ریمپ پارس
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از خودرو پژو پارس خواهیم گفت که چه مزایا و چه معایبی دارد. و این خودرو بعد از ریمپ چه تغییراتی خواهد کرد و این فرایند برای این خودرو چه مزایایی خواهد داشت. برای انجام ریمپ ایسیو با تیم تخصصی دکتر ریمپ همراه باشید.

موتور XUM چند ایسیو دارد و مزایای ریمپ ایسیو آن چگونه است؟

موتور XUM ، قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است‌.

گشتاور این موتور ۱۵۴ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور دقیقه است.و استاندارد یورو ۴ را پاس می کند.

ایرانخودرو آن را با نام پارس ELX با موتور ۲۰۰۰(XUM) به بازار معرفی کرد و مثل همیشه همکاران حاضر در صحنه تلاش کردند تا به دروغ موتور این خودرو را همان موتور ۴۰۵ GLX 2000 دهند و از آن افسانه های موتور فرانسوی بسازند! در حالی که حجم واقعی موتور این خودرو ۱۹۰۵ سی‌سی است که بر اساس قواعد جهانی به عنوان یک پیشرانه ۱٫۹ لیتری شناخته می‌شود. با این حال ایران‌خودرو این محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتریانش معرفی کرد و علاوه بر این قلب جدید، دستی به سر و گوش نمای داخلی خودرو به ویژه داشبورد کشید تا حال‌و‌هوای دهه ۹۰ میلادی پدر این خودرو یعنی پژو ۴۰۵ با داشبوردی جدید کمی رنگ‌و‌بوی تازگی به خود بگیرد و البته قابلیت نصب دو ایربگ نیز فراهم گردد هرچند این داشبورد بدون هیچ کم و کاستی برای پارس LX نیز استفاده می شد. در پارس ELX با موتور جدید XUM روی کاغذ قدرت ۵ اسب بخار کم شده و شتاب حدود ۲ ثانیه افزایش پیدا کرده است و مصرفش نیز ۰٫۵ لیتر افزایش یافته لذا نمی‌توان انتظار داشت ELX جدید روند موفقیت‌های مدل قدیمی را ادامه بدهد. در واقعیت موتور XUM موتور XU7 بهبود یافته بود که قرار بود برای همیشه جایگزین XU7 شود اما با آغاز تحریم های دور اول و عدم توانایی ایرانخودرو در تامین موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ پارس ELX، تصمیم برآن گرفته شد تا این موتور بر روی پارس ELX نصب شود. هر چند این موتور نسبت به موتور قدیمی XU7 از مزایای فراوانی برخوردار بود ، اما بعداً ایرانخودرو از ادامه تولید خودروی پارس ELX خودداری کرد و این محصول برای همیشه به عمر خود پایان داد، البته در سالهای آخر تولید این خودرو ، دقیقا تفاوت پارس LX و ELX فقط به موتور نصب شده بر روی آنها محدود می شد.

جالب است بدانید اگرچه در زمان نگارش این مقاله، سه سال است که این مدل تولید نمی شود اما دانستن اطلاعات تکمیلی در مورد این موتور خالی از لطف نیست؛ البته ایرانخودرو مثل همیشه در توصیف محصولاتش اغراق می کند اما نکات فنی ای که برتری این موتور را نسبت به XUM قابل توجه می کند، ازین قرار است: ماشین کاری جدید شاتون و تغییر کامل میل‌لنگ از اصلی‌ترین تغییرات موتور XUM در مقایسه با موتور ۹۸ اسب بخاری XU7 است‌. در این موتور به منظور کاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت‌، پیستون کامل طراحی شده و در طراحی رینگ‌های جدید از شرکت ماهله آلمان بهره گرفته شده است‌. به منظور دستیابی به الزامات یورو ۴ نیز پروفیل میل بادامک و منیفولدهای هوای خروجی تغییر کرده و به منظور تامین هدف‌های آلایندگی کاتالیست از زیر بدنه خارج شده و بعد از منیفولد خروجی قرار گرفته است‌.

این موتور تنها با ایسیو زیمنس به بازار عرضه گشت و در عین حال به دلیل طراحی بهبود یافته سرسیلندر و منیفولد می توان با یک پکیج ریمپ اصولی، توان بیشتری از آن استخراج کرد و تا ۵ اسب بخار سرچرخ و ۱۳ نیوتن متر گشتاور، آن را ارتقا داد و با رفع مکث بین دنده ها که به دلیل رعایت استاندارد یورو۴ ایجاد شده، خودرویی فرز و پرتوان را به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید از تغییرات اصولی موتور، بهترین راندمان را دریافت کنید. در ریمپ این خودرو نیز کاتآف بر روی ۷۰۰۰ قرار می گیرد و با ایجاد تغییراتی در کالیبراسیون ایسیو، مصرف سوخت را تا یک لیتر با بنزین معمولی کاهش خواهیم داد و با اقدامات انجام شده شاهد افزایش تاپ اسپید خودرو نیز خواهید بود.

توجه:

پکیج ریمپ دکتر ریمپ به گونه ای تنظیم شده که در معاینه فنی و گارانتی خودرو، خللی ایجاد نمی کند.

ریمپ خودرو با برداشتن سرباتری یا فلش ایسیو ازبین نمیرود، تنها با دانلود برنامه پاک می شود.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: