ریمپ ام وی ام ایکس 33
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو  ام وی ام ایکس 33

ایسیو خودروی MVM X33s از نوع bosch me 7.9.7 می باشد که با دریچه گاز برقی اداپته شده است. این مدل ایسیو دارای پردازشگر ST10F275 می باشد. پیشرانه استفاده شده در خودروی ام وی ام ۵۵۰ چهار ۴ سیلندر خطی است و ۱۹۷۱ سی سی حجم دارد و با توجه به پارامتر های مختلف، موتوری پرتوان را شاهد هستیم . حداکثر قدرت پیشرانه MVM X33s ۱۳۹ اسب بخار است که در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه به دست میاید و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر هم در دور موتور ۴۳۰۰ دور در دقیقه حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد .

با ریمپ می توان توان خودرو را تا ۱۴۹ اسب بخار افزایش داد و گشتاور را تا ۱۹۴ نیوتن متر افزایش داد.  این خودرو شتاب اولیه نسبتا ضعیفی دارد که شما را از شتابگیری ماشین ناامید می کند و در صورت استفاده از حالت اسپرت مصرف سوخت ماشین افزایش خواهد داشت و چندان ماشین اقتصادی تلقی نمی شود اما با ریمپ ایسیو می توان مصرف شهری این خودرو را تا حد ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش داد. پیشرانه این خودرو با یک گیربکس از نوع CVT کوپل شده است که با موتور ماشین نا هماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد ، دقیق عمل نمیکند و چندان هوشمند نیست ولی می توان با ریمپ ایسیو هماهنگی بهتری بین موتور و گیربکس ایجاد نمود. از طرف دیگر در خیلی از موارد دیده شده است که خودرو در حال شتابگیری ، صدای ناک می دهد (بخصوص در سربالایی) که این صدا برای سلامت موتور در درازمدت مضر است و علت آن برنامه ریزی غلط ایسیو است که با بنزین ایران تطبیق داده نشده، اما در دکتر ریمپ این نقیصه نیز کاملاً برطرف می گردد.

یکی از مشکلاتی که دارندگان این خودرو با آن مواجه هستند، کشش پایین خودرو در سر بالایی ها می باشد. منشا این ایراد در برنامه ایسیو موتور می باشد که از سوی کارخانه و به دلیل استانداردهای یورو۵ ایسیو را محدود کرده است. هنگامی که شما پدال گاز را سریعا تا انتها فشار می دهید. دریچه گاز به دلیل تاخیری که دارد دیر باز شده و شتاب گیری سریع اتفاق نمی افتد. برای رفع این ایراد دکتر ریمپ می تواند پارامتر های دریچه گاز و گشتاور خودرو تغییر دهد تا شتاب گیری سریع و بی نقص اتفاق بیفتد. در حقیقت پس از ریمپ، در مود اکو (ECO ) نیاز حرکتی خودرو تامین می شود و احتیاجی به استفاده از مود اسپرت برای شتاب بیشتر نمیباشد.

در ریمپ MVM X33s دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم، اما توان خودرو را افزایش دهیم. از آنجایی که اطلاعات تعویض دنده (معکوس کشیدن ها) در ایسیو ذخیره می شود می توانیم با ریمپ تاخیر دریچه گاز را بهتر کرده و معکوس های خودرو را نیز سریعتر از قبل کنیم.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رفع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه حرکت

۶- شتاب گیری ثانویه بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبود عملکرد گیربکس و هماهنگی بهتر با موتور (آپدیت گیربک

۱۰- افزایش شتاب صفرتا صد در حدود یک الی دو ثانیه

۱۱- رفع مکث گیربگس در حین حرکت به عقب

۱۲- کاهش قابل توجه دل زدن د حین حرکت ثابت با کروزکنترل

۱۳- رفع صدای ناک (مناسب شهرستانهایی که از بنزین یورو۴ برخوردار نیستند





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: