ریمپ خودرو تندر 90
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو تندر 90 و دلایل انجام این فرایند را خواهیم گفت. برای انجام این فرایند به هر جایی اطمینان نکنید.. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در خصوص ریمپ خودرو های مسابقه ای و شهری و خارجی توانسته است افتخارات زیادی در این خصوص کسب نماید.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دلایل ریمپ کردن خودرو تندر 90؟؟

در حقیقت علم ریمپ خودرو، علم گرفتن خروجی و توان بیشتر از موتور بوسیله کالیبراسیون اپتیممoptimum calibration ایسیو می باشد که تخصص دکتر ریمپ می باشد در این روش بدون افزایش مصرف سوخت راندمان موتور بهینه می شود.

موتور خودروهای مونتاژی رنو در ایران K4M است که ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در بخش گیربکس، نسخه اتوماتیک هم مانند مدل های AT تندر۹۰ و تندرپلاس با کد فنی DP2 که شباهت فنی زیادی به AL4 هم دارد، عرضه گشته و دارای چهار دنده است. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده های لغزنده و برفی هم در این گیربکس وجود دارد اما از حالت S یا اسپرت خبری نیست.

اما در نسخه دنده ای از سال ۹۶ اوضاع کمی فرق کرده تا پیش از این تندر فقط با گیربکس JH3 عرضه می گشت که یکی از ایرادات بارز آن، خرابی گردگیر پلوس و نشتی روغن گیربکس بود که در صورت عدم رسیدگی منجر به آسیب دیدگی شدید گیربکس می­شد، اما از سال ۹۶ خریداران می توانستند جعبه دنده بهبودیافته (مشهور به مدل JHQ) را سفارش بدهند. تفاوت این تغییر را افرادی متوجه می شوند که قبلا سوار خودروهایی چون تندر۹۰ و ساندرو دنده ای شده اند و حال واکنش این گیربکس را به شکلی دیگر احساس می کنند که نسبت به گیربکس قبلی عملکردی دقیقتر و سریعتر دارد به عبارتی گویی کوئیک شیفتر به آن اضافه شده است.

خلاصه مزایای ریمپ  :

افزایش توان موتور تا ۷ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور

افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو

رفع تاخیر پدال گاز

رفع  کُندی گیربکس نسبت به درخواستهای راننده

حذف کات آف( درمدلهای دنده ای)

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر بصورت تضمینی

کاهش دمای آب (درصورت نیاز مشتری، البته این خودرو اساساً احتیاجی به کم کردن دمای آب ندارد)

افزایش بُرد خودرو در حالت CNG





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: