ریمپ تیبا2
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از خودرو تیبا و تیبا 2 خواهیم گفت که با ریمپ ایسیو چه تغییراتی خواهد کرد. و معایب این خودرو اعم از کشش و شتاب کم وناک خودرو و مصرف زیاد بنزین است که همه این معایب از بین میرود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با خودرو تیبا و مزایای ریمپ این خودرو بیشتر آشنا شوید.

ریمپ خودرو تیبا و تیبا 2

تغییرات جداول سوخت و جرقه در تیبا و تیبا۲ با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور خودرو تیبا قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو  تیبا مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ریمپ بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز خودرو تیبا به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

A– در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B– همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تیبا۲ تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

مرحله ۳ (ریمپ خودرو بر روی موتور با لوازم افترمارکت  و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز تیبا و تیبا۲ به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

a – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

b- افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

c-  معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع نموده.

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

حذف و تغییر محدوده کاتاف

رفع مشکل استارت سرد

تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: