نوشته شده توسط : nima

ریمپ ایسیو چری تیگو 7 : شرکت دکتر ریمپ مرکز ریمپ ایسیو چری است که تقویت خودرو تیگو را ارائه میکند. ایسیو این خودرو ME17 میباشد.

ریمپ ایسیو ME17 چری تیگو 7 با ایسیو لاک ، استیج 1 : در این نوع ریمپ ایسیو تیگو بر روی میزان پاشش سوخت، تعداد جرقه زنی ، گشتاور و دریچه گاز برقی آن به نحوی کار می شود که با افزایش توان خودرو ، نزدیک به 12% افزایش بازده نتیجه شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و مشتری هایی که می خواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میگردد. ریمپ خودرو  قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو است ، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان برنامه ریزی ایسیو ، تیونینگ موتوری که شامل هدرز ، کیت مکش ، توربو ، شمع و وایر و … ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و … است.

 ریمپ ایسیو خودروهای چری چینی : چگونه ماشین چری تیگو 7 مان کپ نکند ؟ ریمپ ایسیو تیگو 7 چگونه انجام می شود ؟

ریمپ ایسیو برای خودروهای چینی باعث بهبود شتاب ، سوخت ، کپ سر گاز و… این خودروهای می شود .

برای خودروی چری تیگو 7 موارد زیر را به صورت تضمینی میتوان انجام داد :

a – حذف  کپ اولیه خودرو

b – حذف تاخیر دریچه گاز و خوب بهبود عملکرد پدال گاز ( رفع کپ سرگاز (

c – افزایش قدرت خودرو در سربالایی

با ریمپ خود شما میتوانید از رانندگی لذت ببرید و با کاهش مصرف ، پول بیشتری ذخیره کنید و انرژی طبیعی را مثل بنزین کمتر بسوزانید

علاوه بر مطالب گفته شده برای خودرو چری تیگو 5 موارد زیر را نیز می توان ارائه کرد

رفع کپ سر گاز ، رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو ، افزایش شتاب خودرو ، کاهش مصرف سوخت ، افزایش گشتاور موتور ، افزایش قدرت موتور

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو بر قدرت موتور بیافزایید.

ریمپ تیگو 7 با ایسیو بوش

صفر تا صد تیگو 7  معمولا بین 15 الی 16 ثانیه ( میانگین 15.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به سال خودرو و نوع ایسیو آن و شیب و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ecu دکتر ریمپ ما افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای چری تیگو 5 رقم میزنیم و کار را با گارانتی تقدیم میکنیم ،  2 ثانیه تفاوت در صفر تا صد تیگو ثبت گردید پس ریمپ خودرو معادل 12 درصد افزایش بازده در تیگو 5 است که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 15% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو ام وی ام ایکس 33 استیج 1 : در این نوع ریمپ بر روی پاشش سوخت، تعداد جرقه زنی ، گشتاور و دریچه گاز برقی به نحوی کار می شود که با افزایش توان خودرو ، نزدیک به 10% افزایش بازده نتیجه شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری ( استیج شهری ) و مشتری هایی که می خواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام می گردد. ریمپ ایسیو  قسمتی از تیونینگ خودرو است ، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان برنامه ریزی ایسیو ، تیونینگ موتوری که شامل هدرز ، کیت مکش ، توربو ، شمع و وایر و … ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و … است.

خودرو های ایکس 33 به دلیل بنزین نامرغوب و ضعف برنامه ECU ، دارای صدای ناک ، در حرکت اولیه و حین شتاب گیری ثانویه هستند. این ناک زدن در X33 بدلیل عدم جرغه زنی دقیق بوجود می آید. ناک زدن سبب فشار آمدن به موتور و عدم کشش به موقع می شود و در نتیجه افزایش مصرف سوخت برای ماشین اتفاق می افتد. این موارد با ریمپ برطرف می گردد

مشخصات فنی MVM X33

این اطلاعات طبق مطالب ارائه شده شرکت است و تیم دکتر ریمپ موارد دیگری را با این خودرو ثبت کرده است، کراس‌اور پرفروش چری با پیشرانه‌ی 2000 سی سی تنفس طبیعی در ایران فروخته می‌شود. این مدل طبق گفته شرکت قدرت ۱۳۶ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به‌همراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. کراس‌اور X33 با جعبه‌دنده خودکار CVT عرضه می‌شود که نتیجه‌ی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۱۵.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

ریمپ ایسیو خودروهای x33 چینی | چکار کنیم ماشین x33 مان کپ نکند ؟ ریمپ خودرو 33 چگونه انجام می شود ؟ ریمپ ایسیو X33 چیست و چه کارایی دارد ؟

ریمپ ایسیو برای خودروهای چینی باعث بهبود در وضع شتاب ، سوخت ، کپ سر گاز و… می شود . با ریمپ خودرو ام وی ام ایکس 33 مقدار پاشش انژکتورها ، آوانس جرقه و گشتاور خودرو ، اصلاح و ارتقاء یافته و سبب می شود  افزایش قدرت حدود 10 % را تجربه میکنیم.

برای خودروی ایکس 33 موارد زیر را به صورت تضمینی یک ساله میتوان انجام داد:

حذف کپ اولیه خودروی ایکس 33

رفع تاخیر دریچه گاز و خوب کردن عملکرد پدال

افزایش قدرت و شتاب خودرو در سربالایی

علاوه بر مطالب گفته شده برای خودرو ایکس 33 موارد زیر را نیز می توان ارائه کرد:

– برداشتن کات آف ایکس 33 دنده ای

– رفع کپ سر گاز

– رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو دنده ای

– افزایش شتاب خودرو

– کاهش مصرف سوخت

– افزایش گشتاور موتور

– افزایش قدرت موتور

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو خود بر قدرت موتور خود بیش از پیش بین بیافزایید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع  خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن در 405

یکی از خدمات ربمپ برای ۴۰۵ برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز  ۴۰۵و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، دکتر ریمپ موفق شده افزایش شتاب  ۴۰۵ را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است. ۴۰۵ هایی که ایسیو بوش دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو  ۴۰۵ چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیست

خرابی کاتالیزور و تعویض آن

خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن

خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن  ۴۰۵ از ecu نرم افزاری

سنسور دوم اکسیژن چیست ؟

در بعضی از خودروها دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. که تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند. که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . همانطور که توضیح داده شد با ریمپ ۴۰۵ ، خطای ناشی از این سنسور حذف میشود

تاثیر ریمپ ایسیو روی خودرو و حذف سنسور دوم اکسیژن ۴۰۵

ریمپ خودرو سبب افزایش شتاب ۴۰۵ بوشی و افزایش گاز این ماشین ها میشود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده میشود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد، در بالا توضیحاتی درباره سنسور اکسیژن و نحوه عملکرد دکتر ریمپ روی آن آمد، امیدواریم که مقبول شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع  خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن در جک

حذف چراغ چک به دلیل خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن ، در خودرو های JAK  s5 ، jak  S7 ، jak  s3 ، jak  j5  به یک صورت انجام می شود.

یکی از خدمات ربمپ برای جک برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز  جک و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، دکتر ریمپ موفق شده افزایش شتاب jak را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است. جکهایی که ایسیو بوش دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو  jak چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیست

خرابی کاتالیزور و تعویض آن

خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن

خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن  جک از ecu  نرم افزاری

سنسور دوم اکسیژن چیست ؟

در بعضی از خودروها دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. که تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند. که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . همانطور که توضیح داده شد با ریمپ خودرو جک ، خطای ناشی از این سنسور حذف میشود

تاثیر ریمپ ایسیو روی خودرو و حذف سنسور دوم اکسیژن جک

ریمپ خودرو سبب افزایش شتاب جک بوشی و افزایش گاز این ماشین ها میشود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده میشود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد، در بالا توضیحاتی درباره سنسور اکسیژن و نحوه عملکرد دکتر ریمپ روی آن آمد، امیدواریم که مقبول شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تاثیر ریمپ بر روی خودرو های لیفان

ریمپ ایسیو ecu برای خودروهای داخلی و خارجی از جمله خودروهای چینی باعث بهبود در وضع شتاب ، سوخت ، کوپ سر گاز و… این خودروهای می شود . خودروی لیفان x50 برای سال  2015 می باشد این خودرو در سر بالایی ها کم می آورد و حتما نیاز به ریمپ ایسیو و تقویت دارد چون وزن این خودرو زیاد است و قدرتش کم است پس باید تقویت بشود هم از لحاظ موتوری و هم از لحاظ برقی و سیستم کامپیوتری که همان ریمپ ایسیو می باشد باید این خودرو تقویت شود تا بهترین کارایی را به شما تقدیم کند . موتور این خودرو 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و برای یک خودرو در کلاس کراس قدرت آن بسیار کم است . حجم موتور این خودرو 1498 سی سی می باشد .

کاهش مصرف سوخت

با ریمپ خودرو لیفان x50 مقدار پاشش انژکتورها ، آوانس جرقه و گشتاور خودرو، اصلاح و ارتقاء یافته و  سبب می شود  افزایش قدرت حدود ۱۲% را داشته باشیم.

برای خودروی ایکس x50 موارد زیر را به صورت تضمینی میتوان انجام داد:

1 – حذف  کپ اولیه خودروی لیفان x50

2 – حذف تاخیر دریچه گاز و خوب کردن عملکرد پدال گاز خودروی لیفان x50

3 – افزایش شتاب ثانویه و در سربالایی ها

با ریمپ ایسیو خود شما میتوانید پول بیشتری ذخیره کنید و انرژی طبیعی را مثل بنزین کمتر بسوزانید .

علاوه بر مطالب گفته شده برای خودرو لیفان X50 موارد زیر را نیز می توان ارائه داد .

1. برداشتن کات آف لیفان x50

2. رفع کپ سر گاز lifan x50

3. رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو لیفان x50

4. افزایش شتاب خودرو لیفان x50

5. کاهش مصرف سوخت لیفان x50

6. افزایش گشتاور موتور خودری lifan x50

7.افزایش قدرت موتور لیفان x50

8.برنامه ریزی سنسور اول اکسیژن خودرو

9.بهینه سازی سوخت و برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن این خودرو

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو خود بر قدرت موتور خود بیش از پیش بین بیافزایید.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین هاوال C30 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو هاوال C30 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در هاوال C30 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ هاوال C30 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو هاوال C30 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ هاوال C30 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35                                            

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز هاوال C30

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو هاوال C30 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در هاوال C30 میکند و رفع کپ هاوال C30 با این دلیل توسط ریمپ خودرو انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ خودرو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ هاوال C30

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ ایسیو حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ هاوال C30 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین JAK s5 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو JAK s5 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در JAK s5 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ JAK s5 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو JAK s5 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ایسیو این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ JAK s5  با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35                                                                                             

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز JAK s5

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو  JAK s5 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در JAK s5 میکند و رفع کپ JAK s5 با این دلیل توسط ریمپ خودرو انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ JAK s5

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ ایسیو حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ JAK s5 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین پژو 405 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو پژو 405 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در پژو 405 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو 405 در مرکز ریمپ خودرو توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو پژو 405 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ پژو 405 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو پژو 405 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در پژو 405 میکند و رفع کپ پژو 405 با این دلیل توسط ریمپ ایسیو انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ایسیو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ پژو 405

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ پژو 405 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین jak s7 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو jak s7 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در jak S7  میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ jak s7 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو jak s7 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ خودرو این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ jak s7 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ دکتر ریمپ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز jak s7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو jak S7  میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در jak S7  میکند و رفع کپ jak S7  با این دلیل توسط ریمپ انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ایسیو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ jak S7

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ خودرو حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ jak S7  با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین بایک با ایسیو بوش در مرکز ریمپ دکتر ریمپ

خودرو بایک که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در بایک میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ بایک در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو بایک با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ایسیو  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ بایک با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو بایک میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در بایک میکند و رفع کپ بایک با این دلیل توسط ریمپ خودرو  انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ بایک

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ بایک با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع ایرادات خودرو با ریمپ

یکی از ایرادات آزاردهنده در خودروی های امروزی بدون استثنا ایراد لرزش درجا می باشد، امروز ما در این مقاله به بررسی علل شایع لرزش درجا می پردازیم و سپس برای شما مشخص می کنیم که کدامین ایراد با ریمپ اصلاح دور درجا قابل برطرف شدن می باشد.

پس با هم به ترتیب اولویت اقدام به بررسی علتها کرده و در دسته اول، ایراداتی که رفع آنها به ریمپ خودرو ارتباطی ندارد را بیان می کنیم:

۱)خرابی دسته موتورها

دسته موتورها از قطعاتی لاستیکی هستند که وظیفه آنها تحمل  وزن موتور و جذب ارتعاشات ناشی از آن میباشد، پس در صورت خرابی یا شکستگی ، به عنوان اولین مظنون، ایجاد لرزش در موتور اتومبیل زیر سر آنها خواهد بود! پس در اولین قدم؛ نگاهی به دسته موتورها انداخته تا در صورت خرابی یا لهیدگی  تعویض شوند.

۲)دور درجا بیش از حد پایین است

باید در نظر داشت هر خودرویی بصورت مشخص وقتی موتورش گرم است، دور موتور درجا در یک محدوده مشخص قرار دارد، مثل عدد ۷۵۰ برای ۲۰۶ یا ۸۵۰ برای پراید یا پژو ؛ حال اگر به هر دلیلی خودرو نتواند این دور را حفظ کند  لرزش موتور ماشین در هنگام کار درجا، قابل احساس خواهد بود. دراین حالت، چون دور موتور کمتر از ان چیزی است که ماشین را روشن نگاه دارد و از طرفی میزان ان به حدی نیست که اتومبیل کاملا خاموش شود، موتور ماشین با لرزش روشن می ماند. در این حالت کثیفی دریچه گاز یا به هم خوردن برنامه کامپیوتر (که با ریست برطرف می شود.) می توانند از عوامل تاثیر گذار محسوب شوند.

۳)ضعف پاشش سوزن انژکتور

در خودروهای چهارسیلندر فعلی، پاشش به صورت MPFI می باشد که با ۴ سوزن انژکتور صورت می گیرد. اگر به هر دلیلی پاشش یکی از این سوزنها کمتر یا بیشتر از حد برنامه ریزی شده در ایسیو (ECU) باشد، لرزش ایجاد می شود. البته به دلیل حضور سنسور اکسیژن در سیستم های انژکتوری عموماً پاششها کنترل می شود مگر آنکه یک سوزن بیشتر از حد مشخصی بنزین بپاشد یا دچار عیوب پاشش باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

انواع ایراد سوزن انژکتور

اگر انژکتورهای اتومبیل مشکل پیدا کنند، سیستم سوخت رسانی به سیلندرها با مشکل روبرو می‌شود و عمل احتراق به درستی انجام نمیشود که سبب لرزش موتور میگردد. علاوه بر این در حین حرکت کاهش توان یا بالارفتن مصرف سوخت هم خواهیم داشت. شست و شوی انژکتورها با دستگاه اولتراسونیک، می تواند این ایراد را در مراحل اولیه  برطرف کند اما اگر مشکل برطرف نگردد؛ چاره کار تعویض سوزن انژکتور است.

چه مواردی با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن هستند؟

در صورتیکه خودروی شما هیچکدام از ایرادات بالا را ندارد اما مشکل لرزش درجا همچنان به قوت خود باقی است، احتمالا موتور خودروی شما دچار ایراد ضعف آب بندی سرسیلندر یا ضعف رینگهای تراکم شده است. در این حالت با «ریمپ اصلاح دور آرام» این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. این راه حل کاملاً قطعی بوده و برگشت پذیر نیز نخواهد بود. در این حالت بسته به شدت لرزش بین ۵۰ تا ۱۵۰ دور به مقدار دور آرام خودروی شما افزوده می گردد. در صورتیکه برای ریمپ خودروی خود به تیم دکتر ریمپ مراجعه نموده و این مشکل را نیز دارید، بدون افزایش مبلغ به رایگان این اصلاحیه در برنامه ایسیو خودروی شما لحاظ خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ و تیونینگ خودرو

امروزه برای افزایش توان خودرو و افزایش قدرت موتور  از روشی به نام تیونینگ خودرو استفاده می کنند

افرادی که اتومبیل باز هستند از این کار زیاد استقبال می کنند

علاوه بر افرادی که در ایران هستند و حاضر به انجام تیونینگ خودرو خود می باشد

افراد زیادی هم در کشورهای پیشرفته وجود دارند که به سمت تیونینگ کردن خودرو خود می روند

زیرا هم می توانند ظاهر خودرو خود را تغییر دهند و هم اجزای داخلی خودرو مانند قطعات خودرو و اضافه یا تقویت باند خودرو و موتورخودرو استفاده می کنند

البته هر چقدر اتومبیل شما از لحاظ زیبایی، ظاهری و فنی عالی باشد باز هم به تغییراتی در خودرو نیاز می شود که با وسیله های افتر مارکت و ریمپ خودرو میتوان توان خودرو را افزایش داد.

پس می توان گفت عمل تیونینگ خودرو را هر فردی که دارای خودرو است باید انجام دهد زیرا امری ضروری خواهد بود.

Tuning up یا تون آپ

عمل تون آپ یا تیون آپ که واژه ای قدیمی است که موجب کیفیت عملکرد موتور و و بهبود وضعیت احتراق می شود

به عبارتی دیگر می توان گفت تون آپ همان اسپرت کردن خودرو است که شامل شتاب ، زیبایی و سرعت خودرو می شود

یک حوزه کاملا تخصصی است و نباید خودرو خود را به افراد غیرحرفه ای و بدون تخصص برای عمل تیونینگ خودرو  و تون آپ خودرو سپرد

تیونینگ خودرو و تون آپ شامل چک کردن و تنظیم موتور، عیب یابی شمع ها، چک کردن روغن موتور، تایر و فیلتر و…  این کار با ریمپ ایسیو تفاوت دارد.

که موجب افزایش توان و قدرت خودرو و عملکرد بهتر خواهد شد

سیستم افزایش توان خودرو

برای افزایش توان خودرو یک سری عوامل وجود دارد که آن ها را برای شما خواهیم گفت

نصب هدرز:

قطعه هدرز باعث تخلیه بهتر و آسان تر گازهای خروجی از اگزوز خودرو می شود

از قطعه هدرز به جای منیفولد اگزوز استفاده می شود زیرا قطر بیشتری دارد و سطح داخلی برای خروج گازها صاف تر است

که از جنس های چدن، ضد زنگ، فولاد سنتی، تیتانیوم تولید می شوند

و از آنجا که جنس هدرزها در بازدهی آنها تاثیر گذار است از جنس ضدزنگ آن عملکرد بهتری دارد

 در هدرز برای اتصال لوله دریچه خروجی به Collector

می توان از دو اندازه لوله یعنی لوله کوتاه و لوله بلند آن استفاده کرد.

و همچنین هدرزها دارای سه نوع جنس هستند از جمله:

 1-هدرزهای کرومی

 2-هدرزهای فولادی

 3-هدرزهای با روکش سرامیکی

هدرز-افزایش توان خودرو-تیونینگ خودرو

تزریق آب:

با اسپری کردن آب در داخل منیفولد ورودی موتور، مخلوط سوخت و هوا خنک می شود

این عمل باعث می شود چگالی مخلوط بالا رود و راندمان حجمی موتور رو به بهبود پیش رود

همچنین تزریق آب به صورت غیرمستقیم علاوه بر اینکه چگالی هوا را بالا می برد و قدرت موتور را افزایش می دهد

تزریق گاز نیترواکسید:

گاز نیترواکسید وقتی وارد سیلندر می شود به دلیل گرمای زیادی که در سیلندر وجود دارد به اتم اکسیژن و نیتروژن تجزیه می شوند

که در اثر این تجزیه پیوند بین اتم ها شکسته می شود و گرما را از سیلندر می گیرد و در نتیجه دمای محفظه احتراق کم می شود

با سرعت زیادی اتم های فعال اکسیژن با یکدیگر ترکیب می شوند

با این عمل می توانیم با گاز اکسیژن تولید شده سوخت اضافی را بسوزانیم و نیروی بیشتری تولید کنیم

سیستم جرقه زنی یا  msd:

در این سیستم هرچقدر جرقه زنی با کیفیت و قدرت بیشتری انجام شود احتراق بهتری در موتور انجام می میگیرد

سیستم های ام اس دی در هر احتراق چند جرقه در یک شمع ایجاد می کنند

 اما در سیستم های استاندارد در هر احتراق یک جرقه در یک شمع ایجاد می کنند

سیستم ام اس دی قوی تر و منظم تر از سیستم استاندارد است

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ ایسیو ME17 چری تیگو 7 با ایسیو لاک ، استیج 1 : در این نوع ریمپ خودرو تیگو بر روی میزان پاشش سوخت، تعداد جرقه زنی ، گشتاور و دریچه گاز برقی آن به نحوی کار می شود که با افزایش توان خودرو ، نزدیک به 12% افزایش بازده نتیجه شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و مشتری هایی که می خواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میگردد. ریمپ  قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو است ، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان برنامه ریزی ایسیو ، تیونینگ موتوری که شامل هدرز ، کیت مکش ، توربو ، شمع و وایر و … ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و … است.

ریمپ ایسیو خودروهای چری چینی : چگونه ماشین چری تیگو 7 مان کپ نکند ؟ ریمپ ایسیو تیگو 7 چگونه انجام می شود ؟

ریمپ ایسیو برای خودروهای چینی باعث بهبود شتاب ، سوخت ، کپ سر گاز و… این خودروهای می شود .

برای خودروی چری تیگو 7 موارد زیر را به صورت تضمینی میتوان انجام داد :

a – حذف  کپ اولیه خودرو

b – حذف تاخیر دریچه گاز و خوب بهبود عملکرد پدال گاز ( رفع کپ سرگاز

c – افزایش قدرت خودرو در سربالایی

با ریمپ ایسیو خود شما میتوانید از رانندگی لذت ببرید و با کاهش مصرف ، پول بیشتری ذخیره کنید و انرژی طبیعی را مثل بنزین کمتر بسوزانید

رفع کپ سر گاز ، رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو ، افزایش شتاب خودرو ، کاهش مصرف سوخت ، افزایش گشتاور موتور ، افزایش قدرت موتور

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو بر قدرت موتور بیافزایید.

ریمپ تیگو 7 با ایسیو بوش

صفر تا صد تیگو 7  معمولا بین 15 الی 16 ثانیه ( میانگین 15.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به سال خودرو و نوع ایسیو آن و شیب و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ecu دکتر ریمپ افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای چری تیگو 5 رقم میزنیم و کار را با گارانتی تقدیم میکنیم ،  2 ثانیه تفاوت در صفر تا صد تیگو ثبت گردید پس ریمپ ای سی یو معادل 12 درصد افزایش بازده در تیگو 5 است که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 15% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

همانطور که در مقالات قبل به طور کامل از ریمپ خودرو گفته ایم امروز در این مقاله از یکی از زیر شاخه های ریمپ را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از زیر شاخه های موتور خودرو یعنی ریمپ آشنا کنیم

کلمه ReMap از دو قسمت Re و Map تشکیل شده است

از ان به جای نرم افزاری که بر روی ایسیو است قرار می گیرد

از آن جایی که ایسیو عملکرد موتور خودرو را کنترل می کند

با نصب ریمپ بر روی آن تاثیرات زیادی را مشاهده خواهیم کرد

مانند افزایش شتاب ،کاهش مصرف سوخت و زیاد شدن راندمان و…..

آن باید توسط افراد متخصص انجام شود که در این صورت مزایایی خواهد داشت

در غیر این صورت به موتور اسیب هایی می رسد

قیمت ریمپ ایسیو

امروزه با توجه به خدمات و مزایا، ریمپ طرفداران زیادی دارد

 قیمت آن هم نیز با توجه به خدمات و نوع  آن متفاوت است

و دارای انواع مختلفی است همچون :ریمپ و چیپ تیونینگ  زیمنس ،ریمپ و چیپ تیونینگ پارس ای ال ایکس و …

و همچنین با وجود دلال هایی که در سطح شهر است قیمت های متفاوتی برای آن مشاهده می کنیم

معایب ریمپ خودرو

همان طور که در قسمت بالا گفتیم اگر ریمپ توسط فرد متخصص انجام نشود

دچار اسیب های جدی به موتور می شود و معایبی در پی خواهد داشت و همچنین اگر از نرم افزار های بی کیفیت و بدون استاندارد استفاده کنیم

موتور خودرو دچار اسیب هایی می شود

مرکز ریمپ خودرو

دکتر ریمپ که این یکی از برند های چیپ تیونینگ رسمی است

که دکتر ریمپ، ریمپ و اپدیت و ارتقا تمام خودرو های داخلی و خارجی را با اهدافی انجام می دهد

  مانند:

1-حذف محدودیت سرعت

2-افزایش توان خودرو

3-تغییراتی در نرم افزار گیربکس به منظور بهبود معکوس و ضربه در هنگاگ تعویض دنده



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ پراید

ریمپ پراید نسبت به خودرو های دیگر مزایایی دارد

در این بخش می خواهیم در مورد مزایای ریمپ پراید توضیحاتی دهیم  با ما همراه باشید

یکی از مهم ترین مزیت هایی که خودرو پراید نسبت به سایر خودرو ها دارد شتاب بسیار خوب و عالی آن است

که دلیل این مزیت و شتاب خوب پراید سبک بودن و پایین بودن وزن آن است

از دیگر مزیت های خودروی پراید پایین بودن استهلاک خودرو است

با استفاده از آن می توانیم مشکلاتی را رفع کنیم

 دارند معمولا در هوای سرد و Valeo1 خودرو هایی که ایسیو

زمستان با مشکلی مانند بد روشن شدن ماشین مواجه می شوند این اتفاق معمولا در اول صبح رخ می دهد

 دارند هنگام استفاده از کولر با مشکلاتیBosch2-خودرو هایی که ایسیو

مانند صدای ناک و کاهش توان موتور مواجه می شوند

 یورو 4 می باشد در دور های پایین M13 3-خودرو هایی که موتور آن ها

موتور دچارکپ کردن شدید خودرو می شوند

معایب ریمپ خودرو

ریمپ از اجزا مهم خودرو محسوب می شود و مزایایی دارد

در عین حال نیز دارای معایبی هم  است همچون :

1-یکی از معایب ایسیو این است که اگر قسمتی از خودرو یا موتور خودرو مشکلاتی داشته باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد

شما باید این تعمیرات را قبل از ریمپ انجام دهید

2-دومین عیب آن که در قسمت بالا هم گفتیم این است که باید توسط فردی متخصص صورت گیرد در غیر این صورت خودرو و موتور آن بهم می ریزد و اسیب های جدی خواهد دید

مزایا و معایب ریمپ

در این بخش قصد داریم مزایا و معایب دیگری را شرح دهیم

ریمپ ایسیو حساس است و باید توسط فردی که در این زمینه دانش و اطلاعات کافی را دارد انجام گیرد (باید توسط متخصص انجام شود

زیرا در غیر این صورت موتور خودرو و خودرو با مشکلات جدی روبه رو خواهند شد

 همین طور اگر این کار توسط فردی که دانش کافی دارد و تخصص در این زمینه دارد انجام شود مزایایی به دنبال خواهد داشت

همچون :

1-افزایش شتاب

2-کاهش مصرف سوخت

3-افزایش راندمان خودرو



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو  اچ سی کراس : کاهش دمای فن اچ سی کراس- کاهش دمای موتور h30cross با ریمپ ایسیو – ریمپ ایسیو خودرو h30cross – چکار کنیم ماشین اچ سی کراسمان جوش نیاورد ؟ ریمپ ایسیو h30cross چگونه انجام می شود ؟ ریمپ ایسیو اچ سی کراس چیست و چه کارایی دارد ؟

ریمپ ایسیو  ecu برای خودروهای داخلی و خارجی از جمله خودروهای چینی باعث بهبود در وضع شتاب ، سوخت ، کوپ سر گاز و… این خودروهای می شود .برای آنکه خودروی اچ کراس شما جوش نیاورد حتما باید دمای فن آن را کاهش دهید یا اینکه از حالت اتوماتیک به حالت manual تغییر دهید . از بدی های خودروی اچ سی کراس این است که این خودرو قدرت زیادی ندارد و باید ایسیو آن را ریمپ کنید تا به نتیجه خوبی برسید و قدرت و گشتاور آن زیاد شود . خودروی اچ سی کراس با افزایش قدرت و شتاب و هم چنین افزایش گشتاور خودرو میتواند قدرت بیشتری به چرخ ها وارد کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو را به عددی نظیر 9 یا 10 برساند . با ریمپ ایسیو خودروی اچ سی کراس هم چنین میتوانید مصرف سوخت خود را کاهش دهید و پس از آن با انجام این کار از بنزین کمتر استفاده کنید و اینکه هوای شهرتان و هم چنین مواهب طبیعی را برای نسل های آینده نیز بگذارید .

با ریمپ اچ سی کراس مقدار پاشش انژکتورها ،آوانس جرقه و گشتاور خودرو، اصلاح و ارتقاء یافته و  سبب می شود  افزایش قدرت حدود ۱۲% را داشته باشیم.

برای خودروی اچ سی کراس موارد زیر را به صورت تضمینی یک ساله میتوان انجام داد:

۱ – حذف  کپ اولیه خودروی اچ سی کراس

۲ – حذف تاخیر دریچه گاز و خوب کردن عملکرد پدال گاز خودروی اچ سی کراس h30cross

با ریمپ خود شما میتوانید پول بیشتری ذخیره کنید و انرژی طبیعی را مثل بنزین کمتر بسوزانید .

 علاوه بر مطالب گفته شده برای خودرو اچ سی کراس موارد زیر را نیز می توان ارائه داد .

۱ برداشتن کات آف دانگ فنگ اچ کراس

۲ رفع کپ سر گاز h30cross

3 رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو اچ سی کراس

۴ افزایش شتاب خودرو اچ سی کراس

۵ کاهش مصرف سوخت h30cross

۶ افزایش گشتاور موتور خودرو اچ سی کراس

۷ افزایش قدرت موتور اچ سی کراس

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو خود بر قدرت موتور خود بیش از پیش بین بیافزایید.



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ ایسیو هایما : کاهش دمای فن هایما – کاهش دمای موتور haima با ریمپ ایسیو چکار کنیم ماشین  هایما ( haima ) ی مان جوش نیاورد ؟ ریمپ ایسیو haima چگونه انجام می شود ؟ ریمپ ایسیو هایما چیست و چه کارایی دارد ؟

ریمپ ایسیو  ecu برای خودروهای داخلی و خارجی از جمله خودروهای چینی باعث بهبود در وضع شتاب ، سوخت ، کوپ سر گاز و… این خودروهای می شود .برای آنکه خودروی هایما شما جوش نیاورد حتما باید دمای فن آن را کاهش دهید یا اینکه از حالت اتوماتیک به حالت manual تغییر دهید . از بدی های خودروی هایما  این است که این خودرو قدرت زیادی ندارد و باید ایسیو آن را ریمپ کنید تا به نتیجه خوبی برسید و قدرت و گشتاور آن زیاد شود . خودروی هایما ( haima ) با افزایش قدرت و شتاب و هم چنین افزایش گشتاور خودرو میتواند قدرت بیشتری به چرخ ها وارد کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو را به عددی نظیر 9 یا 10 برساند . با ریمپ ایسیو خودروی هایما هم چنین میتوانید مصرف سوخت خود را کاهش دهید و پس از آن با انجام این کار از بنزین کمتر استفاده کنید و اینکه هوای شهرتان و هم چنین مواهب طبیعی را برای نسل های آینده نیز بگذارید .

با ریمپ خودرو هایما مقدار پاشش سوخت برای انژکتورها هم چنین آوانس جرقه ها  و گشتاور موتور  خودرو، بهبود پیدا می کند و ارتقاء می یابد  و  سبب می شود  افزایش قدرت حدود 20 درصد را برای شما به ارمغان بیاورد .

برای خودروی هایما موارد زیر را به صورت تضمینی یک ساله میتوان انجام داد:

۱ – حذف  کپ اولیه خودروی هایما

۲ – حذف تاخیر دریچه گاز و خوب کردن عملکرد پدال گاز خودروی هایما

با ریمپ خودرو خود شما میتوانید پول بیشتری ذخیره کنید و انرژی طبیعی را مثل بنزین کمتر بسوزانید .

 علاوه بر مطالب گفته شده برای خودرو اچ سی کراس موارد زیر را نیز می توان ارائه داد .

1 برداشتن کات آف هایما

2 رفع کپ سر گاز هایما

3 رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو هایما

4 افزایش شتاب خودرو هایما

5 کاهش مصرف سوخت هایما

7 افزایش قدرت موتور هایما

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو خود بر قدرت موتور خود بیش از پیش بیافزایید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین پژو پرشیا با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو پژو پرشیا که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در پژو پرشیا میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو پرشیا در مرکز ریمپ خودرو توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو پژو پرشیا با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ پژو پرشیا با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو پژو پرشیا میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در پژو پرشیا میکند و رفع کپ پژو پرشیا با این دلیل توسط ریمپ ایسیو انجام میشود

انواع کپ پژو پرشیا

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ پژو پرشیا با ریمپ ایسیو حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله خواهیم گفت ریمپ کردن در دکتر ریمپ چه مزایایی برای خودرو 206 را دارد و با انجام این فرایند خودرو شما چه تغییراتی خواهد کرد. برای انجام ریمپ خودرو خود میتوانید با دکتر ریمپ همراه باشید.

چگونه از برتر بودن ریمپ 206 در دکتر ریمپ مطمئن شویم ؟

ما برای انجام کار خود ضمانت میدهیم ، به این معنا که مشتری پس از رضایت از کار هزینه پرداخت میکند و به وی گارانتی کتبی میدهیم ، یعنی حدود 90 روز فرصت تست میدهیم تا از کاری که برایش انجام شده اطمینان حاصل کند. جدا از این ما از نرم افزارهای ارجینال جهت تغییر کد های ایسیو استفاده میکنیم زیراکه بعضی از نرم افزارهای کپی یا ایرانی بعضی کد ها را تغییر نمیدهند و یا اینکه به دلخواه قسمتی را عوض میکنند !

مجموع خدمات ریمپ خودرو 206 که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU  Me 7.4.4 ارائه میگردد :

1- افزایش سرعت و قدرت 206

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه 206

3- کاهش دمای کارکرد فن

4- رفع کپ حین حرکت 206

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

8- افزایش شتاب ثانویه 206

9- رفع کپ اولیه 206 ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده

10- فول ریمپ 206 شامل تمام موارد فوق میباشد

آیا ریمپ 206 انحصاری است یا شرکت های دیگر نیز آن را انجام میدهند ؟

از فرانسه تا ایران و از ایران تا چین ریمپ ایسیو برای این خودرو انجام میشود و هر شرکت به صورت منحصر به فرد آن را انجام میدهد یعنی شما نمیتوانید ریمپ شرکت دکتر ریمپ را با شرکت های ریمپ کار دیگر در ایران یا فرانسه مقایسه کنید هر چند که ما قسمتی از علم خود را از آموزش دهندگان فرانسوی یاد گرفته ایم ولی با تجربه و شرایط ایران آن را تطبیق داده ایم.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو 206 با ایسیو بوش 7.4.4 با دریچه گاز برقی ( ME 7.4.4 ) برای افزایش سرعت و قدرت این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف ،  صورت  میگیرد. اما هزینه ریمپ 206 چقدر است ؟ در انتهای این مقاله اعلام شده است . میزان بهبود 206 پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان ریمپ ایسیو 206 است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه  مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم

چگونه با ریمپ ایسیو 206 مصرف سوخت کاهش میابد ؟

کاهش مصرف سوخت 206 با ریمپ از طریق اصلاح جرقه زنی شمع ها ، اصلاح پاشش سوخت سوزن های انژکتور و اصلاح هوادهی دریچه گاز انجام میشود.

اصلاح جرقه زنی شمع ها

با توجه به اکتان پایین بنزین ، جرقه زنی شمع های 206 دیر و یا زود انجام میشود در نتیجه احتراق ناقص در سیلندر رخ میدهد و این احتراق ناقص با مکانیسم ایجاد گازهای مخرب باعث کاهش عمر موتور و افزایش مصرف سوخت میشود. در نتیجه با ریمپ ای سی یو افزایش عمر موتور و کاهش مصرف سوخت رخ خواهد داد. 

اصلاح پاشش سوخت سوزن های انژکتور

مکانیسم پاشش سوخت در 206 بصورت افشانه ای خطی است که پس از ریمپ 206 ما آن را بیشتر بصورت افشانه ای میکنیم ، در نتیجه ترکیب سوخت و اکسیژن بهتر انجام میشود احتراق کاملتری در سیلندر رخ میدهد، همانطور که گفته شد احتراق کامل سبب کاهش مصرف بنزین و افزایش بازده خودرو میشود.

اصلاح هوادهی دریچه گاز

در 206 های دریچه گاز برقی ، کنترل دریچه گاز توسط ECU انجام میشود ، لذا با بهینه سازی برنامه آن در ایسیو و منطبق کردن آن با پاشش سوخت و جرقه زنی به بهبود ترکیب هوا با سوخت کمک میکنیم و در نتیجه مصرف بنزین را کاهش میدهیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

یکی از خدمات ربمپ برای ۴۰۵ برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز  ۴۰۵و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، دکتر ریمپ موفق شده افزایش شتاب  ۴۰۵ را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است. ۴۰۵ هایی که ایسیو بوش دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو  ۴۰۵ چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیست

خرابی کاتالیزور و تعویض آن

خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن

خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن  ۴۰۵ از ecu ( نرم افزاری

سنسور دوم اکسیژن چیست ؟

در بعضی از خودروها دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. که تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند. که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . همانطور که توضیح داده شد با ریمپ خودرو ۴۰۵ ، خطای ناشی از این سنسور حذف میشود

تاثیر ریمپ ایسیو روی خودرو و حذف سنسور دوم اکسیژن ۴۰۵

ریمپ ecu سبب افزایش شتاب ۴۰۵ بوشی و افزایش گاز این ماشین ها میشود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده میشود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد، در بالا توضیحاتی درباره سنسور اکسیژن و نحوه عملکرد دکتر ریمپ روی آن آمد، امیدواریم که مقبول شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو لیفان ۶۲۰ ،

یکی دیگر از مشکلات  خرابی زیاد کتالیست این خودرو می باشد که باعث روشن شدن چراغ چک  و خطای  سنسور اکسیژن دوم می شود ،ما می‌توانیم سنسور اکسیژن دوم را برای شما غیر فعال نماییم و عملاً خودروی شما از یورو ۴ به یورو ۲ تبدیل می‌شود. با این کار شتاب اولیه خودرو نسبت به حالات فوق باز هم بالاتر خواهد رفت. در ادامه می‌توانید با حذف کاتالیزور و یا خالی کردن آن، تیونینگ خودروی خود را کامل‌تر نمایید.

یکی از مشکلات این روز های لیفان سواران خرابی زیاد دیسک و صفحه گیربکس است که منشاء اصلی این ایراد تاخیر زیاد دریچه گاز و گشتاور پایین موتور است که باعث نیم کلاچ های زیاد راننده و از بین رفتن سریع صفحه کلاچ میگردد. دکتر ریمپ به دستیابی به سر منشاء ایرادات به صورت علمی و رفع ایرادات به صورت علمی و نرم افزاری کلیه مشکلات به این خودرو را بر طرف می نماید.

ریمپ ایسیو لیفان ۶۲۰ افزایش قدرت موتور

افزایش ۱۰% توان موتور ،افزایش ۱۵ % گشتاور ، رفع تاخیر دریچه گاز ، رفع محدودیت سرعت ، بهبود شتاب گیری

رفع ایراد افت دورآرام موتور وافت توان شدید در هنگام استفاده از کولر به خصوص درفصل گرما و لرزش موتور. تیم دکتر ریمپ با علم تخصصی که در ریمپ دارد توانسته کالیراسیون جدول دور آرام موتور این خودرو کلیه مشکلات دور آرام که شامل افت دور آرام موتور به هنگام کولر گیری، لرزش موتور و … می باشد را به صورت ۱۰۰% رفع می نماید.

برای اولین بار در ایران تیم دکتر ریمپ می تواند جداول مرتبط با زمانبندی سیستم متغیر سوپاپvvt –cvt- vvti را مورد بهینه سازی قرار دهد تا رفتار کلی موتور را بنا به نیاز مشتری تغییر دهد چرا که تایمینگ سیستم سوپاپ را مغز مکانیکال موتور میدانند. بنابراین با تغییرات زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ می توان نمودار گشتاور و توان در هر نقطه مورد نظر اپتیمم سازی کرد .به عنوان مثال تمامی کسانی که در حرفه تیونینگ فعالیت میکنند میدانند که افزایش کاتاف موتور هیچ تاثیری در توان نهایی موتور ندارد و فقط با داشتن لوازم افتر مارکت مانند میل سوپاپ هایی با duration  ، lift و overlap  بیشتر یا توربو شارژ با سایز بزرگتر میتوان تنفس موتور را بهبود بخشید تا از افت راندمان تنفسی و در نتیجه افت توان جلوگیری نمود.ما با تکیه بر دانش مهندسین تیم دکتر ریمپ توانستیم زمان بندی میل سوپاپ را به نحوی تغییر دهیم که در دور های بالا و افزایش کاتاف افت توان را به حداقل برسانیم و اگر مشتری نیاز به گشتاور بیشتر در دور های پایین داشته باشد با اعمال تغییرات حداکثر گشتاور را در دور پایین تری داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

                                                                                                                 استیج ریمپ ایسیو استاندارد

 در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر آن ارائه گردد.

اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت، در خودروهای استاندارد فاقد هدرز، کیت مکش و… اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد، ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق صورت میگیرد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود. همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز در بر می گیرد.

در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

افزایش کاتاف تا محدوده ایمن۷۵۰۰ دور انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما  افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

استیج ریمپ افترمارکت و تغییر یافته:

 در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

افزایش کاتاف تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر نیز امکان پذیر می باشد، اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift و duration  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع می نماید.

پکیج ریمپ خودرو بر روی داینو با سوخت مسابقه یا E85

دکتر ریمپ  افتخار همکاری با قهرمانان نامی ایران در مسابقات سرعت و درگ را دارد. ستاپ ویژه و ریمپ حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان آورده است. تیم دکتر ریمپ  با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85  (۸۵% الکل – ۱۵ % بنزین ) را دارد. به علت اکتان بالای الکل (۱۱۶)  و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان  حاصل می گردد.

 در این استیج ریمپ بر روی داینو و با استفاده از WIDE BAND و KNOCK DETECTOR انجام میشود. استفاده از این سه مورد باعث می گردد.

بهترین نسبت سوخت و هوا که در موتور های مسابقه ای و الکل سوز به طور کامل فرق دارد به طور دقیق به دست اورد، همچنین استفاده از ناک دیتکتور به ما این اجازه را می دهد که اوانس جرقه برای حداکثر توان و گشتاور موتور را بدون رسیدن به احتراق پیش رس به ماکسیمم رساند.

در موتورهایی که مجهز به کلیه لوازم هستند و برای مسابقه ستاپ شده اند به علت تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد، سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداشته و به همین علت دکتر ریمپ سنسور اکسیژن را از حلقه کنترلی خارج نموده و سیستم را OPEN LOOP می کند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ و چیپ تیونینگ :

در پکیج ریمپ دکتر ریمپ ، تمامی ایرادات نرم افزاری این خودرو برطرف می گردد و شما شاهد افزایش ۱۰% توان موتور ،افزایش ۱۵ % گشتاور ، رفع تاخیر دریچه گاز ، بهبود شتاب گیری و توانایی دست یابی به سقف سرعت بالاتر نسبت به سابق خواهید بود.

رفع مشکل مصرف سوخت

وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند و عدم سازگاری بنزین باعث می شود مصرف سوخت جک جی۵ به خصوص در شهر بالا می باشد . با ریمپ خودرو جک جی۵ می توانیم مصرف سوخت شهری رو کاملا پایین بیاریم چجوری ؟؟ نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ایسیو با بنزین در جایگاه سازگار باشه نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار میگیره و مصرف خودرو پایین میاد.

جک جی ۵ به علت مشکلات متعددی همچون مصرف سوخت بالای شهری باعث نارضایتی مشتریان شده است ، دکتر ریمپ  با تغییرات جدول سوخت و جرقه بدون کاهش توان موتور و افزایش دمای موتور، مصرف سوخت این خودرو را نزدیک به ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می دهد.

مشکلات گیربکس مانند دنده مرده رفتن ،تاخیر در معکوس کشیدن و…

یکی دیگر از مشکلات جک جی۵ اتوماتیک که با آپدیت گیربکس و ریمپ بهبود می یابد عدم پاسخ گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که به خصوص در زمان سبقت گیری و سراشیبی ها باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب می شود. این موضوع رو مخصوصا زمانی درک میکنید که خودرو در هنگام نیاز به معکوس کشیدن، مقاومت کرده و حالت واماندگی ایجاد می شود.

دکتر ریمپ اولین شرکت ریمپ ایسیو و چیپ تیونینگ ایرانیست که قادر به تغییرات و آپدیت کنترل یونیت گیربکس های اتوماتیک است. با انجام تغییرات در گیربکس اتوماتیک این خودرو مشکلاتی مانند عدم معکوس کشیدن در سرعت های پایین، تاخیر زیاد از زمان فشردن دریچه گاز تا معکوس کشیدن گیربکس، تمایل گیربکس به بالاتر نگه داشتن دور موتور، رفع ضربه در هنگام تعویض دنده از بین می رود.

رفع صدای ناک

ناک یا همان صدای پیستون که چق چق چق در موتور صدا می دهد به شدت باعث کاهش عمر موتور ، افت توان و افزایش مصرف سوخت می گردد. این خودرو می شود. برای رفع این مشکل شما باید بنزین سوپر استفاده کنید یا از مکمل بنزین استفاده کنید. و این هزینه گزافی برای مشتری دارد. ما با ریمپ ایسیو جک جی۵ کالیبراسیون جداول رو با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل رفع شود.

چوب شدن( ضعیف بودن ترمز) در زمان سرد بودن خودرو

یکی دیگر از مشکلات جک جی ۵ ضعیف بودن ترمز در زمان سرد بودن موتور است، دکتر ریمپ به پیدا کردن منشا ایرادات به صورت اصولی و علمی با ایجاد تغییرات به صورت نرم افزاری و اصلاح warm up این ایراد را به صورت ۱۰۰ % مرتفع نموده و خدمت مشتریان گرامی ارائه می دهد.

کپ اولیه و حرکت اولیه ضعیف

به خاطر داشته باشید که بیشترین حالت تولید آلایندگی خودرو در زمان شتابگیری هست به همین علت کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز رو محدود میکنند. به زبان ساده تر یعنی وقتی شما پدال گاز رو ۵۰ درصد فشار میدید دریچه گاز ۵۰ درصد باز نمیشه !!ایسیو باز شدن دریچه گاز کنترل می کنه تا آلایندگی بالانره و همین باعث ضعف اولیه خودرو میشه و قضیه از اونجا بدتر میشه که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند هست و وزن خودرو هم بالا .

ما در دکتر ریمپ با ریمپ جک جی۵ نسبت باز شدن پدال گاز با دریچه گاز رو خطی می¬کنیم و عکس العمل پدال گاز را به گونه ای اصلاح می کنیم که دیگر شاهد هیچ تاخیری نخواهید بود.

چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد ؟

جواب این سؤال نیاز به یک توضیح اولیه دارد ، با توجه به صحبت های بالا بعد از ریمپ ایسیو جک جی۵ برنامه ایسیو با موتور و بنزین معمولی سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شرایط شتابگیری و تخته گاز نسب سوخت به هوا رو در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم همین باعث افزایش توان و شتاب میشود.یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمانهایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

سوالات مشتریان بابت ریمپ جک s5

جک S5 من پس از مدتی رانندگی پرفشار دچار کندی شدید و آهستگی می شود، علت چیست؟

بطور کلی در طراحی خودروهای توربو، جهت پیشگیری از وضعیت اورهیت موتور Engine Overheat استراتژی کنترلی تعریف می شود که در صورت بالا رفتن دمای پیشرانه (بخصوص دمای آب و روغن) برای پیشگیری از آسیب دیدن موتور ، خودرو وارد فاز محدود شدن قدرت می شود تا دمای سیالات خودرو کاهش پیدا کند. این ایراد عموماً در تابستان مشاهده می شود و پس از ریمپ خودرو بصورت کاملاً واضحی دیرتر وارد این فاز می شود.

آیا حذف کاتالیزور موجب افزایش توان خودرو می شود؟

اساسا حذف کاتالیزور موجب افزایش توان موتور می گردد. اما در سالهای اخیر به دلیل وجود سنسور اکسیژن پایین، در صورت حذف کاتالیست، ایسیو متوجه شده و با روشن کردن چراغ چک اعلام خطای فرسودگی می کند . جهت جلوگیری از آسیب دیدگی موتور، توان را محدود می کند.

آیا ریمپ ایسیو استهلاک موتور را افزایش می دهد؟

بدیهی است که با ریمپ اصولی و دقیق به دلیل اصلاح برنامه ریزی ایسیو با شرایط آب و هوایی ایران، استهلاک موتور کاهش یافته و عمر آن نیز افزایش می یابد. جهت آسودگی شما، خدمات دکتر ریمپ دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد. جهت جلوگیری از آسیب، از ریمپ خودرو در مراکز متفرقه خودداری فرمایید.

آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی می گردد؟

از آنجا که ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد، بنابراین عاملی برای باطل شدن گارانتی به حساب نمی آید. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا به عنوان بهانه ای برای فرار از تعهدشان نشود. فراموش نکنید، فرایند بومی سازی برنامه ایسیو یک خودرو در درجه اول بر عهده سازنده می باشد.

قبل انجام ریمپ حتما از سلامت خودرو خود اطمینان کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا با ریمپ خودر سمند توربو آشنا هستید آیا میدانید با ریمپ این خودرو چه تغییراتی بر روی سمند ایجاد میشود. در ادامه از مزایای این فرایند را خواهیم گفت و به طور کلی این خودرو را از لحاظ فنی و مزایای و معایب مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای انجام ریمپ خودرو خود میتوانید با دکتر ریمپ همراه باشید.

عملکرد فنی:

هنگام درجا کارکردن موتور EF7 توربو، صدایی معمولی را شاهد هستید و شاید بد نباشد همینجا برای خوانندگان عزیز چند نکته را درباره توربو توضیح دهیم. اولین نکته اینجاست توربو شارژ در یک بازه مشخص دورموتور وارد مدار شده و در دور موتور مشخصی خارج می گردد، در مورد موتور EF7 توربو تقریباً عدد ۱۸۰۰ دوربردقیقه، ابتدای ورود آن به سیکل احتراق بوده و تازمانیکه به ماکسیمم دور خود برسد، که دورموتور۲۰۰۰ است، راننده شاهد یک تاخیر یا مکث زیر پای خود خواهد بود که اصطلاح فنی آن لَگ (Lag) است و این نقص در تمامی خودروهای توربو وجود دارد و این مکث در خودروهای مختلف توربو به اشکال مختلف دیده می شود و بعضی از خودروسازان نظیر ب¬ام¬و به استفاده از توربوهای دوگانه روی آورده اند تا بتوانند توربینها را در زمان کمتری به سیکل کاری برسانند و مکث توربو را کاهش دهند. حال باید دانست که توربو موتور EF7 از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ در مدار است و دقیقا ۵۰۰ دور قبل از کات آف (۵۵۰۰) از مدار خارج می شود، و موتور تبدیل به یک Ef7 معمولی می شود به همین دلیل پیش بینی می شود از سرعت ۱۹۰کیلومتربر ساعت به بعد، روند دور گیری موتور در دنده ۵ کند شود. ضمنا در نظر داشته باشید که خودرو فقط در موتور و گیربکس و برنامه ریزی ایسیو تفاوت داشته و در سایر موارد نظیر ترمز و سیستم تعلیق همان سمند سورن ELX است و تنها تغییر قابل مشاهده لاستیک خودرو است که عرض آن به ۱۹۵ تغییر یافته. بنابراین در حین رانندگی ضعف ترمز نسبت به توان موتور واقف باشید تا در لحظات خاص با اقدامات به موقع دچار خظر نشوید.

 خودروهای نام برده با موتور ملی EF7 که برپابه توربو و اتمسفر تولید شده اند که سورن هم در لیست قرار دارد، توانسته نظر خیلی از دوستداران شتاب و قدرت را به خود جلب کند اما علاوه برجذابیت ها، یک سری مشکلات نیز برای مصرف کننده بوجود آورده اند از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

تغیرات ایجاد شده در ریمپ خودرو سمند

لیمیتر (محدود کننده) دورموتور:  دکتر ریمپ با تکیه بر دانش فنی خود توانسته کات آف این موتور را از طریق ریمپ تغییر و به یک عدد ایمن و استاندارد برساند.

قدرت پایین نسبت به حجم موتور: با وجود پیشرفته بودن موتور سورن توربو دکتر ریمپ با اصلاح جداول مرتبط و بصورت کاملا استاندارد باعث افزایش ۱۰% توان موتور، ۱۵% گشتاور بدون افزایش مصرف سوخت میگردد.زانبندی سیستم متغییر سوپاپ: برای اولین بار در ایران دکتر ریمپ می تواند جداول مرتبط با زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ VVT – CVT – VVTI را مورد بهینه سازی قرار دهد تا رفتار کلی موتور را بنا به نیاز مشتری تغییر دهد چرا که تایمینگ سیستم سوپاپ را مغز مکانیکال موتور میدانند. بنابراین با تغییرات زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ می توان نمودار گستاور و توان در هر نقطه مورد نظر بهینه سازی کرد. به عنوان مثال تمامی کسانی که در حرفه تیونینگ فعالیت میکنند میدانند که افزایش کاتاف موتور هیچ تاثیری در توان نهایی موتور ندارد و فقط با داشتن لوازم افتر مارکت مانند میل سوپاپ هایی با Duration ،Lift و Overlap بیشتر یا توربو شارژ با سایز بزرگتر میتوان تنفس موتور را بهبود بخشید تا از افت راندمان تنفسی و در نتیجه افت توان جلوگیری نمود. ما با تکیه بر دانش مهندسین دکتر ریمپ توانستیم زمان بندی میل سوپاپ را به نحوی تغییر دهیم که در دورهای بالا و افزایش کاتاف افت توان را به حداقل برسانیم و اگر مشتری نیاز به گشتاور بیشتر در دورهای پایین داشته باشد با اعمال تغییرات حداکثر گشتاور را در دور پایین تری داشته باشیم.

تغییرات بوست توربو با ریمپ ایسیو برای اولین بار اقدام به تغییرات جداول مربوط به بوست توربو شارژ در خودرو های سورن توربو و دنا پلاس توربو نموده است که افزایش بوست توربو شارژتا محدوده ای انجام میگردد که کمپرسور از راندمان مطلوب خارج نشده و در توربین دچار Back Pressure، کاهش راندمان موتور و افزایش دما در قطعات نشود

کاهش تاخیر توربو شارژ (Lag): این روزها خودروهای مجهز به موتور توربو شارژ در بازار زیاد شده است و مورد زیادی از گزارشات مربوط به نارضایتی مشتریان از تاخیر توربو شارژ یا Lag توربو می باشد که باعث می شود که خودرو سورن توربو در دورهای پایین تا زمانی که توربو به حالت Spool برسد کاهش توان محسوس و تاخیر و شتاب گیری پله ای داشته باشد. دکتر ریمپ به عنوان اولین شرکت به تغییرات دقیق و جداول ایسیو پرداخته است که باعث کاهش تاخیر توربو تا ۵۰۰ دور بر دقیقه شده است. به طور مثال بوست توربو در این خودرو در ۲۰۰۰RPM بوجود می اید که با انجام تغییرات توربو از ۱۶۰۰ درو بر دقیقه به حالت Spool میرسد.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()