نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد بررسی ریمپ خودرو و چگونگی برنامه نویسی شده بر روی خودرو های خارجی و عملکرد آن بر روی این خودرو ها را خواهیم کرد. در واقع ریمپ ایسیو همان بازنگری برنامه ایسیو در شرایط هر منطقه است که از طریق همین برنامه نویس بهترین راندمان را از این طریق بگیریم. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر از ریمپ خودرو آشنا شوید.

ریمپ همان تقویت خودرو میباشد؟

همانطور که توضیح داده شد ریمپ ایسیو سبب افزایش راندمان خودرو میشود پس سبب تقویت خودرو نیز می گردد، ولی تقویت خودرو علم گسترده ای است که از نرم افزار تا سخت افزار را شامل میشود، تقویت نرم افزاری شامل ریمپ ایسیو و ریمپ ABS ( ترمز ها ) میشود و تقویت سخت افزاری شامل تعویض قطعات برقی و مکانیکی مانند شمع و کوئل ، میل لنگ و پیستون ، کیت مکش و هدرز ، بال عقب و رینگ و لاستیک و…

تقویت هر قطعه دامنه ای از هزینه ها بدنبال دارد و در نتیجه هرچقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه ی بهتری میگیرید . به عنوان مثال یک بال فایبرگلاس 206 با رنگ و نصب 300 هزار تومان تمام میشود در حالی که بال مسابقاتی فلزی تیتانیومی با 2.5 میلیون تومان و یک بال حرفه ای برای مسابقات حرفه ای تا 900 میلیون تومان میتواند قیمت داشته باشد !!! تغییرات ظاهری که اصطلاحا اسپورت سازی نامیده میشود متفاوت است با تقویت خودرو و نباید این دو را یکی دانست. ایسیو را نیز میتوان از لحاظ سخت افزاری تقویت کرد برای این منظور از ای سی یو فورس استفاده میکنند. تنها عیبش این است که تنها در یک شهر قابل استفاده است و در صورت جابجایی مکانی مجددا باید ریمپ شود.

ریمپ ایسیو ماشینهای داخلی و خارجی چگونه انجام میشود؟ ریمپ چیست؟

از لحاظ عملکردی توسط دستگاه پروگرامر ، برنامه خودرو با شماره کالیبره همان خودرو خوانده میشود و سپس توسط نرم افزار Winols روی آن کار میشود و جداول پیدا ، بهینه و سپس خروجی گرفته میشود نهایتا ” چکسام گیری ” انجام و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار کامپیوتر ریخته میشود. تمام این مراحل یا از طریق پورت OBD و یا از طریق اتصال Jtag صورت میگیرد.

عموم ماشین های داخلی بدون باز کردن ایسیو و از طریق OBD ریمپ میشوند و عموم به طور کلی شما میتوانید تمام موارد زیر را با ریمپ خودرو خود انجام دهید :

افزیش شتاب خودرو و هم چنین برداشتن محدودیت سرعت ، ماشین های ایرانی ، ماشینهایی نظیر ایسوزو ، ماشین های مسابقه و ماشین هایی که تازه وارد میشوند یا مدلی بعد از مدل 97 دارند .

کاهش مصرف سوخت با استفاده از برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خودرو : شما میتوانید به برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خود مصرف سوخت خود را استاندارد کنید . سنسور اول اکسیژن وظیفه بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده دارد .ماشین های خارجی از طریق جی تگ و با باز شدن ایسیو انجام میشوند. لذا هزینه ریمپ ماشینهای خارجی بیشتر از نمونه های داخلی است. زمانی که طول میکشد تا برنامه ریزی انجام شود نیز در خودروهای خارجی طولانی تر است.دکتر ریمپ میتواند تمام نیاز های اساسی خودرو شما که شامل ریمپ ایسیو میشود انجام دهد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

امروز در این مقاله قصد داریم از یکی از کارهای زیر شاخه های تیونینگ یعنی ریمپ توضیح بدیم که کلا این فرایند چیست و چه کاربرد و مزایای برای خودرو دارد. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ توانسته است با علم کافی و تخصصی در زمینه ریمپ با دسترسی خوب به ایسیو خودرو بهترین راندمان را گرفته و شما از تغییرات ایجاد شده شگفت زده کند در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ریمپ چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین سبقت‌گیری احساس کنید خودروتان شتاب و چالاکی کافی را ندارد یا هنگامی که پشت سر خودرو دیگری مشغول رانندگی هستید و سعی دارید فاصله اتومبیل خود را با خودرو مذکور به حداقل برسانید، متوجه می‌شوید که پیشرانه‌تان با وجود عاری بودن از هر گونه نقص فنی، به اندازه کافی توانمند نیست و هرچه تلاش می‌کنید بیشتر به عدم توانمندی اتومبیل خود پی می‌برید.

در چنین موقعیتی مالک خودرو با دو راهکار روبرو خواهد بود؛ راه ‌حل اول تعویض اتومبیل با یک مدل قوی‌تر و البته گران قیمت‌تر است که بسته به شرایط مالی صاحب خودرو می‌تواند چاره‌ساز باشد. راهکار دوم تقویت پیشرانه خودروست که می‌تواند به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری صورت پذیرد.

تقویت موتور خودروورای مباحث قانونی، تیونینگ یا تقویت سخت افزاری خودرو می‌تواند تغییرات محسوسی در بهبود قوای محرکه، شتابگیری، توانمندسازی و به طور خلاصه در قدرتمندتر ساختن پیشرانه خودرو پدید آورد، اما از طرف دیگر هم استهلاک پیشرانه را نسبت به قبل افزایش داده و هزینه تقریبا گزافی را  بر جیب مالک خودرو تحمیل می‌کند. اینجاست که تنها راه چاره باقیمانده ریمپ یا همان تقویت نرم افزاری واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودروست. در این مقاله قصد داریم شما را با بازنویسی پارامترهای نرم‌افزار ایسیو یا ریمپ ایسیو آشنا ساخته و مزایا و معایب آن را به استحضارتان برسانیم، لطفا در ادامه با شیپور همراه باشید.

ریمپ ایسیو چیست؟

ECU یا همان کامپیوتر خودرو وظیفه هماهنگ‌سازی، کنترل و نظارت بر صحت عملکرد بسیاری از متغیرها و پارامترهای مرتبط با عملکردهای الکترونیکی نظیر میزان و زمان پاشش سوخت، نسبت ترکیب سوخت با هوا، دمای شروع به کار فن و غیره را برعهده دارد. در واقع ایسیو به طور پیش‌فرض برنامه‌ریزی شده تا بر سیستم سوخت‌رسانی، جرقه زنی و سایر ادوات برقی-الکترونیکی خودروهای انژکتوری از طریق یک سری داده‌ها و دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده به نام مپ، نظارت و کنترل داشته باشد.

در اکثر مواقع کارخانه سازنده، برنامه پیش ‌فرض ایسیو و ارقام پارامترهای مربوط به آن را برای تمام مناطق و شرایط آب و هوای یک کشور به طور یکسان در نظر می‌گیرد؛ حال آنکه به طور مثال اگر بین دو منطقه شهری در یک کشور اختلاف ارتفاع قابل توجهی وجود داشته باشد، غلظت اکسیژن در هوای این مناطق با یکدیگر متفاوت بوده و در نتیجه هوای دریافتی توسط پیشرانه‌ها در این دو شهر کیفیت متفاوتی خواهد داشت. اختلاف غلظت اکسیژن در هوای این شهرها باعث می‌شود تا کیفیت انفجار درون سیلندر و کارایی پیشرانه‌ها در این دو شهر نسبت به یکدیگر متفاوت بوده و راندمان موتور در یکی نسبت به دیگری با کاهش روبه‌رو شود؛ بنابراین مالک خودرو نمی‌تواند از تمام ظرفیت و توانمندی اتومبیل خود بهره‌مند شود.

برنامه پیش ‌فرض ایسیوبرای رفع این مشکل کافیست تا تغییراتی در ارقام پارامترهای پیش‌فرض ایسیو اعمال گردد تا بتوان افت غلظت اکسیژن هوا را با اعمال تغییر در مواردی نظیر میزان یا زمان پاشش سوخت، زمان جرقه زنی شمع‌ها و امثالهم اصلاح کرده و راندمان موتور را افزایش داد. ضمنا کیفیت متفاوت سوخت نیز می‌تواند شرایط مشابهی با اختلاف کیفیت هوا در موتور ایجاد کند.

لازم به ذکر است که نرم افزار واحد کنترل الکترونیکی یا همان مپ ایسیو پارامترهای مختلفی را پشتیبانی و کنترل می‌کند. از جمله این پارامترها می‌توان به زمان پاشش سوخت، فشار پاشش سوخت، زمان شارژ کویل، آوانس جرقه، سرعت فن، دمای عملکرد فن، زاویه آوانس، ولتاژ باتری، راندمان حجمی سوخت، دور آرام، کالیبراسیون سنسورها، گام موتور پله‌ای، ولتاژ سنسور اکسیژن، نسبت سوخت به هوا و … اشاره نمود. هر کدام از پارامترهای مذکور دارای مقادیری از پیش تعیین شده هستند؛ از طریق ریمپ خودرو می‌توان این مقادیر را تغییر داد تا عملکرد و توان پیشرانه بهبود یابد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ اولین تیونیگ کاری است که با گرفتن بهترین راندمان از طریق ریمپ خودرو و نصب بهترین لوازم های افتر مارکت در مسابقات کشوری افتخارات و موفقیت های زیادی کسب کند. امروز در این مقاله خواهیم گفت ریمپ چیست و چه کاربردی بر روی خودرو خواهد داشت. برای انجام ریمپ ایسیو خوردو خود با ما در تماس باشید.

دلیل انجام نشدن ریمپ ecu توسط شرکت های خودرو سازی چیست؟

با اینکه ریمپ ایسیو عملکرد خودرو را تا میزان زیادی افزایش می دهد، معمولاً کمپانی های خودرو سازی از آن استفاده نمی کنند. دلیل می تواند این باشد که ریمپ ایسیو استانداردهای خودرو سازی را نقض می کند و باعث به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی و مصرف سوخت می شود. همچنین ساختن خودروهای مخصوص شرایط آب و هوایی مختلف به صورت انبوه امکان پذیر نیست.

شرایطی که برای تولید انبوه در نظر گرفته می شود، معمولاً سخت ترین شرایط می باشد.

مثلاً با برنامه ای که روی ECU خودرو قرار دارد، حتی سوخت بی کیفیت به موتور آسیب نمی زند. همچنین ایسیو خودرو جوری برنامه ریزی می شود که جرقه زنی در دمای ۵۰ درجه و منفی ۲۰ درجه بدون ناک اتفاق بیفتد.

همچنین این برنامه با در نظر گرفتن طول عمر بالا خودرو حتی در شرایط بد روی ایسیو نصب می شود. مثلاً یک خودروی ef7 توربو شارژ روی خودرو سورن توربو و دناپلاس را در نظر بگیرید که دارای ۱۷۰ اسب بخار می باشد تما به علت تغییرات آن برای طول عمر بیشتر حتی با بنزین های بی کیفیت توان خروجی موتور آن به ۱۵۰ اسب بخار محدود شده است. شما می توانید به راحتی با ریمپ ایسیو سمند سورن توربو و یا دنا پلاس توان خروجی آن را به حداکثر برسانید.

البته حداکثر توان نباید همیشه مورد استفاده قرار بگیرد.

تأثیر ریمپ بر آیتم های مختلف خودرو چیست ؟

در ادامه به این مطلب خواهیم پرداخت که ریمپ ایسیو بر چه آیتم هایی تأثیر می گذارد، با ما همراه باشید.

تغییر جداول سیستم متغییر منیفولد ورودی با ریمپ ایسیو:

در این آیتم همراه با تغییر جداول، تغییر جریان گردابه و چرخشی در دورهای مختلف موتور را مشاهده خواهیم کرد.

تأثیر ریمپ بر جداول توربو و spool mode چیست ؟

ریمپ بر موتور توربو شارژ دو اثر عمده می گذارد که عبارتند از :

کاهش تاخیر توربو (lag)

وارد شدن زودتر توربو به زیر بوست

این مطلب را حتما بخوانید  راهنمای خرید آنلاین طلا

تأثیر ریمپ بر تاخیر پدال گاز (کپ دریچه گاز) چیست ؟

ریمپ ابتدا جداول مربوط به پدال گاز را بررسی می کند.

سپس با تغییر در جداول مربوط به عملکرد پدال گاز و دریچه گاز باعث می شود علاوه بر کاهش تأخیر دریچه گاز، یک رانندگی راحت و لذت بخش را داشته باشید.

تأثیر ریمپ بر تغییر در عملکرد دمای فن چیست ؟

معمولاً خودروهایی که در مناطق گرمسیری کار می کنند، با بالارفتن دمای موتور و سوختن واشر سر سیلندر باعث دردسر برای راننده می شوند.

به این منظور شما می توانید عملکرد فن مایع خنک کننده این شرایط را بهبود ببخشید.

با این کار دمای خودرو در حالت ایده آل قرار می گیرد.

وقتی دمای خودرو در اندازه متعارف باشد، خودرو آسیب نمی بیند.

رفع محدودیت سرعت توسط ریمپ ایسیو :

اگر می خواهید بدانید تأثیر ریمپ بر سرعت خودرو چیست باید در این مورد به این نکته اشاره کنیم که معمولاً در خودروهای جدید بر اساس برخی از موارد محدودیت سرعت قرار داده شده که برخی از آن ها عبارتند از :

 مسائل ایمنی

استاندارد های خودرو

شرایط جاده ای هر کشوری

با این وجود برخی از رانندگان علاقه زیادی به سرعت دارند و گاهی اوقات تمایل دارند که با خودرویشان در مسابقه شرکت کنند که این مسأله با ریمپ ایسیو قابل حل می باشد.

ریمپ خودرو باعث افزایش کاتاف می شود :

شما می توانید کاتاف را تا هر محدوده ای که تمایل دارید افزایش دهید.

البته بهتر است کاتاف یا دور به میزانی افزایش بیابد که ایمنی خودرو کم نشود.

البته باید در افزایش کاتاف به افزایش راندمان حجمی نیز توجه نمود، زیرا افزایش کاتاف بدون افزایش این آیتم توان خروجی موتور را بهبود نمی بخشد.

ایجاد تغییر در جداول مربوط به گشتاور :

یکی از مهمترین کارهایی که با ریمپ ایسیو انجام می شود، تغییر جداول کشتاور است.

این آیتم باعث می شود شتاب خودرو به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو پراید و مشخصات فنی و آپشن ها ومعایب و مزایای آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دادیم. و خواهیم گفت بعد از ریمپ چه تغییراتی خواهد کرد. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در ریمپ و تیونینگ موتوری توانسته است موفقیت های زیادی کسب کند. برای ریمپ خودرو خود با ما در تماس باشید.

معرفی پراید 132

شرکت سایپا پراید 132 را سال 1387 روانه بازار کرد. پراید 132 از نظر فنی مشابه پرایدهای قبل از خود بوده بهجز همرنگ بودن سپر و زه با بدنه. این خودرو طراحی جدیدتر، جذابتر و اسپرت تر از مدلهای قبلی دارد که مورد قبول مشتری واقع شده و باعث شده فروش بسیار خوبی داشته باشد. موتور پراید 132دارای حجم 1300 سی سی بوده و توان 63 اسب بخار قدرت و 103 نیوتون گشتاور دارد که این نیروی تولید شده از طریق گیربکس دستی به محور جلو منتقل میشود. پراید 132 تیپهای مختلفی دارد از جمله ساده، EX، SL، SX، LE، SE و پراید 132 دوگانه سوز که وزنی حدود 950 کیلوگرم دارد. تیپ های مختلف پراید امکانات مختلفی دارند. از تیپهای نام برده شده تیپ SE بهخاطر داشتن فرمان هیدرولیک نسخه فول آپشن این خودرو بوده و همچنان تولید میشود.

مشخصات فنی پراید 132

حجم موتور1323سی سی نوع موتور بنزین سوز تعداد سیلندرها 4 تعداد سوپاپ 8

سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند نقطه ای

حداکثر توان موتور 63 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور 103 نیوتون در 2800 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده دستی- 5 دنده + یک دنده عقب

سیستم حرکتی خودرو موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک ترمز جلو دیسکی

نوع دیسک ترمز عقب کاسه ای

حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت

شتاب 14

مصرف سوخت شهری    9.55 لیتر در 100 کیلومتر    

مصرف سوخت جاده ای 5.3 لیتر در 100 کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی 6.89 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو 2

مشخصات سیستم تعلیق

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون + فنرلول

تعلیق عقب

پیچشی + فنرلول

کمک فنرهای جلو

هیدرولیک

کمک فنرهای عقب

هیدرولیک

نوع سیستم فرمان

دنده شانهای

 مشخصات بدنه

کلاس بدنه

سدان کوچک

وزن

850 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5

ابعاد لاستیک ها

14 اینچ

مزایای پراید 132

هزینه نگهداری و تعمیرات پایین از دو جهت بخاطر قیمت مناسب قطعات و بهدلیل تولید داخلی قطعات به راحتی در دسترس هستند. پراید 132مصرف سوخت بهینهای نسبت به عملکرد خود دارد و به خصوص برای استفاده در داخل شهر انتخاب خوبی است. وزن پایین خودرو نیز سرعت و شتاب خوبی به آن میدهد. همچنین قیمت فروش پراید 132 نسبت به سایر خودروها مناسب بوده و قشر گستردهای از جامعه توان خرید و پرداخت هزینه بیمه آن را دارند.

معایب پراید 132

از جمله معایب خودروی پراید 132 باید به امکانات رفاهی محدود، کیفیت ساخت پایین، ایمنی پایین، سیستم ترمز نه چندان خوب و جلوبندی ضعیف اشاره کرد که رانندگی با آن با سرعت بالا در جاده بسیار خطرناک است. علیرغم پرفروش بودن و ارزانی رانندگی با آن چندان ایمن نیست.

ریمپ پراید چیست

در انجام ریمپ پراید شاهد تغییرات جداول سوخت و جرقه در این خوردو با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور هستیم. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد

Stage 1 ریمپ اکونومیک: در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

Stage 2 ریمپ بر روی موتور استاندارد: در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش شزیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد. ریمپ ایسیو پراید در 3 استیج به مشتری داده میشود.

A – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد داریم از خودرو چانگان ایدو به طور دقیق و مفصل صحبت کنیم. از مشخصات فنی این خودرو و معایب و مزایا و تغییرات ایجاد شده توسط ریمپ خودرو خواهیم گفت. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجریه در خصوص ریمپ و تیونینگ خودرو های مسابقه ای و شهری و خارجی توانسته است موفقیت های زیادی کسب کند با ما همراه باشید.

با ریمپ چانگان ایدو تمامی معایب موتور خودروی خود را یکجا برطرف کنید

ریمپ چانگان ایدو می تواند توان، گشتاور و شتاب خودروی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

با ریمپ چانگان ایدو مصرف سوخت در خودرو کم و بسیاری از معایب موتور خودرو رفع خواهد شد.

در ابتدا لازم است بدانیم در طی فرایند ریمپ چه اتفاقی رخ می دهد که می توان اینگونه توان خودروی شما

را ارتقا دهد؟

ریمپ در واقع برنامه ریزی مجدد کامپیوتر خودرو یعنی ایسیو به حساب می آید.

کمپانی سازنده خودرو ها با برنامه ریزی ایسیو به عنوان مغز خودرو به انژکتورها دستور می دهند که چه میزان

سوخت را چه زمانی برای موتور فراهم آورند. شرکت های سازنده استاندارد خاصی را برای تمامی خودرو ها بدون

در نظر گرفتن کارکرد خاص و یا شرایط محیطی خاص در نظر می گیرند. در ریمپ ECU با تغییر پاشش یا زمان جرقه زنی، تغییر مجدد اکتان و… بسیاری از مشکلات در خودرو را که ماحصل استاندارهای یکسان شرکت های خودرو سازی بدون در نظر گرفتن شرایط کاربر است را می توان رفع نمود. ریمپ تخصصی است که باید به دست افراد کاملا حرفه ای انجام شود در غیر این صورت می تواند خسارات جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد نماید اما شما با اندکی هزینه ریمپ ایسیو در نزد افراد حرفه ای و متخصص می توانید رانندگی لذت بخشی را تجربه نمایید.

معرفی چانگان ایدو

شرکت چانگان که در 152 سال پیش کار خود را با اسلحه سازی آغاز کرده بود، در سال 2010 به چهارمین کمپانی خودروسازی چین تبدیل شد. چانگان ایدو به عنوان یکی از محصولات این شرکت در مارس 2012 میلادی روانه بازار خودروی چین شد و همچنین در همین سال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت. چانگان ایدو در ایران توسط شرکت سایپا وارد بازار خودروی ایران شد. کابین مدرن، صندوق بار بزرگ از مزیت های چانگان ایدو به شمار می رود. موتور 1.6 لیتری آن از نظر شاخص های محیط زیستی بسیار پاک ارزیابی شده و یکی از بهترین خودروهای چین به لحاظ سازگار با محیط زیست به شمار می رود. توان موتور برابر با 120 اسب بخار و خروجی گشتاور در آن، برابر با 160 نیوتون متر است. سیستم انتقال قدرت در چانگان ایدو از یک گیربکس چهار دنده ای اتوماتیک نیز بهره می برد. این خودرو دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ با آرایش خطی و مستقیم است. ظرفیت باک در آن 52 لیتر است.

این خودرو مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS و چهار کاناله و EBD است و همچنین با دو کیسه هوا ایمنی قابل قبولی را برای سرنشینان خود فراهم آورده است.

ریمپ خودرو چانگان ایدو در سه سطح انجام می شود:

1-      ریمپ چانگان ایدو در سطح استیج 1 یا سطح شهری که در این سطح از ریمپ ایسیو در جدول پاشش سوخت و مقدار جرقه زنی تغییرات اساسی ایجاد می شود که منجر به افزایش شتاب و توان خودرو تا مقدار 10 الی 15 درصد می شود از این سطح از ریمپ برای افرادی که تمایل به یک رانندگی لذت بخش در سطح شهری دارند توصیه می شود.

 

2-    ریمپ چانگان ایدو در سطح استیج 2 یا سطح بیرون شهری که در این سطح از ریمپ ایسیو علاوه بر تغییر در جداول پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی، تغییرات اساسی در میزان اکسیژن ورودی و دریچه های گاز نیز انجام می شود که منجر به فزایش شتاب 15 الی 20 درصدی توان موتور و شتاب خودرو می شود. برای کسب نتیجه قطعی باید علاوه بر ریمپ خودرو استیج 2 تقویت مکانیکی موتور در هدرز و کیت مکش نیز انجام شود.

3-      ریمپ چانگان ایدو در سطح استیج 3 که برای شرکت در مسابقات رالی و با سوخت های خاص انجام می شود. همچنین در این سطح باید تقویت مکانیکی موتور خودرو به طور 100 درصد انجام گرفته باشد.

مشکلاتی که با ریمپ چانگان ایدو رفع می شود

ریمپ چانگان ایدو موجب افزایش مطلوب شتاب در خودرو با تغییرات برنامه نویسی جداول جرقه زنی و پاشش سوخت می شود.

افزایش قدرت موتور و گشتاور خودرو با ریمپ ایسیو در چانگان ایدو ایجاد می شود

REMAP ECU باعث کاهش دمای فن در چانگان ایدو خواهد شد

رفع لرزش خودرو در حالت درجا را نیز درپی خواهد داشت

باعث رفع مشکل استارت سرد در خودرو نیز می شود

همچنین باعث کاهش مصرف سوخت و تطابق با سوخت موجود در جایگاه های ایران می شود

باعث رفع کپ حین حرکت خودرو خواهد شد

باعث حذف صدای ناک در خودرو می شود

ریمپ ایسیو موجب رفع تاخیر پدال گاز نیز خواهد شد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

امروزه خیلی ها از راندمان و پیشرانه ضعیف خودرو و مصرف بیش از اندازه سوخت ماشین خود گله مند هستند. ما با انجام ریمپ خودرو توانسته ایم ایرادات خودرو مانند کپ پدال گاز و ضعیف بودن پیشرانه مخصوصا در سر بالایی ها و مصرف سوخت زیاد را بر طرف کنیم. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ چندین سال تجربه در خصوص تیونینگ و ریمپ خودرو های مسابقه ای و شهری و خارجی را دارا می باشد.

ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو به انجام یک سری بازتنظیمات نرم‌افزاری و تغییر پارامترهای واحد کنترل الکترونیکی خودرو ( ایسیو) گفته می‌شود که می‌توان به کمک آن بهره‌وری کارکرد موتور را بر حسب شرایط تغییر داد و ارتقا بخشید.

کارخانجات سازنده اتومبیل معمولا یک نوع تنظیمات نرم‌افزاری را بر روی ایسیو آپلود کرده و محصولات خود را با همان مپ یا تنظیمات یکسان راهی نواحی مختلف یک کشور می‌کنند. در چنین شرایطی ممکن است کیفیت آب و هوا، دما، ارتفاع و سایر ویژگی‌های جغرافیایی یک منطقه کشور نسبت به ناحیه دیگر آن متفاوت باشد. تحت این وضعیت ای سی یو در تمامی مناطق به صورت یکسان عمل کرده و تنظیمات آن در بخش‌هایی همچون آوانس جرقه، میزان و زمان پاشش سوخت، زمان شروع به کار فن رادیاتور و غیره، در تمامی نواحی جغرافیایی کشور یکسان خواهد بود.

حال فرض کنید اگر یک منطقه دارای ارتفاع بالاتری نسبت به سایر مناطق کشور باشد، بنابراین غلظت اکسیژن، دما و فشار هوای آن منطقه با سایر نواحی متفاوت بوده و هوایی که وارد موتور خودرو می‌شود از ویژگی‌های متفاوتی با سایر مناطق برخوردار است. حال اگر ایسیو تحت شرایط ثابت و بدون در نظر گرفتن کیفیت متفاوت هوای منطقه اقدام به پاشش سوخت کند، احتمالا موتور تمامی راندمان خود را به نمایش نخواهد گذاشت و بخشی از توان آن غیر قابل استفاده باقی خواهد ماند؛ تحت این شرایط پیشرانه دچار ریپ و بد کار کردن خواهد شد.

اگر بخواهیم از بوجود آمدن این مشکل پیشگیری کنیم، می‌توان با تغییر پارامترهای مربوطه در ایسیو نظیر جداول سیستم جرقه و سوخت‌رسانی، زمان و میزان پاشش سوخت و غیره را تغییر داد و به ارتقای راندمان موتور بر حسب شرایط آب و هوای آن منطقه کمک شایانی کرد. همچنین کیفیت متفاوت سوخت نیز می‌تواند شرایط مشابهی را برای پیشرانه ایجاد کند و موجب کاهش راندمان آن شود.

بنابراین تغییر پارامترهای مربوط به هر بخش در نرم افزار یا مپ ایسیو می‌تواند موجب بهبود عملکرد، افزایش شتاب، کاهش ناک و تقلیل مصرف سوخت خودرو شود. به عنوان مثال در ریمپ می‌توان پارامترهای سیستم سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی را فقط در دورهای بالای موتور تغییر داد که در این صورت، به هنگام باز شدن کامل دریچه گاز و افزایش دور موتور شتاب بیشتری نصیب اتومبیل می‌شود و پس از پایین آمدن دور موتور، دوباره پیشرانه در همان شرایط استاندارد به کار خود ادامه می‌دهد تا در حالت عادی تغییری در میزان مصرف سوخت پدید نیاید.

چه پارامترهایی توسط ریمپ قابل تغییر است؟

تغییر پارامترهای جداول سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی: به کمک تنظیم مجدد یا ریمپ سیستم سوخت و جرقه می‌توان میزان مصرف سوخت و قدرت پیشرانه را در این قسمت ارتقا بخشید.

 تغییر پارامترهای مرتبط با سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها: در این بخش نیز می‌توان برحسب نیاز جداول گشتاور و توان پیشرانه را مورد بازنگری قرار دارد.

تغییر پارامترهای سیستم توربوشارژ: در این بخش می‌توان پارامتر جداول بوست توربوشارژ را تغییر داده و موجب افزایش بوست توربو در محدوده‌ ایمن شد. در نتیجه راندمان مجموعه توربوشارژ افزایش یافته و لگ توربو کاهش می‌یابد که باعث زودتر وارد شدن توربوشارژ به مدار می‌شود.

 

تغییر پارامترهای سامانه منیفولد هوای ورودی: در این بخش می‌توان جریان گردابی هوا را در دورهای متفاوت موتور مورد بازنگری قرار داد.

بازنگری جداول پارامترهای دریچه گاز: با بازنگری پارامترهای این بخش می‌توان تاخیر پدال گاز را در لحظه فشردن پدال کاهش داد و از افزایش دقت واکنش پیشرانه لذت دارد.

تغییر در پارامترهای مرتبط با دمای عملکرد فن رادیاتور: در مناطق با آب و هوای گرم نظیر مناطق جنوبی کشور، افزایش بیش از حد دمای پیشرانه موجب سوختن واشر سرسیلندر و خرابی موتور خواهد شد. به کمک ریمپ می‌توان نقطه عملکرد فن خنک کننده را پایین آورد تا این وسیله در دماهای پایین‌تر شروع به کار کند و اجازه افزایش بیش از حد دمای موتور را ندهد.

همچنین به وسیله ریمپ ایسیو می‌توان موارد دیگری نظیر: رفع محدودیت سرعت خودرو که از سوی کمپانی سازنده اعمال شده است، حذف سنسور اکسیژن دوم و تغییر پارامتر جداول گشتاور پیشرانه را به انجام رساند.

در پایان توصیه می شود جهت انجام هرگونه عملیات ریمپ به مراکز مجاز و دارای پروانه کسب معتبر با سابقه کاری بالا مراجعه کنید تا متحمل زیان‌های احتمالی ناشی از ریمپ ناصحیح ایسیو نشوید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو ام وی ام 530 با ایسیو بوش در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ انجام میشود ریمپ ایسیو این خودرو با در نظر گرفتن معایب این خودرو مانند کم بودن کشش و قدرت موتور خودرو در سر بالایی ها و مشکل کپ پدال گاز را در نظر گرفته و با انجام این فرایند تمامی آنها را با بهترین برنامه بر روی ایسیو شما نصب و خوانده شده و بهترین راندمان را از خودرو شما میگیریم.

فیلم رفع لرزش خودرو در حالت سلو و سرد توسط ریمپ ایسیو ، در این حالت بوی بد که نتیجه بد سوختن بنزین

است از خودرو ساطع میشود و فرمان ماشین میلرزد

رفع بوی بد اگزوز با افزایش دور موتور به 950 توسط ریمپ ایسیو حاصل گردید

 ریمپ چیست؟ریمپ کردن در واقع تقویت نرم افزاری ایسیو ( کامپیوتر ) خودرو میباشد که عمر موتور را افزایش میدهد ، این افزایش عمر سبب بیرون آمدن خودرو از فشار در شرایط مختلف میشود. ای سی یو خودرو MVM530 از نوع بوش 7.9.7 است

جالب است بدانید ریمپ MVM530 به این صورت بهره وری را بالا میبرد که در واقع ایسیو خودرو قابلیت استفاده از 60 الی 70 % موتور شما را دارد ، که با ریمپ کردن استاندارد ، توان به 80 الی 90 درصد افزایش پیدا کرده و باعث میشود موتور در حالت فشار ، پاشش سوخت بیش از حد برای به جلو راندن خودرو انجام نداده و موتور با نفس بیشتری کار کند. در نهایت عمر موتور بیشتر و در نتیجه حرکت خودرو روان تر می گردد

 ریمپ ام وی ام 530

صفر تا 100 mvm  معمولا  13 ثانیه  می باشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ که در تهران واقع است و خدمات شهرستان هم میدهیم،  ما افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای mvm رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 2.5 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ، نتیجه چیپ تیونینگ معادل 16 تا 18 درصد افزایش بازده در اموی ام 530 میباشد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 20% تغییر را انتظار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در مقاله ریمپ چیست شماره 6 کاملا خوانندگان این مقاله را با علم ریمپ را آشنا کردیم حا در این مقاله قصد داریم از مزایا و معایب ریمپ ایسیو و چگونه انجام دادن آن بر ریو خودرو را توضیح دهیم. حتما قبل از انجام ریمپ خودرو خود از مرکز تیونینگ و ریمپ مورد نظر خود کاملا اطمینان کسب کنید و بعد خودرو خود را به شخص مورد نظر بسپارید.

حال معایب عمل ریمپ ( Remapping ) را میخواهیم بیان کینم که از اهمیت فراونی برخوردار می باشد

ریمپ چیست؟ ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. ریمپ اگر توسط افراد متخصص انجام نشود باعث اسیب جدی به موتور می شود

اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود، نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود. نکته قابل توجه این است که خودرو های استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش ورود هوا و … اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجر به ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور و آب شدن یا  آسیب به سوپاپ ها را نیز در پی دارد

افزایش آوانس جرقه باید بر اساس طراحی موتور انجام شود. به این دلیل که موتورهای جدید محفظه احتراق توسعه یافته تری دارند و قابلیت تحمل تراکم بالاتر و اوانس جرقه بیشتر بدون ناک را دارند. نتیجه آنکه در زمان ریمپ ای سی یو میزان آوانس جرقه کاملا باید بر اساس شرایط و نوع موتور انجام گردد. افراد غیر متخصص به علت عدم آگاهی و دانش آکادمیک در حوزه خودرو آوانس جرقه را به صورت کاملا غیر حرفه ای تغییر می دهند که همین امر باعث شکستن پیستون، ذوب شدن آن و یاتاقان زدن خودرو می شود

اگر در حین انجام عملیات ریمپ ECU توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود

افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ایسیو اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ می کنند تا خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ را حذف کنند. این افراد به جای حل مسئله و رفع سر منشا ایراد صورت مسئله را پاک میکنند ، حذف سنسور میل سوپاپ باعث می شود که حالت پاشش سوخت از ترتیبی به نیمه ترتیبی تغییر کند که همین امر باعث افزایش سوخت می شود ، نکته بسیار مهم اینکه در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم متغییر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف میگردد

افراد غیر حرفه ای اقدام به افزایش کاتاف موتور هم زمان با ریمپ خودرو میکنند که امر بین تیونر ها امری رایج است اما افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی امری بسیار غیر حرفه ای بوده که نه تنها منجر به افزایش قدرت موتور نمی شود بلکه باعث افت توان موتور و آسیب جدی به قطعات میگردد. نکته مهم این است که افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو زمانی مجاز می باشد که راندمان حجمی موتور با لوازمی مانند هدرز، میل سوپاپ، کیت مکش و … افزایش یافته باشد

ریمپ خودرو چگونه انجام می شود؟

روش ریمپ

ریمپ ‏در گذشته عمدتا بر روی وسایل نقلیه توربو که واحد مدرن کنترل الکترونیکی موتور‎) ‎‏ECU)‏‎ ‎داشتند انجام می شد اما امروزه این کار از طریق ‏وصل ‏کردن ابزارهای تخصصی به پورت دیاگ خودرو که آن را تحت‎ ‎عنوان پورتOBD ‎‏ نیز می شناسیم با سهولت امکان پذیر است.‏‎‎ (On-board ‎Diagnositics)‎‎‏در واقع در تمام خودروهایی که دارای سیستم الکترونیکی کنترل موتور یا ایسیو هستند امکان ریمپ وجود دارد، اما با ‏پدیدار شدن پورت ‏‏OBD‏، صنعت ریمپ یا ریمپینگ خودرو به طرز چشم گیری دچار تحول و پیشرفت شد.‏ در واقع از پورت ‏OBD‏ به عنوان رنسانسی در حوزه ریمپ ایسیو خودرو یاد میشود

با وصل کردن دستگاه های خاص به طور مثال دستگاه های پروگرامر ‏‎(Programmer)‎‏ به پورت OBD کار امکان خواندن نرم افزار اصلی کارخانه، ویرایش و اعمال ‏تغییرات مورد نظر بر روی اطلاعات ایسیو که در بخش هایی تحت ‏عنوان جداول (Maps) ذخیره شده اند وجود دارد. ابزارهای مختلفی برای خواندن نوع ‏خاصی از فایل ها یا ‏Firmware‏ کارخانه موجود در ایسیو وجود ‏دارد

پارامترهای فایل ها یا اطلاعات پیشفرض کارخانه مانند تزریق سوخت، فشار بوست، فشار ریل سوخت، فشار پمپ سوخت و زمانبندی احتراق ‏براساس ‏محدودیت های ایمنی که توسط یک متخصص ریمپ ایسیو تعیین می شود، مجددا تنظیم و کالیبره می شوند، بنابراین پتانسیل و کارایی‎ ‎‎‎(Performance) ‎‏نهفته در موتور که اکنون آزاد شده بر قابلیت اطمینان، سطح ایمنی خودرو، مصرف سوخت و انتشارات تاثیر منفی نخواهد ‏‏داشت. جداول ‏‎‎ایسیو خودرو ممکن است برای استفاده در شهر، استفاده در پیست مسابقه یا هر منظوری بنا بر درخواست مصرف کننده بهینه شوند. ‏پس ‏از انجام تنظیمات ‏‎(Adjustments)‎‏ فایل ویرایش شده با همان ابزار مورد استفاده برای خواندن اولیه به ‏ECU‏ بازگردانده می شود

 

 



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

امروزه ریمپ خودرو در ایران و جهان مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله از مزایا و معایب این فرایند خواهیم گفت و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه و علم کافی در این خصوص موفق بوده است و در مسابقات درگ و ریس ایران افتخارات زیادی را کسب کند. با دکتر ریمپ همراه باشید.

آیا ریمپ  خودرو کردن ضرری هم دارد؟

این سؤال خیلی از شما دوستان است، جوابش هم بله است و هم خیر. خیلی مهم است که بدانیم چه کسی تیون انجام میدهد ما مهندسین کامپیوتر خبره زیاد داریم.

کسانی که نرم افزار ها را راحت حک کنند.

قفل نرم افزار را بردارند.

کسانی که می توانند دسترسی پیدا کنند به یک سری جداول و مقادیر مختلف

از همه مهم تر این است که آ ن ها بدانند با تغییر دادن آن پارامترها و آن اعداد و تایپ کردن یک عدد جدید توی آن جدول چه اتفاقی در موتور می افتد؟

در واقع یک تیونر خوب اول باید یک مکانیک خوب باشد، باید موتوری ماشینی که تیون می کنند خوب بشناسد و بتواند در واقع پیش خودش بتواند تصور کند با این تغییر چه اتفاقی توی آن موتور می افتد؟

این است که صرفاً مثل یک بازی کامپیوتری یک سری عدد را بالا و پایین بکنیم این تیون نیست، این میتواند عاقبت خیلی اسفناکی داشته باشد مخصوصاً توی ماشین های توربو.

در ریمپ مواظب خودرو های توربو باشید

در ماشین های توربو با تغییر دادن مقدار سوخت، با کم کردن یا زیاد کردن می توانید حرارت موتور را به شکل وحشتناکی پایین بالا ببرید و عمر یک موتور را خیلی زود کوتاه کنید و موتور از بین برود. همین طور در جداول جرقه، همین طور در جداول حساسیت های عمل گرها خیلی راحت میشود یک سنسور را حذف کرد، می شود یک سنسور را کم اثر کرد اما نتیجه ای در مدیریت موتور می دهد و نحوهی کارکرد موتور میتواند عاقبت خیلی خطرناکی داشته باشد.

در مقاله قبل ریمپ چیست این فرایند را کاملا توضیح داده ایم.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در این فرایند توانسته است در خصوص تیونینگ و ریمپ خودرو در مسابقات افتخارات زیادی را کسب کند. ما در مقالات قبل و در این مقاله از ایسیو خودرو تا ریمپ و کارکرد های آن توضیح کاملی داده ایم. برای بهتر دانستن این موضوع به سایت دکتر ریمپ مراجعه کنید. دکتر ریمپ همراه همیشگی شما.

ریمپ ایسیو چیست؟ اگر شما هم با این واژه آشنا باشید شاید بدانید که روشی برای افزایش قدرت، شتاب و بالا بردن راندمان کاری موتور خودرو شماست. ایسیو یا ecu در واقع کامپیوتر خودرو است که برنامه نویسی شده و به عمل بهینه سازی این برنامه نویسی و کدها ریمپ می گویند.

ریمپ چند مزیت کلی دارد:

کاهش دمای کارکرد فن

 با بهینه سازی این کدها که بر روی تمام محصولات ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، مدیران خودرو و کرمان موتور قابل پیاده سازی است، دمای کارکرد فن خودرو کاهش پیدا می کند.

رفع کپ سر گاز

اکثر خودروهای تازه که دریچه گاز آنها برقی است، دچار مشکل کپ سر گاز هستند که با چیپ تیونینگ ای سی یو مرتفع می شود.

حذف کات آف

کات آف یا به عبارت دیگر محدودیت دورموتور اجازه نمی دهد که شما از نهایت قدرت موتور بهره مند شوید، با ریمپ ای سی یو این مشکل نیز برطرف می گردد.

ریمپ چگونه انجام می شود؟

نرم افزارها و کدهای کامپیوتر خودرو شما در این فرآیند تغییر می کنند و یا اصطلاحا بهینه سازی می شوند. نتیجه این امر بهبود کارکرد پیشرانه و تقویت آن است. در زبان انگلیسی Remap نوشته می شود و هم برای خودروهای قدیمی و هم جدید کاربرد دارد.

در این روش شتاب، قدرت خودرو و توان خروجی آن بالاتر می رود و در عین حال نه تنها به موتور خودرو شما آسیبی وارد نمی کند بلکه باعث افزایش طول عمر آن نیز می گردد. این افزایش عمر نیز از افزایش بازده خروجی موتور نشات می گیرد.

آیا ریمپ خودرو کردن باعث می شود معاینه فنی نگیریم؟

خیر، برعکس با کاهش آلایندگی موتور در گرفتن برگه معاینه فنی به شما کمک نیز می کند، هم چنین ریمپ ایسیو باعث کاهش و مدیریت بیشتر مصرف سوخت می گردد.

یک نمونه ریمپ رایج

یکی از نمونه های رایج که ریمپ بروی آن انجام می شود، خودروی داخلی سمند است. ریمپ سمند مزایای بسیاری دارد:

1- افزایش سرعت و قدرت سمند

2- افزایش سرعت و شتاب سمند

3- کاهش دمای کارکرد فن

4- رفع کپ حین حرکت سمند

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد

 

7 حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو

8- حذف سنسور دوم اکسیژن در سمند یورو 4

از آنجایی که سمند یکی از محصولات سنگین وزن ایران خودرو محسوب می شود و بدلیل وجود مشکلات نرم افزاری هماهنگی و قدرت زیادی در حرکت ندارد، ریمپ می تواند باعث کاهش فشارها به موتور آن شود. این فشارها می توانند منجر به برخی خرابی ها مانند افتادگی بدنه، لش و خرابی دسته موتورها و جلوبندی و لاستیک سابی شوند.

تمام مدلهای مختلف سمند مانند SE، LX، EF7، سورن و سورن توربو را می توان با ریمپ به طول عمر موتورشان با کاهش گازهای NOX در محفظه احتراق سیلندر کمک کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()