نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان سوال شده که خودرو های کمپانی تیوتا ریمپ میشوند. آیا ریمپ برای این خودرو ضرر دارد یا خیر؟ آیا میدانید ریمپ چیست و چرا خود کارخانه خودرو را ریمپ نمیکند. در این مقاله جواب همه این سوالات را خواهیم داد. در این مقاله به طور تخصصی از ریمپ کمری خواهیم گفت که چه پتانسیلی برای ریمپ دارد. برای ریمپ خودرو به هر جایی اطمینان نکرده و قبل از انجام دادن آن از مرکز ریمپ مطمئن شوید.

ecu – ریمپ ای سی یو کمری : خودروی تویوتا کمری ساخت کشور ژاپن که از سالیان پیش در مدلهای متفاوت تولید شده است . این خودرو به دلیل مدل طراحی های مناسب و تولید در تیپ های و قیمت های مختلف در سراسر جهان و ایران مشتریان بیشماری داشته و دارد . اما همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکتهای مختلف خودروسازی جهان ، این خودرو نیز به همراه یکسری از محدودیت ها وارد بازارهای جهانی می شود .

ریمپ ecu – ریمپ خودرو کمری | ریمپ ایسیو تویوتا کمری Toyota Camry

دلیل این محدودیت ها چیست ؟

چون خودروها برای مناطق متفاوت آب و هوایی و جغرافیایی تولید می شود در نتیجه برای کارکرد بهینه خودرو در تمامی شرایط این محدودیت ها اعمال می شود . این محدودیت ها و ایرادات با ریمپ ECU خودرو قابل رفع است .

ریمپ  ماشین چیست ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری ( باز نویسی کدهای کامپیوتر یا ایسیو خودرو ) است که توسط مهندس تعمیرکار ECU بر روی خودرو اعمال می شود تا یکسری قابلیت به خودرو اضافه شود یا یکسری محدودیت برداته شود نظیر : رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف و …

ریمپ برای خودرو مفید است یا مضر ؟

بستگی به شخصی دارد که این فرآیند را بر روی ECU خودروی شما انجام میدهد . معمولا بسیاری از افراد تازه کار با استفاده از یک دامپ آماده ( فایل ریمپ ایسیو آماده ) کار ریمپ کردن را انجام می دهند که بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر شرایط خودرو است . در نتیجه خودرو آسیب می بیند . ولی ریمپر های حرفه ای این شرایط را در نظر می گیرند و به خودرو آسیبی وارد نمی شود .



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ مزدا 3

در این مقاله از خودرو ژاپنی با طراحی جذاب که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است خواهیم گفت. این خودرو مزدا 3 میباشد که با ریمپ ماشین تغییرات چشمگیری پیدا میکند. برای انجام کار ریمپ به هرجایی اطمینان نکرده و خودرو خود را به دست متخصص این فرایند قرار داده و از تغییرات خودرو خود خشنود شوید.

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از خودروهای ژاپنی،به دلیل کیفیت ساخت بالا و طراحی و مهندسی فوق العاده خوبی که دارند خوشش نیاید.

مزدا ۳ هم یکی از همین خودروها است. یک ژاپنی اصیل که البته طراحی و مهندسی‌ آن قدیمی شده.

ولی هنوز هم خیلی‌ها اعتقاد دارند این خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن در بازار ایران دارد.

حال ما در این مقاله به ریمپ این خودرو محبوب ژاپنی خواهیم پرداخت.

در این خودرو، به خوبی بر روی پارامترهای سوخت، جرقه، گشتاور و به خصوص دریچه گاز کار شده است.

و بهینه سازی صورت گرفته، که سبب شده شتاب گیری خودرو تا حدود 10% بهبود یابد.

و افزایش توان خودرو به خوبی موقع رانندگی احساس شود و لذت رانندگی با این خودروی پرشتاب ژاپنی را دوچندان نماید.

بنا به درخواست‌های مکرر و همچنین به علت وجود مشکلاتی که به وجود آمده در سیستم کاتالیزور این خودرو،

بعد از انجام مطالعات و تست‌های مختلف موفق شدیم مشکلات کاتالیزور و خطاهای آن را کاملاً به صورت نرم افزاری و تضمینی

نیز برطرف نماییم. که با انجام ریمپ ایسیو این عمل توسط تیم کارپلاس انجام می شود.

موارد برطرف شده بعد از ریمپ خودرو مزدا 3

1 – تعمیر و عیب یابی سنسورهای خودرو شامل که شامل :

 سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار هوای منیفولد، سنسور دمای خنک کننده، سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور دور موتور، سنسور موقعیت میل سوپاپ، سنسور سرعت خودرو، سنسور کوبش ( ناک)، سنسور اکسیژن یا لامبدا سنسور. این موارد برطرف می شود.

2 – تعمیرات تخصصی سخت افزاری و نرم افزاری ایسیو مزدا 3

3 – تعمیر و عیب یابی عملگرهای مزدا ۳ شامل : پمپ بنزین، انژکتورها، استپر موتور، کویل دوبل، رله دوبل، شیر برقی کنیستر، گرمکن دریچه گاز، دیاگ و رفع خطاهای چراغ چک

4 – تعمیرات و عیب یابی سیستم سوخت رسانی خودرو شامل :

فیلتر سوخت، ریل سوخت، رگلاتور سوخت، وایرهای شمع، سوئیچ اینرسی

5 – تعمیرات و عیب یابی سیستم هوارسانی، سیستم جرقه زنی، سیستم سوخت رسانی و …

6 – تعریف کلید و سوئیچ و ریموت مزدا 3

7 – تعمیرات مرتبط با یونیت ها و بردهای مختلف خودرو مزدا 3 مانند ABS ، EBD ، Airbag و …



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ سورنتو خواهیم گفت که به وسیله دستگاه های مربوط به ریمپ و اتصلال آن از درگاه OBD  بدون باز کردن ایسیو خودرو برنامه این خودرو خوانده شده. و ایسیو به هیچ عنوان باز نخواهد شد. در ریمپ ایسیو این خودرو باعث تغییرات چشمگیری میشود. که شرکت تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با بهره گیری علم این فرایند خودرو شما به بهترین شکل تغییر خواهد داد.

ریمپ ایسیو سورنتو : خودروی سورنتو که ساخت شرکت کیا موتورز کره می باشد از سال ۲۰۰۲ تا کنون تولید و عرضه گردیده است . موتور این خودرو در نسل های جدید از نوع GDI بوده که توان تولید ۱۸۸ اسب بخار ( ۲۴۰۰ سی سی ) می باشد . جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک می باشد .

خودروی سورنتو نیز همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکت های خودروسازی با یکسری محدودیت برای مشتریان تولید می شود . دلیل این محدودیت ها تفاوت آب و هوا و اختلافات جغرافیایی کشورهاست ( چون این خودروها قرار است در کشورهای مختلف عرضه شود ) و برخی از این محدودیت ها به خاطر شرایط کشورها نیز هست !

ریمپ چیست و چه کاربردی دارد ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری است که بر روی کامپیوتر ماشین ( ای سی یو ) صورت می پذیرد تا خودرو یکسری آپشن ها را بدست آورد و یا یکسری از محدودیت ها و عیوب خودرو برطرف گردد .

ریمپ ای سی یو شامل چه مواردی می شود و خودرو پس از ریمپ شدن چه امکاناتی را بدست می آورد ؟

خدمات ریمپ خودرو سورنتو در مجموعه ما شامل موارد زیر می باشد :

 

حذف کاتاف سورنتو : به معنی افزایش دور موتور خودرو است . دور موتور سورنتو در حالت ایده آل تا نهایت ۶۵۰۰ بالا می آید . حال با ریمپ و حذف کاتاف می توان این میزان را تا هر قدر که شما بخواهید افزایش داد ( حتی تا آخر ! که البته اصولی نیست !)

افزایش شتاب کیا سورنتو : در واقع شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو که برای سورنتو حدود ۱۰٫۲ ثانیه است کاهش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه )

حذف سنسور دوم اکسیژن سورنتو : در ایران این سنسور خرابی بسیار بالایی روی خودروهایی که دارای استاندارد یورو ۴ هستند ، دارد و دلیل آن کیفیت نا مناسب بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . هزینه خرابی این سنسور در هر بار برای کیا سورنتو حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد که تقریبا هر ۳ الی ۴ ماه این تعویض باید صورت گیرد ! با ریمپ ای سی یو این مورد هم قابل رفع می باشد .

حذف سنسور میل سوپاپ سورنتو : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و بهتر است در مواردی حذف گردد ( البته بودنش در زمانی سنسور دور موتور هم خراب باشد لازم است چون در صورت حذف این سنسور و خرابی سنسور دور موتور خودرو روشن نمی شود )

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) کیا سورنتو : این آپشن نیز برای خودرو خصوصا در فصول گرم سال و یا مناطقی که بسیار گرم هستند ضروری است . این تغییر باعث می شود که فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار کند که نتیجه ی آن عملکرد بهتر موتور خواهد بود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) کیا سورنتو : حتما متوجه شدید زمانی که در حالت درجا روی پدال گاز فشار می آورید ، بین عملکرد پدال و فشار شما یک تاخیر چن میلی ثانیه ای که کاملا محسوس است ، مشاهده می گردد . با ریمپ خودرو سورنتو این تاخیر نیز قابل رفع است!

 

افزایش توان موتور سورنتو : با این آپشن نیز گشتاور خودروی شما نیز افزایش می یابد ولی لازمیه آن تقویت موتور خودروی شما می باشد .

کاهش مصرف سوخت سورنتو : خودروی سورنتو با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و حجم موتور ۲۴۰۰ مصرف نسبتا مناسبی دارد ( در حدود ۸ الی ۹ در ۱۰۰ کیلومتر ) این آپشن ریمپ خیلی توصیه نمی شود چونکه به خودرو آسیب زده و بازده موتور خودرو را پایین می آورد .

افزایش جرقه زنی شمع ها : که واضح است و نیازی به توضیح ندارد

تمامی موارد بالا برای ریمپ ای سی یو سورنتو ی شما در دکتر ریمپ با گارانتی صورت می پذیرد



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از فرایند ریمپ خواهیم گفت که چه تاثیراتی بر روی خودرو خواهد داشت. آیا این تغییرات مضر یا مفید هستند؟ آیا میدانید ایسیو چیست و چه کاربردی بر روی خودرو شما دارد. برای انجام فرایند ریمپ به هر جایی اطمینان نکرده و قبل انجام این کار از محل مورد نظر مطمئن شوید. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.  

ریمپ چیست و چه تأثیری در عملکرد خودرو می گذارد ؟

اگر جزء اشخاصی که خودروی شخصی استفاده می کنند، هستید احتمالاً ریمپ چیست را بارها در ذهن خود پرسیده اید و تأثر آن در خودرو برای شما سؤال برانگیز شده است. در واقع ریمپ ایسیو (Remap ECU) به تنظیمات نرم افزاری گفته می شود که جایگزین نرم افزار روی ECU می شود و باعت می شود راندمان خودرو به میزان زیادی افزایش پیدا کند. ریمپ ایسیو باعث می شود خودرو تحت کنترلش قرار گرفته و در بی موارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

این موارد عبارتند از :

 شتاب

مصرف سوخت

ناک و …

شاید از خود بپرسید ECU یا ایسیو چیست ؟

این قطعه یک رایانه کوچک است که در موتور خودرو قرار می گیرد و آن را کنترل می کند. همچنین می توان با استفاده از تنظیم نرم افزار ایسیو موتور خودرو را تنظیم کرد. البته تنظیم ایسیو قبل از فروش وسیله نقلیه توسط سازندگان هم انجام می شود. اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم ریمپ چیست باید بگوییم ترم افزاری است که شبیه به ایسیو با در نظر گرفتند برخی شرایط موتور خودرو را تنظیم می کند، که این شرایط عبارتند از :

شرایط آب و هوایی

قوانین و محدودیت ها

کیفیت متفاوت سوخت

با وجود این شرایط می شود انتظار داشت پس از ریمپ ایسو علاوه بر بهینه شدن مصرف سوخت و افزایش شتاب خودرو ناک آن هم برطرف شود.

عملکرد ریمپ ایسیو در خودرو چیست ؟

همانطور که گفته شد شما می توانید ریمپ ماشین را به جای نرم افزار آن قرار دهید.

با این کار می شود برنامه اصلی خودرو را با علم بر نیازهای مشتری تنظیم نمود.

تغییر نرم افزار و جایگزینی ریمپ به منظور بهبود عملکرد خودرو انجام می گردد.

کاربرد ریمپ خودرو در موتور خودرو این است که خودرو را کنترل کرده و در واقع برای جواب سوال ریمپ چیست می توان به جرأت گفت اصلاح شده پارامترهای ایسیو ریمپ نام می گیرد. این پارامترها در واقع بازنگری و اصلاح شده اند. ماشین شما به این صورت ریمپ می شود که یک نرم افزار تنظیم شده به از طریق پورت OBD به ایسیو وصل می شود و پس از آن جایگزین مپ خودرو می شود و عملکرد موتور را افزایش خواهد داد. این که از طریق OBD به صورت مستقیم می توان فلش را نصب کرد و ریمپ را جایگزین نمود، باعث پیشرفت چشمگیری در صنعت ریمپ خودرو شده است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

شخودرو آریو تولید شده شرکت سایپا است که بسته به شرایط آب و هوایی و بنزین تولید شده در ایران خودرو را آداپته کرده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل تاخیر دریچه گاز و عملکرد بد  فن خودرو شده است. ما با برنامه نویسی درست و علمی توانسته ایم این مشکلات را رفع کرده و خودرو را بنا به شرایط هر شهری از ایران آپدیت کرده ایم. ما با همراه باشید.

ریمپ ایسیو آریو : آریو S300 که توسط شرکت سایپا عرضه می شود محصول شرکت چینی زوتی می باشد . در دو نوع موتور ۱٫۵ و ۱٫۶ لیتری تولید و عرضه شده است . موتورهای آریو S300 تحت لیسانس میتسوبیشی هستند و گیربکس آن ساخت شرکت ZF است.

این خودرو دارای ۶ کیسه هوا ، ترمز ABS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD و BOS می باشد و دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP می باشد .

در مجموعه ما ریمپ تخصصی ای سی یو آریو صورت می پذیرد .

ریمپ چیست ؟

فرآیندی نرم افزاری جهت بهبود عملکرد کد های کامپیوتر خودرو جهت رفع برخی عیب و اضافه شدن برخی قابلیت ها و آپشن ها به خودروی شما

پس از ریمپ چه معایبی از روی خودرو حذف می شود ؟

شرکت دکتر ریمپ  با بیش از 10 سال سابقه در تعمیر و ریمپ ، ریمپ ای سی یو آریو S300 را به شرح ذیل انجام می دهد :

حذف کاتاف آریو : با این عمل دوره خودروی شما افزایش می یابد . دور معمول خودرو بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ می باشد که با ریمپ ای سی یو این محدودیت حذف شده و تا هر جا که شما بخواهید افزایش می یابد .

 

افزایش شتاب آریو : با ریمپ ای سی یو می توان شتاب خودروی شما را افزایش داد . شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودروی آریو بیش از ۱۲ ثانیه می باشد که تا حداکثر ۲ ثانیه قابل کم شدن می باشد .

حذف سنسور دوم اکسیژن آریو اس ۳۰۰ : در ایران به دلیل کیفیت پایین بنزین ، خودوروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا هستند ، سنسور دوم اکسیژنشان بسیار خراب می شود که این خرابی هزینه های بسیاری را در بر دارد . با ریمپ ایسیو این مسئله نیز قابل حل است .

حذف سنسور میل سوپاپ آریو Z 300 : این سنسور نیز دارای خرابی بالایی است که رد صورت تمایل می توان با ریمپ این سنسور را نیز حذف کرد .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) : این آپشن در مناطق گرمسیری و فصل تابستان بسیار برای خودرو حیاتی است . با تغییر عملکرد فن خودرو ، فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به فعالیت می کند و عملکرد موتور نیز بهینه تر می شود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : حتما مشاهده کرده اید هنگامی که در حالت خلاص به روی پدال گاز فشار وارد می کنید ، بین فشار شما و عملکرد گاز یک تاخیر محسوسی دیده می شود . با ریمپ خودرو این تاخیر نیز برداشته می شود .

افزایش توان موتور آریو اس ۳۰۰ : برای افزایش توان و گشتاور موتور نیاز به تقویت موتور است که برای آری توصیه نمی شود .



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا از فرایند برنامه نویسی و تغییرات ایجاد شده بر روی ایسیوی خودرو به نام ریمپ چیزی میدانید. ما در این مقاله به طور جامع از ریمپ خواهیم گفت که چطور کار میکند و باعث چه تغییراتی بر روی خودرو شما مشود. آیا دوست دارید خودرو خود را از لحاظ موتوری تیونینگ و تقویت کنید و بهترین راندمان به وسیله ریمپ به خودرو خود بدهید با دکتر ریمپ در ارتباط باشید.

ریمپ چیست؟

ریمپ ای سی یو خودرو (Remap ECU) به تنظیمات نرم افزاری گفته می‌شود که جای کامپیوتر را در خودرو می‌گیرد. با ریمپ کردن، راندمان خودرو و موتور افزایش پیدا می‌کند. مپ ای سی یو کنترل موتور را در دست دارد و اجازه نمی‌دهد که دور موتور و شتاب خودرو از حد مشخص شده بالاتر رود وقتی ریمپ جایگزین ‌آن می‌شود در مصرف سوخت، شتاب خودرو و … تغییراتی ایجاد خواهد شد.

کامیپوتر خودرو قطعه مهمی است که به کمک اطلاعاتی که از سنسورها دریافت می‌کند دستورات لازم برای عمل کننده‌ها را در شرایط مختلف صادر می‌کند. تولید کنندگان خودرو به کمک ای سی یو تنظیمات موتور را انجام می‌دهند و سپس خودرو را روانه بازار می‌کنند.

شرایط آب و هوایی، مصرف سوخت، دور موتور و… در کامیپوتر خودرو به صورت پیش فرض توسط کارخانه‌های تولید کننده خودرو تنظیم می‌شود. ریمپ کردن خودرو این اجازه را می‌دهد که خودرو با شرایط منطقه و کیفیت سوخت سازگار شود.

ریمپ خودرو چگونه کار می‌کند؟

ریمپ برنامه‌های موجود در کامیپوتر خودرو (ECU) را براساس نیاز راننده تغییر می‌دهد. ریمپ راندمان را به حداکثر می‌رساند و معمولا با عبارت ریمپ ای سی یو شناخته می‌شود. بعد از ریمپ شدن خودرو، این نرم افزار به OBD  متصل می‌شود و تنظیمات را براساس نرم افزار جدید تغییر می‌دهد. این کار به دلیل تغییر عملکرد موتور خودرو در دهه‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و افراد زیادی خواهان آن هستند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از مزایا و معایب ریمپ خواهیم گفت که برای انجام دادن این فرایند میشود به هر کسی اطمینان کرد با خیر؟ هر کسی از عهده ریمپ خودرو بر می آید یا خیر؟ جواب این  سوال خیر است چون ریمپ کار اصولی و علمی می باشد که باید حتما شخص از تجربه بالایی بر خوردارد باشد و از علم ریمپ سر در بیاورد. پس برای انجام دادن ریمپ قبل از آن حتما از آن مرکز اطمینان حاصل کنید.

آیا ریمپ کردن برای خودرو ضرر دارد؟

ریمپ کردن آوانس جرقه را تغییر می‌دهد و این تغییر باید براساس طراحی و توان موتور خودرو انجام شود. اگر ریمپ کردن توسط افراد غیر متخصص انجام شود و آوانس جرقه با موتور هم خوانی نداشته باشد ممکن است سپپ شکستن و‌ آب شدن پیستون و در نتیجه یاتاقان خودرو شود. گرچه ریمپ کردن می‌تواند خودرو را برای شرایط آب و هوایی، کیفیت سوخت و… آماده کند اما اگر این کار براساس افراد ماهر انجام نشود آسیب‌های فراوانی به خودرو وارد می‌شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

خرابی کاتالیست

افزایش دمای موتور

سوختن واشر سرسیلندر

افزایش مصرف سوخت

مزایای ریمپ ایسیو

بهبود عملکرد خودرو

کاهش مصرف سوخت

جلوگیری از ناک زدن موتور

افزایش شتاب خودرو

فاکتورهای قابل تغییر توسط ریمپ

سیستم توربوشارژ

تغییر زمانبندی سوپاپ‌ها

سیستم سوخت رسانی و جرقه

فن رادیاتور

دریچه گاز

منیفولد ورودی هوا

اشنایی با ریمپ خودرو

چرا شرکت‌های خودروسازی ریمپ ایسیو را انجام نمی‌دهند؟

شرکت‌های خودروسازی باید استانداردهایی مانند میزان‌ آلایندگی خودرو، مصرف سوخت و… را در نظر بگیرند. همچنین خودروها با تیراژ بالا و ساخته می‌شود و شرایط برای همه یکسان است و از استاندارد خاصی پیروی می‌کنند. برای مثال کارخانه‌های خودروسازی خودروها را طوری طراحی می‌کنند که در شرایط آب و هوایی مختلف کارکرد داشته باشد و نمی‌توانند خودروها را براساس شرایط آب و هوایی خاصی تولید کنند. در تولید خودروها معمولا سخت ترین شرایط به عنوان استاندارد در نظر گرفته می‌شود. بنابراین تولید انبوه و استانداردها به تولید کنندگان اجازه نمی‌دهد که تولید خودروها را براساس شرایط و کیفیت سوخت در سایر کشورها طراحی کنند. به همین سبب برخی برای سازگار کردن خودرو از ریمپ ای سی یو استفاده می‌کنند تا خودرو با شرایط محیطی که در آن زندگی می‌کنند سازگار شود

سخن پایانی اینکه قبل از ریمپ کردن خودرو از دارا بودن پروانه کار مراکز و متخصص بودن شخصی که ریمپ را انجام می‌دهد مطمئن شوید تا این کار به خودرو آسیبی وارد نکند.ش



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا خودرو تیبا شما مشکل محدوده سرعت دارد؟ آیا تاخیر پدال گاز تیبا را حس کرده اید و با مشکل بر خورداید؟ مصرف سوخت خودرو شما بالا می باشد؟ شما با انجام دادن ریمپ اصولی تمامی مشکلات خودرو شما از بین رفته و با بهترین شکل موتور خودرو شما کار خواهد کرد. برای انجام ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید چون این کار کاملا اصولی و علمی می باشد.

ریمپ چیست ؟

ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ فرآیندی است که طی آن ای سی یو خودروی شما دوباره برنامه ریزی شده تا یکسری از محدودیت ها از خودروی شما برداشته شود .

چرا خودرو محدودیت دارد ؟

خودروسازها معمولا خودروها را برای شرایط آب و هوایی متفاوت جغرافیایی تولید می کنند تا خودرو در هر شرایطی بتواند در بهترین حالت خود کار کند . در نتیجه یکسری محدودیت ها اعمال می شود که طبعا برای همه مناسب و جال نیست و بعضا آزار دهنده نیز می باشد .

خدمات ریمپ خودرو تیبا در پارسیان صنعت خودرو به شرح ذیل می باشد :

رفع تاخیر پدال گاز تیبا ( رفع کپ دریچه گاز تیبا ) : هنگامیکه بر روی پدال گاز فشار میدهیم بین عملکرد و فشار شما تاخیری چند میلی ثانیه ای وجود دارد که با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

حذف کاتاف تیبا : دور موتور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ بالا می رود . حال با ریمپ ecu می توان این محدودیت را تا جایی که شما بخواهید برداشت .

افزایش شتاب تیبا : یعنی افزایش شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو که در حالت معمول برای سراتو ۱۳٫۵ ثانیه می باشد . ( در واقع تا نهایت ۲ ثانیه قابل کاهش است

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا : خودروهایی که استاندارد یورو ۴ به بالا دارند معمولا با خرابی زیاد سنسور اکسیژن همراه هستند ( البته در ایران ) و دلیل این خرابی کیفیت پایین بنزین های عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . در نتیجه با ریمپ ecu نیز می توان این سنسور را حذف کرد و هزینه های تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن را کاهش داد .

 

حذف سنسور میل سوپاپ تیبا : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و در شرایطی بهتر است با ریمپ خودرو حذف شود .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن ) تیبا : با این آپشن فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند . این آپشن خصوصا در مناطق با آب و هوای گرم بسیار ضروری است .

افزایش توان موتور تیبا : همراه با این آپشن نیز باید حتما موتور نیز تقویت گردد ( بدون تقویت موتور به هیچ عنوان توصیه نمی شود

کاهش مصرف سوخت تیبا



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا چیزی از ریمپ ایسیو دنا میدانید؟ ما در این مقاله ریمپ را کاملا توضیح داده و خواهیم گفت برای خوردو این فرایند ضرر دارد یا خیر؟ از تغییرات ریمپ ایسیو دنا میگوییم که بعد از ریمپ چه تغییراتی خواهد کرد. برا تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با ضمانت 2 ساله خودرو شما را ریمپ کرده و بعد از تست توسط خود مشتری مبلغ دریافت خواهد شد. 

ریمپ ایسیو دنا : خودروی دنا که تغییر شکل یافته خودروی سمند است در سال ۹۳ وارد بازار خودروی ایران شد . این خودروی بسیار آپشنال است . موتور از نوع EF7 بوده و توان تولید ۱۱۵ اسب بخار را دارد و حجم موتور ۱۶۴۶ سی سی است . استاندارد آلایندگی یورو ۴ قابل تبدیل به یورو ۵ را دارا می باشد . خودروی دنا نیز همانند اکثر خودروها دارای یکسری از محدودیت ها می باشد که این محدودیت ها با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

ریمپ ای سی یو چیست ؟

ریمپ ای سی یو در واقع فرآیندی است نرم افزاری که بر روی ایسیو ( کدهای ای سی یو ) پیاده می شود تا یکسری مزیت ها به خودرو اضافه شود و یکسری از محدودیت ها و اشکالات خودرو رفع گردد .

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

اگر اصولی انجام نشود ، بله ! بسیاری از شرکت ها از فایل های آماده ( دامپ آماده ) که برای تمامی خودروها استفاده می کنند . ولی در مجموعه ما ابتدا کد ای سی یو خودروی شما خوانده شده و بر اساس کدهای ای سی یو شما تغییرات و ریمپ صورت می پذیرد .

با ریمپ خودرو چه امکاناتی را پیدا می کند ؟

·        افزایش شتاب دنا : با ریمپ شتاب خودروی دنا شما نیز قابل افزایش است . در واقع مدت زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو کاهش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه ! )

·        حذف سنسور دوم اکسیژن DENA : سنسور دوم اکسیژن خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا هستند بسیار دچار خرابی می شود ( به دلیل کیفیت پایین بنزین کشور ) در نتیجه هزینه های تعمیر و تعویض این سنسور افزایش می یابد در نتیجه ما با ریمپ کردن و حذف این سنسور ، هزینه های این سنسور را کاهش می دهیم و عملکرد ماشین نیز بهبود می یابد .

·        حذف سنسور میل سوپاپ دنا : سنسور میل سوپاپ نیز خرابی بالایی دارد ( ولی بودن این سنسور در زمانی که احیانا سنسور دور موتور خراب شود ضروری است

·        اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) : با اعمال این آپشن خصوصا در مناطق گرمسیر ، می توان دمای کارکرد فن خودرو را جوری تنظیم نمود که در دماهای پایین تری شروع به کار نماید در نتیجه موتور جوش نمی آورد و عملکرد بسیار بهینه تری خواهد داشت .

·        رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : زمانی که خودرو را روشن کرده و بر روی پدال گاز فشار وارد می نمایید بین عملکرد گاز و فشار شما یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که با ریمپ این مشکل نیز قابل حل است .

·        رفع لرزش دور آرام خودرو ( دور SLOW )

·        افزایش توان موتور دنا : برای اعمال این آپشن باید موتور نیز تقویت شود ( ریمپ تنها کفایت نمیکند

·        کاهش مصرف سوخت دنا : اعمال این آپشن معمولا باعث کاهش بازده موتور می شود ( برای گرفتن معاینه فنی توصیه می شود



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ تمامی ریمپ خودرو ها با تضمین 2 سال انجام میشود و بعد از ریمپ کردن توسط خود مشتری تست شده و بعد از رضایت مشتری وجه دریافت میشود. در صورت نبودن رضایت مشتری برنامه به حالت استاندارد بر گردانده میشود و به مشتری تحویل داده خواهد شد. در ادامه این مقاله از ریمپ خودرو و چه مزایای برای خودرو دارد خواهیم گفت. 

ریمپ ECU سوناتا : خودروی سوناتا که ساخت کشور کره جنوبی و کمپانی پر آوازه هیوندای می باشد در تیپ ها و مدل های متفاوتی از سال ۱۹۸۵ تا کنون تولید و در بازارهای جهانی عرضه شده است .

سوناتا NF از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ با موتور ۴ سیلندری ۲٫۴ لیتری با ۱۵۹ اسب بخار تولید گردید .

سوناتا YF نیز از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تولید شد و دارای موتور ۴ سیلندری با ۱۷۸ اسب بخار است .

و در نهایت هفتمین نسل از هیوندا نیز تحت عنوان هیوندای LF می باشد .

هیوندا سوناتا نیز همانند تمامی خودروهای تولیدی دارای ضعف ها و محدودیت هایی در قسمت ECU می باشد که این محدودیت ها با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

ریمپ ایسیو چیست ؟

ریمپ فرآیندی نرم افزاری جهت بهبود کدهای کامپیوتر ماشین ( ECU ) می باشد تا برخی از محدودیت ها از خودرو برداشته شود و برخی از آپشن ها نیز به خودرو اضافه شود .

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

در صورتیکه این کار به درستی و توسط متخصص مربوطه انجام نگیرد بله ضرر دارد و پس از مدتی به خودرو آسیب شدیدی وارد می شود .

پس ار ریمپ چه محدودیت هایی از روی خودرو برداشته می شود و چه امکاناتی خودرو بدست می آورد ؟

از جمله مواردی که در رابطه با ریمپ ECU سوناتا در دکتر ریمپ صورت می گیرد به شرح ذیل است :

حذف کاتاف سوناتا : به معنی افزایش دور موتور از ۵۵۰۰ – ۶۰۰۰ دور تا آخرین شماره کیلومتر شمار !

افزایش شتاب سوناتا : شتاب ۰ تا ۱۰۰ سوناتا بین ۹٫۵ تا ۱۰٫۵ است که با ریمپ ECU این مقدا کاهش می یابد و در واقع شتاب افزایش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه )

حذف سنسور دوم اکسیژن هیوندا سوناتا : سنسور دوم اکسیژن در خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا است ( در ایران ! ) بسیار زود خراب می شود و دلیل این امر کیفیت پایین بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . با ریمپ می توان این سنسور را حذف نمود و از هزینه های اضافی جلوگیری کرد ! ( هزینه سنسور اکسیژن خودروهای هیوندا بیش از ۷۰۰ هزار تومان می باشد)

حذف سنسور میل سوپاپ سوناتا : این سنسور نیز همانند سنسور اکسیژن درصد خرابی بالایی دارد که با ریمپ این سنسور نیز قابل حذف است .

تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب ) SONATA : این قابلیت به خصوص در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث می شود فن دور تند و دور کند خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار کرده و از گرم شدن بیش از اندازه خودرو جلوگیری شود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) هیوندای سوناتا : حتما متوجه شده اید زمانی که خودرو را روشن می کنید و بر روی پدال گاز فشار می دهید ، بین عملکرد گاز و فشار شما بر روی پدال یک تاخیر چند میلی ثانیه ای حس می شود که این تاخیر با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

افزایش توان موتور سوناتا : یعنی افزایش گشتاور خودرو و برای این آپشن حتما موتور خودرو نیز باید تقویت شود در غیر اینصورت خودرو آسیب می بیند .

کاهش مصرف سوخت هیوندای سوناتا



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()