9 ارائه میگردد :

1- افزایش سرعت و قدرت دنا

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه دنا

3- کاهش دمای کارکرد فن

4- رفع کپ حین حرکت دنا

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

8- افزایش شتاب ثانویه دنا

9- رفع کپ اولیه دنا ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده

10- فول ریمپ دنا شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ دنا با ایسیو بوش

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ecu دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای دنا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در دنا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

ما در این مقاله از ریمپ 207 و تغییرات ایجاد شده در این خودرو میگوییم و شما را در مورد ریمپ خودرو بیشتر آشنا میکنیم. تیم تخصصی دکتر ریمپ این افتخار را دارد که سالها در رابطه با ریمپ و تیونینگ خودرویی فعالیت کرده و در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی کسب کند. برای انجام تیونینگ خودرو و ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید.

خدمات زیر در رابطه با ریمپ ایسیو  ۲۰۷i در دکتر ریمپ صورت می پذیرد :

حذف کاتاف ۲۰۷i : در واقع محدودیت دور ایده آل موتور که برای اکثر خودروها بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ است برداشته می شود .

افزایش شتاب پژو ۲۰۷i : همانطور که در بالا اشاره شد مدت زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ ثانیه برای ۲۰۷i در مدل دنده ای ۱۱٫۶ و در مدل اتوماتیک ۱۲٫۶ ثانیه می باشد که با ریمپ خودرو می توان بین ۱ الی ۲ ثانیه این عدد را بهبود بخشید .

حذف سنسور دوم اکسیژن ۲۰۷i : تقریبا در ایران تمامی خودروها با مشکلات و خرابی های متعدد سنسور دوم اکسیژن مواجه می شوند و دلیل آن عدم استفاده از بنزین با کیفیت ( یورو ۴ ) در جایگاه های عرضه سوخت می باشد و نتیجه آن خرابی متعدد این سنسور است . خودروی ۲۰۷ دارای استاندارد یورو ۴ می باشد که با حذف سنسور اکسیژن تبدیل به یویر ۲ شده که برای ایران بسیار بهینه است . از طرفی با حذف این سنسور مصرف سوخت هم بهنینه تر میشود .

حذف سنسور میل سوپاپ ۲۰۷i : سنسور میل سوپاپ به دلیل خرابی بالایی که دارد بالطبع هزینه تعمیر و تعویض بالا نیز خواهد داشت . در نتیجه با ریمپ ای سی یو این سنسور حذف می شود و این مشکلات برطرف می شود . ولی مزیت این سنسور چیست ؟ اگر زمانی سنسور دور موتور خودروی شما خراب شود در صورت وجود سنسور میل سوپاپ خودرو روشن می شود و تا دور ۳۰۰۰ نیز بالا می رود ولی اگر سنسور میل سوپاپ نباشد خودرو روشن نخواهد شد ! ( پس این آپشن اختیاری است

تغییر عملکر فن خودرو ۲۰۷i : هنگامیکه محدودیت دور موتور برداشته می شود ( حذف کاتاف ) با افزایش دما مواجه هستیم باید فن دور تند و کند در دماهای مناسبتری شروع به کار کنند و از طرفی باید این تغییر متناسب با شرایط آب و هوایی که قرار است خودرو در آن فعالیت کند باشد .

افزایش توان موتور ۲۰۷i : می توان با تغییر کدها توان موتور را افزایش داد ولی باید خودرو نیز تقویت شود ( مثل نصب هدرز و … ) پس به طور معمول این آپشن توصیه نمی شود مگر با تقویت موتوری خودرو .

رفع تاخیر پدال گاز ( رفع کپ دریچه گاز ) : تاخیر بین فشار به پدال گاز و عملکرد آن برداشته می شود . حتما تا بحال هنگام فشار دادن پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس را حس نموده اید . با ریمپ ایسیو این مورد هم قابل برطرف شدن است .

کاهش مصرف سوخت ۲۰۷i : یکی از آیتم های جذاب مطمئنا کاهش مصرف سوخت است ولی بین شتاب و افزایش توان موتور با مصرف سوخت رابطه مستقیم وجود دارد . یعنی با کاهش مصرف سوخت شتاب و توان خودرو پایین می آید . در واقع ما در دکتر ریمپ مصرف سوخت را بهینه می کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

ما در این مقاله از ریمپ 207 و تغییرات ایجاد شده در این خودرو میگوییم و شما را در مورد ریمپ خودرو بیشتر آشنا میکنیم. تیم تخصصی دکتر ریمپ این افتخار را دارد که سالها در رابطه با ریمپ و تیونینگ خودرویی فعالیت کرده و در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی کسب کند. برای انجام تیونینگ خودرو و ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید.

خدمات زیر در رابطه با ریمپ ایسیو  ۲۰۷i در دکتر ریمپ صورت می پذیرد :

حذف کاتاف ۲۰۷i : در واقع محدودیت دور ایده آل موتور که برای اکثر خودروها بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ است برداشته می شود .

افزایش شتاب پژو ۲۰۷i : همانطور که در بالا اشاره شد مدت زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ ثانیه برای ۲۰۷i در مدل دنده ای ۱۱٫۶ و در مدل اتوماتیک ۱۲٫۶ ثانیه می باشد که با ریمپ خودرو می توان بین ۱ الی ۲ ثانیه این عدد را بهبود بخشید .

حذف سنسور دوم اکسیژن ۲۰۷i : تقریبا در ایران تمامی خودروها با مشکلات و خرابی های متعدد سنسور دوم اکسیژن مواجه می شوند و دلیل آن عدم استفاده از بنزین با کیفیت ( یورو ۴ ) در جایگاه های عرضه سوخت می باشد و نتیجه آن خرابی متعدد این سنسور است . خودروی ۲۰۷ دارای استاندارد یورو ۴ می باشد که با حذف سنسور اکسیژن تبدیل به یویر ۲ شده که برای ایران بسیار بهینه است . از طرفی با حذف این سنسور مصرف سوخت هم بهنینه تر میشود .

حذف سنسور میل سوپاپ ۲۰۷i : سنسور میل سوپاپ به دلیل خرابی بالایی که دارد بالطبع هزینه تعمیر و تعویض بالا نیز خواهد داشت . در نتیجه با ریمپ ای سی یو این سنسور حذف می شود و این مشکلات برطرف می شود . ولی مزیت این سنسور چیست ؟ اگر زمانی سنسور دور موتور خودروی شما خراب شود در صورت وجود سنسور میل سوپاپ خودرو روشن می شود و تا دور ۳۰۰۰ نیز بالا می رود ولی اگر سنسور میل سوپاپ نباشد خودرو روشن نخواهد شد ! ( پس این آپشن اختیاری است

تغییر عملکر فن خودرو ۲۰۷i : هنگامیکه محدودیت دور موتور برداشته می شود ( حذف کاتاف ) با افزایش دما مواجه هستیم باید فن دور تند و کند در دماهای مناسبتری شروع به کار کنند و از طرفی باید این تغییر متناسب با شرایط آب و هوایی که قرار است خودرو در آن فعالیت کند باشد .

افزایش توان موتور ۲۰۷i : می توان با تغییر کدها توان موتور را افزایش داد ولی باید خودرو نیز تقویت شود ( مثل نصب هدرز و … ) پس به طور معمول این آپشن توصیه نمی شود مگر با تقویت موتوری خودرو .

رفع تاخیر پدال گاز ( رفع کپ دریچه گاز ) : تاخیر بین فشار به پدال گاز و عملکرد آن برداشته می شود . حتما تا بحال هنگام فشار دادن پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس را حس نموده اید . با ریمپ ایسیو این مورد هم قابل برطرف شدن است .

کاهش مصرف سوخت ۲۰۷i : یکی از آیتم های جذاب مطمئنا کاهش مصرف سوخت است ولی بین شتاب و افزایش توان موتور با مصرف سوخت رابطه مستقیم وجود دارد . یعنی با کاهش مصرف سوخت شتاب و توان خودرو پایین می آید . در واقع ما در دکتر ریمپ مصرف سوخت را بهینه می کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید ریمپ 207 چیست؟ آیا دوس دارید خودرو خود را ریمپ کنید آما نمیدونیم چطوری؟ ما شما را راهنمایی میکنیم در هر زمینه ای ریمپ یا تیونینگ خودرویی کافیست با دکتر ریمپ در ارتباط باشید. تمامی اطلاعات ریمپ در سایت دکتر ریمپ در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. ما را درادامه این مقاله همراهی کنید تا از ریمپ 207 و مزایای این خودرو و معایبش بیشتر آشنا شوید.

ریمپ ۲۰۷i : خودروی ۲۰۷i در واقع فیس لیفتی از خودرو ۲۰۶ بوده و از سال ۲۰۰۸ تولید شد و از سال ۸۹ نیز وارد بازار ایران گردید . مدتی به دلیل تحریم ها از سال ۹۱ تولید نشد و با کنار رفتن تحریم ها در سال ۹۵ دوباره با ظاهری جدید تولید شد .

موتور این خودرو با حجم ۱٫۵ لیتری می باشد که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار را دارا می باشد .

شتاب ۲۰۷i در مدل دستی ۱۱٫۶ و اتومات ۱۲٫۶ می باشد .

با بهره گیری از ریمپ ایسیو می توان مواردی نظیر شتاب و گشتاور این موتور را بهبود بخشید . البته با ریمپ آیتمهای متفاوتی قابل تغییر هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد .

البته سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ریمپ ECU چیست و مزایا و معایب آن چیست ؟

ریمپ در واقع تغییر کدهای کامپیوتر خودرو ( ای سی یو ) می باشد . با ریمپ برخی آیتم ها تغییر می کنند ، برخی از محدودیت ها حذف می شود و برخی پارامترها در خودرو بهبود پیدا می کند .

مزایای ریمپ ۲۰۷i : افزایش شتاب خودرو ( بین ۱ تا ۲ ثانیه ) ، حذف کاتاف ( حذف محدودیت دوره ایده آل موتور ) ، حذف سنسور میل سوپاپ و اکسیژن ، تغییر عملکرد فن خودرو در دماهای مختلف ، افزایش گشتاور موتور ( حداکثر ۱۰ تا ۱۵ % ) ، بهبود مصرف سوخت ، رفع تاخیر و کپ دریچه گاز و …

معایب ریمپ خودرو ۲۰۷i : اگر ریمپ بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و جغرافیایی صورت پذیرد و غیر اصولی باشد موتور خودرو حتما صدمه خواهد دید . در مجموعه ما ابتدا برنامه ECU شما خوانده می شود و بر اساس پارامترهای خودرو شما تغییرات صورت می گیرد در صورتیکه برخی از اشخاصی که اقدام به ریمپ می کنند تنها از فایلهای آماده استفاده می کنند و در واقع به نوعی عملیات copy/paste انجام داده و از این فایل آماده برای تمامی خودروها ( در اینجا ۲۰۷ ) استفاده می کنند . درصورتیکه باید ریمپ برای هر خودرو به صورت اختصاصی صورت پذیرد .



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید ریمپ 207 چیست؟ آیا دوس دارید خودرو خود را ریمپ کنید آما نمیدونیم چطوری؟ ما شما را راهنمایی میکنیم در هر زمینه ای ریمپ یا تیونینگ خودرویی کافیست با دکتر ریمپ در ارتباط باشید. تمامی اطلاعات ریمپ در سایت دکتر ریمپ در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. ما را درادامه این مقاله همراهی کنید تا از ریمپ 207 و مزایای این خودرو و معایبش بیشتر آشنا شوید.

ریمپ ۲۰۷i : خودروی ۲۰۷i در واقع فیس لیفتی از خودرو ۲۰۶ بوده و از سال ۲۰۰۸ تولید شد و از سال ۸۹ نیز وارد بازار ایران گردید . مدتی به دلیل تحریم ها از سال ۹۱ تولید نشد و با کنار رفتن تحریم ها در سال ۹۵ دوباره با ظاهری جدید تولید شد .

موتور این خودرو با حجم ۱٫۵ لیتری می باشد که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار را دارا می باشد .

شتاب ۲۰۷i در مدل دستی ۱۱٫۶ و اتومات ۱۲٫۶ می باشد .

با بهره گیری از ریمپ ایسیو می توان مواردی نظیر شتاب و گشتاور این موتور را بهبود بخشید . البته با ریمپ آیتمهای متفاوتی قابل تغییر هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد .

البته سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ریمپ ECU چیست و مزایا و معایب آن چیست ؟

ریمپ در واقع تغییر کدهای کامپیوتر خودرو ( ای سی یو ) می باشد . با ریمپ برخی آیتم ها تغییر می کنند ، برخی از محدودیت ها حذف می شود و برخی پارامترها در خودرو بهبود پیدا می کند .

مزایای ریمپ ۲۰۷i : افزایش شتاب خودرو ( بین ۱ تا ۲ ثانیه ) ، حذف کاتاف ( حذف محدودیت دوره ایده آل موتور ) ، حذف سنسور میل سوپاپ و اکسیژن ، تغییر عملکرد فن خودرو در دماهای مختلف ، افزایش گشتاور موتور ( حداکثر ۱۰ تا ۱۵ % ) ، بهبود مصرف سوخت ، رفع تاخیر و کپ دریچه گاز و …

معایب ریمپ خودرو ۲۰۷i : اگر ریمپ بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و جغرافیایی صورت پذیرد و غیر اصولی باشد موتور خودرو حتما صدمه خواهد دید . در مجموعه ما ابتدا برنامه ECU شما خوانده می شود و بر اساس پارامترهای خودرو شما تغییرات صورت می گیرد در صورتیکه برخی از اشخاصی که اقدام به ریمپ می کنند تنها از فایلهای آماده استفاده می کنند و در واقع به نوعی عملیات copy/paste انجام داده و از این فایل آماده برای تمامی خودروها ( در اینجا ۲۰۷ ) استفاده می کنند . درصورتیکه باید ریمپ برای هر خودرو به صورت اختصاصی صورت پذیرد .



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما قصد داریم در این مقاله از خودرو لیفان 620 بگوییم که چه تاریخچه ای دارد و از لحاظ فنی چه مزایا و چه معایبی دارد. و در ادامه از ریمپ این خودرو که باعث چه تغییراتی میشود  آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. برای انجام کارهای تیونینگ و ریمپ خودرو خود از مراکز معتبر بخواهید کارهای تخصصی همانند چیپ تیونینگ و ریمپ را انجام دهند.

ریمپ ایسیو  لیفان ۶۲۰ ،ریمپ ایسیو ecu لیفان ۶۲۰ افزایش قدرت موتور

افزایش ۱۰% توان موتور ،افزایش ۱۵ % گشتاور ، رفع تاخیر دریچه گاز ، رفع محدودیت سرعت ، بهبود شتاب گیری

یکی دیگر از مشکلات  خرابی زیاد کتالیست این خودرو می باشد که باعث روشن شدن چراغ چک  و خطای  سنسور اکسیژن دوم می شود ،ما می‌توانیم سنسور اکسیژن دوم را برای شما غیر فعال نماییم و عملاً خودروی شما از یورو ۴ به یورو ۲ تبدیل می‌شود. با این کار شتاب اولیه خودرو نسبت به حالات فوق باز هم بالاتر خواهد رفت. در ادامه می‌توانید با حذف کاتالیزور و یا خالی کردن آن، تیونینگ خودروی خود را کامل‌تر نمایید.

یکی از مشکلات این روز های لیفان سواران خرابی زیاد دیسک و صفحه گیربکس است که منشاء اصلی این ایراد تاخیر زیاد دریچه گاز و گشتاور پایین موتور است که باعث نیم کلاچ های زیاد راننده و از بین رفتن سریع صفحه کلاچ میگردد. شرکت دکتر ریمپ به دستیابی به سر منشاء ایرادات به صورت علمی و رفع ایرادات به صورت علمی و نرم افزاری کلیه مشکلات به این خودرو را بر طرف می نماید.

رفع ایراد افت دورآرام موتور وافت توان شدید در هنگام استفاده از کولر به خصوص درفصل گرما و لرزش موتور. شرکت دکتر ریمپ تیونینگ کالیراسیون جدول دور آرام موتور این خودرو کلیه مشکلات دور آرام که شامل افت دور آرام موتور به هنگام کولر گیری، لرزش موتور و … می باشد را به صورت ۱۰۰% رفع می نماید.

برای اولین بار در ایران شرکت دکتر ریمپ تیونینگ می تواندبا ریمپ جداول مرتبط با زمانبندی سیستم متغیر سوپاپvvt –cvt- vvti را مورد بهینه سازی قرار دهد تا رفتار کلی موتور را بنا به نیاز مشتری تغییر دهد چرا که تایمینگ سیستم سوپاپ را مغز مکانیکال موتور میدانند. بنابراین با تغییرات زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ می توان نمودار گستاور و توان در هر نقطه مورد نظر اپتیمم سازی کرد .به عنوان مثال تمامی کسانی که در حرفه تیونینگ فعالیت میکنند میدانند که افزایش کاتاف موتور هیچ تاثیری در توان نهایی موتور ندارد و فقط با داشتن لوازم افتر مارکت مانند میل سوپاپ هایی با duration  ، lift و overlap  بیشتر یا توربو شارژ با سایز بزرگتر میتوان تنفس موتور را بهبود بخشید تا از افت راندمان تنفسی و در نتیجه افت توان جلوگیری نمود.ما با تکیه بر دانش مهندسین شرکت دکتر ریمپ توانستیم زمان بندی میل سوپاپ را به نحوی تغییر دهیم که در دور های بالا و افزایش کاتاف افت توان را به حداقل برسانیم و اگر مشتری نیاز به گشتاور بیشتر در دور های پایین داشته باشد با اعمال تغییرات حداکثر گشتاور را در دور پایین تری داشته باشیم.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله قصد داریم خودرو لیفان 520 را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم ریمپ ایسیو در این خودرو چه تغییراتی را دارا می باشد که ریم چه مزایا و چه معایبی دارد. برای انجام کارهای تیونینگ و ریمپ ایسیو به هرکسی اطمینان نکنید کسانی با هیچ اطلاعاتی و هیچ علمی شروع به کار ریمپ کردند که باعث خرابی موتور خودرو میشود. با دکتر ریمپ خودرو خود را بیمه کنید.

ریمپ ایسیو MVM520 در مرکز ریمپ خودرو و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU بوش ارائه میگردد، افزایش سرعت و قدرت Lifan ، افزایش شتاب اولیه لیفان 520  ، افزایش شتاب حین حرکت ، کاهش دمای کارکرد فن LIFAN520 ، رفع کپ حین حرکت LIFAN 520 ، برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور ) ، کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ حاصل میگردد ) ، حذف لرزش لیفان در حالت درجا ( حالت سلو ) ، فول ریمپ Lifan شامل تمام موارد فوق میباشد

فیلم رفع لرزش خودرو در حالت سلو و سرد توسط ریمپ ایسیو ، در این حالت بوی بد که نتیجه بد سوختن بنزین است از خودرو ساطع میشود و فرمان ماشین میلرزد

رفع بوی بد با افزایش دور موتور به 950 توسط ریمپ ایسیو حاصل گردید

گیربکس

5 دنده دستی

حجم موتور سی سی

1587

قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه(

106/6000

شتاب 0 تا 100 کیلومتر(13ثانیه)

ریمپ کردن در واقع تقویت نرم افزاری ایسیو ( کامپیوتر ) خودرو میباشد که عمر موتور را افزایش میدهد ، این افزایش عمر سبب بیرون آمدن خودرو از فشار در شرایط مختلف میشود. ای سی یو خودرو LIFAN520 از نوع واگن است

مشخصات لیفان 520

مدل : 520 LF 160L

کلاس : سدان کوچک

گیربکس : 5 دنده دستی

محور متحرک :دیفرانسیل جلو

تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی / 16

حجم موتور سی سی : 1587

قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 106/6000

گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 137/4500

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 170

شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 13

طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1473/1700/4370

وزن خالص(کیلوگرم) : 1130

مشخصات تایر :185/60R14

استاندارد الایندگی :یورو 3

حجم مخزن سوخت(51 لیتر)

کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو

سیستم های ترمز و پایداری : جلو دیسکی و عقب کاسه ای / ABS-EBD

سیستم های امنیتی : قفل مرکزی

سیستم های فرمان و هدایت : هیدرولیکی / تلسکوپی

سیستم تهویه مطبوع : کنترل دستی

سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : CD

سیستم صندلی : تنظیم دستی / صندلی عقب تاشو

سیستم اینه و شیشه ها : برقی

سیستم روشنایی : مه شکن جلو و عقب

مقایسه چند خودرو با LIFAN 520 در شرایط ایده آل

مشخصات          تندر ۹۰            دنا         520     رنو ساندرو دستی

حداکثر توان خروجی (اسب بخار)            ۱۰۵     ۱۰۵     ۱۰۶      ۱۰۵

مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)        ۸٫۳      ۸٫۶      –          ۶٫۷

حجم باک بنزین(لیتر)     ۵۰        ۷۰        ۵۱        ۵۰

حجم صندوق عقب(لیتر) ۵۱۰     ۵۰۰     –          ۳۲۰

حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت)           ۱۷۵     ۱۹۰     ۱۷۰     ۱۷۵

شتاب صفر تا صد(ثانیه)  ۱۲٫۷    ۱۲٫۲    ۱۳        ۱۱٫۵

جالب است بدانید ریمپ خودرو Lifan 520 به این صورت بهره وری را بالا میبرد که در واقع ایسیو خودرو قابلیت استفاده از 60 الی 70 % موتور شما را دارد ، که با ریمپ کردن استاندارد ، توان به 80 الی 90 درصد افزایش پیدا کرده و باعث میشود موتور در حالت فشار ، پاشش سوخت بیش از حد برای به جلو راندن خودرو انجام نداده و موتور با نفس بیشتری کار کند. در نهایت عمر موتور بیشتر و در نتیجه حرکت خودرو روان تر می گردد

صفر تا 100 لیفان 520 معمولا  13 ثانیه  می باشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ که در تهران واقع است و خدمات شهرستان هم میدهیم،  ما افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای LIFAN رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ، نتیجه چیپ تیونینگ معادل 16 درصد افزایش بازده در لیفان 520 میباشد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 20% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله قصد داریم شما را در مورد ریمپ بیشتر آشنا کنیم و بگوییم که ریمپ ایسیو چطور کار میکند.و ریمپ در موتور خودرو چه معایب و چه مزایای دارد. برای انجام ریمپ و تیونینگ خودرو قبل از آن حتما در مورد مرکز مربوطه تحقیق کنید و خودرو خود را دست هر کسی نسپارید. با دکتر ریمپ خود را بیمه کنید.

ریمپ ECU چگونه کار می کند؟

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد، برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد و در ریمپ ایسیو نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند.

این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود زیرا که مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است.

هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت سریال خود (یا OBD پورت) وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو ) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد.

توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که چگونه میتوان با تغییرریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت. نکته قابل توجه این است که تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد.

ریمپ خودرو چیست

به طور مثال زمانی که شما نیاز به شتاب گیری دارید معمولا دریچه گاز به طور کامل باز میگردد و دور موتور بالا می باشد. بنابراین در ریمپ می توان پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد ودر ناحیه دور آرام و حالت کروزتغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار، موتور را تنظیم می کنند.

این کار به این دلیل است که تولید کنندگان مجبور به فروش اتومبیل های خود در سراسر جهان هستند، به این معنی است که در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت را در نظر بگیرند. به  همین دلیل تنظیمات ایسیو به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمامی پارامتر های کمی و کیفی دنیا و تولید انبوه انجام می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از ریمپ خودرو رنو ساندرو و استپ وی خواهیم گفت و انجام ریمپ ایسیو چه مزایایی خواهد داشت آن را به طور کامل بررسی کرده ایم. و در ادامه در این مقاله از ریمپ ایسیو و چه کاربردی دارد و حتی بر روی خودرو ضرر دارد یا نه با شما در میان خواهیم گذاشت. ما را در اینستاگرام و سایت دکتر ریمپ همراهی کنید.

ریمپ ایسیو ساندرو استپ وی – ریمپ ساندرو استپ وی – افزایش شتاب ساندرو استپ وی

ریمپ ایسیو ساندرو استپ وی : رنو استپ وی که در واقع مدل کراس اوور و اسپرت تر رنو ساندرو است در دو مدل اتوماتیک و دنده دستی در ایران عرضه گردیده است . هر دو نمونه دارای موتور ۴ سیلندر خطی با حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر بوده و دارای حجم ۱۵۹۸ سی سی می باشد .

از آنجایی که این خودرو ، یک خودرو اسپرت است نیاز مبرمی به داشتن شتاب بالا می باشد و همچنین یکسری ایرادات در خودرو وجود دارد که به واسطه ریمپ قابل رفع می باشد .

 ریمپ خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟

ریمپ ایسیو در واقع فرآیندی نرم افزاری است که بر روی کد های ایسیو خودروی شما اعمال می شود تا یکسری محدودیت را از خودروی شما حذف نماید و یا عملکرد بهینه تری را برای خودروی شما به ارمغان بیاورد . امکاناتی نظیر حذف سنسور میل سوپاپ ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف ، رفع تاخیر پدال گاز ، بهینه سازی مصرف سوخت و …

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

هم بله هم خیر . چنانچه ریمپ به صورت اختصاصی برای خودروی شما انجام نگیرد و یا به صورت اصولی نباشد و یا در برخی از آپشن ها فقط ریمپ انجام گیرد و موتور تقویت نشود زیان بار خواهد بود .

افزایش شتاب رنو ساندرو استپ وی – کاهش مصرف سوخت رنو ساندرو استپ وی – حذف کاتاف رنو ساندرو استپ وی – افزایش گشتاور رنو ساندرو استپ وی – حذف سنسور دوم اکسیژن رنو ساندرو استپ وی – حذف سنسور میل سوپاپ رنو ساندرو استپ وی – تغییر عملکرد دمای فن رنو ساندرو استپ وی – رفع کپ دریچه گاز رنو ساندرو استپ وی – رفع تاخیر پدال گاز رنو ساندرو استپ وی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو برلیانس چه تاثیری بر روی سرعت و کشتاور این خودرو می گذارد؟ ما در این مقاله راجب ریمپ برلیانس خواهیم گفت. و در ادامه از تغییراتی که بر روی این خودرو می گزارد مورد بررسی قرار داده ایم. برای انجام تیونینگ و  ریمپ خودرو خود قبل از انجام آن از مرکز ریمپ و تیم تیونینگ آن اصمینان حاصل کنید. بادکتر ریمپ خود را بیمه کنید.

فول ریمپ برلیانس : ریمپ ایسیو بریلیانس H330 | ریمپ ایسیو H220

ریمپ ecu برلیانس، ریمپ به معنای برنامه ریزی مجدد و بهبود پارامترهای عملکردی کامپیوتر خودرو میباشد. ریمپ یک تغییر در برنامه نرم افزاری خودرو می باشد و کاری به تعویض و یا تغییر قطعات سخت افزاری خودرو ندارد .

فول ریمپ ایسیو برلیانس چگونه انجام میشود ؟

رفع تاخیر پدال گاز (کپ دریچه گاز) پس از ریمپ ایسیو ، با اصلاح جداول مربوط به پدال گاز و دریچه گاز و انجام ریمپ ecu تاخیر دریچه گاز رفع میگردد و رانندگی را لذت بخش می کند.

رفع محدودیت سرعت توسط ریمپ ایسیو برلیانس، با توجه به اینکه بعضی از رانندگان تمایل به افزایش سرعت و شرکت در بعضی از مسابقات را دارند مرکز ریمپ ecu ، این محدودیت را رفع میکند. اطلاعات بیشتر در مورد : برداشتن محدودیت سرعت

حذف کاتاف ( افزایش در حد استاندارد ) توسط ریمپ ایسیو برلیانس

 افزایش کات آف تا هر محدوده ای قابل انجام می باشد اما شرکت ریمپ دکتر ریمپ افزایش دور را نیز در محدوده استانداردی انجام می دهد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد. اطلاعات بیشتر در مورد : حذف کاتاف

تغییر گشتاور : اصلاح گشتاور نیز با ریمپ خودرو امکان پذیر است

برنامه ریزی سنسور اکسیژن دوم : سنسور دوم برای سرعت و شتاب خودرو ها یکسری محدودیت ها قائل میشود که در فول ریمپ برلیانس این محدودیت ها برطرف میگردد . اطلاعات بیشتر در مورد : ریمپ سنسور دوم اکسیژن

پس بصورت خلاصه مجموع خدمات ریمپ برلیانس شامل :

افزایش شتاب و توان خودرو

رفع  کپ دریچه گاز برقی

کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب

رفع محدودیت سرعت نهایی

تنظیم دمای کارکرد فن

تنظیم لرزش خودرو

روان شدن و افزایش شتاب اولیه و بهبود عملکرد موتور خودرو

افزایش کاتاف و حذف محدودیت سرعت

در فیلم ریمپ زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو است، تنها با برنامه ریزی ecu خدمات ریمپ ایسیو  را ارائه کردیم و شتاب را از 11.2 به 9 ثانیه رساندیم

ریمپ ایسیو برلیانس چیست ؟

ریمپ ایسیو اپدیت و از نو نویسی صفر و یک های  مربوط به ecu یا سفارشی کردن کدهای آن می باشد . که  در بهتر شدن  کارایی خودروی شما  کمک قابل  توجهی می کند .

ریمپ ایسیو برلیانس خود را جدی بگیرید این کار یک کار بسیار عالی و به روز است .

شرکت دکتر ریمپ  شامل ۲ متخصص مهندسی مکانیک و یک متخصص مهندسی آی تی برای برنامه نویسی و آپدیت برنامه های ای سی یو یا مغز خودرو شما می باشد . آپدیت ایسیو خود را به ما بسپارید قیمت مناسب و کیفیت بالا .



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله سوالات پرتکرار مشتریان خودرو برلیانس در مورد ریمپ خودرو، مزایای و معایب ریمپ بر این خودرو را پرسده و ما آنها را جمع آوری کرده ایم و در اختیار خوانندگان محترم ساین دکتر ریمپ قرار داده ایم. اگر برایتان سوال پیش آمده که ریمپ چیست؟ ما در مقالات  قبل توضیح کامل راجب ریمپ انواع خودرو ها و چه کار بردی دارد توضیح داده ایم.

ریمپ ایسیو برلیانس با چه مراحلی انجام میشود؟

• اتصال دستگاه ریمپ ایسیو به برلیانس

• خواندن برنامه غیرریمپ شده و فابریکی ایسیو ME7 برلیانس

• غیر فعال سازی قفل نرم افزاری برنامه غیر ریمپ شده برلیانس

• ریختن برنامه غیرریمپ شده در نرم افزار ریمپینگ وینولز

• تغییر پارامتر ها و جداول برنامه فابریکی به منظور تقویت عملکرد خودرو

• ایجاد جداول جدید رابط بین جداول قدیمی تر به منظور هماهنگ شدن قطعات ماشین

• ایجاد قفل نرم افزاری بر روی برنامه ریمپ شده

• رفتن خروجی

• ریختن آن توسط دستگاه ریمپ ای سی یو بر خودرو برلیانس

چرا خود کارخانه پارس خودرو این برنامه را ارائه نمیکند ؟

به دلایل زیر کمپانی پارس خودرو ریمپ نمیکند :

1. برلیانس در چین برنامه نویسی شده و نه ایران

2. این خودرو با بنزین چین برنامه نویسی و هماهنگ شده و نه ایران

3. کمپانی علم ریمپ این خودرو را ندارد

آیا ریمپ ایسیو در دکتر ریمپ گارانتی دارد ؟

تمامی خدمات خودرو در دکتر ریمپ با گارانتی ارائه میشود و ریمپ برلیانس ها با ضمانت کتبی ارائه میگردد ، ما به مشتری 3 ماه فرصت میدهیم تا خودرو خود را در شرایط مختلف تست بزند و در صورت نیاز در قسمتی از برنامه تغییرات ایجاد میکنیم و این هیچ هزینه ای بدنبال ندارد ، همچنین در صورتی که به هیچ روش رضایت مشتری جلب نگردد تمام هزینه را عودت می دهیم

این خودرو ها از نظر قطعات اتاق فرق چندانی با برلیانس های قدیمی تر ندارند ، بلکه موتور تقویت شده که 150 سی سی به حجم آن اضافه شده است و صدایی بیشتر از مدل های 1500 دارد. در مجموعه ما با بازنویسی مپ ای سی یو این خودرو باعث رفع تاخیر اولیه حرکتی این خودرو میشویم ، این برنامه نویسی با اصلاح جداول پدال ، جداول دریچه گاز ، جداول احتراق و سوخت انجام میشود

آیا ریمپ برلیانس هزینه های خودرو را کاهش میدهد ؟

با کاهش مصرف بنزین و افزایش عمر موتور هزینه های ثانویه تعمیر و نگه داری خودرو کاهش میابد

چه میزان مصرف سوخت در برلیانس ها کاهش میابد ؟

این عدد میزان مشخصی ندارد ، چونکه جنس قطعات خودرو کیفیت های مختلفی دارد به عنوان مثال پس از ریمپ بنز S500 به طور قطعی میتوان گفت 0.2 لیتر مصرف کاهش میابد چونکه کیفیت اجناس در سطح بالاییست ولی در برلیانس ها بین 0.5 تا 2 لیتر ! کاهش مصرف سوخت ثبت شده اس



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله ریمپ ال 90 را بررسی کرده ایم و تغیرات ایجاد شده را برای خواننده های عزیز خواهیم گفت. تیم تخصصی دکتر ریمپ با ریمپ ال90 توانسته معایب این خودر را در حد امکان که به خودرو آسیب نرسد از بین ببرد. ریمپ اختصاصی که بدون باز کردن ایسیو که برای حذف سنسور اکسیژن خودرو انجام میشود.که باعث افزایش شتاب و راندمان خودرو شده است.

خدماتی که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ ارائه میگردد :

·        افزایش سرعت و قدرت ال 90

·        افزایش سرعت و شتاب ال90

·        کاهش دمای کارکرد فن

·        رفع کپ حین حرکت l90

·        برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور

·        کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد

·        حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

·        حذف سنسور دوم اکسیژن در ال 90 یورو 4

·        حذف خطای میل سوپاپ

·        فول ریمپ ال 90 شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ خودرو تندر 90 ( L90 )

صفر تا صد ال 90 معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو L90 و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای ال 90 رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2  ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ، نتیجه چیپ تیونینگ معادل 15 تا 16 درصد افزایش بازده در ال 90 می باشد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 20% تغییر را انتظار داشت.

هزینه ریمپ خودرو ایسیو  L90

هزینه ریمپ ال 90 بستگی به نوع ایسیو و نوع خدمات از 200 تا 690 متغیر است برای اطلاعات بیشتر بایستی با تعمیرگاه چیپ تیونینگ دکتر ریمپ تماس بگیرید و یا به آدرس تعمیرگاه برای بررسی مراجعه فرمایید.

میزان مراجعه بالای L90 های دریچه گاز برقی ( مدل های 88 تا 96 ) سبب شد روش جدید و منحصربه فردی برای ریمپ تندر 90 ها و پارس تندر ها فراهم کنیم ، این روش که بر مبنای دانلود از طریق OBD انجام میشود با توجه به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این خودرو تعریف شده تا بتواند سواری لذت بخش تر و شتاب بیشتر به راننده بدهد. بر این اساس هماهنگی پدال گاز برقی با ایسیو و سپس ایسیو با دریچه گاز برقی در دستور کار قرار گرفت ، کد های هگز دریچه گاز های برقی بصورت زیر است.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو ال 90

در این مقاله از ریمپ تندر ال 90 و معایا و مزایای این خودرو که ریمپ بر روی آنها چه تعصیری خواهد گذاشت خواهیم نوشت. تیم تخصصی دکتر ریمپ چندین سابقه در خصوص ریمپ و تیونینگ خودرو داشته و توانسته در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی کسب کند. برای انجام ریمپ قبل از آن تحقیق کنید و بهترین مرکز تیونینگ خودرو و ریمپ را انتخاب کنید.

اصلا چرا دریچه گاز برقی روی ال 90 کار گذاشته شد ؟ به منظور لذت بیشتر رانندگی و کله نکردن خودرو پس از گاز دادن و هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، این قطعه روی ال 90 های حدود سال 88 به بعد نصب شد ، ولی بدلایل برنامه ریزی اشتباه و مشکلات سخت افزاری سبب کند شدن و حرکت ضعیف خودرو میشوند.

ریمپ سنسور دوم اکسیژن ال 90

خودروهای ال 90 جدید سنسور اکسیژن دوم دارند که در موارد متعدد دیده شده که سنسور دوم اکسیژن بدلیل حساسیت زیادتر در مواجهه با بنزین های بی کیفیت دچار آسیب میشوند و یا خطا می اندازند و یا خطا نمی اندازند. در هر دو صورت مشکلاتی در روند حرکتی خودرو پیش می آورد.

در صورتی که خطا نیندازد با یک برنامه نویسی خاص ، اصلاح حرکتی و بهینه سازی رخ میدهد ، در صورتی که خطا بیندازد یا با برنامه نویسی مشکلش حل میشود و یا بایستی سنسور را حذف کرد. تمامی موارد ذکر شده از اصلاح تا حذف ، همه جزئی از ریمپ است.

ریمپ سنسور دوم اکسیژن ال 90

افزایش گشتاور ال  90

مهمترین مشکل ال 90 های جدید گشتاور پایینتر نسبت به نمونه های قبلی و یا موتورهای دیگر است، با ریمپ تیکنیکال میتوان نواقص نرم افزاری ایسیو زیمنس ال 90 را بر طرف کرد و جداول نرم افزاری را با هم دیگر منطبق کرد و در نهایت به گشتاور بالاتر و سریعتر دست پیدا کرد ، قابل ذکر است که این گشتاور بالاتر انگشت شمار است و به این معنا نیست که 140 نیوتن پس از ریمپ به 300 ! برسد. بیشتر بخوانید:

·        مشخصات فنی تندر یورو 2

·        موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه

·        حجم موتور 1600

·        تنفس موتور طبیعی

·        انتقال نیرو دف جلو

·        قدرت    105 اسب بخار

·        گشتاور  140

·        جعبه دنده 5 دنده

        شتاب صفر تا صد 10.5

·        سرعت   183 km/h

آیا ال 90 با ساندرو متفاوت است ؟

از لحاظ جعبه دنده و گیربکس و سیستم تعلیق و ظاهر با همدیگر متفاوت هستند ولی موتور و ایسیو مشابه است. موتور و کامپیوتر این خودرو ها از لحاظ سخت افزاری بسیار قوی و جزو جان سخت های دنیا محسوب میشوند !

ایسیو ال 90

چه نوع تقویت هایی برای ال90 توصیه میشود ؟

این خودرو کاملا ساده و خانوادگی و مقاوم ساخته شده و به هیچ وجه یک خودرو مسابقه ای و یا ماشن کورس گذاشتن نیست ، لذا به غیر از ریمپ ایسیو جهت تقویت توصیه خاصی نداریم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا دامپ  کپی شده ایراد دارد ؟ آیا برنامه کپی شده برنامه ریمپ باعث خرابی خودرو میشود؟ آیا ریمپ باعث خرابی موتور ماشین می شود؟ در این مقاله این سوالات پیش آمده را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مورد انجام ریمپ و هر گونه کار های مربوطه به ریمپ و تقویت خودرو خود اول از مرکز تخصصی که خودرو خود را به آنها میسپارید تحقیق کنید.

یکی دیگر از مشکلات دامپ های کپی شده کاهش شدید عمر موتور یا در بعضی مواقع صدمات جدی مانند آسیب شکستن پیستون و یاتاقن زدن می شود. چرا که ممکن است تیونر بر اساس بنزین با کتان بالا ( بنزین سوپر ) برنامه را تنظیم کرده باشد. و وقتی این برنامه بر روی خودرو شما با بنزین معمولی ریخته می شود، منجر به ناک و صدمات جدی می گرددکسانی می توانند موتور خودرو شما را ریمپ کنند که تسلط کافی به نقاط کاری موتور داشته و با ادواتی مانند ناک دیتکتور ، EGTS ، WIDE BAND ، DYNO کار کرده باشند و عملیات ریمپ خودرو را با اعداد واقعی براساس هر موتور انجام دهند.

افراد غیر متخصص و بی سواد صرفا با دیدن چند فیلم آموزشی و کلیپ های متفرقه اقدام به ریمپ ایسیو می کنند که حاصل کار این افراد فقط نارضایتی مشتری و آسیب های جدی موتور است.

حتی برای ساده ترین تغییرات مانند کاهش دمای مایع خنک کننده( کاهش عملکرد دمای فن) خودرو خود را به دست این افراد نسپارید چرا که تغییرات دمای آب هم باید بر اساس اصول کاری انجام شود چرا که در ۹۰ درصد از خودرو ها نیاز به کاهش دمای آب نیست . کاهش دمای اب در بعضی از خودرو منجر به کاهش عمر موتور و افزایش مصرف میشود و فقط در بعضی از ایسیو ها نیاز است که از طریق ریمپ خودرو دمای فن کاهش یابد. به طور مثال در زمان ریمپ سورن توربو یا دنا پلاس توربو به دلیل فشار زیاد توربو و دمای زیاد لازم است که فقط ۵ درجه دمای آب، فقط ۵ درجه… آن هم در موتور توربو

یکی از کارهای خطرناک که هیچ تاثیری در توان موتور هم ندارد افزایش کاتاف موتور است.افزایش کاتاف نیز یکی از کارهایست که افراد اماتور در همه موتورها انجام میدهند، این افزایش دور موتور به هیچ عنوان موجب افزایش قدرت نم شود که هیچ…منجر به کاهش عمر شدید موتور نیز می شود و گاها در رفتن شاتون یا پیستون یا رد کردن تسمه تایم از روی دنده ها… افزایش کاتاف باید متناسب با لوازم موتور تقویت شده انجام شود و به هیچ عنوان در موتور استاندارد پیشنهاد نمی شود.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو ال 90

در این مقاله از ریمپ تندر ال 90 و معایا و مزایای این خودرو که ریمپ بر روی آنها چه تعصیری خواهد گذاشت خواهیم نوشت. تیم تخصصی دکتر ریمپ چندین سابقه در خصوص ریمپ و تیونینگ خودرو داشته و توانسته در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی کسب کند. برای انجام ریمپ قبل از آن تحقیق کنید و بهترین مرکز تیونینگ خودرو و ریمپ را انتخاب کنید.

اصلا چرا دریچه گاز برقی روی ال 90 کار گذاشته شد ؟ به منظور لذت بیشتر رانندگی و کله نکردن خودرو پس از گاز دادن و هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، این قطعه روی ال 90 های حدود سال 88 به بعد نصب شد ، ولی بدلایل برنامه ریزی اشتباه و مشکلات سخت افزاری سبب کند شدن و حرکت ضعیف خودرو میشوند.

ریمپ سنسور دوم اکسیژن ال 90

خودروهای ال 90 جدید سنسور اکسیژن دوم دارند که در موارد متعدد دیده شده که سنسور دوم اکسیژن بدلیل حساسیت زیادتر در مواجهه با بنزین های بی کیفیت دچار آسیب میشوند و یا خطا می اندازند و یا خطا نمی اندازند. در هر دو صورت مشکلاتی در روند حرکتی خودرو پیش می آورد.

در صورتی که خطا نیندازد با یک برنامه نویسی خاص ، اصلاح حرکتی و بهینه سازی رخ میدهد ، در صورتی که خطا بیندازد یا با برنامه نویسی مشکلش حل میشود و یا بایستی سنسور را حذف کرد. تمامی موارد ذکر شده از اصلاح تا حذف ، همه جزئی از ریمپ است.

ریمپ سنسور دوم اکسیژن ال 90

افزایش گشتاور ال  90

مهمترین مشکل ال 90 های جدید گشتاور پایینتر نسبت به نمونه های قبلی و یا موتورهای دیگر است، با ریمپ تیکنیکال میتوان نواقص نرم افزاری ایسیو زیمنس ال 90 را بر طرف کرد و جداول نرم افزاری را با هم دیگر منطبق کرد و در نهایت به گشتاور بالاتر و سریعتر دست پیدا کرد ، قابل ذکر است که این گشتاور بالاتر انگشت شمار است و به این معنا نیست که 140 نیوتن پس از ریمپ به 300 ! برسد. بیشتر بخوانید:

·        مشخصات فنی تندر یورو 2

·        موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه

·        حجم موتور 1600

·        تنفس موتور طبیعی

·        انتقال نیرو دف جلو

·        قدرت    105 اسب بخار

·        گشتاور  140

·        جعبه دنده 5 دنده

        شتاب صفر تا صد 10.5

·        سرعت   183 km/h

آیا ال 90 با ساندرو متفاوت است ؟

از لحاظ جعبه دنده و گیربکس و سیستم تعلیق و ظاهر با همدیگر متفاوت هستند ولی موتور و ایسیو مشابه است. موتور و کامپیوتر این خودرو ها از لحاظ سخت افزاری بسیار قوی و جزو جان سخت های دنیا محسوب میشوند !

ایسیو ال 90

چه نوع تقویت هایی برای ال90 توصیه میشود ؟

این خودرو کاملا ساده و خانوادگی و مقاوم ساخته شده و به هیچ وجه یک خودرو مسابقه ای و یا ماشن کورس گذاشتن نیست ، لذا به غیر از ریمپ ایسیو جهت تقویت توصیه خاصی نداریم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو میباشد، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان ریمپ ایسیو ، تیونینگ موتوری ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و … میباشد است. مجموعه تیونینگ خودرو دکتر ریمپ ریمپ ecu  پژو پرشیا با ایسیو SSAT را برای خودرو شما ارائه میکند :

·        رفع کپ حین حرکت پرشیا

·        افزایش سرعت و شتاب اولیه پرشیا

·        افزایش سرعت و قدرت پرشیا

·        کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس

·        برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور پژو پرشیا

·        کاهش مصرف سوخت ( تنها با ریمپ کامل ارائه میشود

·        حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

·        افزایش شتاب ثانویه پارس

·        رفع کپ اولیه persiaبسیاری از مشتریان را شگفت زده کرد

·        فول ریمپ peugout persia شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ ecu پرشیا ، با ایسیو اس ست ، با دریچه گاز معمولی برای افزایش سرعت و شتاب ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف و کاهش مصرف سوخت صورت  می گیرد. اما هزینه ریمپ SSAT چقدر است ؟ در انتهای این مقاله اعلام شده است . میزان بهبود پرشیا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ خودرو پرشیا است، تنها با برنامه ریزی ecu خدمات ریمپ ایسیو  را ارائه کردیم :

شرکت دکتر ریمپ ( بهبود سازان خودرو ) ریمپ پرشیا را ارائه میکند :

ریمپ استیج وان Sage 1

در این نوع ریمپ ایسیو پرشیا بر روی سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که با افزایش توان و گشتاور خودرو ، نزدیک به 12% کاهش مصرف سوخت حاصل شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و یوزر هایی که میخواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میشود. تاثیر این نوع ریمپ 15% افزایش شتاب و سرعت میباشد.

ریمپ استیج تو Stage 2

ریمپ بر روی موتور تقویت شده : در این مرحله بر روی پاشش سوخت، نحوه جرقه زنی ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میکنیم که افزایش توان موتور و گشتاور تا 20% حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که خودرو هایی که فاقد هدرز، کیت مکش و سایر تقویت کننده های موتور اند ، اگر بدون استفاده از سوخت با کیفیت اقدام به افزایش زیاد اوانس و ریتارد برای بدست آوردن قدرت بیشتر کنند منجربه ناک و افزایش حرارت احتراق میگردد. در وضعیت ناک مقدار انتقال گرما به ۱٫۷ برار میرسد و گاها باعث آسیب پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز سبب میشود. پس برای جوابدهی مناسب ریمپ خودرو پرشیا با استیج 2 برای موتورهای تقویت شده مناسب است.

ریمپ استیج تری Stage 3

ریمپ ایسیو برای ماشین های مسابقه پرشیا : شرکت دکتر ریمپ با ارائه خدمات ویژه برای ماشین های پیست پرشیا با استفاده از برنامه ویژه و ریمپ ایسیو بسیار حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان بیاورد. شرکت دکتر ریمپ با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85 ” الکل – بنزین ” را دارد. اکتان بالای الکل (۱۱۶) و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان را ارائه میکند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو پرشیا با ایسیو اس ست

صفر تا صد پرشیا معمولا بین 15 الی 18 ثانیه ( میانگین 16 ثانیه ) میباشد که بستگی به سال خودرو و نوع ایسیو آن و شیب و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای پرشیا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ،  3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 20 درصد افزایش بازده در پرشیا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

نقد کارشناسی پژو پارس و دلیل نیاز به ریمپ ایسیو

پژو پارس ایران در نخستین سال‌های عرضه به دلیل طراحی به‌ روز و جذاب، توانست نظر مثبت بسیاری از مردم و کارشناسان را جلب کند. اما اکنون سال‌های زیادی از آن زمان می‌گذرد و پژو پارس بدون تغییر در ظاهر، به بازار عرضه می‌شود. در حالی که گرد کهنگی بر پیکر آن نشسته و شرکت خودروساز توجهی به این موضوع ندارد. به هر حال در بازار بی رمق ایران، با حضور رقبایی چون پژو 405، پژو 206 صندوق دار، رانا و تندر 90، پژو پارس کار چندان سختی هم برای راضی کردن مشتری در بخش طراحی ظاهری ندارد ولی در مورد قوای محرکه اوضاع کمی متفاوت است.

پژو پارس ایران خودرو اکنون با موتورهای 1.8 ساده و TU5 در نسخه‌های دستی و گیربکس اتوماتیک و با موتورهای 1.8 زانتیایی (ELX) و 2.0 مدل XUM در مدل‌های دست دوم قابل خریداری است. البته پژو پارس دوگانه سوز هم برای مدتی تولید شد که به ندرت در بازار یافت می‌شود. اما موتور 1.8 لیتری می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 153 نیوتن متر تولید کند و در مدت زمان 15 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. باید بگوییم که جعبه دنده در این مدل عملکرد خوبی ندارد به علاوه اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن 9.1 لیتر برای 100 کیلومتر اعلام شده که ب نظر عدد نادرستی می‌آید و تست‌های جاده‌ای، ارقام بالاتری را نشان می‌دهند.

موتور TU5 به کار رفته در پژو پارس قدرت 108 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتن متری دارد و در مدل پارس LX شتاب 0 تا 100 کیلومتر 13.2 ثانیه‌ای را رقم می‌زند. پژو پارس در مدل LX با جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود و به تازگی با جعبه دنده اتوماتیک هم قابل خریداری است. طبق اعلام ایران خودرو، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در مدل اتوماتیک برابر با 15 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است.

پژو پارس ELX از موتور 1.8 لیتری زانتیایی استفاده می‌کند که قدرت و شتاب بسیار خوبی دارد ولی تولید آن پس از مدتی، به دلیل تحریم و عدم دسترسی ایران خودرو به موتور آن، متوقف شد. پژو پارس ELX ایران خودرو در بازار دست دوم قابل خریداری است.

پژو پارس دیگر آن جذابیت گذشته را مخصوصا در نمونه‌های صفر کیلومتر برای مشتریان خودرو در داخل ایران ندارد و رقبای چینی و حتی هم وطن ایرانی پژو پارس اجازه نفس کشیدن به این خودرو را نمی دهند.

خودرو خود را با ریمپ دکتر ریمپ بیمه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ دنا با ایسیو بوش

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای دنا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در دنا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

انواع ایسیو هایی که روی دنا کار شده و تفاوت های نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین انواع ریمپ های آنها در زیر توضیح داده شده :

بوش ME17

این بوش توسط چین تولید میشود و اندازه کوچک قدرت پردازش بالا دارد ، دریچه گاز متناسب با آن برقی است و از نمونه ی آلمانی اقتباض شده است. در مجموع ایسیو خوبی است ولی هنوز دستگاه های تعمیراتی با آن وفق پیدا نکرده اند.

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب ، افزایش قدرت ، کاهش مصرف سوخت ، رفع کپ ، کاهش دما

بوش ME17 ریمپ خودرو دنا

بوش ME7.4.9

ایسیو قدیمی که نمونه های آلمانی ، فرانسوی و چینی دارد ، اندازه آن بزرگ و تکنولوژی قدیمی است ، ایسیو سختی است ولی بدلیل ایرادات زیاد ، پس از ریمپ ، مشتری تغییرات را به خوبی درک میکند، دستگاه ها با آن تطابق کامل دارند

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب اولیه و ثانویه ، افزایش قدرت در سربالایی ها ، کاهش مصرف بنزین ، رفع کپ سر گاز ، رفع کپ حین تعویض دنده ، افزایش گشتاور ، کاهش دما

بوش ME7.4.9 ریمپ دنا

ایزیو

این ایسیو را چین تولید میکند و اندازه خیلی کوچکی دارد قدرت پردازش بالا دارد ، دریچه گاز متناسب با آن برقی است. در مجموع ایسیو جالبی نیست و هنوز دستگاه های تعمیراتی با آن وفق پیدا نکرده اند. انواع آن شامل esy u 2.5 ، esy u 3.5 و …

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب و رفع کپ ، کاهش مصرف

زیمنس

ایسیو های زیمنس به سفارش ایران خودرو توسط کروز ساخته میشوند و ایسیو های خوبی هستند ، دستگاه ها به راحتی با آن وفق پیدا میکنند و برای دریچه گاز سیمی طراحی شده است. اندازه آن بزرگ است و ایرادات کمی دارد

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب ثانویه ، کاهش مصرف ، کاهش دمای فن

ریمپ ایسیو زیمنس دنا

دنا پلاس: این خودرو از لحاظ موتور و نرم افزاری تفاوتی با دنا ندارد

چرا دنا مشکلات حرکتی دارد؟

این خودرو دارای موتور پر قدرت EF7 است و از لحاظ کیفیت ساخت در سطح بالاییست ، اما بعضی قطعات آن مانند دریچه گاز برقی و پدال گاز برقی آن دارای کیفیت ساخت پایینی است، این در حالیست که بدلیل صرفه اقتصادی نداشتن امکان استفاده از انواع با کیفیت وجود ندارد، یعنی تفاوت قیمت نمونه با کیفیت با نمونه کار شده روی دنا به 12 میلیون تومان میرسد! این قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. راه حل دکتر ریمپ برای این مشکل ، ریمپ و بازنویسی برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با یکدیگر و بهبود حرکت و شتابگیری دنا است.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مجموع خدمات ریمپ خودرو سمند که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU زیمنس ارائه میگردد :

1-    افزایش سرعت و قدرت سمند

2-    افزایش سرعت و شتاب سمند

3-    کاهش دمای کارکرد فن

4-    رفع کپ حین حرکت سمند

5-    برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور

6-    کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد

7-    حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

   8 حذف سنسور دوم اکسیژن در سمند یورو 4

فول ریمپ سمند شامل تمام موارد فوق میباشد.

ریمپ خودرو سمند با ایسیو زیمنس برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما قیمت ریمپ سمند چقدر است ؟ میزان بهبود سمند پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان ریمپ ایسیو سمند است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم ، فیلم ریمپ ایسیو سمند ایکس یو سون :

ریمپ سمند

 

صفر تا 100 سمند معمولا بین 13 الی 15 ثانیه ( میانگین 14 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو سمند و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای سمند رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در سمند نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مجموع خدمات ریمپ خودرو سمند که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU زیمنس ارائه میگردد :

1-    افزایش سرعت و قدرت سمند

2-    افزایش سرعت و شتاب سمند

3-    کاهش دمای کارکرد فن

4-    رفع کپ حین حرکت سمند

5-    برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور

6-    کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد

7-    حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

   8 حذف سنسور دوم اکسیژن در سمند یورو 4

فول ریمپ سمند شامل تمام موارد فوق میباشد.

ریمپ خودرو سمند با ایسیو زیمنس برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما قیمت ریمپ سمند چقدر است ؟ میزان بهبود سمند پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان ریمپ ایسیو سمند است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم ، فیلم ریمپ ایسیو سمند ایکس یو سون :

ریمپ سمند

 

صفر تا 100 سمند معمولا بین 13 الی 15 ثانیه ( میانگین 14 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو سمند و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای سمند رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در سمند نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

چه عاملی باعث می شود تا ریمپ به حالت عادی برگردد؟

همانطور که می دانید در ریمپ ایسیو مقادیر پاشش سوخت و آوانس جرقه زنی تغییر می کند. با تغییر میزان پاشش و ثابت بودن میزان هوای ورودی به موتور نسبت هوا به سوخت یا همان AFR (Air Fuel Ratio) تغییر می کند. حال اگر پارامتر نسبت هوا به سوخت جدید در ایسیو تعریف نشود ریمپ پس از مدتی به حالت عادی (کارخانه ای) بر می گردد.

بنابراین در ریمپ ایسیو باید نسبت AFR جدید در ایسیو تعریف شود تا ریمپ به حالت عادی بر نگردد.

خاصیت تطبیق اتوماتیک ECU Auto Adaptive چیست ؟

در برخی از ایسیوها مانند ایسیو های بوش خودروهای چینی، پس از ریمپ ایسیو بهبود عملکرد در رفتار خودرو مشاهده می شود اما پس از مدتی این بهبود بیشتر شده و به طور ثابت و پایدار و ماندگار باقی خواهد ماند که به این نوع رفتار ایسیو خاصیت تطبیق اتوماتیک یا ECU Auto Adaptive می گویند. بطور مثال در خودروی لیفان ایکس ۶۰ با ایسیو Me17 که از خانواده بوش می باشد پس از ریمپ ایسیو حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا ریمپ بطور کامل در ایسیو پیکربندی شود. بخاطر همین پس از ریمپ خودروهای چینی با ایسیوی بوش Me7 ,Me17 و … مشاهده می شود که باید کمی موتور کار کند تا ریمپ بطور کامل در آن خودرو حس شود.

نرم افزارهای ریمپ خودرو

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه ریمپ ایسیو فعالیت می کنند. که فقط دو شرکت در ایران (دکتر ریمپ، سام تیونینگ) وجود دارند که از نرم افزارها و دستگاه های اورجینال استفاده می کنند. اصلی ترین نرم افزارهای موجود در بازار جهانی ریمپ نرم افزارهای وینولس WinOls و ECM Titanium می باشند که قیمت این دو نرم افزار چیزی در حدود ۲۵۰۰ پوند می شود. که دکتر ریمپ از این نرم افزار ها بهره می گیرد. با این دو نرم افزار ریمپ تمامی برند ها ممکن بوده و اصلاح چک سام اتوماتیک را نیز شامل می شوند.

تون آپ کار های محترم نیز از دستگاه TNM (مخفف طراحان نوین مدار ) با عنوان آپشن تیونینگ TNM استفاده می کنند که همواره کپی نرم افزارهای اورجینال بوده و عملکرد ضعیفی در یافتن جداول ایسیو دارد.

برای کار کردن با نرم افزار های وینولس WinOls و ECM Titanium نیاز به دانش و تخصص بسیار بالا می باشد و بایستی به کمک ASL2 و Damos ( اطلاعات مرجع هر ایسیو) جداول مرتباط را تشخیص داده و ریمپ مورد نظر را انجام داد



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

کارایی ریمپ ایسیو

در اینجا شاید شنیده باشید که خودرو های جدید نسبت به خودرو های قدیمی کشش و شتاب کمتری دارند به طور مثال با اصطلاح اینکه ۲۰۶ های ایرانیزه کمتر راه میروند ، ماشین های جدید کپ یا تاخیر دریچه گار دارند…

به همین دلیل هست که تعمیرکاران به مشتریان خود می گویند که ۲۰۶ های جدید ای سی یو خوبی ندارند و راه نمی روند…

حالا این سوال پیش میاد که تمامی خودرو های ۲۰۶ با موتور tu5 دارای قدرت ۱۱۰ اسب بخار هستند ولی ۲۰۶ های با ای سی یو های me7.4.4 دارای شتاب بهتری نسبت به ۲۰۶ های با ecu کروز و زیمنس هستند؟؟ آیا کمپانی سازنده در اعلام اعداد قدرت موتور و گشتاور سیاه نمایی می کند؟؟

پاسخ این است که کمپانی در اعلام اعداد صادق است اما، نکته این است که خودرو های قدیمی ۲۰۶ با ایسیو های me7.4.4 یا me7.4.5 ملزم با رعایت آلایندگی یورو ۲ بودند در نتیجه در هنگام شتابگیری ایسیو اقدام به باز کردن سریع دریچه گاز و پاشش سوخت نسبت به ایسیو های جدید کروز و ریمنس می کند ، اگر چه که همان ecu های قدیمی هم دارای تاخیر پدال هستند.

نکته اساسی این است که بیشترین حد به هم خوردن آلایندگی و عدم احتراق کامل در زمان شتابگیری است زیرا که به علت باز شدن ناگهانی دریچه گاز حجم زیادی از هوا به داخل مانیفولد هوا روانه می شود . همچنین اینرسی هوا نسبت به سوخت کمتر می باشد و به علت سرعت بالا ، سوخت با هوا خوب مخلوط نمیشود و مخلوط هموژن شکل نمیگیرد . عدم شکل گیری مخلوط هموژن باعث بوجود آمدن نسبت های سوخت به هوا متفاوت در محفظه احتراق می شود و شکل گیری احتراق در این نوع مخلوط باعث بر هم خوردن نسبت سوخت به هوا استاندارد که ۱:۱۴٫۷ می باشد می شود.

اگر در حین انجام عملیات ریمپ خودرو توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود.

افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ریمپ خودرو  اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ می کنند تا خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ را حذف کنند. این افراد به جای حل مسئله و رفع سر منشا ایراد، صورت مسئله را پاک میکنند.

توجه: اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()