نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ پراید و مشخصات فنی خودرو پراید خواهیم گفت. این خودرو تولید شده کمپانی سایپا میباشد که پراید 111 و پراید 131 2 تیپ پر طرفدار این خودرو می باشد. این خودرو هم مانند خودرو های ایرانی از مشکلات زیادی بر خوردار است که در ادامه این مقاله از ریمپ و مزایای این فرایند خواهیم گفت با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

پراید به پیشرانه 4 سیلندر خطی 8 سوپاپ با حجم 1323 سی‌سی مجهز شده‌است که توان تولید حداکثر 71 اسب بخار قدرت در 5250 دور در دقیقه و حداکثر 108 نیوتن‌متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه را دارد. پراید نیروی تولید شده توسط پیشرانه را به‌وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو در حدود 14 ثانیه و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است. البته سعی کنید به هیچ‌وجه این سرعت‌ها را با خودروی پراید تست نکنید.

دردسرها و مشکلات موتور پراید، چه انژکتوری و چه کاربراتوری، همیشه حرف همه خریداران این خودرو بوده‌است. به‌گونه‌ای که بعد از مدتی استهلاک موتور بالا رفته و ممکن است از خرید این خودرو پشیمان ‌شوید. مشکلات فراوان موتور پراید مانند خاموش کردن‌ زیاد و ناگهانی، ریپ زدن موتور، خفه کردن و استارت نزدن و… حتی در برخی از مواقع بعد از تحویل گرفتن از نمایندگی نیز رخ می‌دهد. در این مواقع شما باید با پرداخت مبلغی به نمایندگی به تعمیر آن اقدام کنید. درصورتی‌که شرکت خودروساز باید تا چند سال خدمات پس از فروش را رایگان در اختیار خریداران قرار دهد.

آمار تصادفات جاده‌ای نشان از ناامنی و تجربه رانندگی بسیار بد این خودرو دارد. وزن سبک خودرو و کیفیت پایین قطعات پراید مطمئنا بر رانندگی شما تاثیر خواهد داشت. به‌دلیل کم حجم بودن و کم توان بودن پیشرانه و همچنین ضعیف بودن گیربکس پراید می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که این خودرو یک سدان قدیمی، از دور خارج شده و ناامن است که متاسفانه هنوز در دور رقابت با قیمتی غیرقابل‌قبول در بازار ایران خریدوفروش می‌شود.دقت داشته باشید که این خودرو بسیار سبک با پیشرانه نسبتاً ضعیف و همچنین سیستم تعلیق نامناسب است که فقط می‌توان برای سفرهای شهری آن هم با سرعت‌های پایین و با احتیاط بسیار زیاد بر روی آن حساب کرد و درصورتی‌که قصد سفرهای برون شهری دارید باید بدانید که ریسک سفر شما به‌دلیل مسائلی که در پراید وجود دارد بسیار بالا خواهد بود. چنانچه تصمیم گرفته‌اید سفر برون‌شهری را با پراید انجام دهید بهتر است با سرعت‌های پایین و حتی کمتر از 100 کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها سفر کنید. برای سفری ایمن، مسیرهای خود را طوری انتخاب کنید که از جاده‌های چند لاین با عبور خودروهای سنگین دور باشید و بدون مشکل و خطرات سفر خود را به پایان برسانید.

ریمپ خودرو بر روی موتور استاندارد: در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ از اعضای انجمن ملی موتورایران ( مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ) بوده و به تمامی بنچ مارک های حاصل از آزمایشات موتور دسترسی داشته و تغییرات را با علم کامل به این موتورها انجام می دهند.

A – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

در مرکز خدمات خودرویی دکتر ریمپ تمامی خدمات ریمپ ایسیو با ضمانت 2 ساله انجام میشود.

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از دلایل ریمپ خودرو ساندرو استپ وی و تغییرات ایجاد شده در این خودرو خواهیم گفت. این خودرو مانند خودرو های دیگر از مزایا و معایبی برخوردار بوده که به آنها پرداخته ایم. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ توانسته است با سالها ریمپ خودرو های مسابقه ای و تیونینگ آنها به افتخاراتی در مراحل ریس و درگ دست پیدا کند، ما را دراین مقاله همراهی کنید.

از مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی چه می دانید؟

از مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی چه می دانید؟رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک و دنده ای یکی از خودروهای محبوب بازار است. اکنون قصد داریم معایب این هاچ بک کراس پارس خودرو را بررسی کنیم.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، رنو ساندرو استپ وی را باید مدل قدبلند رنو ساندرو معمولی دانست که شرکت پارس خودرو آن را برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ روانه بازار کرد.

این خودرو نسبت به رقبای چینی خود از کیفیت فنی بسیار بالایی بهره می‌برد و همین موضوع باعث شد تا آنچنان معایب آن به چشم مشتریان نیاید. تولید رنو ساندرو استپ وی به دلیل مشکلات تحریمی و خروج شرکت رنو از ایران در سال ۹۸ متوقف شد.

در ادامه قصد داریم شما را با معایب این خودرو فرانسوی آشنا کنیم.

آشنایی با معایب رنو ساندرو استپ وی

کمبود امکانات رفاهی

رنو ساندرو استپ وی در حالی به بازار ایران عرضه شد که در واقع شرکت رومانیایی داچیا به عنوان زیرمجموعه رنو فرانسه آن را به تولید رسانده است. در واقع شرکت داچیا وظیفه تولید مدل‌های ساده و اقتصادی محصولات رنو را بر عهده دارد و به همین دلیل محصولات داچیا که به بازار ایران عرضه شده‌اند، از امکانات رفاهی و ایمنی محدودی بهره می‌برند.

از طرفی نسل اول ساندرو استپ وی به بازار ایران عرضه شده که تاریخ عرضه آن در بازارهای جهانی به سال ۲۰۰۹ مربوط می‌شود.  از این رو نمی‌توانیم از این خودرو انتظار داشته باشیم که با محصولات جدید چینی به رقابت بپردازد. این موارد باعث شده‌اند که رنو ساندرو استپ وی در بازار ایران دارای امکانات رفاهی بسیار کمی باشد و با چنین شرایطی باز هم مشتریان برای خرید آن باید هزینه زیادی بپردازند.

قدیمی بودن طراحی ظاهری

رنو ساندرو استپ وی به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده رنو ساندرو معمولی محسوب می‌شود. همچنین رنو ساندرو معمولی نیز مدل هاچ بک تندر ۹۰ یا لوگان به شمار می‌رود که نسل اول رنو لوگان در سال ۲۰۰۴ توسط داچیا به بازار عرضه شد. ۵ سال بعد شرکت داچیا در سال ۲۰۰۹ رنو ساندرو و ساندرو استپ وی را طبق نسل قدیم رنو کلیو تولید و روانه بازار کرد. در حال حاضر بیش از ۱۰ سال از معرفی نسل اول ساندرو استپ وی می‌گذرد و به همین دلیل نسبت به رقبای چینی خود دارای ظاهر قدیمی است. البته داچیا نسل دوم و سوم ساندرو استپ وی را تولید کرده است، اما در بازار ایران فقط نسل اول و قدیمی آن وجود دارد.

نفوذ صدا به کابین

پس از خرید خودرو ساندرو استپ وی و بعد از مدت کوتاهی با نخستین عیب این خودرو آشنا خواهید شد و آن هم نفوذ صدای موتور به کابین است. میزان نفوذ صدای موتور به کابین با افزایش دور موتور و سرعت خودرو افزایش پیدا می‌کند و در مدل‌های اتوماتیک به دلیل ۴ دنده بودن گیربکس، موتور بیش از حد گاز می‌خورد و صدای موتور بسیار آزار دهنده خواهد بود. به دلیل ضعیف بودن عایق‌بندی علاوه بر صدای موتور، صدای اطراف نیز به کابین نفوذ کرده و نارضایتی مالکان را به دنبال داشته است.

 نامتعارف بودن مصرف سوخت

ساندرو استپ وی را باید یک خودرو اقتصادی دانست که با هدف جذب نگاه مشتریان به بازارهای مختلفی عرضه شده است، اما مصرف سوخت آن اقتصادی نبوده و مالکان مدل اتوماتیک این خودرو در رانندگی در فضای شهری از نامتعارف بودن مصرف سوخت آن خبر داده‌اند.

دلایل ریمپ ایسیو

موتور خودروهای ساندرو و استپ­وی (نسخه اتوماتیک) از نوع K4M 697 بوده است که  ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در بخش اتوماتیک هم مانند مدل های AT تندر۹۰ و ساندرو با کد فنی DP2 که شباهت فنی زیادی به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و یک جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده های لغزنده و برفی هم در این گیربکس وجود دارد.

این موتور با ایسیو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دریچه گاز برقی و استاندارد آلایندگی یورو۴ کالیبره شده است. در زیر به برخی معایب برنامه آن اشاره می کنیم:

ساندرو استپ وی اتوماتیک به صورت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۸.۳ لیتری را به همراه دارد که این میزان در جاده‌های درون‌شهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۱ لیتر است. به همین دلیل ساندرو استپ وی در برابر رقیبی چون پژو ۲۰۷ اتوماتیک ضعیف‌تر بوده و در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت بنزین باید هنگام خرید به نامتعارف بودن مصرف سوخت ساندرو استپ وی توجه ویژه داشت.

هنگامیکه خودروی خود را برای ریمپ به دکتر ریمپ می آورید، برنامه خودروی شما خوانده شده و سپس با برنامه بهینه دکتر ریمپ که به روش Optimum Calibration مجدداً برای شرایط آب و هوایی و سوخت بی کیفیت داخلی تنظیم شده است، ریخته می­شود.

خلاصه مزایای ریمپ:

۱) افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور

۲) افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو

۳) رفع کامل تاخیر پدال گاز

۴) رفع  کُندی گیربکس نسبت به درخواستهای راننده

۶) رفع خطای کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم ( درصورت حذف کاتالیست یا فرسودگی آن)

۷) کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر بصورت تضمینی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده ریمپ چیست؟ آیا ریمپ خودرو باعث چه کارکردی بر روی خودرو من خواهد داشت. آیا این فرایند باعث خرابی ایسیو موتور و خودرو من میشود. ما در این مقاله ریمپ ایسیو را توضیح دادیم و گفته ایم باعث چه تغییراتی بر روی خودرو شما انجام میشود. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با 2 سال ضمانت کتبی خودرو شما را ریمپ میکند.

ایسیو چیست ؟

تمامی وسایل نقلیه مدرن شامل ECU (یا واحد کنترل ) است . ECU  مخفف electronic control Unit یک رایانه کوچک است که کارکرد یک سیستم از خودرو را کنترل می کند .

ECM مخفف engine control management واحد کنترل و مدیریت موتور هر وسیله نقلیه می باشد . به واحد کنترل کننده موتور در اصطلاح عام ایسیو گفته می شود . سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار، موتور را تنظیم می کنند. این کار به این دلیل است که تولید کنندگان مجبور به فروش اتومبیل های خود در سراسر جهان هستند، به این معنی است که در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت را در نظر بگیرند . به  همین دلیل تنظیمات ایسیو به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمامی پارامتر های کمی و کیفی دنیا و تولید انبوه انجام می شود.

ریمپ خودرو چیست و چه عملکردی دارد ؟

ریمپ ایسیو نرم افزار تغییر یافته و بهبود یافته نرم افزار فابریک ایسیو می باشد و جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد، برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد و در ریمپ ایسیو نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند . این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود زیرا که مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است. هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت سریال خود (یا OBD پورت) وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو ) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد. توانایی خواندن و نوشتن و دانلود نرم افزار ایسیو  به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند . لازم بذکر است ریمپ ایسیو اکثریت با التفاق خودورهای موجود در کشور در مرکز دکتر ریمپ از طریق پورت دیاگ OBD و بدون باز شدن ایسیو انجام می پذیرد .

ریمپ به بهبود نرم افزاری ایسیو موتور گویند که با هدف های کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و گشتاور، افزایش حداکثر توان قابل دستیابی، کاهش تاخیر و کوپ پدال و دریچه گاز، اصلاح پارامترهای سوخت و جرقه، اصلاح پارامترهای سنسور اکسیژن، تطبیق بهتر خودرو با شرایط آب و هوا و سوخت ایران و … گفته می شود.

در حوزه برنامه ریزی ECU به جدول های از قبل تعیین شده توسط شرکت تولید کننده برای مدیریت کارکرد بخش های گوناگون موتور خودرو Map Table گفته میشود. از جمله این جدول ها می توان به مقدار پاشش بنزین، زمان احتراق و … اشاره کرد.

چیپ تیونینگ چیست؟

چیپ تیونینگ یا تغییر نرم افزاری chip ایسیو، تعریف اصلی از ریمپ ایسیو امروزی است. چیپ تیونینگ به معنی برداشت تراشه (EPROM)از روی برد ایسیو و پروگرام کردن چیپ بر روی BENCH می باشد. چیپ تیونینگ به معنای ساده یعنی تغییر نرم افزاری بر روی تراشه اصلیایسیو موتور که باعث ایجاد تغییرات قابل توجه در بازدهی موتور و شرایط کاری مختلف می گردد .

کاتاف چیست ؟

کاتاف ناحیه ای از دور موتور می باشد که برای موتورهای مختلف فعلی موجود در بازار ایران  از 5500 تا 6500 دور متغیر می باشد و در این دورها پارامترهای موتور بطور تناوبی قطع و وصل می گردد تا در دورهای انتهایی به موتور آسیب نرسد.  موتور در حالت فابریک در دورهای یش از دور کاتاف نمی تواند قدرت بیشتری تولید کند چون راندمان حجمی موتور اجازه تولید قدرت بیشتر را نداده و در صورتی می توان قدرت بیشتری از دور بالاتر از کاتاف استاندارد گرفت که با انجام ریمپ خودرو مقدار سوخت و جرقه مورد نیاز در آن دورها تامین گردد . و بیشتر برای مقاصد مسابقه و درگ و خودروهای دارای لوازم کاربرد دارد .

کاتاف رگباری یا هارد کاتاف چیست ؟

اختلاف رفت و برگشت دور موتور در حالت کاتاف بصورت فابریک در موتور های مختلف با فاصله حدود  150 تا 200 دور طراحی شده است و می توان این فاصله زمانی را با ریمپ کم کرد و به مثلا 50 دور یا کمتر رساند که اصطلاحا به آن کاتاف رگباری گفته می شود .

چرا بعضی از کدهای خطای ایسیو را حذف می کنیم ؟

در بعضی مواقع خطاهایی در ایسیو ایجاد می شود که باعث روشن ماندن چراغ چک می گردند اما بروز این خطاها و دلایل بروز آنها هیچ تاثیری در عملکرد موتور ندارد و رفع آنها مستلزم هزینه گزافی می باشد مثلا خطای خرابی سنسور اکسیژن دوم یا خطاهایی از این دست یا خطای فرسودگی کاتالیزور که در بعضی از خودروها از انواع ارزانتر کاتالیزور نیز می توان استفاده کرد اما چراغ چک خاموش نمی شود لذا این امکان در تاپ تیونینگ وجود دارد که هرگونه خطایی که در عملکرد موتور تاثیری ندارد را بطور کامل از حلقه کنترل ایسیو خارج نماید .



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از سری مقالات ریمپ خودرو قصد توضیح مشخصات فنی و ریمپ ایسیو 407 را داریم.این خودروتوسط شرکت ایران خودرو وارد بازار ایران شده ولی به دلیل استقبال نا کافی از این خودرو و به وجود آمدن رقیب های قدر مانند کیا اپتیما باعث شد که دیگر در بازار های دست دوم خواهان نداشته باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

پژو ۴۰۷ اولین بار در ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در سال ۱۳۸۴ توسط شرکت ایران خودرو به نمایش درآمد که با توجه به محدودیت واردات خودرو به کشور در آن سال ها و طراحی غیرعادی ۴۰۷، این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و یکی از جذاب ترین خودروهای به نمایش درآمده بود.

سه سال بعد شرکت سیتکو (زیر مجموعه ایرانخودرو)مدل تغییر چهره یافته (فیس لیفت ۲۰۰۸) پژو ۴۰۷ را برای اولین بار در هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشت.

از سال ۱۳۸۷ ایران خودرو شروع به ثبت نام و عرضه این خودروی وارداتی کرد که به احتمال زیاد قصد تست بازار ایران و نهایتاً راه اندازی خط مونتاژ آن را داشت که پس از استقبال نسبتاً کم در ایران و توقف تولید آن در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ایرانخودرو دیگر ادامه نیافت.

از علت های عدم استقبال از این خودرو در زمان واردات آن بین سال های ۸۷–۹۰ می توان به قیمت گذاری بالای ایرانخودرو و واردات نسخه دو لیتری آن نسبت به رقیبان ۶ سیلندر کره ای و ژاپنی اشاره کرد.

بر اساس یک آمار غیررسمی ۱۵۰۰ دستگاه توسط ایرانخودرو و ۲۰۰ دستگاه توسط افراد دیگر با امکانات متفاوت به کشور وارد شده اند. ۴۰۷ در بازه سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به تولید رسید و از آن پس جای خود را به ۵۰۸ داد.

مشخصات فنی:

انتخاب پیشرانه ۲ لیتری ۴۰۷ که در واقع مدل میانی سری بنزینی آن است با هدف یکسان بودن پیشرانه آن با سیتروئن C5 از طرف PSA برای بازار ایران در نظر گرفته شد.این مدل قابل انتخاب با جعبه دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار است که می تواند حداکثر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

برای انجام ریمپ ایسیو باتیم تخصصی تیونینک دکتر ریمپ در تماس باشید.

بر خلاف تفکر عامه مردم،شتابگیری در ۴۰۷ با توجه به وزن ۱‪/۵ تنی آنچنان هم ضعیف نیست و در مدل دنده ای و اتومات این اعداد به ترتیب برابر ۱۰ و ۱۱ ثانیه به ثبت رسیده است.

در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. خودرو پژو 407 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در 407 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو 407 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو 206 در پکیج افتر مارکت می باشد. لوازم افتر مارکت شامل هدرز، میل شوپاپ، کیت مگش و... است که این لوازم باعث تیونینگ خودرو و بهتررین راندمان در کشش و گشتاور خودرو میشود. در ادامه این مقاله ریمپ بر روی دستگاه داینو خواهیم گفت که چه مزایای دارد. با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

استیج ریمپ افترمارکت و تیونینگ خودرو و تغییر آن:

در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

افزایش کاتاف تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر نیز امکان پذیر می باشد، اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift و duration  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع می نماید.

پکیج ریمپ ایسیو بر روی داینو با سوخت مسابقه یا E85

دکتر ریمپ افتخار همکاری با قهرمانان نامی ایران در مسابقات سرعت و درگ را دارد. ستاپ ویژه و ریمپ حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان آورده است. دکتر ریمپ با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85  (۸۵% الکل – ۱۵ % بنزین ) را دارد. به علت اکتان بالای الکل (۱۱۶)  و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان  حاصل می گردد.

 در این استیج ریمپ خودرو بر روی داینو و با استفاده از WIDE BAND و KNOCK DETECTOR انجام میشود. استفاده از این سه مورد باعث می گردد.

بهترین نسبت سوخت و هوا که در موتور های مسابقه ای و الکل سوز به طور کامل فرق دارد به طور دقیق به دست اورد، همچنین استفاده از ناک دیتکتور به ما این اجازه را می دهد که اوانس جرقه برای حداکثر توان و گشتاور موتور را بدون رسیدن به احتراق پیش رس به ماکسیمم رساند.

 در موتورهایی که مجهز به کلیه لوازم هستند و برای مسابقه ستاپ شده اند به علت تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد، سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداشته و به همین علت شرکت دکتر ریمپ سنسور اکسیژن را از حلقه کنترلی خارج نموده و سیستم را OPEN LOOP می کند



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو چه مزایا و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از ریمپ ایسیو خودرو خواهیم گفت و شما را با این فرایند بیشتر آشنا خواهیم کرد. مرکز تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ چندین سال تجربه در ریمپ خودرو های مسابقه ای و خارجی و ایرانی را دارد که توانسته است چندین سال در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی را کسب کند. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

نتیجه ریمپ شامل موارد زیر می شود:

⚡️ ریمپ کاملا نرم افزاری بوده و هیچگونه تغییر سخت افزاری در ایسیو و موتور به وجود نمی آید.

⚡️ بسته به نوع خودرو و نوع ایسیو باعث کاهش 3 تا 6 درصدی مصرف سوخت می شود.

⚡️ افزایش شتاب خودرو ( مقدار افزایش شتاب برابری می کند با زمانی که از بنزین سوپر با اکتان بالا ( که در پمپ بنزین های ایران موجود نیست ) استفاده می کنیم.

⚡️ افزایش کشش در مسیرهای سربالایی

⚡️ در زمان استفاده از کولر، قدرت موتور افت نمی کند.

⚡️خودروهایی که دارای دریچه هوای برقی هستند با ریمپ مشکل تاخیر و به اصطلاح کُپ آن از بین می رود

⚡️ در مورد خودروهای چینی که امروزه تعداد زیادی وارد کشور شده اند با کم بودن توان و تاخیر پدال گاز، راننده مجبور می شود با فشار گاز بیشتر حرکت کند این کار باعث افزایش مصرف سوخت در حرکت اولیه می شود. با ارتقا نرم افزار این مشکلات حل خواهد شد

نکات جالب آن، در این است که در دیاگ و حتی در نمایندگی ها این تغییر را متوجه نمی شوند و در نتیجه مشکلی در گارانتی رخ نمی دهد

⚡️ همچنین ریمپ دائمی می باشد

ضمنا این آپشن ها بر روی تمامی خودروهای داخلی و خارجی و حتی خودروهای چینی قابل اجرا هستند نتیجه ریمپ شامل موارد زیر می شود:

⚡️ ریمپ کاملا نرم افزاری بوده و هیچگونه تغییر سخت افزاری در ایسیو و موتور به وجود نمی آید

⚡️ بسته به نوع خودرو و نوع ایسیو باعث کاهش 3 تا 6 درصدی مصرف سوخت می شود

⚡️ افزایش شتاب خودرو ( مقدار افزایش شتاب برابری می کند با زمانی که از بنزین سوپر با اکتان بالا ( که در پمپ بنزین های ایران موجود نیست ) استفاده می کنیم

⚡️ افزایش کشش در مسیرهای سربالایی

⚡️ در زمان استفاده از کولر، قدرت موتور افت نمی کند

⚡️خودروهایی که دارای دریچه هوای برقی هستند با ریمپ مشکل تاخیر و به اصطلاح کُپ آن از بین می رود

 

⚡️ در مورد خودروهای چینی که امروزه تعداد زیادی وارد کشور شده اند با کم بودن توان و تاخیر پدال گاز، راننده مجبور می شود با فشار گاز بیشتر حرکت کند این کار باعث افزایش مصرف سوخت در حرکت اولیه می شود. با ارتقا نرم افزار این مشکلات حل خواهد شد

نکات جالب آن، در این است که در دیاگ و حتی در نمایندگی ها این تغییر را متوجه نمی شوند و در نتیجه مشکلی در گارانتی رخ نمی دهد

⚡️ همچنین ریمپ ایسیو دائمی می باشد

ضمنا این آپشن ها بر روی تمامی خودروهای داخلی و خارجی و حتی خودروهای چینی قابل اجرا هستند.

برای انجام تیونینگ خود با ما در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید ریمپ ایسیو بر روی خودرو شما چه تاثیراتی دارد و این فرایند ریمپ برای خودرو شما چه مزایای دارد؟ آیا برایتان سوال پیش نیامده که ایسیو چه کاربردی دارد و چرا خود کارخانه خودرو سازی ماشین را ریمپ نمیکند؟ در ادامه این مقاله تمامی سوالات را بر طرف کرده و به طور دقیق به آنها میپردازیم. با دکتر ریمپ همراه باشید.

تاثیر ریمپ ایسیو بر خودرو

در حقیقت و همان‌طور که گفته شد ریمپ را می‌توان به نوعی بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو دانست. ریمپ ایسیو کردن خودرو و یا تقویت نرم افزاری ایسیو یا کامپیوتر خودرو، نه تنها به خودرو شما آسیب نمی‌رساند بلکه عمر موتور را افزایش نیز می‌دهد. این کار، سبب می‌شود تا خودرو از فشار در شرایط مختلف خارج شود.

همان‌طور که می‌دانیم نسبت مخلوط سوخت و هوا  در خودرو بسیار مهم است. سوخت خودرو وقتی زیاد باشد احتراق به اندازه کافی انفجاری نخواهد بود و مخلوط سوخت و هوا کارایی لازم را نخواهند داشت. وقتی هوا زیاد باشد و مخلوط شبیه بمبی مینیاتوری خاموش شود منجر به خم شدن موتور و آسیب دیدن قطعات آن می‌گردد. اما در زمانی که از ریمپ ایسیو استفاده شود این نسبت تصحیح می‌گردد و از این طریق عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد.

نحوه کارکرد ریمپ

کارخانجات سازنده اتومبیل، همیشه یک نوع تنظیمات نرم افزاری را برای ایسیو خودرو طراحی می‌ نماند و آن را اجرا می‌کنند. پس از آن این خودروها با مپ یا تنطیمات یکسان به نواحی مختلف و کشورهای مختلف ارسال می‌شوند. از طرفی شرایط آب و هوایی کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است که از جمله این شرایط متفاوت می‌توان به ارتفاع، ویژگی‌های جغرافیایی و… اشاره کرد. این در حالی است که تنظیمات ایسیو یکسان است و لذا بخش‌های مختلف خودرو از قبیل آوانس جرقه، میزان و زمان پاشش سوخت، زمان شروع به فعالیت رادیاتور و… در همه نقاط یکسان عمل خواهند کرد.

در این صورت چناچه یک منطقه جغرافیایی دارای ارتفاعی بالاتر نسبت به سایر نقاط کشور باشد غلظت اکسیژن، دما، فشار و… با سایر نقاط متفاوت خواهد بود و هوایی که وارد خودرو می‌شود نیز از ویژگی‌های مختلفی نسبت به سایر نقاط برخوردار خواهد بود. در چنین شرایطی اگر ایسیو چنین کیفیت‌هایی را در نظر نگرفته باشد و بدون در نظر گرفتن چنین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی، اقدام به پاشش سوخت کند باعث می‌شود تا موتور خودرو تمامی کارایی خود را به نمایش نگذارد و بخشی از توان خودرو غیر قابل استفاده باقی بماند. بنابراین خودرو دچار ریپ می‌شود و بد کار می‌کند. در  تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ تمامی کارهای ریمپ خودرو با 2 سال ضمانت کتبی انجام میشود.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ مزدا 3

در این مقاله از خودرو ژاپنی با طراحی جذاب که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است خواهیم گفت. این خودرو مزدا 3 میباشد که با ریمپ ماشین تغییرات چشمگیری پیدا میکند. برای انجام کار ریمپ به هرجایی اطمینان نکرده و خودرو خود را به دست متخصص این فرایند قرار داده و از تغییرات خودرو خود خشنود شوید.

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از خودروهای ژاپنی،به دلیل کیفیت ساخت بالا و طراحی و مهندسی فوق العاده خوبی که دارند خوشش نیاید.

مزدا ۳ هم یکی از همین خودروها است. یک ژاپنی اصیل که البته طراحی و مهندسی‌ آن قدیمی شده.

ولی هنوز هم خیلی‌ها اعتقاد دارند این خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن در بازار ایران دارد.

حال ما در این مقاله به ریمپ این خودرو محبوب ژاپنی خواهیم پرداخت.

در این خودرو، به خوبی بر روی پارامترهای سوخت، جرقه، گشتاور و به خصوص دریچه گاز کار شده است.

و بهینه سازی صورت گرفته، که سبب شده شتاب گیری خودرو تا حدود 10% بهبود یابد.

و افزایش توان خودرو به خوبی موقع رانندگی احساس شود و لذت رانندگی با این خودروی پرشتاب ژاپنی را دوچندان نماید.

بنا به درخواست‌های مکرر و همچنین به علت وجود مشکلاتی که به وجود آمده در سیستم کاتالیزور این خودرو،

بعد از انجام مطالعات و تست‌های مختلف موفق شدیم مشکلات کاتالیزور و خطاهای آن را کاملاً به صورت نرم افزاری و تضمینی

نیز برطرف نماییم. که با انجام ریمپ ایسیو این عمل توسط تیم کارپلاس انجام می شود.

موارد برطرف شده بعد از ریمپ خودرو مزدا 3

1 – تعمیر و عیب یابی سنسورهای خودرو شامل که شامل :

 سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار هوای منیفولد، سنسور دمای خنک کننده، سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور دور موتور، سنسور موقعیت میل سوپاپ، سنسور سرعت خودرو، سنسور کوبش ( ناک)، سنسور اکسیژن یا لامبدا سنسور. این موارد برطرف می شود.

2 – تعمیرات تخصصی سخت افزاری و نرم افزاری ایسیو مزدا 3

3 – تعمیر و عیب یابی عملگرهای مزدا ۳ شامل : پمپ بنزین، انژکتورها، استپر موتور، کویل دوبل، رله دوبل، شیر برقی کنیستر، گرمکن دریچه گاز، دیاگ و رفع خطاهای چراغ چک

4 – تعمیرات و عیب یابی سیستم سوخت رسانی خودرو شامل :

فیلتر سوخت، ریل سوخت، رگلاتور سوخت، وایرهای شمع، سوئیچ اینرسی

5 – تعمیرات و عیب یابی سیستم هوارسانی، سیستم جرقه زنی، سیستم سوخت رسانی و …

6 – تعریف کلید و سوئیچ و ریموت مزدا 3

7 – تعمیرات مرتبط با یونیت ها و بردهای مختلف خودرو مزدا 3 مانند ABS ، EBD ، Airbag و …



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

xآیا برایتان سوال پیش آمده که ریمپ چیست و چه کاربردی دارد؟ در مقالات قبل از ریمپ خودرو گفته ایم. در این مقاله از مزایا ریمپ جک J3 و کاهش دمای موتور این خودرو و ریمپ خودرو های چینی خواهیم گفت و این خودرو را مورد بررسی قرار میدهیم. برای انجام کار ریمپ خودرو خود به هر جایی اطمینان نکرده قبل از آن با تیم تیونینگ دکترریمپ مشورت کرده و خودرو خود را به ما بسپارید.

ریمپ خودرو جک j3 و کاهش دمای موتور

موتورها با دمای مناسب کارکرد موثری دارند. هرچه موتور بیشتر کار کند، حرارت و گرمای بیشتری تولید می کند. اگر حرارت بیش از حد شود، که معمولا در این حالت حرارت بالاتر از 115 درجه سانتیگراد می باشد. به موتور آسیب وارد می شود و قادر به کار کردن نیست. در کنار موتور اصولا سامانه های خنک کننده ایی وجود دارند، که مانع از ایجاد حرارت بالا موتور می شوند، که اگر تنظیم بوده و درست کار کنند مشکل افزایش دمای موتور پیش نمی آید. با ریمپ جک j3 و تنظیم سامانه های خنک کننده و بازنویسی برنامه های ایسیو بر اساس آب و هوایی که خودرو در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد. موتور افزایش دما نخواهد داشت.

ریمپ جک j3 و ریمپ برای خودروهای چینی

جک j3 مشکلاتش با خودرو های چینی بسیار مشابه است. ممکن است از خودتان بپرسید کلا ریمپ برای خودرو های چینی به چه صورت است؟ متاسفانه خودرو های چینی دارای یک سری محدودیت های سرعت و مشکلاتی مثل مصرف سوخت بالا و توان موتور نامتناسب با وزن خودرو هستند که به وسیله بازنویسی و ریمپ جک j3 و ریمپ برای خودروهای چینی به راحتی قابل حل و بهبود هستند. و ریمپ جک j3 و سایر خودروهای چینی به صورت نرم افزاری انجام می گیرد.

ریمپ جک j3 خودرو را قدرتمند می کند

مزایای ریمپ ماشین

لازم است ذکر شود ریمپ جک j3 یک امر کاملا تخصصی است که حتما باید توسط تکنسین های متخصص و نرم افزارهای استاندارد انجام شود، تا موجب افزایش عملکرد خودرو گردد. ریمپ جک j3 با رعایت نکاتی که ذکر شد دارای مزایای زیادی است که به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم.

افزایش شتاب و سرعت اولیه خودرو

کاهش دمای موتور و تنظیم سامانه خنک کننده موتور

رفع کپ خودرو در زمان حرکت اولیه

بهینه سازی مصرف سوخت از طریق متناسب کردن سیستم سوخت با سوخت توزیع شده در جایگاههای داخلی کشور

افزایش شتاب در هنگام حرکت و…..



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد توضیح کامل ریمپ و چگونگی کارکرد ریمپ خودرو را داریم. امروزه برخی با گذراندن چند روزه ریمپ و بدون دستگاه های مربوطه این کار شروع به انجام ریمپ کردند. این کار احتیاج به علم تخصصی و دستگاه های مربوطه به ریمپ خودرو و از همه مهم تر احتاج به تجربه کاری دارد. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در تیونینگ و ریمپ خودرو های مسابقه ای توانسته است افتخارات زیادی را کسب کند.

ریمپ دقیقا چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

ریمپ خودروRemap ECU را می‌توان تنظیمات نرم افزاری دانست که به جای نرم افزار موجود بر روی ECU خودرو قرار می‌گیرد. ریمپ قادر است خودرو را با برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده کند. مپ ایسیو موتور خودرو را به طور کامل در اختیار خود می‌گیرد اما در زمانی که ریمپ جایگزین آن می‌شود شتاب، مصرف سوخت، ناک و… دچار تغییرات محسوسی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در زمینه چیستی ریمپ، تاثیر آن بر خودرو، نحوه کارکرد آن و نکات لازم در زمینه ریمپ ایسیو، مباحثی را بیان نماییم.

ریمپ چیست؟

ایسیو همان کامپیوتر خودرو و یا مغز آن است. ریمپ ایسیو انجام بعضی از باز تنظیمات نرم افزاری و تغییر پارامترهای واحد کنترل الکترونیکی خودرو است که می‌توان با کمک آن بهره وری کارکرد موتور را بر حسب شرایط مختلف تغییر داد.

از جمله پارامترهای قابل تغییر توسط ریمپ می‌توان به تغییر پارامترهای جداول سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی، تغییر پارامترهای مرتبط با سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، تغییر پارامترهای سیستم توربو شارژ، تغییر پارامترهای سامانه منیفولد هوای ورودی، بازنگری جداول پارامترهای دریچه گاز، تغییر در پارامترهای مرتبط با دمای عملکرد فن رادیاتور اشاره کرد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو لازم است به بعضی از نکات توجه شود. از جمله این نکات شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت‌های آن، کیفیت سوخت خودرو و…است که این کار را از طریق ریمپ خودرو می‌توان انجام داد.

در واقع این نکته بدین معناست که ریمپ ایسیو قادر است خودرو را با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف تطبیق دهد و یا با کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند. لذا با استفاده از ریمپ، مصرف سوخت خودرو کاهش می‌یابد و بهینه می‌شود. شتاب خودرو بهتر می‌شود و ناک یا احتراق زودرس آن برطرف می‌گردد.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()