نوشته شده توسط : nima

شرکت غرب استیل در سال ۹۶ اقدام به ارایه پکیج EMS جدید برای موتور TU3 به نام MAWنمود که مهمترین تغییر نسبت به ایسیو شرکت کروز وجود دریچه گاز برقی است که متاسفانه موجب وجود تاخیر شروع حرکت و عکس العمل کندتر شده است که منجر به نارضایتی مشتریان شده است. گفتنی است برخی از قطعات این EMS نظیر دریچه گاز و کویل کاملا اختصاصی است و قابل جایگزینی با لوازم EMS های قبلی نمی باشد. متخصصان دکتر ریمپ در سال ۹۷ موفق به ریمپ موفقیت آمیز این ایسیو شدند که مشکل تاخیر پدال و شتابگیری را به طور کامل برطرف نموده اند. برای اینکه خوانندگان دچار گمراهی نشوند این نکته را بدانید که هر دو شرکت کروز و غرب استیل هم اکنون به تامین پکیج ECU برای ۲۰۶ های تیپ ۲ می پردازند و اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید بدانید که ممکن است یکی از این دو مدل ایسیو برای خودروی شما نصب گردد. توصیه دکتر ریمپ، کامپیوتر زیمنس (کروز) است.

دو نوع ریمپ برای این خودرو قابل ارایه می باشد:

۱) ریمپ اکونومی: صرفاً جهت کاهش مصرف سوخت، مناسب برای افرادی که ساعتها در ترافیکهای طولانی به سر می برند.

۲) ریمپ شهری: در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز (بومی سازی) می شود تا بدون ایجاد مشکل در عملکرد موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد . در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون میشود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور و سنسور اکسیژن را نیز در پی دارد. در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می آید. و شتابگیری به نحو چشمگیری بهبود می یابد.

افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور نخواهد داشت و باید در نظر داشت که موتور TU3 اساسا یک موتور شهری می باشد نه یک موتور با اساس تقویت مسابقه ای. بنابراین از موتورهای کم حجم می بایست توقعات معقولی داشت.

ریمپ خودرو پژو ۲۰۶ تیپ۲، ریمپ ایسیو ۲۰۶ تیپ ۲ ؛رفع مشکلات پژو ۲۰۶ تیپ۲، رفع مشکلات نرم افزاری پژو ۲۰۶ Valeo j34؛ جی ۳۴؛ ساژم تیپ ۲؛

رفع ایراد استارت اول صبح ۲۰۶، خاموش شدن صبحگاهی ۲۰۶

رفع ایراد دمای آب ۲۰۶ ، اصلاح دمای آب ۲۰۶، کم کردن فن ۲۰۶

افزایش کاتاف ، حذف ردلاین، کاتاف ۷هزار

رفع تاخیر پدال گاز، رفع خنگی گاز تیپ۲؛ دیرگاز خوردن تیپ۲؛ کندی تیپ۲

حذف سنسور اکسیژن دوم



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

معرفی خودروی دنا

دنا از اواخر سال ۹۳ به عنوان خودرویی جدید بر پایه خودروی سمند عرضه گشت.

مزایا: طراحی جسور نمای جلو، ارائه تجهیزات رفاهی استاندارد جدید نظیر مالتی مدیا و کروز کنترل.

معایب: وزن بیشتر، ورود صدای موتور به داخل اتاق در سرعتهای بالا ، سنگینی شروع حرکت و کپ کردن.

ایران خودرو پس از سال۹۷، این محصول را به صورت low option نیز عرضه کرد.  برخی از تجهیزات آن حذف شده بود و کیفیت مونتاژ نیز کاهش پیدا کرده بود.

نتایج مفید ریمپ خودرو دنا



:: بازدید از این مطلب : 28

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو دنا و مزایای آن خواهیم گفت. همانطور که میدانید دکتر ریمپ به علاوه به ریمپ ایسیو خدمات خودرویی را با ضمانت انجام میدهد. شما میتوانید برای ارتباط با دکتر ریمپ با شماره 09351198557 تماس حاصل فرمایید.

مزایای ریمپ خودرو دنا به صورت خلاصه

رفع کپ دریچه گاز

رفع صدای ناک سرگاز

افزایش توان تا ۷ اسب بخار و گشتاور تا ۱۵ نیوتن متر (بیشتر ازین مقدار بدون تجهیزات تقویت موتور امکان پذیر نیست)

اصلاح دمای کارکرد فن

تنظیم دور درجا (جهت رفع لرزش درجا)

افزایش کات آف تا ۷۱۰۰ دور در دقیقه و ایجاد کات آف رگباری

حذف خطای فرسودگی کاتالیست

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

رفع محدودیت سرعت

حذف سنسور اکسیژن دوم (مخصوص خودروهای دارای هدرز یا خودروهایی که کاتالیست را برداشته اند.

حذف سنسور میل سوپاپ بدون از کارافتادن CVVT

افزایش سرعت نهایی (TOP Speed)

خودروی دنا لوآپشن (قالپاق دار) دارم، در جایی خودروی خود را ریمپ کرده ام اما دچار مشکل خفگی در حین شتابگیری شده و به من گفته اند باید یک ECU جدید تهیه کنم، آیا راه دیگری امکان پذیر است؟

بله، در دکتر ریمپ خودروهای دنا با ایسیو زیمنس ناشناس (Unknown Siemens) که دچار دانلود غلط شده اند را به روشی اختصاصی مجددا احیا می کنیم. به طوریکه نمایندگی هم قادر به شناسایی آن نباشد.

آیا نمایندگی می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده؟

از آنجا که ریمپ در خودرو اثر فیریکی نمی گذارد، در صورتیکه مالک این موضوع را به نمایندگی اطلاع ندهد، قابل شناسایی نمی باشد.

خودروی دنا مجهز به هدرز می باشد، آیا در استیج ریمپ آن تغییری می کند؟

در دکتر ریمپ قبل از ریمپ، وضعیت کارکرد موتور و تجهیزات خودرو ارزیابی می شود. متناسب با آن تجهیزات برنامه ریمپ می شود و نمی توان آن را استیج بندی نامید. چرا که مالک خودرویی که از کیت مکش و هدرز استفاده می کند شاید هیچگاه نخواهد در سطح (استیج) مسابقات شرکت کند.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

چرا ریمپ؟

پیشرانه جیلی بسیار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بوده و این موضوع برای یک خودروی دستی با پدال سیمی طبیعی به نظر می‌رسد. اگرچه هنگامیکه با آن رانندگی میکنید از مشخصات روی کاغذ توقع عکس العمل بالاتری را دارید اما با فشار بیشتر بر موتور و پدال گاز به این مهم دست نمی یابید چراکه همانند سایر خودروهای وارداتی چینی به ایران، برنامه کامپیوتر (ایسیو) این خودرو برای شرایط آب و هوایی و سوخت مورد استفاده در ایران کاستومایز نشده و بدیهی است که نهایت با فرار چندین اسب بخار مواجه میشوید. مدل دستی عملکرد قابل قبولی دارد و دنده‌ها به راحتی و به خوبی تعویض می‌شوند، حس تعویض دنده در این خودرو شبیه هموطن دیگرش یعنی خودروی MVM 530 می باشد. شاید باید گفت که جیلی به عنوان یک خودروی دستی کاملاً راضی کننده بوده و از مقایسه نمونه های کارکرد بالا متوجه میشوید که از استهلاک پایینی برخوردار است، اما حقیقت امر اینجاست که خودرویی با این حجم موتور و اصالت موتوری متعلق به میتسوبیشی چرا انقدر رفتارش در عمل با روی کاغذ متفاوت است؟ اینجاست که کارشناسان دکتر ریمپ موفق شده اند با برنامه-ریزی مجدد ایسیو این خودرو از این مجموعه مستعد نهایت راندمان را بگیرند.

ECU این خودرو بوش ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود.

در ریمپ خودرو جیلی دستی دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم.

بطور کلی ریمپ خودرو  برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر در مدل اتوماتیک و رفع مکث بین تعویض دنده در مدل دنده دستی

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

بخش فنی

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی مجهز شده است که توان خروجی ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. به اعتراف خیلی از دارندگان این خودرو، بزرگ‌ترین ضعف‌های این خودرو پیشرانه کم‌رمق آن محسوب می‌شود؛ که علیرغم توان خروجی قابل‌قبولی که این پیشرانه دارد به دلیل وزن قابل توجه خودرو(۱۲۵۰ در مدل صندوقدار) و همچنین استفاده از گیربکس ۴ سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک)، در واقعیت شتاب اولیه ای‌ در حدود ۱۳ ثانیه برای مدل‌های دنده دستی و حدود ۱۶ ثانیه برای مدل‌های اتوماتیک اعلام‌شده است. ناگفته نماند که این شتاب کم طبق تجربه نگارنده و همچنین بسیاری از دارندگان این خودرو، در خیلی از موارد می‌توانند شما را ناامید کند، مخصوصا در سربالایی‌ها! البته نباید فراموش کنیم که این مشکل در مدل‌های دنده دستی شدت کمتری دارد و اغلب دارندگان نمونه‌های دنده دستی از شتاب خودرو خود رضایت بیشتری دارند.

حداکثر سرعت خودروی برلیانس سریH3xx در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد. که این ارقام فقط در کاتالوگ خودرو قابل دسترسی بوده و هیچ مالکی نمیتواند ادعا کند با بهترین بنزین توانسته به چنین رقمی دست پیدا کند بخصوص در مدل اتوماتیک. به گفته مشتریانی که برای ریمپ به این شرکت مراجعه می کنند، مصرف در شهر و هوای تابستانی تا حدود ۱۰ لیتر بر صد کیلومترهم می رسد.

اگر بخواهیم موشکافانه هماهنگی گیربکس و موتور برلیانس سریH3xx را زیر ذره بین قرار دهیم باید بگوییم کشش پیشرانه در دنده یک عملکرد نسبتاً مطلوبی است ولی همینکه وارد دنده ۲ می‌شوید دیگران شتاب دنده یک را نخواهید داشت، یا اگر سرعتتان بالاتر از ۳۵-۴۰ کیلومتر بر ساعت باشد و بخواهید سبقت گیری انجام دهید گیربکس به صورت اتومات با دنده ۲ این کار را انجام داده و به سختی و با تاخیر به دنده یک معکوس خواهد داد که عملاً شتاب گیری خاصی را تجربه نخواهید کرد!

خودروهای برلیانس سریH3xx با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی ضعیف می باشد.

برای مقابله با توان پایین موتورهای ۱۵۰۰ BM15 ، شرکت پارس خودرو از سال ۹۶ این خودرو را با موتور بهبودیافته BM16 عرضه کرد. با تغییردر حجم موتور از ۱۵۰۰ سی سی به ۱۶۵۰ سی سی ، توان آن از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دیفرانسیل گیربکس به میزان ۱۵درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت حرکت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود یافته.

ریمپ خودرو برلیانس

راه حل دکتر ریمپ برای دارندگان خودروهای برلیانس چیست؟

کارشناسان دکتر ریمپ توانسته اند با بازنگری در برنامه ایسیو این خودرو و آداپته کردن آن با شرایط جاده ای و آب و هوایی ایران، (climate customize calibration) بتوانند نواقص حرکتی این خودرو را گرفته و با ریمپ ایسیو شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها به طرز چشمگیری بهبود بخشید.

خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :

۱- تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه

۲- عدم کشش و شتاب در شیب

۳- عدم معکوس به موقع در زمان نیاز

۴- صدای ناک و احتراق پیش رس

۵- عدم سازگاری با بنزین یورو۲

نکته مهم این است که در ایران %۹۹ از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند. و زمانی که شما موتور یورو۴ را با بنزین یورو ۲ تغذیه میکنید باعث مشکلات بالا می شود.

دکتر ریمپ با ریمپ خودرو برلیانس با موتورهای ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله، به مشتریان عزیز تحویل می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 ما در دکتر ریمپ  با ریمپ برلیانس باز شدن پدال گاز با دریچه گاز رو خطی میکنیم و عملکرد پدال گاز شبیه دریچه گاز سیمی میشه.

به زبان ساده تر وقتی ریمپ خودرو برلیانس رو انجام میدید ماشین شما نفسش باز میشه !!

چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد !

الان منطقی براتون بررسی میکنیم ، با توجه به صحبت های بالا وقتی بعد از ریمپ برلیانس برنامه ایسیو با موتور و بنزین سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شرایط شتابگری و تخته گاز نسب سوخت به هوا رو در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم همین باعث افزایش توان و شتاب میشود.

دلیلش اینه که در ایسیو برای کارکرد موتور در شرایط مختلف جداول جداگانه وجود دارد ، به طور مثال زمانی که اقدام به شتاب گیری میکنید و پدال گاز رو تا انتها فشار میدهید ، ایسیو در حالت acceleration enrichment قرار میگیرید و سوخت اضافه برای بهبود شتاب می پاشد و در زمانی که به حالت سرگاز و سرعت ثابت حرکت میکنید ecu در حالت مد کروز و سرعت ثابت قرار میگیرد و از جداولی که برای حداقل سوخت تعریف شده استفاده میکند.

یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمانهایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.

گارانتی خودرو رو باطل نکنید !

دکتر ریمپ  برای رفع خودرو برلیانس در انواع مدل های ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ کلیه کارهای ریمپ خودرو و آپدیت گیربکس را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهیم چرا که دکتر ریمپ نماینده انحصاری شرکت سدوکس نروژ و alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکتها و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 ریمپ خودرو رانا با ایسیوی بوش ME17.9.71

تاخیر دریچه گاز در این مدل ایسیو، بسیار بیشتر از ایسیو EasyU2.5-2.8  می باشد چرا که این ایسیو کنترل بهتری بر روی آلایندگی و استانداردهای یورو دارد. یکی از پیپچیده ترین نوع ایسیوهای استفاده شده توسط ایران خودرو در سالهای اخیر ایسیو بوش ME17.9.71 می باشد. این ایسیو دارای پردازشگر SAK TC 1724 بوده که دارای پسووردی۱۶ رقمی است.

برای ریمپ این ایسیو نیاز به تجهیزات و پروگرمرهای اورجینال و روز دنیا می باشد. دکترریمپ تنها مرکزی در ایران می باشد که ریمپ این ایسیو را بدون باز کردن ایسیو و از طریق PIN OUT ایسیو انجام میدهد.

ایسیو SSAT رانا:

ایسیوی SSAT ایسیویی چینی بوده و ریمپ این مدل ایسیو بر روی رانا کاری دشوار می باشد. این ایسیو دارای دریچه گاز سیمی بوده و با این حال تاخیر زیادی در گاز خوردن دارد .

برای ریمپ این ایسیو در خودروی رانا، می بایست برنامه پایه آن را داشته باشید، یعنی برنامه دقیق و منحصر به این مدل ایسیو. ایسیوی SSAT در رانا از نوع SSAT NO FLASH می باشد، که قابلیت خواندن با دستگاههای معمولی را ندارد و فقط می توان برنامه آن را ریخت. برای داشتن برنامه پایه این ایسیو نیاز به نرم افزار و پروگرمر خاص بوده که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد.

ایسیوی غرب استیل یا MAW:

می توان گفت که ضعیف ترین ایسیوی استفاده شده در خانواده رانا به لحاظ الگوریتم های کنترلی ایسیوی MAW یا غرب استیل می باشد. این ایسیو، صرفا دارای جداول دریچه گاز برقی، سوخت و جرقه و … می باشد و امکانات بیشتری ندارد.

 

به لحاظ ضعف ساختاری، ریمپ این ایسیو کمی سخت تر از سایر ایسیوهای رانا می باشد. چراکه باید جدوال و الگوریتم های کنترلی را در نرم افزار تیونینگ وینولس WinOls بصورت متفاوت از سایر ایسیوها استخراج نمود. به این روش به اصطلاح روش نظیر به نظیر می گویند که توسط دکترریمپ ارایه گردیده است.

توجه: برخی از مراکز ریمپ مدعی هستند که این ایسیو از الگوریتم چکسام پیچیده بهره گرفته  است. درصورتی که این ایسیو برخلاف سایر ایسیو ها اصلا چیزی به نام چک سام ندارد!

چک سام نوعی الگوریتم کنترلی در ایسیو می باشد که به منظور جلوگیری از ریمپ ایسیو توسط کارخانه سازنده در برنامه ایسیو قرار گرفته است تا نتوانید آن ایسیو را ریمپ کنید. ولی به طرز عجیبی در این ایسیو از چک سام استفاده نشد است!

مزایای برنامه تخصصی ریمپ خودرو دکتر ریمپ برای خودروی رانا:

افزایش توان رانا تا ۱۰ اسب بخار و ۱۱ نیوتن متر گشتاور

رفع تاخیر پدال گاز رانا به طور  کامل

افزایش کشش رانا در سربالایی هنگام روشن بودن کولر

کاهش مصرف سوخت رانا تا یک لیتر

کاهش دمای فن رانا، دور تند و کند به میزان ۷ درجه به صورت استاندارد

امکان کمتر شدن دمای فن رانا در صورت درخواست مشتری به مقادیر کمتر

افزایش کات آف رانا تا عدد دلخواه

قابلیت ایجاد کات آف رگباری رانا  (در صورت درخواست مشتری)

رفع خطای فرسودگی کاتالیست (در خودروهای فاقد کاتالیست)

رفع محدودیت سرعت نهایی (Speed Limit)

کاهش شتاب صفر تا صد رانا، در حدود ۲ ثانیه (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

رفع صدای ناک سرگاز رانا (Knock)



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

نتایج چشمگیر ریمپ خودرو دنا پلاس توربو



:: بازدید از این مطلب : 24

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت ایرانخودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

خطای سنسور اکسیژن اچ سی کراس و عدم احتراق

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ خودرو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در اچ سی کراس می باشد .عدم احتراق یا misfire در اکثر مواقع به علت استفاده از شمع بی کیفیت در کمپانی و شمع شرکتی است که با تعویض شمع مناسب در ۹۰ درصد از مواقع این مشکل رفع می شود انتخاب بهترین شمع برای اچ سی کراس مستلزم دانستن درجه حرارتی شمع موتور tu5 است . خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت جدول سنسور اکسیژن دوم به طور قطع رفع می شود.

هزینه ریمپ اچ سی کراس – قیمت ریمپ اچ سی کراس

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه با اندکی هزینه ریمپ خودرو h30 کراس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید. قیمت ریمپ و آپدیت اچ سی کراس در شرکت کاراکال تیونینگ از همه جا بیشتر می باشد !!

آیا ریمپ و آپدیت گیربکس از بین نمی رود ؟؟

سوال خیلی مشتریان این است که آیا بعد از مدتی برنامه پاک نمی شود ، با سرباتری برداشتن پارامترها به حالت اولیه برنمیگرد یا با دیاگ زدن ایسیو ریمپ شده با حالت فابریک بر نمی‌گردد ؟؟ باید بگیم خیر و به هیچ عنوان مگر اینکه در شرایط خاص و خرابی ایسیو با استفاده از دستگاه مخصوص ecu ریمپ شده را دانلود کنند.

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو .

ریمپ به همراه دو سال ضمانت دکتر ریمپ

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری دانگ فنگ اچ سی کراس شما رو دو سال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که موارد زیر براتون روی خودرو اعمال میشه:

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

اگر جایی افزایش قدرت بالاتری اعلام کردن مطمئن باشید یه جای کار میلنگه

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

دکتر ریمپ تنها برند ریمپ



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

مزایای ریمپ خودرو هایما S5

سامانه توربوشارژر متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک می‌باشد. توربین در مسیرگازھای اگزوز و کمپرسور در مسیر هوای ورودی موتور قرار می‌گیرد. برخورد گازھای خروجی با پره‌های توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در می‌آید . چرخش کمپرسور در مسیر هوای ورودی باعث می‌گردد فشار هوا افزایش یافته و میزان هوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربوشارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش هوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان هوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و نتیجتأ قدرت موتور افزایش می‌یابد.

نکته دارای اھمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربوشارژدر این خودرو از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا می باشد که البته با ریمپ می توان کاری کرد که از دور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه توربو وارد مدار شود. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان هایی که نیازی به قدرت بالا نمی‌باشد، موتور مانند موتورهای معمولی عمل می‌نماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدهد این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو در ترافیک شهری مانند موتور معمولی ۱۵۰۰ سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورها بدلیل احتراق کاملتر سوخت در قیاس با موتورهای معمولی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.با ریمپ ایسیو می توان بوست توربو شارژر را افزایش داد و شتاب گیری خودرو را بهتر کرد و کاری کرد تا توربو کمی زودتر بکار بیوفتد. دقت داشته باشید که ورود و خروج توربو از مدار کاملاً حساب شده بوده و نمی توان محدوده فعالیت آن را از حدی بیشتر تغییر داد چراکه برای سلامتی و عمر موتور بشدت ضرر دارد.

ایسیو هایما S5 از نوع ME7 می باشد. ایسیوهای سری ME7 همگی دارای پسوورد مخصوص به خود بوده و می بایست با تجهیزات خاصی پروگرام شود. ایسیوهای سری ME7 در این مدل دارای قفل نرم افزاری ۹B 00 می باشد که فقط با پروگرمرهای مخصوص برنامه ریزی می شود. پردازشگر ME7 از نوع ST10F بوده و باید حتما پس از ریمپ چک سام این ایسیو با نرم افزارهای اورجینال اصلاح گردد.

در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توانیم کاری کنیم که گشتاور اولیه در ابتدای حرکت بیشتر از قبل و خودرو بتواند در سراشیبی ها بهتر حرکت کند. ایراد چوب کردن ترمز در این خودرو امری شایع بوده که با ریمپ ایسیو می توان آن را رفع کرد.

همچنین دکتر ریمپ  به تمامی جداول ایسیو دسترسی کامل دارد می تواند پارامترهایی مانند سوخت،جرقه،پدال و دریچه گاز برقی و … را تغییر داده تا توان موتور را به اندازه ۸ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۰ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد.

به کمک جداول کنترلی بوست توربو می توان بوست (فشار) توربو را تا حد مجاز و محاسبه شده افزایش داد با این کار شاهد شتاب گیری بسیار عالی این خودرو بعد از ریمپ ایسیو می باشیم.

رفع تاخیر دریچه گاز

افزایش توان و گشتاور موتور

کاهش مصرف سوخت و رفع ایراد بالارفتن از شیب ها

از مزایای ریمپ ایسیو این مدل خودرو می باشد. اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مزایای ریمپ خودرو چانگان CS35



:: بازدید از این مطلب : 23

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ساینا در دو مدل دنده دستی و گیربکس اتوماتیک عرضه شده. برخی از ایرادات ساینا عبارتند از ریپ زدن، قدرت کم موتور، شتاب و گشتاور پایین، تاخیر پدال گاز و صدای ناک، که با ریمپ رفع می شود. استفاده از گیربکس بهینه ND2 از نکات مثبت مدل دنده دستی می باشد. گیربکس مدل اتوماتیک، ساخت شرکت بلژیکی پانچ (Punch Powertrain) می باشد و دارای فرمان برقی، پشت آمپر جدید، تریم داخلی جدید و مانیتور است. از دیگر ایرادات این خودرو، تاب برداشتن دیسک ترمز، صدای بلند فن تهویه می باشد. مدل اتوماتیک نیز، کیفیت بسیار پایینی در مونتاژ و ادوات داخلی داشته و قیمت گذاری نامناسب بوده است.

اتفاقاتی که پس از ریمپ ساینا برای خودرو می افتد:

مزایای ریمپ دکتر ریمپ در یک نگاه

● کاهش مصرف سوخت ساینا تا یک لیتر

● به روزرسانی ایسیو ECU مطابق با بنزین بی کیفیت

● کاهش دمای فن ساینا (مناسب برای مناطق گرمسیر)

● رفع کپ ساینا در مرحله اولیه شروع حرکت

● رفع مکث بین دنده یک و دو (در مدلهای دنده دستی)

● حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

● قابلیت بالا بردن کات آف ساینا تا ۶۵۰۰

● قابلیت ایجاد کات آف رگباری (ویژه مدلهای دنده دستی ساینا)

● توانایی حذف سنسور میل سوپاپ ساینا (در صورت نیاز مشتری)

● بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک ساینا

● کاهش تاخیر دریچه گاز برقی ساینا (ویژه مدلهای اتوماتیک)

● کاهش افت توان با کولر

 

داشبورد و فضای داخلی ساینا

نمای داخل ساینا اتوماتیک

افزایش قدرت موتور ساینا

در حین رانندگی قدرت موتور ساینا، به اندازه ای که توقع می رود نیست. دلیل ضعف موتور عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو می باشد.  استفاده از گیربکس با ضرایب سنگین تر موجب شده که در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود.

موتور ساینا ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند و قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر ۷۲ اسب بخار میباشد.  موتور ساینا توسط شرکت FEV آلمان طراحی شده است و با ریمپ با قاطعیت قابل ارتقا است.

افزایش شتاب ساینا

علت شتاب گیری کم خودرو، این است که کارخانه سازنده اولویت ECU را کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. در ریمپ ساینا اولویت بر افزایش تون پیشرانه تغییر میکند. به همین دلیل پس از ریمپ، عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتاب گیری ساینا به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت.

افزایش گشتاور

پس از ریمپ، گشتاور موتور ساینا در دورهای پایین افزایش می یابد. در نتیجه در سربالاییها نسبت به قبل نیاز کمتری به معکوس کشیدن دارید.

برطرف شدن تاخیر پدال گاز

خیلی از دارندگان نسخه اتوماتیک از تاخیر پدال گاز ساینا در شروع حرکت گلایه دارند. علت این ضعف، نرم افزاری بوده و با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن است.

رفع صدای ناک ساینا

این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدن است، عموما صدای ناک از مشکلات نرم افزاری منشا می گیرد.

صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهور است) که در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده می شود.

خودروی ساینا تا کنون با سه نوع ایسیو ارائه شده:

دنده دستی

کروز SIM2K-48VR از ۹۵

LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتیک

ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)

ریمپ خودرو ساینا اتوماتیک

دکتر ریمپ سه پکیج ریمپ را برای ساینا طراحی کرده که در زیر مشاهده می فرمایید:

پکیج اکونومی

بدون افزایش توان، فقط جهت کاهش مصرف سوخت (مناسب برای کسانی که از خودرو برای کار، آژانس یا خودروی تعلیم رانندگی استفاده می کنند)

پکیج شهری

 تا ۵ اسب بخار افزایش توان ساینا، بدون افزایش مصرف سوخت و ۷ نیوتن متر افزایش گشتاور

پکیج ریسینگ

تا ۸ اسب بخار با اندکی افزایش مصرف سوخت  و ۱۱ نیوتن متر افزایش گشتاور (داشتن تجهیزات تقویتی در این پکیج الزامیست)

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مزایای ریمپ کوییک

افزایش قدرت موتور کوییک:

با قاطعیت میتوان گفت موتور کوییک با ریمپ به خوبی قابل ارتقا است. شتاب صفر تا صد کارخانه ای کوییک نزدیک به ۱۴ ثانیه است. گیربکس اتوماتیک CVT هم سبب کاهش بیشتر شتاب این خودرو می شود. موتور کوییک ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند. قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر برای مدل دنده دستی ۷۲ اسب بخار می باشد. در مدل اتوماتیک این رقم کمتر خواهد بود.

استفاده از گیربکس با ضریب سنگینتر موجب شده که در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود. اما در حین رانندگی بنظر میرسد قدرت موتور به اندازه ای که توقع می رود نیست. موتور این خودرو توسط شرکت FEV آلمان طراحی شده و توانایی اصلاح و افزایش قدرت را با ریمپ دارد.

کالیبراسیون صحیح ایسیو:

پس از ریمپ عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتابگیری کوییک به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت. دلیل ضعف موتور عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو می باشد. کارخانه سازنده اولویت برنامه نویسی ECU را بر اساس کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. این مشکل در ریمپ برطرف می شود.

افزایش گشتاور کوییک:

با افزایش گشتاور موتور کوییک در دورهای پایین، در سربالاییها به معکوس کشیدن کمتری نیاز خواهید داشت.

رفع تاخیر پدال گاز: اگر از مشکل تاخیر پدال گاز کوییک در شروع حرکت گلایه دارید، باید بدانید علت این ضعف، نرم افزاری است. این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدن است و در شتاب گیری خودرو نیز تاثیر بسزایی دارد.

رفع صدای ناک:

صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهور است). این صدا در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده میشود از جمله مشکلات نرم افزاری بوده که مانند مشکلاتی که پیش از این ذکر شد با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن است.

خودروی کوییک تا کنون با سه نوع Ecu ارائه شده:

دنده دستی: (به صورت همزمان)

● کروز SIM2K-48VR از ۹۶

● LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتیک

● ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)



:: بازدید از این مطلب : 21

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

دلایل ریمپ

موتور خودروهای ساندرو و استپ­وی (نسخه اتوماتیک) از نوع K4M 697 بوده است که  ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در بخش اتوماتیک هم مانند مدل های AT تندر۹۰ و ساندرو با کد فنی DP2 که شباهت فنی زیادی به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و یک جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده های لغزنده و برفی هم در این گیربکس وجود دارد.

این موتور با ایسیو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دریچه گاز برقی و استاندارد آلایندگی یورو۴ کالیبره شده است. در زیر به برخی معایب برنامه آن اشاره می کنیم:

ریمپ ایسیو ساندرو

تاخیر دریچه گاز یکی از دلایل کندی دور گرفتن این خودروها است

برقی بودن دریچه موجب کندی در عملکرد گیربکس اتوماتیک نیز می شود.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن کولر (البته در این مدل کمتر از مدل های دنده دستی است)

وجود خطای فرسودگی کاتالیست و روشن بودن دائم چراغ چک و تعویض بی جهت سنسور اکسیژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجیب نسبت به مدل های دنده دستی!

هنگامیکه خودروی خود را برای ریمپ به دکتر ریمپ می آورید، برنامه خودروی شما خوانده شده و سپس با برنامه بهینه شرکت دکتر ریمپ که به روش Optimum Calibration مجدداً برای شرایط آب و هوایی و سوخت بی کیفیت داخلی تنظیم شده است، ریخته می­شود.

خلاصه مزایای ریمپ:

افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور

افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو

رفع کامل تاخیر پدال گاز

رفع  کُندی گیربکس نسبت به درخواستهای راننده

حذف کات آف( درمدلهای دنده ای)

رفع خطای کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم ( درصورت حذف کاتالیست یا فرسودگی آن

 کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر بصورت تضمینی

آیا شما رنو ساندرو دنده دستی را هم ریمپ می کنید؟

بله و واتفاقاً مدل دنده دستی نسبت به ریمپ پاسخ بسیار خوبی می دهد چون اتلاف انتقال نیرو نسبت به مدل اتوماتیک در آن کمتر است. ایسیو این خودرو Continental EMS3132 با استاندارد آلایندگی یورو۴ بوده که به دلیل شباهت فنی موتور و ایسیو رنو ساندرو دنده دستی پیشنهاد میشود.

آیا شرکت دکتر ریمپ در ازای حذف سنسور اکسیژن یا خطای فرسودگی کاتالیست، مبلغی اضافه بر روی برنامه ریمپ ایسیو خود می گیرد؟

خیر، در صورتیکه خودروی شما کاتالیزور ندارد یا کارایی اش را از دست داده و خطای فرسودگی کاتالیست را به صورت دایم دارید، قبل از ریمپ به مسیولین شرکت اطلاع دهید تا این موضوع بر روی برنامه خودروی شما اعمال شود. لازم است بدانید برای این مطلب هزینه جداگانه مطالبه نمی شود.

آیا ریمپ ساندرو دنده دستی با استپ وی دنده دستی فرق دارد؟

خیر ، اما به تجربه ثابت شده به دلیل برخورداری ساندرو استپ­وی دنده دستی از گیربکس JHQ، سرعت تعویض دنده در این خودرو بالاتر بوده و در نتیجه پس از ریمپ ، عملکرد سریعتری نسبت به ساندرو دنده دستی دارد بخصوص در شتابگیری صفرتاصد. هر چقدر یک خودرو از تجهیزات کمکی بیشتری استفاده کند نظیر فیلتر هوای اسپرت ، مکمل بنزین یا سایر تجهیزات، طبیعتاً ریمپ این خودرو نسبت به یک خودرو معمولی که حتی سرویسهای دوره اش به موقع انجام نمیشود بهتر و قویتر جواب میدهد.

اما نسخه دنده ای کمی فرق کرده است و جعبه دنده آن بهبود پیدا کرده است (مشهور به مدل JHQ)تفاوت این تغییر را افرادی متوجه می شوند که قبلا سوار خودروهایی چون تندر۹۰ و ساندرو دنده ای شده اند و حال واکنش این گیربکس را به شکلی دیگر احساس می کنند که نسبت به گیربکس قبلی عملکردی دقیقتر و سریعتر دارد به عبارتی گویی کوئیک شیفتر به آن اضافه شده! در نظر داشته باشید گیربکس مدل پیک آپ (وانت) نیز از همین امتیاز برخوردار است!

چند نکته در مورد ریمپ:

پکیج ریمپ دکتر ریمپ به گونه ای تنظیم شده که در معاینه فنی و گارانتی خودرو، خللی ایجاد نمی کند.

ریمپ خودرو با برداشتن سرباتری یا فلش ایسیو ازبین نمیرود، تنها با دانلود برنامه پاک می شود.

هزینه ریمپ در دکترریمپ از سایر نقاط ایران گرانتر است زیرا همواره برنامه های این شرکت در حال ارتقا و اصلاح است تا بهترین راندمان را از موتورهای این خودروها استحصال کند، کاری که هیچ گاه صنایع خودروسازی قادر به انجام آن نخواهند بود.

ریمپ خودرو با دیاگ زدن معلوم نمی شود؛ چون دستگاه دیاگ فقط به حافظه داخلی که کدهای خطا ذخیره می شوند دسترسی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در ریمپ چه اتفاقی برای پیکاپ ریچ رخ میدهد؟

کاهش مصرف سوخت

یکی از ایرادات بارز این خودرو، مصرف بالای سوخت ریچ می باشد. در ریمپ ریچ برنامه ریزی موتور به شکلی اصلاح می شود که این نقص تا حد زیادی برطرف گردد.

افزایش شتاب و کشش ریچ

با در نظر گرفتن اینکه توان این موتور از موتور اصلی ژاپنی کمتر است، اما می توان با ریمپ ریچ شتاب و کشش این خودرو را تا قابل قبولی اصلاح کرد تا مالکان این خودرو بتوانند در بیراهه (Off Road) راندمان بیشتری از خودروی خود دریافت کنند.

بهبود تاخیر دریچه گاز

شروع حرکت  ریچ سنگین و کند است. در نظر داشته باشید، توان موتور ۴ سیلندر ریچ محدود است. با اصلاح ریسپانس دریچه گاز شروع حرکت خودرو به نسبت تیزتر می شود. تا استهلاک دیسک و صفحه کمتر گردد.

مزایای ریمپ ایسیوپیکاپ ریچ

شروع به حرکت تیزتر، کاهش لختی شروع حرکت از سکون

افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای صاف و بیراهه

حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار

افزایش کات آف  (Cut Off) به میزان دلخواه (هر چند موتور وانتهای پیکاپ برای نهایت گشتاور در دورهای پایین طراحی شده(

کاهش دمای فن به میزان ۵ درجه (مخصوص خودروهای صحرانوردی(

افزایش واکنش پدال گاز

افزایش سرعت نهایی (TOP SPEED)

کاهش مصرف سوخت نیم لیتر واقعی

پرسش و پاسخ ریمپ و خودروی ریچ

آیا فقط با ریمپ خودرو ریچ توان خودرو افزایش می یابد؟

به جز ریمپ، هر عاملی که باعث افزایش توان موتور شود، بر کیفیت ریمپ خودروی شما هم تاثیر گذار خواهد بود. طبیعتاً با حذف کاتالیزور و استفاده از فیلتر هوای اسپرت مخروطی می توانید تا حدود ۵ اسب بخار دریافت کنید.

آیا ریمپ برای افزایش توان قابلیت های آفرود کافیست ؟

در کنار ریمپ  باید توان موتور از طریق این قطعه به گیربکس منتقل می شود و ضعف آن در عملکرد حرکتی خودرو تاثیر گذار است. خیلی از مالکان از کیفیت دیسک و صفحه ریچ  رضایت ندارند. بدیهی است که استفاده از قطعات باکیفیت تر می تواند منجر به نتیجه بهتری گردد.

خودرو خود را به دکتر ریمپ بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مزایا و معایب جک J4

خودروی جک جی ۴ در سال ۹۷ جایگزین مدل جی۵ شد و به صورت اتوماتیک با گیربکس CVT عرضه شده است. جی ۴ مصرف سوخت پایینی دارد، دارای فرمان برقی بوده  و سواری آن نرم می باشد. متاسفانه شتاب گیری این خودرو در شروع حرکت، ضعیف و کند می باشد. نبود برخی امکانات پایه نظیر تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کیلس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی تصویری  از مشکلات جک jac 4 می باشد. این امکانات، پیش از این در خودروی جی ۵ به صورت استاندارد وجود داشت. کیفیت رنگ پایین، قیمت بالای لوازم یدکی و عدم سرویس دهی به موقع نمایندگی ها از دیگر نکات منفی این  خودرو است. 

ریمپ خودرو جک jac 4 و مزایای آن

افزایش شتاب و کشش

یکی از ایرادات خودروی جی۴ دورگیری کند خودرو به خصوص در شروع حرکت می باشد. مقدار شتاب صفر تا صد آن بین ۱۲ تا ۱۴ ثانیه بسته به شرایط مختلف ذکر شده است. علت این نقیصه را می توان در کالیبراسیون ضعیف موتور نسبت به شرایط آب و هوایی بازار هدف در نظر گرفت. شرکت دکتر ریمپ با روش اختصاصی Optimal Calibration برنامه ریزی ایسیو را بهینه نموده و در نتیجه پس از ریمپ، هنگام رانندگی شهری مصرف سوخت نیز تغییر نکرده و در شرایط شتاب گیری با بهبود نسبت AFR، کندی این خودرو کاملاً برطرف می گردد.

رفع تاخیر گیربکس J4

در این خودرو از گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت ۶ دنده تیپ ترونیک استفاده شده است. یعنی قابلیت تعویض دنده بصورت نرم افزاری ممکن بوده و این گیربکس به تنهایی از دنده مشخصی برخوردار نمی باشد. ذات این گیربکسها بر اساس تغییر ضرایب دنده ها طراحی شده است. مزایای این گیربکس، مدیریت بهینه مصرف می باشد، اما شتاب گیری کند جزو ایرادات آنهاست.  شتاب دریافت شده از خودرو در هنگام تخته گاز به وضوح کمتر از میزان توقع راننده نسبت به فشردن پدال گاز می باشد. تاخیر گیربکس با ریمپ برطرف خواهد شد.

رفع کپ پدال گاز برقی

در کشورهای اروپایی استفاده از پدال گاز برقی برای کاهش آلایندگی موتورها استفاده می شود. اما در کشور ما به دلیل عدم استفاده از سوخت مرغوب نتیجه عکس داده و سبب تاخیر پدال گاز شده است. در هنگام فشار دادن پدال، دریچه گاز به همان میزان باز نمی گردد و به این دلیل تاخیر پدال گاز ایجاد می شود. در پکیج ریمپ شرکت دکتر ریمپ، شما شاهد آن خواهید بود که رفتار پدال و دریچه گاز، خطی سازی گشته (throttle calibration) و این مشکل برطرف می گردد.

ریمپ جک J4

ایسیو ECU جک جی ۴

ایسیو این خودرو از نوع Delphi-MT22.1 می باشد. میکروی این ایسیو دارای قفل بوده و نحوه شناسایی جداول و اعمال تغییرات لازم فرآیند حساسی بوده که در صورت رخ دادن اشتباه سهوی در آن، ایسیو غیرقابل استفاده می شود.

مزایای کلی ریمپ ایسیو

شروع به حرکت تیزتر jac 4، کاهش لختی شروع حرکت از سکون

افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای شیبدار (سربالایی ها)

افزایش توان موتور جک ۴  تا ۵ اسب بخار

افزایش کات آف به میزان دلخواه

افزایش واکنش پدال گاز

رفع صدای ناک جک ۴ در دور پایین

افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید)

حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

در دکتر ریمپ شما شاهد بهترین نتیجه بر روی خودرو خود میباشید



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مزایای ریمپ خودرو مگان

افزایش شتاب و کشش

مگان در دورگیری یا شتاب گیری به صورت نا امید کننده ای کند است. در مقایسه با ۲۰۶، پیشرانه مگان ۴۰۰ سی سی حجم بیشتری دارد و ۲۳ اسب بخار نیز از آن قویتر است. با این حال، ECU مگان به گونه ای SETUP شده که توان محدودی داشته باشد. در نتیجه،  شتاب گیری صفر تا صد مگان با ۲۰۶ اتوماتیک تفاوت محسوسی نمی کند.

مهمترین هدف در ریمپ این خودرو بازیابی توان واقعی مگان می باشد و در این کار رفع تاخیر پدال گاز با اصلاح جداول به خوبی انجام می گردد.

بهبود مصرف سوخ

 شرکت دکتر ریمپ با روش اختصاصی Optimum Calibration برنامه ایسیو را اصلاح می کند. در نتیجه، هنگام رانندگی شهری مصرف سوخت تغییر نکرده و در شرایط شتابگیری با بهبود نسبت AFR، کندی این خودرو را کاملاً برطرف می گردد.

رفع مشکلات گیربکس مگان

برخی ضعف و کندی مگان را به گیربکس و عملکرد غیر هوشمند آن مربوط می دانند. رفتار غیر قابل پیش بینی گیربکس در تعویض دنده، معکوس نکشیدن به موقع از ایرادات ثانویه مگان محسوب می شود. با ریمپ مگان رفتار گیربکس نیز اصلاح می گردد.

*خلاصه مزایای ریمپ ایسیو مگان

رفع تاخیر دریچه گاز برقی

افزایش کشش و شتاب

افزایش عکس العمل موتور به ریسپانس پدال گاز

رفع خطای سنسور اکسیژن مگان یا فرسودگی کاتالیست

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک در معکوس کشیدن

حذف کات آف (در مدل دنده ای

آیا ریمپ در تقه زدن گیربکس مگان تاثیری دارد؟

با ریمپ ایسیو، گیربکس در شتابگیری بهبود می یابد و فرایند معکوس کشیدن، تسریع می شود. اما تقه زدن مگان از ایرادات مکانیکال گیربکس است و با ریمپ برطرف نمی شود.

علت لرزش درجا در مگان چیست؟

ابتدا با دستگاه دیاگ پارامترهای جرقه و کویل چک شود. این خودرو در مدل ۲۰۰۰ دارای چهار عدد دسته موتور است، عموما، لرزش مگان از خرابی دسته موتور ناشی می شود. بنابراین، همیشه قبل از ریمپ سلامت فنی خودروی خود را چک کنید.

در ریمپ دستگاه مهمتر است یا تخصص؟

در علم ریمپ، مهارت و تجربه است که حرف اول را می زند و نه صرفا دستگاهی خاص. ریمپ درست و بهینه، نیاز به شناخت ECU، نرم افزارهای آن و شناخت دقیق جداول کنترلی دارد. ریمپ با پروگرامرهایی همچون Kess اورجینال و TNM  امکان پذیر است.

توجه کنید که پروگرامر Kess به صورت اورجینال و فیک وجود دارد. در صورت استفاده از دستگاه فیک، احتمال خرابی ایسیو می رود.

آیا ریمپ مگان سبب استهلاک بیشتر خودرو می شود؟

ریمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعیین میزان استهلاک هستند. پس از ریمپ، راننده با فشار کمتری به سرعت و شتاب موردنظرش می رسد.  در نتیجه اگر نحوه رانندگی مثل سابق باشد، استهلاک حتی کاهش می یابد. بر خلاف مراکز متفرقه، در دکتر ریمپ علاوه بر ریمپ اصولی و استاندارد، جهت آسودگی شما، خدمات ما دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

درخودروهای جدید امکان کپی کردن برنامه وجود ندارد به این علت که اطلاعات سیستم ضد سرقت در حافظه اصلی جایگداری شده و اگر برنامه کپی شود باید کد سوییچ هم تغییر پیدا کند. علاوه بر این نسل جدید تری از ایسیو ها مانند بوش me17.9.71 وجود دارد که دارای کد امنیتی میباشند و امکان انتقال ریمپ به ایسیو دیگر وجود نداردحال اینکه بعضی از ایسیو های قدیمی مانند ایسیو me7.4.4 که بر روی پژو ۲۰۶ های قدیمی وجود دارد امکان کپی شدن ریمپ و انتقال آن به ایسیو با همین کد وجود دارد و خیلی از افراد ناشی و سود جو برنامه ها را بر روی ایسیو شما کپی میکنند، غافل از اینکه مشکلات عدیده ای به شرح زیر به سراغ مشتری و خودشان می آید. وقتی که برنامه ریمپ ایسیو کپی بر روی خودرو شما ریخته میشود متوجه خواهید شد که خودرو شما در بر خی از نقاط خوب شده و در بعضی از نقاط ضعیف تر و یا گاها دیده می شود که کولر خودرو از کار می افتد. و جواب این معما ۳ دلیل زیر است

۱- درست است که تمامی ایسیوهای me7.4.4 از نظر سخت افزار یکی می باشند اما به لحاظ نرم افزاری داری ۲۶ ورژن هستند که تمامی این ورژن ها با هم فرق دارند و به همین دلیل برنامه ریمپ ای سی یو با سیستم خودرو شما سازگاری ندارد.

۲- دلیل دوم این است که این مپ کپی شده ممکن است که متعلق به خودرویی بوده که دارای تغییرات خاصی بوده و تیونر مطابق با لوازم موتور تغییرات رو لحاظ کرده در نتیجه با خودرو و موتور شما همخوانی نداشته و موجب نارضایتی شما می شود.

۳- معایب ریمپ خودرو با برنامه کپی به همین جا ختم نمی شود چراکه ریمپ کپی شده ممکن است متعلق به خودرویی بوده که تغییرات با توجه به سلیقه مشتری لحاظ شده و با سلیقه و درخواست شما همخوانی ندارد…. به طور مثال شاید شخصی به تیونر خود گوش زد کند که به هیچ عنوان مصرف سوخت برایم مهم نیست و دست تیونر را باز بگذارد و همین برنامه را شخصی کپی کند و بر روی ecu شما بریزد و شما مصرف سوخت برایتان مهم است. نتیجه آنکه……

یکی دیگر از مشکلات دامپ های کپی شده کاهش شدید عمر موتور یا در بعضی مواقع صدمات جدی مانند آسیب شکستن پیستون و یاتاقن زدن می شود. چرا که ممکن است تیونر بر اساس بنزین با کتان بالا ( بنزین سوپر ) برنامه را تنظیم کرده باشد. و وقتی این برنامه بر روی خودرو شما با بنزین معمولی ریخته می شود، منجر به ناک و صدمات جدی می گرددکسانی می توانند موتور خودرو شما را ریمپ کنند که تسلط کافی به نقاط کاری موتور داشته و با ادواتی مانند ناک دیتکتور ، EGTS ، WIDE BAND ، DYNO کار کرده باشند و عملیات ریمپ را با اعداد واقعی براساس هر موتور انجام دهند.

 

افراد غیر متخصص و بی سواد صرفا با دیدن چند فیلم آموزشی و کلیپ های متفرقه اقدام به ریمپ ایسیو می کنند که حاصل کار این افراد فقط نارضایتی مشتری و آسیب های جدی موتور است.

حتی برای ساده ترین تغییرات مانند کاهش دمای مایع خنک کننده( کاهش عملکرد دمای فن) خودرو خود را به دست این افراد نسپارید چرا که تغییرات دمای آب هم باید بر اساس اصول کاری انجام شود چرا که در ۹۰ درصد از خودرو ها نیاز به کاهش دمای آب نیست . کاهش دمای اب در بعضی از خودرو منجر به کاهش عمر موتور و افزایش مصرف میشود و فقط در بعضی از ایسیو ها نیاز است که از طریق ریمپ ایسیو دمای فن کاهش یابد. به طور مثال در زمان ریمپ سورن توربو یا دنا پلاس توربو به دلیل فشار زیاد توربو و دمای زیاد لازم است که فقط ۵ درجه دمای آب، فقط ۵ درجه… آن هم در موتور توربو

یکی از کارهای خطرناک که هیچ تاثیری در توان موتور هم ندارد افزایش کاتاف موتور است.افزایش کاتاف نیز یکی از کارهایست که افراد اماتور در همه موتورها انجام میدهند، این افزایش دور موتور به هیچ عنوان موجب افزایش قدرت نم شود که هیچ…منجر به کاهش عمر شدید موتور نیز می شود و گاها در رفتن شاتون یا پیستون یا رد کردن تسمه تایم از روی دنده ها… افزایش کاتاف باید متناسب با لوازم موتور تقویت شده انجام شود و به هیچ عنوان در موتور استاندارد پیشنهاد نمی شود.

در دکتر ریمپ تمامی کارها با تخصص کامل انجام میشود.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

کاهش دمای آب با ریمپ ایسیو

همانطور که می دانید فرمان روشن و خاموش شدن فن دور کند و تند توسط ایسیو ارسال می گردد. مثال بطور فن دور کند در خودروی ۲۰۶ با موتور TU5 در دمای ۹۶٫۸ درجه روشن شده و فن دور تند در دمای ۱۰۲٫۸ شروع به روشن شدن می کند.

هنگامی که دمای موتور به عدد مورد نظر برسد ایسیو فرمان روشن شدن یا خاموش شده فن ها را می دهد.

به کمک ریمپ می توانیم دمای کارکرد فن ها را تغییر دهیم. برای این کار فقط لازم است که آفست و فاکتور های مورد نظر دمای آب در ایسیو را بدانیم و آن را در دامپ ایسیو جستجو کرده و پس از پیدا کردن آن را تغییر دهیم.

معمولا در ریمپ خودرو دمای فن را بین ۵ تا ۷ درجه کمتر از قبل کرده و این کار باعث می شود تا فن ها زودتر کار کنند و موتور در دمای خنک تری کار کند. کمتر کردن بیش از حد دمای آب باعث خرابی فن ها و کاهش راندمان موتور می شود ولی عدد پیشنهادی برای کاهش فن ها ۵ تا ۷ درجه بوده که در ریمپ ایسیوی دکترریمپ این مقدار رعایت می شود.

کاهش دمای فن کمک زیادی به افزایش طول عمر واشر سرسیلندر می کند.

دکتر ریمپ توانایی این را دارد که در تمامی مدل های ایسیو دمای آب را پیدا کرده و آن را تغییر دهد.

افزایش بوست توربو در ریمپ ایسیو

در خودروی دنای توربو با ایسیو Me7.4.9 و هایمای اس ۷ با ایسیو Me17 جدولی وجود دارد که می توان با آن میزان فشار توربو را تغییر داده و فشار اعمالی توربو به موتور را کنترل نمود. به کمک این جدول با ریمپ ایسیو می توان کاری کرد که توربو دیرتر از مدار خارج شده و موتور تحت بوست بیشتری قرار بگیرد. دکتر ریمپ تنها شرکتی در ایران می باشد که می تواند این جدول را بصورت اصولی تغییر دهد تا به موتور آسیب نرسد

تاثیرات ریمپ بر روی گیربکس اتوماتیک

در ریمپ ایسیو می توان تاخیر دریچه گاز برقی را بطور کامل از بین برد. معکوس کشیدن در گیربکس اتوماتیک نیز تابعی از عکس العمل دریچه گاز می باشد. هر قدر که تاخیر دریچه گاز کمتر باشد، معکوس کشیدن سریع تر می شود. بنابراین دکتر ریمپ  با ریمپ ایسیو و رفع تاخیر دریچه گاز می تواند معکوس کشیدن ها را سریع تر از قبل کند.

مثلا در خودروی ۲۰۷ اتوماتیک با ایسیوی EeasyU2.5 به دلیل رفع تاخیر دریچه گاز معکوس ها سریعتر از قبل شده و شتاب خودرو زیاد تر نیز می شود. علاوه بر معکوس های سریعتر ایراد دنده مرده نیز در گیربکس اتوماتیک با ریمپ ایسیوی دکتر ریمپ قابل رفع شدن است ، در جی ۵ اتوماتیک دکترریمپ می تواند علاوه بر ریمپ ایسیو TCU یا همان کامپیوتر گیربکس اتوماتیک را نیز برنامه ریزی کرده تا معکوس ها سریعتر بشود.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا با دیاگ زدن می توان فهمید که ایسیو ریمپ شده است یا نه؟

دیاگ دستگاهی است که به حافظه موقت ایسیو دسترسی داشته و می تواند خطاهای موجود در ایسیو که در حافظه موقت است را پاک کند.

دیاگ های امروزی به حافظه اصلی ایسیو که جداول ریمپ در آن ناحیه وجود دارند دسترسی ندارد و هیچ گاه با زدن دیاگ ریمپ پاک نمی شود. بنا براین با دیاگ زدن نمی توان فهمید که ایسیو ریمپ شده است

اما اگر دانلود بر روی ایسیو انجام شود ایسیو به حالت کارخانه ای باز می گردد.

دانلود ایسیو فرایندی است که در برخی اوقات برای رفع ایرادات نرم افزاری استفاده می شود.

در ریمپ ایسیو چگونه می توان مصرف سوخت را کاهش داد و شتاب را زیاد کرد؟

در تمام ایسیو های موجود و نصب شده بر روی خودروهای مختلف جدول ذیل وجود دارد. این جدول نشانگر میزان نسبت هوا به سوخت (لامبدا) در ایسیو می باشد. همانطور که در تصویر ذیل می بینید اعداد ۱۲۸ تکرار شده و در نهایت به عدد ۱۰۳ میل پیدا می کنند. اعداد ۱۲۸ نشانگر پاشش سوخت در دورهای میانه و پایین می باشد و سایر اعداد نشانگر پاشش سوخت در دورهای بالا و شتاب گیری می باشند. در ریمپ ایسیو این اعداد قابل تغییر بوده و دکتر ریمپ با تغییر صحیح این جدول به دانش ریمپ ترکیبی که توسط این شرکت پایه گذاری شده است رسیده و می تواند اعداد دور پایین را به گونه ای تعریف کند که در دورهای پایین مصرف سوخت کمتر شده و در دورهای بالانیز شتاب خولی داشته باشید.

ایجاد بک فایر با ریمپ ایسیو

بک فایر Back Fire یا همان آتش خارج شده از اگزوز خودرو فرایندی است که در زمان برگشت (رهایی پدال گاز) در اگزوز ایجاد می شود.

 

شرط اول برای ایجاد بک فایر این است که خودرو کاتالیست نداشته باشد و منبع آن نیز اسپرت باشد و یا هدرز داشته باشد.

با ریمپ خودرو  می توان کاری کرد که در برگشت گاز جرقه ریتارد شده و پاشش سوخت زیاد تر شود. با این کار جرقه و احتراق به سمت اگزوز سوق پدا می کند و باعث ایجاد بک فایر می شود.

دکتر ریمپ توانایی این را دارد ه در تمامی مدل های ایسیو و انواع خودرو بک فایر را ایجاد نماید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ ایسیو چگونه انجام می شود ؟

  1. remap ecu خودرو شامل برنامه نویسی تخصصی کامپیوتر خودرو و اصلاح پروگرام کارخانه به حالت بهینه با دستگاه پروگرامر میباشد . افزایش شتاب خودرو توسط چیپ تیونینگ معمولترین خدمات دکتر ریمپ تیونینگ میباشد و پس از آن برداشتن کات آف ، اصلاح دریچه گاز برقی ، حذف سنسور اکسیژن دوم و رفع لرزش موتور در حالت سلو در ایران ، تاجیکستان و افغانستان ارائه میشود

ریمپ ECM چیست ؟

ری مپ ایسیو همان ریمپ ECU است. در بعضی لغات تخصصی به جای ECU از ECM استفاده میکنند. ریمپ  ECU در بهترین مرکز remap ایسیو تهران یعنی دکتر ریمپ شامل ضمانت نامه کتبی تخصصی چیپ تیونینگ میباشد ریمپ  ایسیو در شرایط عدد اکتان پایین بنزین های ایران بسیار توصیه میشود.

ریمپ با افزودنی ها تا چه میزان موثر است ؟

در صورتی که افزودنی های کیت مکش ، هدرز ، پدال گاز 5 سیم ، رله تقویت برقی را به خودرو اضافه کنید میتوانید به جای 10% تقویت از 15% تقویت بهره ببرید. این یعنی چیپ تیونینگ را برای استیج 2 انجام دهید. ریمپ استیج 2 و افزودنی های فوق ، خودرو را 25% تقویت میکنند یعنی چیزی نزدیک به توربو شارژر که 30% خودرو را تقویت میکند

ریمپ ایسیو چقدر زمان میبرد ؟

یک ریمپینگ اصولی و مبتنی بر علم برنامه نویسی برای خودرو های ایرانی از حداقل 1 ساعت تا 1.30 زمان میبرد و برای خودرو های چینی از 2 تا 3 ساعت به طول می انجامد. ریمپ تنها اتصال یک دستگاه و ریختن یک برنامه آماده نیست ، حاصل سال ها مطالعه و شناخت دقیق اجزاء خودرو میباشد. در زمان انجام remap در ریمپ دکتر ، فضای مناسب پذیرش در اختیار شما قرار میگیرد تا کار شما انجام شود

بهترین مرکز ریمپ خودرو تهران

دکتر ریمپ با بهره گیری از امکانات مادی و انسانی چون مهندسین با تحصیلات دانشگاهی و آموزش دیده ، دستگاه های ریمپینگ تخصصی و اورجینال ، نرم افزارهای ریمپ اصلی ، دستگاه داینامومتر برای تست ریمپ، فضای تجاری مناسب جهت ارائه خدمات ری مپ ، پرسنل اداری با اطلاعات کافی و گارانتی کتبی ادعا دارد بهترین مرکز تیونینگ ایسیو در تهران است.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

کدام ایسیو برای ریمپ بهتر است؟

از نظر برخی از دوستان و مشتریان محترم ایسیو بوش بهتر از بقیه ایسیوها می باشد اما این گونه نیست.

تمام ایسیوها قابلیت ریمپ را داشته و از نظر دکتر ریمپ،ریمپ ایسیو ها با یکدیدگر از نظر خروجی اسب بخار تفاوتی ندارند و می توان هر ایسیویی را به دلخواه مشتری و طبق اصول ریمپ کرد.

آیا ریمپ معاینه فنی را از بین می برد؟

از آنجایی که در ریمپ ایسیو پارامترهای جرقه زنی و سوخت تغییر می کند نسبت آلایندگی نیز از تغییر می کند.

اما در دکتر ریمپ،ریمپ ایسیو به گونه ای انجام می شود که میزان آلایندگی در حد مجاز خود باقی می ماند و به هیچ وجه مشکل معاینه فنی برای خودرو بعد ریمپ ایجاد نمی شود.

حتی خودروهایی که مشکلات آلایندگی دارند را می توان با ریمپ کاری کرد که آلایندگی کاهش یابد

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکتهای خودروساز یا نمایندگی ها با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودرویشان ریمپ شده ؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر حافظه موقت می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده کامپوتر خودرو را ندارد و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی دارد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده یا نه.

 

آیا ریمپ خودرو از بین می رود ؟

سوال خیلی مشتریان این است که آیا بعد از مدتی برنامه پاک نمی شود ، با سرباتری برداشتن پارامترها به حالت اولیه برنمیگرد یا با دیاگ زدن ایسیو ریمپ شده به حالت فابریک بر نمی‌گردد ؟؟ باید بگوییم خیر و به هیچ عنوان مگر اینکه در شرایط خاص و خرابی ایسیو با استفاده از دستگاه مخصوص، ecu ریمپ شده را مجددا دانلود یا برنامه ریزی کنند. )توجه ، درصورتیکه خودرو در نمایندگی مجدداً دانلود یا ریمپ شود، برنامه خودرو شما به حالت استاندارد خود بر می گردد.(

آیا با ریمپ ایسیو معاینه فنی خودرو از بین می رود؟

هیچ وقت خودروسازان کشور به فکر مصرف سوخت یا راندمان بهتر گرفتن از موتور نبوده اند، معیار آنها فقط استاندارد آلایندگی است در حالیکه در ریمپ شرکت دکتر ریمپ بدون از بین رفتن استاندارد آلایندگی؛ خودروی شما ریمپ می شود.

آیا می توانیم خودمان ماشینمان را ریمپ کنیم؟

بله ، شما می توانید با شرکت کردن در دوره های آموزش دکتر ریمپ و آموختن کار با نرم افزارهای مختلف و تجهیزات مورد نیاز در این رشته، این دانش را فرا گرفته برای خودروهای خود و دوستانتان به کار ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

کی از چیزهایی که باعث میشه مصرف سوخت خودرو شما افزایش پیدا کنه عدم سازگاری خودرو شما با بنزین جایگاه هست. اگر شنیده باشید یا توجه کرده باشید خودرو های جدید با بنزین اکتان ۹۴ ( طبق استاندارد جهانی ) برنامه ریزی و کالیبره میشن و وقتی شما در ایران بنزین اکتان ۹۴ در خودرو میریزید کار خراب و خراب تر میشود و علاوه مصرف سوخت بیشتر مواردی همچین تاخیر پدال گاز ( کپ دریچه ) ، ناک یا صدای پیستون و عئم کشش و شتاب خودرو مواجه میشید.

پس حالا متوجه شدید که چرا پژو های ۲۰۶ و ۴۰۵ جدید با موتور یورو ۴ مصرف سوخت بیشتری دارند؟؟

راه حل اساس کاهش مصرف سوخت چیست؟

ما در شرکت دکتر ریمپ به عنوان بهترین مرکز ریمپ خودرو و ایسیو در ایران با بازنویسی مجدد برنامه کامپیوتر خودرو ( ریمپ ایسیو) میتوانیم مصرف سوخت خودرو شما رو به صورت تضمینی تا ۱۰ در صد کاهش دهیم. کمپانی های خودرو ساز به علت اینکه خودرو یی را که تولید می کنند باید به همه شرایط آب و هوایی و جغرافیایی سازگار باشد یا اینکه بر هرنوع بنزینی سازگاری داشته باشه و از همه مهمتر بتوانند استاندارد های سخت گیرانه محیط زیست رو پاس کنند ، مجبور به محدود سازی برنامه ایسیو و خودرو هستند.

ما در شرکت دکتر ریمپ با ریمپ و به روز رسانی ایسیو خودرو شما میتوانیم عملکرد خودرو را با بنزین موجود در جایگاه ایران که معمولا یورو ۲ هستند و اکتان پایینی دارند سازگار کنیم و همین سازگاری باعث میشه مصرف سوخت خودرو شما به صورت تضمینی تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کنه و همچنین مشکلاتی مانند تاخیر پدال گاز و عدم کشش و شتاب خودرو نیز مرتفع شود.

از دیگر مزایای ریمپ علاوه بر کاهش مصرف سوخت میتوان به:

۱) افزایش توان و گشتاور حتی با بنزین بی کیفیت داخلی وکشش بهتر در سربالایی ها(

۲) رفع صدای ناک (صدای شق شق معروف در حین شتابگیری(

۳) رفع تاخیر دریچه گاز(

۴) رفع کُپ اول حرکت(

۵) رفع مکث بین تعویض دنده یک و دو که گویی خودرو دیرتر به درگیرشدن دنده۲ واکنش می دهد.(

۶) رفع خطای فرسودگی کاتالیست(

۷) افزایش برد خودرو در حالت گازCNG (ویژه خودروهای دوگانه سوز کارخانه ای

۸) کم کردن دمای فن زدن بنا به درخواست مشتری(

۹) برداشتن کات آف به درخواست مشتری(

۱۰) بالا بردن دور آرام، به درخواست مشتری جهت رفع لرزش درجا به درخواست مشتری(

 

۱۱) حذف سنسور میل سوپاپ و سنسور اکسیژن به درخواست مشتری(

ریمپ گارانتی خودرو را باطل می کند؟

شرکت ریمپ دکتر برای رفع مشکلات تیبا کلیه کارهای ریمپ را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهد زیرا دکتر ریمپ نماینده انحصاری شرکت سدوکس نروژ و alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکتها و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود؛ خیلی قاطعانه گفته می شود که هیچ کس با دستگاه دیاگ یا مشاهده ظاهر خودرو نمیتواند متوجه ریمپ بودن خودرو شود.

کلیه کارها در شرکت دکتر ریمپ با ضمانت دوساله انجام میشود که مورد تایید شرکت alientech ایتالیا و سدوکس نروژ نیز می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تفاوت ریمپ و آپدیت ایسیو بصورت ساده :

اگر بخواهیم این تفاوت را شرح دهیم ابتدا باید بگوییم ریمپ چیست ؟ و سپس آپدیت را توضیح دهیم تا تفاوت این دو آشکار شود :

ریمپ چیست ؟

ریمپ همان چیپ تیونینگ یا تقویت نرم افزاری کامپیوتر خودرو است. این تقویت با بهینه سازی ارتباطات برقی و مکانیکی و نرم افزاری ایسیو انجام میشود. ریمپ بصورت دستی انجام میگردد یعنی یک مهندس با تسلط کامل روی الکترونیک خودرو برنامه ماشین شما را میخواند و سپس تغییراتی اعمال میکند که نتیجه آن تقویت خودرو در موارد ذیل است : افزایش شتاب اولیه ، افزایش شتاب حین حرکت ، کاهش دمای کارکرد فن ، کاهش مصرف سوخت ، رفع کپ سر گاز ، رفع کپ حین حرکت ، نرم شدن رانندگی ، افزایش قدرت ماشین در حالت کولر ، افزایش قدرت ماشین در سربالایی ، بهبود تعویض دنده در گیربکس های اتوماتیک

این کار توسط دکتر ریمپ با دستگاه های تخصصی انجام میشود و با دیاگ متفاوت است

قیمت ریمپ بستگی به ماشین و میزان تقویت دارد و از 200 تا 500 هزار تومان متفاوت است.

آپدیت ایسیو

آپدیت را شرکت سازنده خودرو با توجه به تغییر لوازم یدکی و یا مشکلات فابریکی که در خودرو وجود دارد ارائه میکند و توسط دیاگ انجام می شود. به عنوان مثال خودرو های 405 با ایسیو SSAT دارای پت پت در اگزوز بودند که ناشی از مشکل سوخت رسانی بوده است و در آپدیت های بعدی این مشکل رفع گردیده است ، در خودرو های ایران خودرو جدید و مدرن مانند دنا ، دیاگ تخصصی ایران خودرو به نام آیکو دیاگ نیاز است. قیمت آپدیت حدودا 80 تا 100 هزار تومان است.

قیمت ریمپ ایسیو را عوامل مختلفی تعیین می کنند

به دلیل زیاد شدن ریمپ کنندگان ایسیو قیمت های مختلفی برای این کار ارائه می شود.به همین علت در اینجا دلایل اختلاف قیمت ها را برای کاربران توضیح می دهیم :

مهمترین دلیل : افرادی با استفاده از برنامه های کپی اقدام به ریمپ خودرو می کنند که حاصل این کار صدمات جدی به موتور و ایرادات اساسی در برنامه می شود.

توضیح دلیل فوق : دلیل تفاوت در هزینه ریمپ ایسیو میزان تخصص افراد ، تجهیزات و تجارب می باشد. موارد بسیاری دیده شده که دارنندگان خودرو برای ریمپ ایسیو به افراد غیر متخصص که اغلب تنظیم موتور کاران سطح شهر هستند مراجعه کرده اند. این افراد بعد از ریمپ خودرو هزینه های سنگینی برای مشتریان به بار آورده اند که از جمله این موارد می توان به روشن شدن چراغ svs ، چراغ چک ،خطای سنسور ناک ، ذوب شدن پیستون، خام سوزی اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو های مسابقاتی با هدف افزایش شتاب و بهینه سازی حرکتی در مرکز ریمپ انجام میشود. این خودروها قطعات افزودنی دارند و بر اساس همین قطعات ریمپ منحصر به فرد نیز دارند، به این صورت متناسب با هر قطعه تغییرات نرم افزاری نیز داده میشود.

از جمله قطعاتی که در این خودرو ها نصب میگردد و میزان تقویتی که به خودرو میدهند در لیست زیر آمده است :

.1کیت مکش : 3%

با استفاده از فیلتر های مرغوب اسپورت جهت ورود هوای خنک کاری میکنید تا موتور با کمبود اکسیژن مواجه نبوده و همچنین با خنک بودن هوای ورودی و کاهش حجم آن، مقدار هوای بیشتری وارد موتور شود.

.2هدرز شرکتی : 5%

استفاده از هدرز باعث میشود تا مانعی برای بهبود عملکرد موتور نداشته باشیم. هدرز یک سری لوله های خروجی دود می باشد که جایگزین منیفولد دود شده و خروج دود از موتور را راحتتر و در زمان کمتری انجام می شود. برای لحظه ای سوپاپ دود و سوپاپ ورودی سوخت با هم باز می باشند که در این لحظه هدرز با ایجاد حالت مکش در پشت سوپاپ خروجی، منجر به مکش بهتر مخلوط سوخت و هوا به داخل سیلندر می شود.

.3تقویت کوئل : 1%

.4میل لنگ : 3%

.5میل سوپاپ : 3%

تقویت میل سوپاپ

 

میل سوپاپ ها در بالای سیلندر قرار دارند و به وسیله تسمه تایم یا زنجیر تایم به همراه میل لنگ می چرخد. میل سوپاپ وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ های ورودی سوخت و خروجی دود را بر عهده دارد. زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها و خصوصا مدت زمان باز بودن هر سوپاپ را با تغییر میل سوپاپ می توان تغییر داد.

میل سوپاپ بطور کلی دارای 3 مشخصه اصلی می باشد که به ترتیب زیر می باشد:

Duration :

مدت زمان بسته بودن سوپاپ ها، بر حسب درجه می باشد که با افزایش آن نسبت به حالت فابریک توان خروجی موتور افزایش می یابد.

Overlap :

مدت زمانی که از باز شدن دریچه ورودی سوخت تا زمان بسته شدن دریچه دود (یک سیکل موتور) بوده که با افزایش آن نیز بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

lift  :

میزان باز شدن سوپاپ، هر چه بیشتر سوپاپ باز شود عدد بزرگتر بوده و ورود و خروج بهتری خواهیم داشت که البته نیاز به محاسبات بر اساس نوع خودرو و برخی پارامتر های دیگر دارد. در صورت عدم اطلاع دقیق و استفاده بدون مطالعه از یک میل سوپاپ ممکن از سوپاپ بیش از حد باز شده و به پیستون برخورد کرده و باعث صدمه به موتور شود.

ریمپ ECU :

با تعویض میل سوپاپ نیاز به ریمپ خودرو  نیز می باشد تا میزان ترکیب سوخت و هوا متناسب وضعیت موتور باشد، ریمپ ایسیو به منظور اصلاح در برنامه ریزی میزان مخلوط سوخت و هوا می باشد

.6ورودی سوپاپ شیپوری : 5%

.7 پیستون کله قندی : 3%

.8 وایر و شمع سوزنی : 3%

.9 لاستیک مناسب : 1%

.10پوشش نانو سرامیک : 0.05%

.11سوخت با عدد اوکتان بالا : 3%

.12 فلایویل : 1%

سبک شدن فلایویل را به شدت توصیه می کنیم زیرا باعث کاهش اتلاف نیرو می شود. در واقع وزن زیاد فلایویل در حالت فابریک خود نیازمند اتلاف انرژی جهت چرخش آن خصوصا در دور های پایین و شروع حرکت می باشد که با تعویض آن با نمونه آلومینیومی، به مراتب شتاب گیری بهتری خواهیم داشت.

در دکتر ریمپ تمامی کارها اعم از ریمپ ایسیو خودروهای شهری و مسابقه ای و نصب تمامی قطعات برای تقویت خودرو انجام میشود.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

قبل از اینکه به ویژگی های یک ریمپ خوب بپردازیم توضیحی کلی درباره ریمپ میدهیم ، مپ ایسیو خودرو شما صد های جدول است که هر جدول قسمتی از عملکرد ماشین را کنترل میکند ، درست مانند یک کشور که از استان های مختلف تشکیل شده ، یکی نفت تولید میکند ، دیگری میوه ، دیگری گندم زیادی دارد و یکی هم نقش سیاسی دارد. در ریمپ خودرو تعدادی از این جداول که مربوط به سوخت رسانی ، جرقه زنی ، هوادهی ، دمای فن ، سنسور اکسیژن ، گشتاور و دور موتور است اصلاح و بهینه سازی میشود . این بهینه سازی با تغییر مقادیر عددی و پارامترها و ضرایب فرمول هاست.

ویژگی های ریمپ ایسیوخوب :

تقویت 8 تا 15 درصدی : در سطح شهری و به صورت فابریکی نباید خودرو را بیشتر از 15% تقویت کرد

قسمتی از تقویت را با رفع باگ های نرم افزاری انجام دهید : مثلا در برلیانس یک نوع باگ در برنامه نویسی ایسیو قرار دارد که مانع شتاب گرفتن در سربالایی میشود

ترمز از کار نیوفتد : میزان هوای ورودی با ABS هماهنگ باشد وگرنه ترمز ماشین از کار میافتد

ایجاد صدای ناک نکند.

ایجاد لذت سواری کند

گاز خوردن خودرو نرم شود

ریپ زدن ماشین بین دنده ها از بین برود

فن خودرو به موقع وارد مدار شود و موتور داغ نکند

 

برنامه فابریکی ریمپ شود نه اینکه برای خودروی دیگری بصورت آماده روی ماشین شما ریخته شود که در دراز مدت به ماشین فشار می آورد

با توجه به وضعیت حال خودرو ریمپ شود و استادکار قبل از ریمپ با خودرو دور بزند

چرا خود کارخانه ماشین را ریمپ شده بیرون نداده است ؟

یکی از کارهای ریمپکاران رفع باگهای نرم افزاری کارخانه های تولید کننده است. یک ریمپ کار با علم آموزی و یا استفاده از علم دیگران به نحوه رفع این ایراد ها می پردازد. جدا از آن یکسری استاندارد های از پیش تعیین شده وجود دارد که خودروساز بایستی به آن برسد برای همین هر چه جلوتر میرویم به جای آنکه خودروهای قوی تری ببینیم ، شاهد ضعف حرکتی ماشین ها مانند برلیانس و جک و 206 و … هستیم. یک ریمپ خوب بایستی قابل تمایز از وضعیت کارخانه باشد.

ریمپ یک علم تخصصی است که دکتر ریمپ به صورت کاملا تخصصی انجام میدهد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

قیمت ریمپ ایسیو (ecu)

امروزه به دلیل زیاد شدن افراد متفرقه در ریمپ ایسیو قیمت های مختلفی برای این کار تعریف شده است.

مثلا برای ریمپ ۲۰۶ ایرانیزه مدل ۹۳ از ۱۵۰ هزارتومان تا ۴۵۰ هزار تومان قیمت متفاوت است.

برای همین قصد داریم در اینجا علت این اختلاف قیمت ها را بیان کنیم.

۱-دکتر ریمپ از نرم افزارهای اورجینال استفاده می کند که این نرم افزارها به بصورت انلاین چک سام گیری ریمپ را انجام میدهند تا از صحت ریمپ مطمئن شوند تا هیچ آسیبی به موتور وارد نشود. اما افراد متفرقه این کار را نمی کنند و با نرم افزارهای غیر اورجینال یا ایرانی ریمپ را انجام می دهند که منجر به مشکلات فراوان مثل ناک،لرزش موتور، افزایش مصرف و … می شوند.

۲- دکتر ریمپ تنها شرکتی است که ریمپ های خود را بر روی دستگاه دینامومتر (دستگاه اندازه گیری توان موتور) انجام داده است ولی بقیه افراد فعال در این زمینه حتی یک خودرو هم بر روی دینامومتر نبرده اند.

۳- دکتر ریمپ برای هر مشتری ریمپ مورد نیاز آن را برنامه نویسی می کند اما بقیه دامپ ازقبل اماده شده را برروی ایسیوی شما می ریزند که دامپ های کپی بوده و در مقالات قبلی ضرر برنامه های کپی گفته شده است.

۴- به عمل کار براید به سخن دانی نیست : تمامی فعالان در این زمینه مدعی اولین و بهترین هستند. اما اولین ها و بهترین ها فقط بر روی دینامومتر ریمپ انجام می دهند که دکتر ریمپ ، و تنها شرکتی است که برروی دینامومتر ریمپ را انجام داده اند.

این افراد بدون داشتن هیچ گونه علم و تخصص و صرفا با دیدن چند ویدیو آموزشی یا استفاده از برنامه های کپی ریمپ اقدام به ریمپ خودرو می کنند که حاصل این کار صدمات جدی به موتور و ایرادات اساسی دربرنامه می شود.

دلیل تفاوت در هزینه ریمپ خودرو  میزان تخصص افراد ، تجهیزات و تجارب می باشد. موارد بسیاری دیده شده که دارنندگان خودرو برای ریمپ ایسیو به افراد غیر متخصص که اغلب تنظیم موتور کاران سطح شهر هستند مراجعه کرده اند. این افراد بعد از ریمپ خودرو هزینه های سنگینی برای مشتریان به بار آورده اند که از جمله این موارد می توان به ذوب شدن پیستون، خام سوزی ، سوختن واشر و… اشاره کرد.

این افراد به دلیل عدم داشتن دانش فنی و علمی لازم با تیکه بر این که هر چه بیشتر بهتر تمامی پارمتر های ایسیو را زیاد می کنند و نتیجه آن مشکلات و صدمات جبران ناپذیر می باشد. این افراد صرفا با استقاده از قیمت پایین مشتریان را به سمت خود جذب نموده و برای دستیابی به اندک سود مشتریان را به دردسرهایی بزرگ می اندازند. به همین دلیل است که در بازار قیمت های بسیار متفاوتی از ریمپ ای سی یو دیده می شود . به همین دلیل است که توصیه های زیر را مشتربان عزیز می کنیم:

۱- برای انجام ریمپ به شرکت های معتبر مراجعه شود نه افراد و تنظیم موتور کاران سطح شهر

۲- تعداد شرکت های ریمپ ایسیو  دارای سابقه و علم ، کمتر از ۳ شرکت می باشد.

۳- شرکت هایی که دارای داینامومتر هستند را انتخاب کنید

۴- شرکت هایی که دارای تجربه ستاپ و ریمپ خودرو های خارجی هستند را انتخاب کنید.

۵- شرکت هایی که دارای تجربه ستاپ و ریمپ خودرو های مسابقه هستند را انتخاب کنید.

 

۶- شرکت هایی را انتخاب کنید که گارانتی مکتوب ارائه می دهند.

۷- نمونه کارهای مختلف را ببینید.ُ



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا ریمپ ضرر دارد؟هم بله هم خیر

افزایش آوانس جرقه باید بر اساس طراحی موتور انجام شود. به این دلیل که موتورهای جدید محفظه احتراق توسعه یافته تری دارند و قابلیت تحمل تراکم بالاتر و اوانس جرقه بیشتر بدون ناک را دارند. نتیجه آنکه در زمان ریمپ ای سی یو میزان آوانس جرقه کاملا باید بر اساس شرایط و نوع موتور انجام گردد. افراد غیر متخصص به علت عدم آگاهی و دانش آکادمیک در حوزه خودرو آوانس جرقه را به صورت کاملا غیر حرفه ای تغییر می دهند که همین امر باعث شکستن پیستون، ذوب شدن آن و یاتاقان زدن خودرو می شود.

اگر در حین انجام عملیات ریمپ ECU توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود.

افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ایسیو اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ می کنند تا خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ را حذف کنند. این افراد به جای حل مسئله و رفع سر منشا ایراد، صورت مسئله را پاک میکنند.

حذف سنسور میل سوپاپ باعث می شود که حالت پاشش سوخت از ترتیبی به نیمه ترتیبی تغییر کند که همین امر باعث افزایش سوخت می شود.

در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم متغییر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف می گردد.

افراد غیر حرفه ای اقدام به افزایش کاتاف موتور هم زمان با ریمپ ECU میکنند که امر بین تیونر ها امری رایج است اما افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی امری بسیار غیر حرفه ای است. اینکار نه تنها منجر به افزایش قدرت موتور نمی شود بلکه باعث افت توان موتور و آسیب جدی به قطعات میگردد. افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو زمانی مجاز می باشد که راندمان حجمی موتور با لوازمی مانند هدرز، میل سوپاپ، کیت مکش و … افزایش یافته باشد.

توجه: اگر ریمپ خودرو توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود.

 چگونه ریمپ ایسیو می تواند عمر موتور را زیاد کند ؟                                              

به طور مثال در خودرو H30 CROSS – اچ سی کراس که موتور آن TU5 و ایسیو بوش ME 7.4.4 یورو ۴ می باشد، این خودرو زمانی که با بنزین ایران کار می کند دارای ناک یا احتراق پیش رس می باشد که دلیل این امر استفاده از بنزین یورو ۲ در خودرو یورو ۴ می باشد. همین ناک علاوه بر افت راندمان باعث کاهش عمر موتور می شود. ایراد ناک را به راحتی میتوان با ریمپ ای سی یو کاملا برطرف نمود که این کار علاوه بر بهبود کشش و شتاب، عمر موتور نیز افزایش می یابد.

یا در همین خودرو دمای بالا آب علاوه بر کاهش عمر مفید قطعات باعث بالا رفتن دمای خنک کن گیربکس اتوماتیک می شود. بالارفتن دمای گیربکس علاوه بر آسیب به خود گیربکس منجر به ضربه زدن یا تقه های گیربکس می شود. با کاهش دمای خنک کن از طریق ریمپ ECU تمامی مشکلات حل شده و عمر خودرو افزایش می یابد.

اعضای تیم دکتر ریمپ تغییرات را با علم کامل به این موتورها انجام می دهند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

از آنجایی که در ریمپ ایسیو پارامترهای جرقه زنی و سوخت تغییر می کند نسبت آلایندگی نیز از تغییر می کند.

اما در دکتر ریمپ تیونینگ ریمپ به گونه ای انجام می شود که میزان آلایندگی در حد مجاز خود باقی می ماند و به هیچ وجه مشکل معاینه فنی برای خودرو بعد ریمپ ایجاد نمی شود.

حتی خودروهایی که مشکلات آلایندگی دارند را می توان با ریمپ کاری کرد که آلایندگی کاهش یابد.

سوالات زیادی پیرامون ریمپ و ارتباط آن با معاینه فنی وجود دارد.

ما قصد داریم تا شما را در مقاله زیر با جواب های صحیح و کامل آشنا کنیم.

به طور کلی ریمپی که توسط دکتر ریمپ انجام میشود معاینه فنی خوروی شما را باطل نمیکند.و نه مشکلی برای گرفتن معاینه‌فنی ماشین ریمپ شده خود در شرکت ما خواهید داشت.

بر عکس تصور عموم remap کردن یک عمل ساده که توسط باطری ساز یا مکانیک انجام میشود نیست.

بلکه علم کاملا تخصصی و نیاز به دانش برنامه نویسی و الکترونیک و مکانیک دارد.

انجام آن در مغازه های تنظیم موتور , باطری سازی , گرفتن نتیجه های بد , افزایش مصرف سوخت , عدم توانایی در گرفتن معاینه فنی پس از ریمپ

این ذهنیت را ایجاد کرده که ریمپ برای خودرو ضرر دارد و در فرایند گرفتن معاینه‌فنی تداخل ایجاد میکند.

ما این تضمین را به شما میدهیم که پس از ریمپ کردن هیچ گونه مانعی برای معاینه فنی ایجاد نخواهد کرد.

 

اما چرا ریمپ و معاینه فنی به هم وابسته هستند؟

ریمپ خودرو و معاینه فنی

ما در عمل تخصصی ریمپ برنامه کامپیوتر خودروی شما را باز نویسی کرده و پارامترهای آن را به بهینه ترین شکل ممکن در می آوریم.

پس کارکرد خودروی شما توسط منخصصین شرکت موتوکار به بهینه ترین حالت ممکن (تیونینگ) تغییر پیدا میکند.

پس حتی خودروهایی که مشکل کارکرد ناقص, خام سوزی, ناک … دارند با ریمپ کردن در شرکت ما بهبود پیدا کرده و در قادر به گذراندن مراحل معاینه فنی خواهند بود.

شما می توانید به اطمینان خاطر ریمپ ایسیو خودرو به دکتر ریمپ بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

چگونه ریمپ بدون آسیب زدن به موتور شتاب و سرعت را افزایش میدهد ؟

ریمپ ایسیو علم دوباره برنامه نویسی خودرو است:

سازندگان و برنامه نویسان شرکتهای مختلف از خود رد پاهای اشتباهی در برنامه خودرو بر جای میگذارند. به عنوان مثال در برلیانس تفاوت در شیب سرپایینی و سربالایی اصلا نوشته نشده است! لذا این خودروها در سربالایی کم می آورند. ریمپکاران کاراک این قسمت را به برنامه اصلی اضافه میکنند در نتیجه شتاب و سرعت در سربالایی افزوده میشود.

در مثالی دیگر خودرو های گیربکس اتومات چینی را میشود مثال زد که زمان تعویض دنده مناسب نیست و به پیشرانه فشار زیادی وارد میکند ، تا حدی که به آن آسیب میرسد ، در این حالت با بهبود تعویض دنده گیربکس اتومات توسط ریمپ ، این مشکل حل میگردد و موتور از زور خارج میگردد و علاوه بر اینکه شتاب وسرعت افزایش  میابد عمر موتور خودرو نیز افزایش میابد.

نمونه X22 که بر اثر تاخیر در گاز خوری پیستون ترکانده :

آسیب به پیستون بر اثر تاخیر در عملکرد گیربکس X22

با رفع باگ های نرم افزاری کارخانه شتاب و سرعت افزایش میبابد بدون آنکه به موتور فشار وارد شود

از دیگر مشکلات نرم افزاری تمامی خودروهای دریچه گاز برقی ، تاخیر در پدال گاز آنهاست، به این صورت که پس از فشردن پدال گاز اطلاعات با تاخیر به دریچه گاز برقی میرسد و با 1 تا 3 ثانیه دیلی گاز خوردن صورت میگیرد. رفع تاخیر پدال گاز و کپ اولیه توسط ریمپ در کاراک صورت میگیرد. توضیح آنکه بعد از فشردن پدال گاز اطلاعات به ایسیو میرود و پس از تجزیه و تحلیلی وضعیت کلی خودرو و نیاز ، دستور و میزان باز شدن دریچه گاز به مجموعه دریچه گاز برقی ارسال میگردد. به مرور زمان و با بالا رفتن مقاومت اتصالات مسیر  فوق ، اطلاعات دیر به ایسیو میرسد و در نتیجه ، تاخیر پدال گاز برقی اتفاق می افتد و ماشین کپ میکند. اطلاعات بیشتر درباره دریچه گاز برقی

دریچه گاز برقی و سیمی :

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ خودرو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

از مشکلات دیگر خودرو های ایرانی ، دمای موتور بالای آنهاست که در نتیجه عمر قطعات پایین می آید و واشر سرسیلندر می سوزد ، بازده قطعات کاهش می آید و از شتاب و سرعت گرفته میشود. در مرکز دکتر ریمپ با کاهش دمای کارکرد فن دمای موتور را پایین می آوریم و بازده خودرو را افزایش میدهیم

این خدمت برای خودرو های زیر امکان پذیر است :

کاهش دمای 206

پرشیا ، 405 ، سمند ، اچ سی کراس ، تیبا ، ساینا ، کوییک و…



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تفاوت ریمپ و چیپ تیونینگ بصورت ساده :

اگر بخواهیم تفاوت این دو را شرح دهیم ابتدا باید بگوییم ریمپ چیست ؟ و سپس چیپ تیونینگ را توضیح دهیم تا تفاوت این دو آشکار شود :

چیپ تیونینگ چیست ؟

چیپ هر نوع برد الکترونیکی است و چیپ تیونینگ به معنی هر نوع برد الکترونیکی که قابل برنامه ریزی باشد ، پس تمامی یونیت هایی که قابل برنامه ریزی باشند مانند TCU ( برد گیربکس اتومات ) ، ECU ( برد الکترونیکی کنترلی مرکزی ) ، ABS ( برد الکترونیکی ترمز ) جزئی از چیپ تیونینگ است. برنامه ریزی به منظور تقویت و ارتقا است. ارتقا بصورت خلاصه شامل افزایش توان خودرو ، تقویت ترمز ها ، تقویت تعویض دنده

ریمپ ایسیو چیست ؟

ریمپ قسمتی از چیپ تیونینگ یا تقویت نرم افزاری کامپیوتر خودرو است. این تقویت با بهینه سازی ارتباطات برقی و مکانیکی و نرم افزاری ایسیو انجام می شود. ریمپ بصورت دستی انجام میگردد یعنی یک مهندس با تسلط کامل روی الکترونیک خودرو برنامه ماشین شما را میخواند و سپس تغییراتی اعمال میکند که نتیجه آن تقویت خودرو در موارد ذیل است : افزایش شتاب اولیه ، افزایش شتاب حین حرکت ، کاهش دمای کارکرد فن ، کاهش مصرف سوخت ، رفع کپ سر گاز ، رفع کپ حین حرکت ، نرم شدن رانندگی ، افزایش قدرت ماشین در حالت کولر ، افزایش قدرت ماشین در سربالایی ، بهبود تعویض دنده در گیربکس های اتوماتیک

ریمپ در ابتدا با ایسیو Me744 پژو ۲۰۶ آغاز شد. در آن سال ها افراد نمی توانستند برنامه ایسیو را بخوانند چرا که پروگرمری برای این کار وجود نداشت. بنابراین تیونرهای محترم در آن سال ها اقدام به تعویض IC آی سی در ایسیو می کردند و آن جا بود که چیپ تیونینگ شکل گرفت که به معنای استفاده از تراشه (IC) می بوده است.

امروزه که می توان به کمک پروگرمر های خاص و حرفه ای ایسیو را بخوانیم دیگر از روش تعویض آی سی استفاده نمی شود و فقط برنامه ایسیو تغییر می کند که به این کار ریمپ ( Remap) می گویند.

بنابراین ریمپ یک پروسه نرم افزاری بوده که در آن فقط برنامه ایسیو تغییر می کند.

پس تفاوت ریمپ خودرو و چیپ تیونینگ این است که ریمپ ایسیو فقط برای کامپیوتر مرکزی است ولی چیپ تیونینگ  برای انواعی از یونیت های قابل تقویت است 

این کار توسط دستگاه های تخصصی انجام میشود و با دیاگ متفاوت است  در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ انجام میشود.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تاثیر ریمپ خودرو  بر روی ناک

ناک چیست ؟

ناک یک صدای خر خر از طرف موتور است که همیشگیست و یا گاهی اوقات به گوش میرسد . بعضی از خودرو ها در حالت سکون و دنده خلاص با گاز دادن صدا میدهند ، بعضی در حالت حرکت و بعضی فقط در سربالایی ها

صدای ناک چگونه به وجود می آید؟

وقتی موتور صدای ناک میدهد ، یعنی مشکل دارد. 3 دلیل عمده برای ایجاد صدای ناک وجود دارذ : 1. عدد اکتان نامناسب 2. رسوب انباشت کربن در محفظه احتراق و سیلندر 3. شمع های نامناسب . صدای ناک بعضا وقتی ترکیب هوا/سوخت نامناسب باشد ایجاد میشود. صدای ناک همچنین در نبود لوبریکانت در ناحیه بالایی سیلندر ایجاد میشود، که کمبود یا نبود روغن عامل آن است. پس دلیل 4. روغن موتور است

آیا ناک به خودرو آسیب میزند ؟

تشخیص دلیل ناک زدن دشوار است، برای همین ابتدا بایستی به درستی دلیل صدای ناک تشخیص داده شود. اگر ناک به موقع برطرف نگردد باعث آسیب به موتور میشود که این آسیب به جداره سیلندر و پیستون است

چگونه ناک را از بین ببریم ؟

    عدد اکتان نامناسب : استفاده از بنزین سوپر و یا قرص اصلی اکتان

    رسوب کربن : انباشت کربن سبب میشود به درستی احتراق صورت نگیرد، این باقی مانده های کربنی ممکن است روی شمع ها ، درون سوپاپها و دیواره ها و … باقی بمانند و حجم سیلندر را کاهش دهند : پاک کننده های مخصوص و انژکتور شور روش های نامطمئن و بازکردن موتور و سرویس آن روش مطمئن رفع این مشکل است

    شمع های نامناسب : تعویض شمع !

    روغن نامناسب : تعویض روغن

    نرسیدن روغن : شسشتو و شو اقلام موتور و استکان تایپی ها

تاثیر صدای ناک در ریمپ

بسیاری از خودرو هایی که صدای ناک داشته باشند ریمپ نمیشوند ، بعضی صداهای ناک با ریمپ بر طرف میشوند

ریمپ خودرو های خودرو را به دکتر ریمپ بسپارید



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو (Remap ECU) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار موجود روی  ECU خودرو قرار می گیرد.  ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

ECU ایسیو، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را تنظیم می کنند. این کار به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار انجام میشود.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ایسیو امکان پذیر است. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد.

ریمپ ایسیو چگونه کار می کند؟

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد. برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد. نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند که این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود.  مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است. هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت  OBD وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد. توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

چیپ تیونینگ چیست؟

چیپ تیونینگ به معنای ساده یعنی تغییر نرم افزاری بر روی تراشه (chip) اصلی ایسیو موتور.

این کار  با برداشت تراشه (EPROM) از روی برد ایسیو و پروگرام کردن چیپ بر روی BENCH  انجام می گیرد.

ریمپ خودرو چه تاثیری بر روی خودرو دارد؟

با تغییر ریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت.

فرض کنید که شما نیاز به شتاب گیری خودرو دارید. معمولا زمانی که دریچه گاز به طور کامل باز می گردد و دور موتور بالا می رود. در ریمپ، پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد و در ناحیه دور آرام و حالت کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد. دکتر ریمپ با تکیه بردستاوردهای علمی توانایی تغییر تمامی این پارامترهای کنترلی موتور را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا می توانم ماشینم را قوی تر کنم؟ آیا می توانم  ECU خود را به روز کنم یا به اصطلاح ریمپ کنم؟ پاسخ کوتاه بله است. پاسخ طولانی بله، اما پیچیده است… اما فواید ریمپ چیست؟

شما  با ریمپ ایسیو خود می توانید از ظرفیت واقعی موتور بیش از پیش استفاده کنید.

شما با ریمپ می توانید ویژگی هایی را فعال یا غیر فعال کنید، برای مثال دمای فن خودروی خود را کاهش دهید و سنسور اکسیژن دوم را حذف کنید و یا محدودیت سرعت را بردارید و شتاب را افزایش دهید

گاهی اوقات می تواند کارایی سوخت را بهبود بخشید. هم چنین میتوانید مصرف سوخت خود را کاهش دهید.

به طور کلی شما میتوانید تمام موارد زیر را با ریمپ ایسیو خود انجام دهید :

    افزیش شتاب خودرو و هم چنین برداشتن محدودیت سرعت ، ماشین های ایرانی ، ماشینهایی نظیر ایسوزو ، ماشین های مسابقه و ماشین هایی که تازه وارد میشوند یا مدلی بعد از مدل 97 دارند .

    کاهش مصرف سوخت با استفاده از برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خودرو : شما میتوانید به برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خود مصرف سوخت خود را استاندارد کنید . سنسور اول اکسیژن وظیفه بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده دارد .

آیا ریمپ ایسیو همان تقویت خودرو میباشد؟

همانطور که توضیح داده شد ریمپ ایسیو سبب افزایش راندمان خودرو میشود پس سبب تقویت خودرو نیز می گردد، ولی تقویت خودرو علم گسترده ای است که از نرم افزار تا سخت افزار را شامل میشود، تقویت نرم افزاری شامل ریمپ ایسیو و ریمپ ABS ( ترمز ها ) میشود و تقویت

سخت افزاری شامل تعویض قطعات برقی و مکانیکی مانند شمع و کوئل ، میل لنگ و پیستون ، کیت مکش و هدرز ، بال عقب و رینگ و لاستیک و…

تقویت هر قطعه دامنه ای از هزینه ها بدنبال دارد و در نتیجه هرچقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه ی بهتری میگیرید . به عنوان مثال یک بال فایبرگلاس 206 با رنگ و نصب 300 هزار تومان تمام میشود در حالی که بال مسابقاتی فلزی تیتانیومی با 2.5 میلیون تومان و یک بال حرفه ای برای مسابقات حرفه ای تا 900 میلیون تومان میتواند قیمت داشته باشد !!! تغییرات ظاهری که اصطلاحا اسپورت سازی نامیده میشود متفاوت است با تقویت خودرو و نباید این دو را یکی دانست. ایسیو را نیز میتوان از لحاظ سخت افزاری تقویت کرد برای این منظور از ای سی یو فورس استفاده میکنند. تنها عیبش این است که تنها در یک شهر قابل استفاده است و در صورت جابجایی مکانی مجددا باید ریمپ شود.

ریمپ خودرو ماشینهای داخلی و خارجی چگونه انجام میشود؟

از لحاظ عملکردی توسط دستگاه پروگرامر ، برنامه خودرو با شماره کالیبره همان خودرو خوانده میشود و سپس توسط نرم افزار Winols روی آن کار میشود و جداول پیدا ، بهینه و سپس خروجی گرفته میشود نهایتا ” چکسام گیری ” انجام و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار کامپیوتر ریخته میشود. تمام این مراحل یا از طریق پورت OBD و یا از طریق اتصال Jtag صورت میگیرد.

عموم ماشین های داخلی بدون باز کردن ایسیو و از طریق OBD ریمپ میشوند و عموم ماشین های خارجی از طریق جی تگ و با باز شدن ایسیو انجام میشوند. لذا هزینه ریمپ ماشینهای خارجی بیشتر از نمونه های داخلی است. زمانی که طول میکشد تا برنامه ریزی انجام شود نیز در خودروهای خارجی طولانی تر است.

ریمپ خودرو خود را با اطمینان به دکتر ریمپ بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا ریمپ همان تقویت خودرو میباشد؟

همانطور که توضیح داده شد ریمپ ایسیو سبب افزایش راندمان خودرو میشود پس سبب تقویت خودرو نیز می گردد، ولی تقویت خودرو علم گسترده ای است که از نرم افزار تا سخت افزار را شامل میشود، تقویت نرم افزاری شامل ریمپ ایسیو و ریمپ ABS ( ترمز ها ) میشود و تقویت سخت افزاری شامل تعویض قطعات برقی و مکانیکی مانند شمع و کوئل ، میل لنگ و پیستون ، کیت مکش و هدرز ، بال عقب و رینگ و لاستیک و…

تقویت هر قطعه دامنه ای از هزینه ها بدنبال دارد و در نتیجه هرچقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه ی بهتری میگیرید . به عنوان مثال یک بال فایبرگلاس 206 با رنگ و نصب 300 هزار تومان تمام میشود در حالی که بال مسابقاتی فلزی تیتانیومی با 2.5 میلیون تومان و یک بال حرفه ای برای مسابقات حرفه ای تا 900 میلیون تومان میتواند قیمت داشته باشد !!! تغییرات ظاهری که اصطلاحا اسپورت سازی نامیده میشود متفاوت است با تقویت خودرو و نباید این دو را یکی دانست. ایسیو را نیز میتوان از لحاظ سخت افزاری تقویت کرد برای این منظور از ای سی یو فورس استفاده میکنند. تنها عیبش این است که تنها در یک شهر قابل استفاده است و در صورت جابجایی مکانی مجددا باید ریمپ شود.

ریمپ ایسیو ماشینهای داخلی و خارجی چگونه انجام میشود؟

از لحاظ عملکردی توسط دستگاه پروگرامر ، برنامه خودرو با شماره کالیبره همان خودرو خوانده میشود و سپس توسط نرم افزار Winols روی آن کار میشود و جداول پیدا ، بهینه و سپس خروجی گرفته میشود نهایتا ” چکسام گیری ” انجام و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار کامپیوتر ریخته میشود. تمام این مراحل یا از طریق پورت OBD و یا از طریق اتصال Jtag صورت میگیرد.

عموم ماشین های داخلی بدون باز کردن ایسیو و از طریق OBD ریمپ میشوند و عموم به طور کلی شما میتوانید تمام موارد زیر را با ریمپ ایسیو خود انجام دهید :

افزیش شتاب خودرو و هم چنین برداشتن محدودیت سرعت ، ماشین های ایرانی ، ماشینهایی نظیر ایسوزو ، ماشین های مسابقه و ماشین هایی که تازه وارد میشوند یا مدلی بعد از مدل 97 دارند .

کاهش مصرف سوخت با استفاده از برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خودرو : شما میتوانید به برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خود مصرف سوخت خود را استاندارد کنید . سنسور اول اکسیژن وظیفه بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده دارد .ماشین های خارجی از طریق جی تگ و با باز شدن ایسیو انجام میشوند. لذا هزینه ریمپ ماشینهای خارجی بیشتر از نمونه های داخلی است. زمانی که طول میکشد تا برنامه ریزی انجام شود نیز در خودروهای خارجی طولانی تر است.دکتر ریمپ میتواند تمام نیاز های اساسی خودرو شما که شامل ریمپ ایسیو میشود انجام دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

برای ریمپ ایسیو ابتدا دستگاه به خودرو وصل میگردد و برنامه آن خوانده ( read ) میشود و سپس تغییرات و بهینه سازی روی ساختار و مقادیر انجام میگردد ( ریمپ ) ، سپس خروجی گرفته میشود ( checksum ) و در نهایت برنامه ریزی ( write ) انجام میشود و خودرو برای تست شهری و یا تست داینامومتر میرود.

ریمپ چیست ؟ ریمپ نوعی بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو است که در آن کد های ایسیو و هگزها را که با C نوشته شده اند تغییر میدهند ، کد های ایسیو بصورت یک نقشه و یا جداول استاندارد هستند و بازنویسی و تغییر آنها را اصطلاحا ری مپ گویند.

کدهای ریمپ

این کد ها مربوط به پارامترهای سنسورها و عملگراها است و معنای آنها را تنها یک برنامه نویس متوجه میشود. هر سنسور یک جدول کد دارد پس تعدد جداول بخاطر تعداد زیادی سنسور و عملگراست. برای اینکه بهتر بحث را شرح دهیم به معرفی سنسور و عملگرا میپردازیم » هر سنسور یک قطعه الکترومکانیکی است که کار آن دریافت اطلاعات از محیط درونی یا بیرونی خودرو و ارسال آنها به کامپیوتر ( ECU ) است، ایسیو پس از تحلیل این داده ها ، فرمان را برای عملگراها ( مثل دریچه گاز یا سوزن انژکتور ) میفرستد. هر کدام از این 3 مرحله یعنی دریافت اطلاعات ، تحلیل و ارسال شامل جداول مجزاییست و هر جدول با جداول دیگر توسط جداول مواصلاتی وصل میگردد. اکثر ریمپ کاران تنها جداول اصلی را میشناسند، این درحالیست که در مرکز کاراک به منظور رسیدن به بهترین نتیجه چیپ تیونینگ ، علاوه بر جداول اصلی روی جداول فرعی بهینه سازی انجام میگردد.

موتور مخلوط سوخت و هوا را انجام میدهد. سوختن ( احتراق ) داخل موتور به طور انفجاری و انتقال انرژی حاصل از سوختن به وسیله تعداد زیادی قطعات مکانیکی باعث می شود نیروی محرکه بر روی چرخ ها افزایش یابد . این قطعات مکانیکی عبارتند از پیستون ها، میله های اتصال، کلاچ، گیربکس، درایو شفت ها و موارد دیگر که در نهایت سبب چرخش چرخ میشود.

 

ریمپ ایسیو کردن یا تقویت نرم افزاری ایسیو ( کامپیوتر ) خودرو بر خلاف اذهان عمومی نه تنها به موتور خودرو آسیب نمیزند بلکه عمر موتور را افزایش میدهد ، این افزایش عمر سبب بیرون آمدن خودرو از ” فشار  ” در شرایط مختلف میشود

نسبت مخلوط سوخت و هوا بسیار مهم است. سوخت وقتی خیلی زیاد باشد  احتراق به اندازه کافی انفجاری نخواهد بود و در این صورت مخلوط سوخت و هوا راندمان لازم را نخواهد داشت .  وقتی هوا خیلی زیاد باشد و مخلوط مانند یک بمب مینیاتوری خاموش می شود و  این کار منجر به خم شدن موتور و آسیب دیدن قطعات خودرو می شود. در ریمپ ایسیو این نسبت تصحیح میشود و عمر مفید موتور افزایش میابد.

ریمپ ای سی یو چیست ؟ ای سی یو همان کامپیوتر یا مغز خودرو است.

نقشه یا مپ ایسیو مجموعه ای از دستورالعمل های برنامه ریزی شده بر روی ECU ماشین شما می باشد که توسط سازنده برای رسیدگی به مخلوط هوا و سوخت و صدها پارامتر دیگر تنظیم شده است. یک remap یا ریمپ ایسیو  ، تغییر مپ ایسیو یا  “نقشه” ایسیو به تنظیم سفارشی از خود شما یا وضعیت بهینه است.

ریمپ خودرو چگونه انجام میشود ؟

به عنوان مثال نقشه ( مپ ایسیو ) سازنده ممکن است یک تنظیم ایمنی شده برای مخلوط سوخت و هوا باشد در این صورت اگر سوخت کم یا زیاد باشد، ECU می تواند مخلوط سوخت و هوا را برای جلوگیری از سرعت زیاد تنظیم کند. اگر من بخواهم ماشین خود را در شرایط بهتری برای استفاده شهری و برون شهری و یا شرایط مسابقات حرفه ای استفاده کنم، نیازمند به این محدودیت سوخت نیستم، بنابراین می توانم ایسیو خود را به حداکثر قدرت برسانم . قدرت خوب است ، قدرت چیزی است که شما نیاز دارید.

 

دکتر ریمپ همراه همیشگی شماست.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو (Remap ECU) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار موجود روی  ECU خودرو قرار می گیرد.  ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

ECU ایسیو، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را تنظیم می کنند. این کار به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار انجام میشود.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ایسیو امکان پذیر است. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد.

ریمپ ایسیو چگونه کار می کند؟

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد. برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد. نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند که این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود.  مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است. هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت  OBD وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد. توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

چیپ تیونینگ چیست؟

چیپ تیونینگ به معنای ساده یعنی تغییر نرم افزاری بر روی تراشه (chip) اصلی ایسیو موتور.

این کار  با برداشت تراشه (EPROM) از روی برد ایسیو و پروگرام کردن چیپ بر روی BENCH  انجام می گیرد.

ریمپ خودرو چه تاثیری بر روی خودرو دارد؟

با تغییر ریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت.

فرض کنید که شما نیاز به شتاب گیری خودرو دارید. معمولا زمانی که دریچه گاز به طور کامل باز می گردد و دور موتور بالا می رود. در ریمپ، پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد و در ناحیه دور آرام و حالت کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد. دکتر ریمپ با تکیه بردستاوردهای علمی توانایی تغییر تمامی این پارامترهای کنترلی موتور را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد داریم به سوالات پر تکرار مشتریان بپردازیم. این سوالات مانند این است که چرا خود کمپانی سازنده خودرو را ریمپ نمیکند. و در ادامه از ریمپ برلیانس خواهیم گفت که بعد از این فرایند چه تغییراتی خواهد کرد. با تیم تخصصی دکتر ریمپ همراه باشید.

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت پارس خودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

همیشه یادتون باشه کارخانه بهترین حالت برای استاندراد های سخت گیرانه محیط زیست رو برای تولید انبوه در نظر میگیره نه کارکرد موتور

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو

خطای سنسور اکسیژن و فرسودگی کاتالیست

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ خودرو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در برلیانس میباشد .

خطای سنسور اکسیژن دوم به سه علت رخ میدهد

۱- خرابی خود سنسور اکسیژن دوم

۲_ فرسودگی کاتالیست

۳_حذف کاتالیست توسط مشتری

کار سنسور اکسیژن دوم بررسی کارکرد و صحت عملکرد کاتالیست است به زبان ساده تر سنسور اکسیژن اول یا بالا نسبت سوخت به هوا AFR رو به ایسیو گزارش میده و سنسور اکسیژن دوم یا سنسور پایین کارش اینه که ببینه کاتالیست خودرو سالمه و آلایندگی رو کنترل می‌کنه یا خیر.

خالی کردن کاتالیست برلیانس

بعضی از دوستان و مشتریان وقتی به ما مراجعه میکنن متوجه میشیم که برای رسیدن به قدرت موتور بیشتر و اصطلا باز شدن نفس خودرو اقدام به حذف و حالی کردن کاتالیست میکنن که بعد از این کار چراغ چک روشن میشه و دیگه خاموش نمیشه تا شما کاتالیست رو مجدد نصب کنید.یا به علت از بین رفت عمر کاتالیست چراغ چک روشن شده و مشتری مجبور هست که هزینه گزافی برای نصب کاتالیست پرداخت کنند.ما در شرکت دکتر ریمپ با بازنگری جداول مربوط به سنسور اکسیژن دوم میتوانیم خطای مربوط به این سنسور رو به صورت کاملا نرم افزاری از ایسیو حذف کنیم و دیگر مشکل سنسور اکسیژن دوم و کاتالیست نداشته باشید.

 

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه ، با اندکی هزینه ریمپ خودرو برلیانس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید.

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری برلیانس شما رو  دو سال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که:

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

ریمپ ایسیو  به همراه ضمانت دو ساله دکتر ریمپ

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانستید با ریمپ خودرو رانا تغییرات چشمگیری ایجاد میشود و مشکلات از قبیل تاخیر پدال گاز، قدرت و توان موتورمخصوصا درسربالایی ها، و مشکلات دیگر رفع میشود و شما را شگفت زده میکند. برای انجام ریمپ خودرو خود با ما در تماس باشید.

ریمپ خودرو رانا با ایسیوی بوش ME17.9.71

تاخیر دریچه گاز در این مدل ایسیو، بسیار بیشتر از ایسیو EasyU2.5-2.8  می باشد چرا که این ایسیو کنترل بهتری بر روی آلایندگی و استانداردهای یورو دارد. یکی از پیپچیده ترین نوع ایسیوهای استفاده شده توسط ایران خودرو در سالهای اخیر ایسیو بوش ME17.9.71 می باشد. این ایسیو دارای پردازشگر SAK TC 1724 بوده که دارای پسووردی۱۶ رقمی است.

برای ریمپ این ایسیو نیاز به تجهیزات و پروگرمرهای اورجینال و روز دنیا می باشد. دکترریمپ تنها مرکزی در ایران می باشد که ریمپ این ایسیو را بدون باز کردن ایسیو و از طریق PIN OUT ایسیو انجام میدهد.

ایسیو SSAT رانا:

ایسیوی SSAT ایسیویی چینی بوده و ریمپ این مدل ایسیو بر روی رانا کاری دشوار می باشد. این ایسیو دارای دریچه گاز سیمی بوده و با این حال تاخیر زیادی در گاز خوردن دارد .

برای ریمپ این ایسیو در خودروی رانا، می بایست برنامه پایه آن را داشته باشید، یعنی برنامه دقیق و منحصر به این مدل ایسیو. ایسیوی SSAT در رانا از نوع SSAT NO FLASH می باشد، که قابلیت خواندن با دستگاههای معمولی را ندارد و فقط می توان برنامه آن را ریخت. برای داشتن برنامه پایه این ایسیو نیاز به نرم افزار و پروگرمر خاص بوده که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد.

ایسیوی غرب استیل یا MAW:

توان گفت که ضعیف ترین ایسیوی استفاده شده در خانواده رانا به لحاظ الگوریتم های کنترلی ایسیوی MAW یا غرب استیل می باشد. این ایسیو، صرفا دارای جداول دریچه گاز برقی، سوخت و جرقه و … می باشد و امکانات بیشتری ندارد.

به لحاظ ضعف ساختاری، ریمپ این ایسیو کمی سخت تر از سایر ایسیوهای رانا می باشد. چراکه باید جدوال و الگوریتم های کنترلی را در نرم افزار تیونینگ وینولس WinOls بصورت متفاوت از سایر ایسیوها استخراج نمود. به این روش به اصطلاح روش نظیر به نظیر می گویند که توسط دکترریمپ ارایه گردیده است.

توجه: برخی از مراکز ریمپ مدعی هستند که این ایسیو از الگوریتم چکسام پیچیده بهره گرفته  است. درصورتی که این ایسیو برخلاف سایر ایسیو ها اصلا چیزی به نام چک سام ندارد!

چک سام نوعی الگوریتم کنترلی در ایسیو می باشد که به منظور جلوگیری از ریمپ ایسیو توسط کارخانه سازنده در برنامه ایسیو قرار گرفته است تا نتوانید آن ایسیو را ریمپ کنید. ولی به طرز عجیبی در این ایسیو از چک سام استفاده نشد است!

مزایای برنامه تخصصی ریمپ دکتر ریمپ برای خودروی رانا:

افزایش توان رانا تا ۱۰ اسب بخار و ۱۱ نیوتن متر گشتاور

رفع تاخیر پدال گاز رانا به طور  کامل

افزایش کشش رانا در سربالایی هنگام روشن بودن کولر

کاهش مصرف سوخت رانا تا یک لیتر

کاهش دمای فن رانا، دور تند و کند به میزان ۷ درجه به صورت استاندارد

امکان کمتر شدن دمای فن رانا در صورت درخواست مشتری به مقادیر کمتر

 

افزایش کات آف رانا تا عدد دلخواه

قابلیت ایجاد کات آف رگباری رانا  (در صورت درخواست مشتری)

رفع خطای فرسودگی کاتالیست (در خودروهای فاقد کاتالیست)

رفع محدودیت سرعت نهایی (Speed Limit)

کاهش شتاب صفر تا صد رانا، در حدود ۲ ثانیه (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

رفع صدای ناک سرگاز رانا (Knock)



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله به طور دقیق به ریمپ خودرو و چگونگی کارکرد آن بر روی خودرو را خواهیم گفت. امروزه برای انجام این فرایند برخی بدون گذراندن دوره تخصصی و تجربه کاری و دستگاهای مربوط به این کار ریمپ انجام داده وتبعیت بدی به همراه خواهد داشت. قبل از انجام این کار از مرکز مربوطه اطلاعات کسب کرده و خودرو خود را به آنها بسپارید.

ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو (Remap ECU) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار موجود روی  ECU خودرو قرار می گیرد. ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

ایسیو، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را تنظیم می کنند. این کار به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار انجام میشود.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ایسیو امکان پذیر است. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد.

ریمپ ایسیو چگونه کار می کند؟

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد. برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد. نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند که این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود.  مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است. هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت  OBDوصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ خودرو) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد. توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

چیپ تیونینگ چیست؟

چیپ تیونینگ به معنای ساده یعنی تغییر نرم افزاری بر روی تراشه (chip) اصلی ایسیو موتور

این کار  با برداشت تراشه (EPROM) از روی برد ایسیو و پروگرام کردن چیپ بر روی BENCH  انجام می گیرد

ریمپ چه تاثیری بر روی خودرو دارد؟

با تغییر ریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت

فرض کنید که شما نیاز به شتاب گیری خودرو دارید. معمولا زمانی که دریچه گاز به طور کامل باز می گردد و دور موتور بالا می رود. در ریمپ، پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد و در ناحیه دور آرام و حالت کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد.

تغییر جداول بوست توربو شارژ و افزایش بوست توربو به منظور افزایش توان در محدوده عملکردی ایمن توربو شارژو راندمان بهینه به منظور افزایش توان موتور

چرا کمپانی های خودروسازی ریمپ انجام نمی دهند؟

سوالی که در ذهن بسیاری به وجود می آید این است که با وجود فواید ریمپ برای خودرو، چرا کمپانی ها از همان ابتدا این کارها را روی ای سی یو اعمال نمی کنند؟

در وهله اول باید بگوییم که خودروسازها ملزم به رعایت استانداردهایی مانند آلایندگی و مصرف سوخت هستند. همچنین خودروسازها، تمامی خودروها را با شرایط یکسان به صورت انبوه می سازند بدون این که شرایط آب و هوایی مختلف را در نظر بگیرند. معمولا سخت ترین شرایطی که خودرو می تواند در آن قرار بگیرد، بعنوان استاندارد، روی تمامی خودروها اعمال می شود. بنابراین اگر افراد خودرو را با بنزین کیفیت پایین سوخت گیری کنند،باید طوری برنامه ریزی شده باشد که به موتور آسیبی وارد نشود.

کمپانی، خودرو را طوری برنامه ریزی می کند که آوانس جرقه زنی در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد و افزایش دمای احتراق دچار ناک نشود، همچنین خودرو باید در دمای منفی ۲۰ درجه هم به درستی کار کند..

نکته مهم دیگر این که کمپانی ها به منظور افزایش طول عمر موتور خودرو و استفاده نادرست برخی رانندگان از خودرو، مجبور به محدود کردن موتور در برخی موارد هستند. بعنوان مثال موتور ef7 توربو شارژ در روی خودرو سورن توربو و دناپلاس به کار رفته در مرکز تحقیقات ایران خودرو، ۱۷۰ اسب بخار توان خروجی داشته است اما به دلیل افزایش عمر موتور و سازگاری به هر نوع بنزین و کاهش آلایندگی تا ۱۵۰ اسب بخار محدود شده است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 تير 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 19 صفحه بعد