ر یمپ 206
نوشته شده توسط : nima

خیلی از دارندگان خودرو 206 از کم بودن قدرت و شتاب این خودرو گله مند هستند. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ راه کار خوبی برای رفع این مشکلات دارد آن هم با ریمپ ایسیو. در مقالات ریمپ چیست کاملا راجب این موضوع توضیح داده ایم. ریمپ ایسیو بر روی 206 تاثیراتی خوبی دارد که در ادامه بر مزایای این فرایند خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت غرب استیل در سال ۹۶ اقدام به ارایه پکیج EMS جدید برای موتور TU3 به نام MAWنمود که مهمترین تغییر نسبت به ایسیو شرکت کروز وجود دریچه گاز برقی است که متاسفانه موجب وجود تاخیر شروع حرکت و عکس العمل کندتر شده است که منجر به نارضایتی مشتریان شده است. گفتنی است برخی از قطعات این EMS نظیر دریچه گاز و کویل کاملا اختصاصی است و قابل جایگزینی با لوازم EMS های قبلی نمی باشد. متخصصان دکتر ریمپ در سال ۹۷ موفق به ریمپ موفقیت آمیز این ایسیو شدند که مشکل تاخیر پدال و شتابگیری را به طور کامل برطرف نموده اند. برای اینکه خوانندگان دچار گمراهی نشوند این نکته را بدانید که هر دو شرکت کروز و غرب استیل هم اکنون به تامین پکیج ECU برای ۲۰۶ های تیپ ۲ می پردازند و اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید بدانید که ممکن است یکی از این دو مدل ایسیو برای خودروی شما نصب گردد. توصیه دکتر ریمپ، کامپیوتر زیمنس (کروز) است.

دو نوع ریمپ برای این خودرو قابل ارایه می باشد:

۱) ریمپ اکونومی: صرفاً جهت کاهش مصرف سوخت، مناسب برای افرادی که ساعتها در ترافیکهای طولانی به سر می برند.

۲) ریمپ شهری: در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز (بومی سازی) می شود تا بدون ایجاد مشکل در عملکرد موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد . در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون میشود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور و سنسور اکسیژن را نیز در پی دارد. در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می آید. و شتابگیری به نحو چشمگیری بهبود می یابد.

افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور نخواهد داشت و باید در نظر داشت که موتور TU3 اساسا یک موتور شهری می باشد نه یک موتور با اساس تقویت مسابقه ای. بنابراین از موتورهای کم حجم می بایست توقعات معقولی داشت.

ریمپ خودرو پژو ۲۰۶ تیپ۲، ریمپ ایسیو ۲۰۶ تیپ ۲ ؛رفع مشکلات پژو ۲۰۶ تیپ۲، رفع مشکلات نرم افزاری پژو ۲۰۶ Valeo j34؛ جی ۳۴؛ ساژم تیپ ۲؛

رفع ایراد استارت اول صبح ۲۰۶، خاموش شدن صبحگاهی ۲۰۶

رفع ایراد دمای آب ۲۰۶ ، اصلاح دمای آب ۲۰۶، کم کردن فن ۲۰۶

افزایش کاتاف ، حذف ردلاین، کاتاف ۷هزار

رفع تاخیر پدال گاز، رفع خنگی گاز تیپ۲؛ دیرگاز خوردن تیپ۲؛ کندی تیپ۲

حذف سنسور اکسیژن دوم





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: