ریمپ و تیونینگ خودرو بخش دوم
نوشته شده توسط : nima

ریمپ و تیونینگ خودرو

امروزه برای افزایش توان خودرو و افزایش قدرت موتور  از روشی به نام تیونینگ خودرو استفاده می کنند

افرادی که اتومبیل باز هستند از این کار زیاد استقبال می کنند

علاوه بر افرادی که در ایران هستند و حاضر به انجام تیونینگ خودرو خود می باشد

افراد زیادی هم در کشورهای پیشرفته وجود دارند که به سمت تیونینگ کردن خودرو خود می روند

زیرا هم می توانند ظاهر خودرو خود را تغییر دهند و هم اجزای داخلی خودرو مانند قطعات خودرو و اضافه یا تقویت باند خودرو و موتورخودرو استفاده می کنند

البته هر چقدر اتومبیل شما از لحاظ زیبایی، ظاهری و فنی عالی باشد باز هم به تغییراتی در خودرو نیاز می شود که با وسیله های افتر مارکت و ریمپ خودرو میتوان توان خودرو را افزایش داد.

پس می توان گفت عمل تیونینگ خودرو را هر فردی که دارای خودرو است باید انجام دهد زیرا امری ضروری خواهد بود.

Tuning up یا تون آپ

عمل تون آپ یا تیون آپ که واژه ای قدیمی است که موجب کیفیت عملکرد موتور و و بهبود وضعیت احتراق می شود

به عبارتی دیگر می توان گفت تون آپ همان اسپرت کردن خودرو است که شامل شتاب ، زیبایی و سرعت خودرو می شود

یک حوزه کاملا تخصصی است و نباید خودرو خود را به افراد غیرحرفه ای و بدون تخصص برای عمل تیونینگ خودرو  و تون آپ خودرو سپرد

تیونینگ خودرو و تون آپ شامل چک کردن و تنظیم موتور، عیب یابی شمع ها، چک کردن روغن موتور، تایر و فیلتر و…  این کار با ریمپ ایسیو تفاوت دارد.

که موجب افزایش توان و قدرت خودرو و عملکرد بهتر خواهد شد

سیستم افزایش توان خودرو

برای افزایش توان خودرو یک سری عوامل وجود دارد که آن ها را برای شما خواهیم گفت

نصب هدرز:

قطعه هدرز باعث تخلیه بهتر و آسان تر گازهای خروجی از اگزوز خودرو می شود

از قطعه هدرز به جای منیفولد اگزوز استفاده می شود زیرا قطر بیشتری دارد و سطح داخلی برای خروج گازها صاف تر است

که از جنس های چدن، ضد زنگ، فولاد سنتی، تیتانیوم تولید می شوند

و از آنجا که جنس هدرزها در بازدهی آنها تاثیر گذار است از جنس ضدزنگ آن عملکرد بهتری دارد

 در هدرز برای اتصال لوله دریچه خروجی به Collector

می توان از دو اندازه لوله یعنی لوله کوتاه و لوله بلند آن استفاده کرد.

و همچنین هدرزها دارای سه نوع جنس هستند از جمله:

 1-هدرزهای کرومی

 2-هدرزهای فولادی

 3-هدرزهای با روکش سرامیکی

هدرز-افزایش توان خودرو-تیونینگ خودرو

تزریق آب:

با اسپری کردن آب در داخل منیفولد ورودی موتور، مخلوط سوخت و هوا خنک می شود

این عمل باعث می شود چگالی مخلوط بالا رود و راندمان حجمی موتور رو به بهبود پیش رود

همچنین تزریق آب به صورت غیرمستقیم علاوه بر اینکه چگالی هوا را بالا می برد و قدرت موتور را افزایش می دهد

تزریق گاز نیترواکسید:

گاز نیترواکسید وقتی وارد سیلندر می شود به دلیل گرمای زیادی که در سیلندر وجود دارد به اتم اکسیژن و نیتروژن تجزیه می شوند

که در اثر این تجزیه پیوند بین اتم ها شکسته می شود و گرما را از سیلندر می گیرد و در نتیجه دمای محفظه احتراق کم می شود

با سرعت زیادی اتم های فعال اکسیژن با یکدیگر ترکیب می شوند

با این عمل می توانیم با گاز اکسیژن تولید شده سوخت اضافی را بسوزانیم و نیروی بیشتری تولید کنیم

سیستم جرقه زنی یا  msd:

در این سیستم هرچقدر جرقه زنی با کیفیت و قدرت بیشتری انجام شود احتراق بهتری در موتور انجام می میگیرد

سیستم های ام اس دی در هر احتراق چند جرقه در یک شمع ایجاد می کنند

 اما در سیستم های استاندارد در هر احتراق یک جرقه در یک شمع ایجاد می کنند

سیستم ام اس دی قوی تر و منظم تر از سیستم استاندارد است

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: