ریمپ جیلی
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله از ریمپ خودرو جیلی و مزایا و معایب این جیلی و پیشرانه تولید شده بر روی این خودرو را خواهیم گفت. همانطور که میدانید خودرو های چینی وارد شده به ایران از معایبی بر خوردار است که تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با مهارت در این کار معایب این خودرو را رفع کرده و خودرو را با بهترین راندمان تنظیم میکند. با ما همراه باشید.

جیلی را باید موفق‌ترین خودروی چینی در رده سدان‌های متوسط شهری بدانیم. این خودرو توانسته در سال‌های پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان چینی و ۲۱‌امین سدان پرفروش بین تمامی سدان‌های این بازار را (با فروش ۱۶۵۲۳۹ دستگاه در سال ۲۰۱۴) بدست آورد. در ایران نیز این خودرو در دو مدل هاچ‌بک و سدان از سال ۹۱ باگیربکس دستی و از سال ۹۳ با گیربکس خودکار توسط جیلران‌موتور (زیرمجموعه آسان موتور) عرضه شد و از اولین روزهای ورودش توانست با توجه به امکانات، چهره و قیمت مناسبی که داشت، فروش خود را تضمین کند.

در این خودرو کمتر از حجم اغواگرانه استفاده شده و طراحان تلاش کرده¬اند تا در عین سادگی به زیبایی نسبی نیز برسند. اگر چه در قدیم طراحی خودروهای چینی کپی خودروهای مشهور جهان بود و البته هنوز هم هست ولی این روزها، آن ها نیز به طراحی خودرو دست زده اند و باید گفت که پیشرفت چشمگیری نیز داشته اند، اما رگه هایی از همان رویه قبلی را می توان در طراحی عقب جیلی دید که با یک نگاه ما را به یاد مرسدس بنز کلاس S می اندازد یا ارم خودرو که شباهت غیرقابل انکاری به آرم کادیلاک دارد.

طراحی جیلی ساده و در عین حال شکیل است و برای افراد میانسال و مسن تر مناسب تر می باشد. استفاده از رینگ های کرومی محافظه¬کارانه تاحدی توانسته چهره خودرو را جوانپسندانه کند.

داخل این خودرو طراحی سنتی‌تری داشته ، صندلی‌های جلو خلبانی بوده و صندلی‌های عقب نیمکتی دونفره می‌باشد. لیکن در مواقع لزوم، می‌توان به صورت سه نفره نیز بر روی آن نشست. کابین جلوی خودرو به طور کامل بژرنگ بوده و داشبورد و بالای درب‌ها خاکستری می‌باشند که ترکیب رنگ زیبایی را به وجود آورده است. همچنین داخل خودرو با ترکیب رنگ مشکی و خاکستری هم موجود است. طراحی داخلی کنونی این خودرو شباهتی به محصولات ام‌جی را داراست.

در ریمپ ایسیو جیلی دستی دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم.

 

بخش فنی

دو نوع موتور برای خودروی امگرند۷ موجود است. سطح پایه آن دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی به کد ۴g13 l4 با گیربکس غیراتوماتیک که دارای ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ واحد گشتاور می‌باشد. نوع دوم موتورهای انتخابی این خودرو ۱۸۰۰ سی‌سی به کد ۴g18 L4 که دارای توانی به میزان ۱۳۶ اسب بخار در ۶۲۰۰دور بر دقیقه و گشتاور ۱۷۲نیوتن¬متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را ارائه می¬دهد که با یک گیربکس دستی و اتوماتیک CVT همراه شده است. موتور ۱۸۰۰ سی‌سی شتاب صفر تا صدی برابر ۱۴ ثانیه دارد که حداکثر به سرعت ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل CVT این خودرو نیز شتابی در همین حدود را ارائه می¬دهد. و بیشینه سرعت آن حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. از سال ۲۰۱۴ یک موتور ۱۳۰۰ توربوشارژ نیز به لیست موتورهای قابل عرضه برای این خودرو اضافه شده است ولی تمام مدلهای عرضه شده در ایران (سدان و هاچ بک) از همان موتور ۱۸۰۰ سی سی مذکور بهره میبرند.

چرا ریمپ؟

پیشرانه جیلی بسیار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بوده و این موضوع برای یک خودروی دستی با پدال سیمی طبیعی به نظر می‌رسد. اگرچه هنگامیکه با آن رانندگی می کنید از مشخصات روی کاغذ توقع عکس العمل بالاتری را دارید اما با فشار بیشتر بر موتور و پدال گاز به این مهم دست نمی یابید چراکه همانند سایر خودروهای وارداتی چینی به ایران، برنامه کامپیوتر (ایسیو) این خودرو برای شرایط آب و هوایی و سوخت مورد استفاده در ایران کاستومایز نشده و بدیهی است که نهایت با فرار چندین اسب بخار مواجه می شوید. مدل دستی عملکرد قابل قبولی دارد و دنده‌ها به راحتی و به خوبی تعویض می‌شوند، حس تعویض دنده در این خودرو شبیه هموطن دیگرش یعنی خودروی MVM 530 می باشد. شاید باید گفت که جیلی به عنوان یک خودروی دستی کاملاً راضی کننده بوده و از مقایسه نمونه های کارکرد بالا متوجه می شوید که از استهلاک پایینی برخوردار است، اما حقیقت امر اینجاست که خودرویی با این حجم موتور و اصالت موتوری متعلق به میتسوبیشی چرا انقدر رفتارش در عمل با روی کاغذ متفاوت است؟ اینجاست که دکتر ریمپ یک تیونینگ موفق شده است با برنامه-ریزی مجدد ایسیو این خودرو از این مجموعه مستعد نهایت راندمان را بگیرند.





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: