ریمپ برلیانس
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد داریم به سوالات پر تکرار مشتریان بپردازیم. این سوالات مانند این است که چرا خود کمپانی سازنده خودرو را ریمپ نمیکند. و در ادامه از ریمپ برلیانس خواهیم گفت که بعد از این فرایند چه تغییراتی خواهد کرد. با تیم تخصصی دکتر ریمپ همراه باشید.

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت پارس خودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

همیشه یادتون باشه کارخانه بهترین حالت برای استاندراد های سخت گیرانه محیط زیست رو برای تولید انبوه در نظر میگیره نه کارکرد موتور

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو

خطای سنسور اکسیژن و فرسودگی کاتالیست

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ خودرو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در برلیانس میباشد .

خطای سنسور اکسیژن دوم به سه علت رخ میدهد

۱- خرابی خود سنسور اکسیژن دوم

۲_ فرسودگی کاتالیست

۳_حذف کاتالیست توسط مشتری

کار سنسور اکسیژن دوم بررسی کارکرد و صحت عملکرد کاتالیست است به زبان ساده تر سنسور اکسیژن اول یا بالا نسبت سوخت به هوا AFR رو به ایسیو گزارش میده و سنسور اکسیژن دوم یا سنسور پایین کارش اینه که ببینه کاتالیست خودرو سالمه و آلایندگی رو کنترل می‌کنه یا خیر.

خالی کردن کاتالیست برلیانس

بعضی از دوستان و مشتریان وقتی به ما مراجعه میکنن متوجه میشیم که برای رسیدن به قدرت موتور بیشتر و اصطلا باز شدن نفس خودرو اقدام به حذف و حالی کردن کاتالیست میکنن که بعد از این کار چراغ چک روشن میشه و دیگه خاموش نمیشه تا شما کاتالیست رو مجدد نصب کنید.یا به علت از بین رفت عمر کاتالیست چراغ چک روشن شده و مشتری مجبور هست که هزینه گزافی برای نصب کاتالیست پرداخت کنند.ما در شرکت دکتر ریمپ با بازنگری جداول مربوط به سنسور اکسیژن دوم میتوانیم خطای مربوط به این سنسور رو به صورت کاملا نرم افزاری از ایسیو حذف کنیم و دیگر مشکل سنسور اکسیژن دوم و کاتالیست نداشته باشید.

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه ، با اندکی هزینه ریمپ خودرو برلیانس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید.

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری برلیانس شما رو  دو سال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که:

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

ریمپ ایسیو  به همراه ضمانت دو ساله دکتر ریمپ

 

 





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: