ریمپ خودرو هایما
نوشته شده توسط : nima

خودرو هایما هم مانند خودرو های دیگر از معایب و مزایایی بر خوردار است که در ادامه این خودرو به طور کامل معرفی خواهیم کرد. این خودرو از پتانسیل بالایی برای ریمپ برخوردار می باشد. در مقالات قبل ریمپ خودرو را توضیح داده ایم و گفته ایم این فرایند چه مزایا و چه معایبی برای خودرو را دارد. با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

معرفی خودروی Haima S7

هایما S7 در سال ۹۴ با موتور ۲۰۰۰  تنفس طبیعی، توسط ایران خودرو عرضه شد. مهمترین ایراد این خودرو تنبلی و قدرت پایین موتور نسبت به وزن آن است. صفر تا صد هایما با ارفاق ۱۷ ثانیه بود! ایران خودرو برای رفع این ضعف در سال ۹۶ اقدام به عرضه هایما با موتور ۱۸۰۰ توربو نمود. با توان ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور.

نکات مثبت هایما اس ۷ : دوربین ۳۶۰ درجه دنده عقب، فرمان برقی ، کروز کنترل فابریک و سیستمهای الکترونیکی   TCS و HAS ، صندلی راننده برقی، سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک از نکات مثبت این خودرو می باشد.

نکات منفی هایما اس ۷ : حساسیت موتور به بنزین بی کیفیت، ناک زدن و مصرف بالای سوخت از جمله ایرادات مدل توربو به حساب می آید. عدم تامین به موقع قطعات مورد نیاز توسط نمایندگی ها به ویژه در شهرستانها، جزو گلایه همیشگی دارندگان به حساب می آید.

مزایای ریمپ خودرو هایما اس ۷ چیست؟

رفع ضعف کشش و توان در شروع حرکت (مدل ۲۰۰۰

یکی از ایرادات بارز مدل ۲۰۰۰ شروع حرکت کند و سنگین آن می باشد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear وجود دارد. به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان گشتاور اولیه را  در ابتدای حرکت افزایش داده و خودرو در سراشیبی بهتر حرکت کند.همچنین کشش خودرو در سرعتهای بالا هم بهبود می یابد.

این خودرو با دو موتور عرضه شده:

موتور اتمسفر  2000cc با کد HM484Q با ایسیو بوش ام ای ۷ Bosch ME7

مدل توربو شارژ به حجم ۱۸۰۰cc  با کد HM484Q-T با ایسیو بوش Bosch ME 17

 ریمپ این دو نوع ایسیو کاملاً با هم متفاوت است. بر این اساس باید با در نظر گرفتن نسبت تراکم این دو موتور، موازنه ای بین جداول آوانس ، گشتاور و سوخت برقرار شود. تا خودرو در در حین دورگیری دچار حالت دل زدن نشود، به عبارتی در هر حالتی از یک شتابگیری یکنواخت برخوردار باشد. در ریمپ ایسیو موتورهای توربو می بایست حتماً جداول مخصوص توربوشارژ نیز بازنگری و بار توربو در دورهای مختلف بصورت یکسان تقسیم شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: