نوشته شده توسط : nima

آیا از مصرف بالا سوخت خودرو خود خسته شده اید یا خودرو شما توان و کشش خوبی مخصوصا در سر بالایی ها دارد کلید این مشکلات شما در دست دکتر ریمپ است. ما با فرایند برنامه نویسی ایسیو خودرو شما ریمپ کرده و تمامی این مشکلات را رفع میکنیم این کار در شرکت تخصصی دکتر ریمپ با 2 سال ضمانت کتبی انجام میشود.

ریمپ ایسیو چگونه کار می کند؟

مپ اصلی ایسیو به وسیله دستگاهی از روی سخت افزار خوانده می شود و تغییرات مورد نیاز به صورت نرم افزاری بر روی آن انجام می شود سپس دوباره روی ایسیو بارگذاری می شود. ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو است که مورد بازنگری قرار گرفته اند.

ریمپ چه تاثیری بر روی خودرو دارد؟

با تغییر مپ موتور و ریمپ خودرو، توان وگشتاور خروجی بیشتری می توان از موتور گرفت و در بعضی مواقع کاهش مصرف سوخت را می توان اعمال کرد.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ایسیو امکان پذیر است. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، در کشور ما سازنده تمامی خودرو ها را یکسان کالیبره می کند و به علت تنوع آب و هوایی و تنوع کیفیت سوخت می توان ریمپ متناسب با آن آب و هوا و سوخت را انجام داد تا هم افزایش قدرت داشته باشیم هم خودرو در شرایط بهتری کار کند.

در حال حاضر ریمپ بیشتر برای از بین بردن مشکلات خودروها، بخصوص خودرو های چینی که با شرایط بنزین ایران به شدت مشکل دارند استفاده می شود.

چرا کمپانی های خودروسازی ریمپ خودرو انجام نمی دهند؟

 

خودروسازها ملزم به رعایت استانداردهایی مانند آلایندگی و مصرف سوخت هستند. همچنین خودروسازها، تمامی خودروها را با شرایط یکسان به صورت انبوه می سازند بدون این که شرایط آب و هوایی مختلف را در نظر بگیرند. معمولا سخت ترین شرایطی که خودرو می تواند در آن قرار بگیرد، به عنوان استاندارد، روی تمامی خودروها اعمال می شود. بنابراین اگر افراد خودرو را با بنزین کیفیت پایین سوخت گیری کنند، ایسیو باید طوری برنامه ریزی شده باشد که به موتور آسیبی وارد نشود.

کمپانی، خودرو را طوری برنامه ریزی می کند که آوانس جرقه زنی در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد و افزایش دمای احتراق دچار ناک نشود، همچنین خودرو باید در دمای منفی ۲۰ درجه هم به درستی کار کند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ خودرو تندر ال90 با تغییرات بسیار خوبی همراه است که دارنندگان این خودرو با انجام این فرایند بسیار متعجب شده و تمامی مشکلات خودرو اعم از کشش و توان خودرو رفع کپ دریچه گاز و رفع کپ پدال گاز و مواردی دیگر رفع شده است. انجام ریمپ در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ با 2 سال ضمانت کتبی همراه است. خودرو خود را به ما بسپارید.

ریمپ ECU تندر ۹۰ | ریمپ ایسیو ال ۹۰ | افزایش توان موتور و کاهش مصرف سوخت ال ۹۰

ریمپ خودرو تندر ۹۰ : تندر ۹۰ و یا ال ۹۰ خودرویی است که در بازار ایران به خوبی جا افتاده است و دلیل این جا افتادن امکانات مناسب و موتور قوی و مناسب این خودرو برای آب و هوای ایران و جاده های ایران است . این خودرو که دارای موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندری است در دو مدل اتومات و دستی عرضه گریده است .

ولی با همه ی مزایایی که این خودرو دارد ولی دارای یکسری محدودیت هایی است ( همانند تمامی خودروها ) که این محدودیت ها برای بسیاری از علاقمندان این خودرو مطلوب نیست . با استفاده از ریمپ ECU تندر ۹۰ ، برخی از این محدودیت ها برداشته می شود و لذت رانندگی دو چندان با خودرو ال ۹۰ خود را تجربه خواهید کرد !

و اما سوال اصلی این است که اصولا ریمپ ECU چیست ؟

ریمپ ایسیو فرآیندی نرم افزاری است که توسط متخصص ECU بر روی ایسیو خودروی شما صورت می پذیرد تا امکاناتی نظیر افزایش شتاب اولیه و ثانویه ، افزایش توان موتور ، کاهش مصرف سوخت ، حذف تاخیر پدال گاز و … بر روی خودرو شما ایجاد شود .

دلیل این محدودیت ها چیست ؟

چون خودرو ها برای آب و هوا و شرایط جغرافیایی مختلف تولید می شود ( و همچنین برخی مقررات مرتبط با تولید خودرو در کشورها ) این محدودیت ها بر روی خودرو اعمال می شود .



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ایسیو کامپیوتر خودرو اصلی ترین قطعه ماشین شما می باشد. اگر هر کسی که به صورت غیر حرفه ای شروع به ریمپ بر روی ایسیو کند باعث سوختن یا خرابی ایسیو خودرو شما میشود. پس قبل از انجام این فرایند حتما از مرکز ریمپ اطمینان حاصل کنید و خودرو خود را به آن بسپارید. این فرایند احتیاج به علم کافی وتخصص و تجربه می باشد. خوردو خود را با ما بیمه کنید.

ریمپ یا ریمپینگ ایسیو چیست؟

ریمپ ایسیو روشی است که در آن جداول نرم افزاری داخلی ایسیو به جهت بهبود عملکرد خودرو توسط فرد متخصص  تغییر می یابد.

 ریمپ یا ریمپینگ ای سی یو چگونه انجام میشود؟

ریمپ ایسیو توسط تجهیزات خاص نرم افزاری و سخت افزاری توسط فرد متخصص انجام میپذیرد.

ریمپ ایسیو توسط چه کسانی باید انجام شود؟

ریمپ ایسیو توسط افرادی که دانش فنی لازم در حوزه مکانیک ، سخت افزار و  نرم افزار ایسیو را دارند انجام میشود.

تفاوت ریمپ و تیونینگ چیست؟

تیونینگ صرفا تغییراتی است که برای بهبود سرعت ، شتاب و گشتاور خودرو اعمال می شود ولی ریمپینگ با هدف بهبود شرایط کارکرد خودرو ، بهینه سازی مصرف سوخت ، تنظیم درجه حرارت موتور با توجه به شرایط منطقه ای انجام میپذیرد به عبارت ساده تر تیونینگ یکی از زیر مجموعه های ریمپینگ می باشد.

آیا ریمپ برای خودرو مضر است؟

در صورتی که ریمپینگ توسط افراد نا آگاه و غیر متخصص انجام شود می تواند اثرات جبران ناپذیری برای خودرو ایجاد نماید.

آیا پس از ریمپ کردن ایسیو می توان ایسیو را مجددا به حالت اول باز گرداند؟

 

بله، در صورت نیاز میتوان مجددا جداول اصلی کارخانه را در ایسیو بارگذاری نمود.

مزایا ریمپ خودرو توسط دکتر ریمپ

• کاهش مصرف سوخت

• افزایش گشتاور تا 25 %

• تنظیم کات آف ( نقطه قطع دور موتور (

• تنظیم دمای کارکرد فن های تند و کند

• تغییر در جداول سوخت وجرقه

• افزایش بوست توربو

• تغییر جداول بوست توربو شارژ

• بازنگری و تغییر جداول مربوط به پدال گاز و دریچه گاز

• حذف سنسور اکسیژن دوم

• حذف  سنسور میل سوپاپ

حذف سنسور اکسیژن دوم

• حذف خطای سنسور میل سوپاپ

بالا بردن توان موتور تا حدود 18 اسب بخار



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد داریم به طور کامل ریمپ خودرو را توضیح دهیم.آیا دوست داریم خودرو خود را ریمپ کنید با دکتر ریمپ تماس بگیرید تا شما را کاملا با این فرایند آشنا کرده وتمامی سوالات شما را جواب دهد. دکتر ریمپ همراه و یار همیشگی شما میباشد. ما به طور کامل تظمینی خودرو شما را تیونینگ و ریمپ میکنیم.

ریمپ خودرو چیست؟

ایسیو (ECU)، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را تنظیم می کنند. این کار به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار انجام می شود.

در ایسیو هر خودرو انژکتوری برنامه نرم افزاری وجود دارد که تمام کنترل های موتور بر اساس این برنامه انجام می گیرد. در علم مهندسی خودرو به این برنامه اصطلاحا مپ (Map) گفته می شود. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد.

ریمپ ایسیو (Remap ECU) به معنی بازنگری، تنظیم و کالیبره مجدد برنامه ایسیو متناسب با شرایط و نیاز های مختلف گفته می شود. ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند.

مروری بر تاریخچه ریمپ خودرو در ایران

در جهان همزمان با بوجود آمدن سیستم انژکتوری علم ریمپ نیز بوجود آمد. کمپانی های سازنده ایسیو هنگامی که یک سیستم مدیریت موتور را می ساختند نیاز داشتند که بتوانند یک سخت افزار ساخته شده را روی انواع موتور ها قرار دهند.

این نیاز باعث شد که آن سخت افزار را با تغییرات نرم افزاری برای انواع موتور ها آماده سازی کنند. این کار پایه علم ریمپ شد.سپس در شرکت های تیونینگ به منظور افزایش توان از آن استفاده شد.

ریمپ ماشین علمی با قدمت یک دهه در ایران

در اوایل دهه هشتاد که خودروی ۲۰۶ به بازار ایران عرضه شد . نظر بسیاری از تیونر های ایران را به خود جلب کرد. و برخی از آن ها توانستند با خرید برنامه های ریمپ شده از کشور های مختلف این خودرو را ریمپ کنند. اما این برنامه ها کارایی صحیحی نداشته و صرفا کمی خودرو را بهینه می کردند و با شرایط آب و هوا و بنزین ایران سازگار نبودند. با پیشرفته تر شدن دستگاه ها این توانایی در ایران شکل گرفت که بتوان انواع خودرو را به صورت دقیق برای شرایط ایران ریمپ کرد.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا میدانید فرایند ریمپ چگونه انجام میشود در این مقاله شما را بیشتر آشنا خواهیم کرد و خواهیم گفت که ریمپ ایسیو با چه روشی و با چه دستگاهی انجام میشود. ریمپ با دیاگ زدن کاملا فرق دارد و باید حتما متخصص این کار را انجام دهد که با تجربه بوده و علم کافی نسبت به این فرایند را داشته باشد. خودرو خود را با دکتر ریمپ بیمه کنید.

روش ریمپ

ریمپ ‏در گذشته عمدتا بر روی وسایل نقلیه توربو که واحد مدرن کنترل الکترونیکی موتور ایسیو داشتند انجام می شد اما امروزه این کار از طریق ‏وصل ‏کردن ابزارهای تخصصی به پورت دیاگ خودرو که آن را تحت‎ ‎عنوان پورتOBD ‎‏ نیز می شناسیم با سهولت امکان پذیر است.‏‎‎ (On- board ‎Diagnositics)‎‎‏در واقع در تمام خودروهایی که دارای سیستم الکترونیکی کنترل موتور یا ایسیو هستند امکان ریمپ وجود دارد، اما با ‏پدیدار شدن پورت ‏‏OBD‏، صنعت ریمپ یا ریمپینگ خودرو به طرز چشم گیری دچار تحول و پیشرفت شد.‏ در واقع از پورت ‏OBD‏ به عنوان رنسانسی در حوزه ریمپ ایسیو خودرو یاد میشود

با وصل کردن دستگاه های خاص به طور مثال دستگاه های پروگرامر ‏‎(Programmer)‎‏ به پورت OBD کار امکان خواندن نرم افزار اصلی کارخانه، ویرایش و اعمال ‏تغییرات مورد نظر بر روی اطلاعات ایسیو که در بخش هایی تحت ‏عنوان جداول (Maps) ذخیره شده اند وجود دارد. ابزارهای مختلفی برای خواندن نوع ‏خاصی از فایل ها یا ‏Firmware‏ کارخانه موجود در ایسیو وجود ‏دارد

پارامترهای فایل ها یا اطلاعات پیشفرض کارخانه مانند تزریق سوخت، فشار بوست، فشار ریل سوخت، فشار پمپ سوخت و زمانبندی احتراق ‏براساس ‏محدودیت های ایمنی که توسط یک متخصص ریمپ تعیین می شود، مجددا تنظیم و کالیبره می شوند، بنابراین پتانسیل و کارایی‎ ‎‎‎(Performance) ‎‏نهفته در موتور که اکنون آزاد شده بر قابلیت اطمینان، سطح ایمنی خودرو، مصرف سوخت و انتشارات تاثیر منفی نخواهد ‏‏داشت. جداول ‏‎‎ایسیو خودرو ممکن است برای استفاده در شهر، استفاده در پیست مسابقه یا هر منظوری بنا بر درخواست مصرف کننده بهینه شوند. ‏پس ‏از انجام تنظیمات ‏‎(Adjustments)‎‏ فایل ویرایش شده با همان ابزار مورد استفاده برای خواندن اولیه به ‏ECU‏ بازگردانده می شود

نکته ای ‏که باید ‏بدان توجه داشت این است که ما در فرآیند ریمپ خودرو در ابتدا باید اطلاعات موجود در ایسیو را بخوانیم ‏‎(Read)‎‏ و سپس بعد از ‏اعمال تغییرات و چکسام گیری (Checksum) ‏آن ها را در ‏ECU‏ اعمال کنیم. ‏‎(Write)‎‏ در برخی خودروها امکان خواندن و نوشتن اطلاعات تنها با یک دستگاه وجود ندارد به طور ‏مثال میتوان ‏اطلاعات را از طریق یک دستگاه خاص از ‏ECU‏ خواند اما بعد از اعمال تغییرات روی فایل خوانده شده برای نوشتن و اعمال آن ها روی ‏ایسیو به یک ‏دستگاه دیگر نیاز داریم. برخی از دستگاه ها و تجهیزات عمل خواندن و نوشتن ‏‎(read & write)‎‏ را می توانند همزمان انجام دهند ‏اما برخی دیگر فقط عمل ‏خواندن و برخی فقط عمل نوشتن. پس از آن موتور خودرو برای چک عملکرد، سطح دود‎ (Smoke levels) ‎، و هر گونه مشکلات ‏احتمالی تست می ‏شود. صحت و موفقیت ریمپ صحیح (‏Fine-tuning)‏ با توجه به بازخورد گرفته شده مشخص می شود



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

آیا برایتان سوال پیش آمده که ریمپ خودرو باعث خرابی موتور خودرو شده ویا چه معایب و مزایای برای خودرو دارد؟ ما در این مقاله پاسخ این سوال را خواهیم داد که ریمپ برای خودرو شما ضرر دارد یا خیر؟ در ادامه این مقاله ما را همراهی کرده که جواب سوال خود را پیدا کنید. دکتر ریمپ همراه همیشگی شما.

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. ریمپ اگر توسط افراد متخصص انجام نشود باعث اسیب جدی به موتور می شود

اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود، نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود. نکته قابل توجه این است که خودرو های استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش ورود هوا و … اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجر به ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور و آب شدن یا  آسیب به سوپاپ ها را نیز در پی دارد

افزایش آوانس جرقه باید بر اساس طراحی موتور انجام شود. به این دلیل که موتورهای جدید محفظه احتراق توسعه یافته تری دارند و قابلیت تحمل تراکم بالاتر و اوانس جرقه بیشتر بدون ناک را دارند. نتیجه آنکه در زمان ریمپ ایسیو میزان آوانس جرقه کاملا باید بر اساس شرایط و نوع موتور انجام گردد. افراد غیر متخصص به علت عدم آگاهی و دانش آکادمیک در حوزه خودرو آوانس جرقه را به صورت کاملا غیر حرفه ای تغییر می دهند که همین امر باعث شکستن پیستون، ذوب شدن آن و یاتاقان زدن خودرو می شود

 

اگر در حین انجام عملیات ریمپ خودرو  توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود

 افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ایسیو اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ می کنند تا خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ را حذف کنند. این افراد به جای حل مسئله و رفع سر منشا ایراد صورت مسئله را پاک میکنند ، حذف سنسور میل سوپاپ باعث می شود که حالت پاشش سوخت از ترتیبی به نیمه ترتیبی تغییر کند که همین امر باعث افزایش سوخت می شود ، نکته بسیار مهم اینکه در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم متغییر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف میگردد

افراد غیر حرفه ای اقدام به افزایش کاتاف موتور هم زمان با ریمپ خودرو میکنند که امر بین تیونر ها امری رایج است اما افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی امری بسیار غیر حرفه ای بوده که نه تنها منجر به افزایش قدرت موتور نمی شود بلکه باعث افت توان موتور و آسیب جدی به قطعات میگردد. نکته مهم این است که افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو زمانی مجاز می باشد که راندمان حجمی موتور با لوازمی مانند هدرز، میل سوپاپ، کیت مکش و … افزایش یافته باشد



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ بر روی خودرو شما چه تغییراتی ایجاد کرده و خودرو شما پتانسیل ریمپ خودرو را دارد یا خیر؟ آیا اگر ریمپ کنم باعث کاهش مصرف سوخت خودرو من میشود. آیا باعث بهبود کشش و توان خوردو من میشود. در ادامه این مقاله جواب تمامی این سوالات را خواهیم داد و شما را با فرایند ریمپ بیشتر آشنا خواهیم کرد. دکتر ریمپ همراه همیشگی شما.

ریمپ کردن خودروها

ریمپ خودرو بازنگری، تنظیم و پروگرمینگ مجدد و بهینه کامپیوتر یا ایسیو ‏‎(ECU)‎‏ خودرو برای افزایش توان‎(Hp) ‎‏ و ‏بهبود پاسخگویی ‏‎(Feedback)‎‏ موتور ‏خودرو است که با تطابق دادن کامل خودرو با پارامترهای محیطی اطراف آن مانند آب و هوا، شرایط ‏جغرافیایی (فشار و دمای هوا، ارتفاع از سطح ‏دریا و …) و کیفیت و نوع سوخت و …حاصل میشود و همزمان ایرادات اساسی خودرو مانند تاخیر ‏دریچه گاز ، کپ، ناک، دمای موتور بالا و … با ‏برنامه نویسی اصولی رفع می شود.‏

به طور مثال در خودرو H30 CROSS  اچ سی کراس که موتور آن TU5 و ایسیو بوش ME 7.4.4 یورو ۴ می باشد، این خودرو زمانی که با بنزین ایران کار می کند دارای ناک یا احتراق پیش رس می باشد که دلیل این امر استفاده از بنزین یورو ۲ در خودرو یورو ۴ می باشد. همین ناک علاوه بر افت راندمان باعث کاهش عمر موتور می شود. ایراد ناک را به راحتی میتوان با ریمپ ایسیو کاملا برطرف نمود که این کار علاوه بر بهبود کشش و شتاب، عمر موتور نیز افزایش می یابد.

یا در همین خودرو دمای بالا آب علاوه بر کاهش عمر مفید قطعات باعث بالا رفتن دمای خنک کن گیربکس اتوماتیک می شود. بالارفتن دمای گیربکس علاوه بر آسیب به خود گیربکس منجر به ضربه زدن یا تقه های گیربکس می شود. با کاهش دمای خنک کن از طریق ریمپ ایسیو تمامی مشکلات حل شده و عمر خودرو افزایش می یابد

 

در خصوص مزیت هایی که ریمپ ماشین دارد باید بگوییم که این کار نکات مثبت زیادی دارد ولی خب در اینجا قصد نداریم همه آن ها را بیان نماییم و می خواهیم تنها برخی از ویژگی های مثبت این عمل را که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند را متذکر شویم

تصحیح در عملکرد

افزایش شتاب قدرت و سرعت نهایی خودرو

بهبود و از بین بردن ۱۰۰ % کپ کردگی و تنبلی اول حرکت خودرو مخصوصا در خودرو ها با دریچه گازبرقی که بیشتر با این مشکل مواجه هستند

روان شدن سریع دور گیری و بهبود عملکرد موتور خودرو

تغییر در کات آف یا همان تغییر در ار ام پی لیمیت ( Rpm Limit )

تغییر ( افزایش یا کاهش ) محدودیت سرعت نهایی یا همان اسپید لیمیت Speed Limit در خودرو

کاهش مصرف سوخت و افزایش نسبی شتاب خودروو کاهش میزان آلایندگی هوای خودرو (بسته به نوع ریمپ

افزایش قدرت موتور



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله شما خوانندگان محترم را با ریمپ خودرو و ایسیو خودرو بیشتر آشنا خواهیم کرد که چه کاربردی دارد و چه استفاده از ریمپ میتوان کرد. ریمپ خودرو باعث تقویت خودرو میشود اما چگونه؟ ریمپ باعث از بین رفتن تاخیر پدال گاز میشود اما چگونه؟ ریمپ باعث کم مصرف شدن سوخت ماشین میشود اما چگونه؟

وقتی که پای خود را روی پدال گازفشار می دهید واحد کنترل پیشرانه خودرو یا ECU تصمیم می گیرد که چه مقدار سوخت و هوا را ترکیب کرده و برای انجام فرایند احتراق به داخل موتور خودرو بفرستد و چه مقدار نیرو و گشتاور تولید کند ما در این مقاله عمل ریمپ کردن ( Remapping ) یا تنظیم دوباره نقشه عمل کرد ECU را برای شما توضیح میدهیم و می گویم این کار چه مزایایی و معایبی را همراه دارد و چگونه انجام میشود پس با مطلب ریمپ ایسیو چیست ونحوه انجام ، مزیای و معایب آن همراه باشید

امروزه تقریبا تمام وسایل نقلیه مدرن دارای ‏ ECU یا همان‏ مرکز کنترل الکترونیکی موتور هستند، که عمدتا توسط کمپانی های بوش یا دلفی تامین می شود که دارای کلاس خاصی از نرم افزار دائمی است که سطح دسترسی پایه برای کنترل پارامترهای مختلف قطعات سخت افزاری ‏‎ که موتور توسط آن ها کار می کند را برای ایسیو فراهم می آورد

ایسیو خودرو

این ‏پارامترها شامل دستیابی ‏به تعادل مناسب بین مصرف سوخت، قدرت، گشتاور، انتشار سوخت، قابلیت اطمینان و فواصل معقول بین سرویس های ‏خودرویی می باشد. بسیاری از تولید کنندگان یک موتور واحد را تولید می کنند و از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند ‏که به عنوان ‏نقشه ‏‎(Maps)‎‏ ‏‎شناخته می شوند تا بتوانند سطوح مختلفی از قدرت را در وسایل نقلیه مختلف با استفاده از همان موتوری که اساسا ‏مشابه ‏است تولید کنند . ‏بسیاری از این نرم افزارهای پیشفرض کارخانه قادر به بهره برداری کامل از پتانسیل موتور ‏نیستند، و به همین ‏ترتیب کاربر نهایی با موتوری روبرو است که برای استفاده در محیط اطراف آن کاملا تنظیم و کالیبره نیست. به این پدیده ‏‏Under-tuned‏ می گوییم.

این به تیونرها و همچنین مصرف کنندگان فرصتی برای استفاده از پتانسیل بیشتری که در موتور خودرو نهفته است را ‏می دهد.‏با ‏برنامه نویسی و کالیبر  ECU مجدد و بهینه این مپ ها ‏‎( Maps )‎‏ یا جداول میتوان در عین امنیت، حداکثر کارایی برای موتور خودرو و سازگاری با ‏متغیرهای محیطی اطراف آن ‏مانند دما و فشار هوا، ارتفاع از سطح دریا، نوع و کیفیت سوخت و … را ایجاد کرد.‏

دکتر ریمپ ارائه دهنده انواع ریمپ خودرو های خارجی ایرانی و مسابقه ای میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

برای انجام دادن ریمپ از آن مرکز مطمئن شده و خودرو خود را به آنها بسپارید. دکتر ریمپ تخصصی ترین مرکز تیونینگ خودرو و ریمپ است که با ضمانت کتبی 2 ساله خودرو شما را ریمپ شده و بعد از ریمپ توسط خود مشتری تست شده و بعد از رضایت کامل مشتری وجه دریافت میشود. با ما در این مقاله همراه باشد.

بعد از ریمپ کردن ، خودرو چه تغییراتی می کند ؟

خدمات ریمپ ecu – ریمپ ای سی یو کمری در دکتر ریمپ شرح ذیل می باشد :

حذف کاتاف تویوتا کمری : دور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ است که برای کمری تا حدود ۶۵۰۰ – ۷۰۰۰ بالا می آید . با ریمپ این محدودیت تا هر مقدار که شما بخواهید برداشته می شود .

افزایش شتاب toyota camry : با ریمپ ای سی یو می توان شتاب اولیه را افزایش داد ( در واقع مقدار زمان رسیدن سرعت خودرو از ۰ تا ۱۰۰ را کاهش داد که برای تویوتا کمری به طور معمول بین ۸٫۹ تا ۹٫۶ ثانیه ) مدلهای مختلف ) می باشد .

حذف سنسور دوم اکسیژن کمری : خودروی کمری دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ می باشد . این استاندارد به دلیل مشکلاتی که در بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت ایران مشکلاتی را برای سنسور دوم اکسیژن از جمله خرابی بالا و هزینه تعمیر و تعویض زیاد به همراه دارد . در نتیجه با ریمپ خودرو این سنسور نیز حذف می شود .

حذف سنسور میل سوپاپ کمری : این سنسور نیز خرابی زیادی دارد و در صورت درخواست شما قابل حذف است .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : به هنگام فشار بر روی پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که این تاخیر نیز به واسطه ریمپ ایسیو  قابل رفع می باشد .

 

تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب تویوتا کمری ) : این آپشن نیز برای مناطق گرم بسیار توصیه می شود زیرا فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به فعالیت خواهد کرد ( دور تند و دور کند ) در نتیجه دمای موتور نیز کاهش می یابد .

افزایش توان موتور تویوتا کمری : برای افزایش توان و گشتاور موتور کمری باید موتور خودرو نیز تقویت شود  در غیر اینصورت کار غیر اصولی و به موتور آسیب می زند

کاهش مصرف سوخت تویوتا کمری : این آپشن نیز بازده موتور را در حالت معمول کاهش می دهد ( بیشتر برای گرفتن معاینه فنی مناسب است



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از خودرو ریچ تولید شده کمپانی دانگ فنگ خواهیم گفت که چه مزایا و معایبی دارد. آیا این خودرو قدرت ریمپ و تغییرات ایچاد شده در ریمپ را دارد؟ آیا باریمپ این خودرو باعث ایجاد کشش و توان بیشتر خواهد شد. در ادامه این مقاله از فرایند ریمپ ماشین خواهیم گفت که حتی برای خودرو ضرر دارد یا خیر. در ادامه این مقاله با ما همرا باشید.

آشنایی با خودروی ریچ

خودروی ریچ Rich Pickup محصولی از شرکت دانگ فنگ می باشد. این خودرو از سال ۹۳ کم کم جایگزین نیسان پیکاپ پارس خودرو شد.  خودروی ریچ با ایسیو چینی دلفی MT22U عرضه شده است. متاسفانه این ECU با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین مورد استفاده کالیبره نشده است. به همین دلیل شاهد مشکلاتی هستیم که در ادامه ذکر خواهد شد.

از ایرادات اصلی پیکاپ ریچ مصرف بالای سوخت آن است.  همچنین توان ریچ نسبت به نیسان پیکاپ ضعیف تر است. هویت اصلی این خودرو از دانگ فنگ موتورز چین نشات می گیرد که به عنوان شریک تجاری نیسان به حساب می آید.

در خودروی ریچ، کیفیت قطعات بسیار پایین بوده. نمایندگی ریچ، سرویس دهی مناسبی برای گلایه های دارندگان خودروی ریچ ارائه نمی دهد.

ابهام در طراحی موتور ریچ توسط نیسان

 دانگ فنگ ریچ بر اساس پلتفرم آلفا نیسان پیکاپ D22 طراحی شده و از لحاظ طراحی داخلی و خارجی نیز از همان خودرو الگو گرفته است. گفته می شود در موتور ZG24 از تکنولوژی نیسان استفاده شده. اما متاسفانه شاهد هستیم که این موتور نسبت به موتور اصلی نیسان پیکاپ با کد KA24DE حدود ۲۵ اسب بخار ضعیف تر است.  جای سوال است که چرا نیسان باید ده سال بعد از ارائه یک موتور ۱۶۰ اسب بخاری، موتوری ۱۳۵ اسبی را برای دانگ فنگ طراحی کرده باشد؟!

 

ریمپ  خودرو چیست ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری ( باز نویسی کدهای کامپیوتر یا ایسیو خودرو ) است که توسط مهندس تعمیرکار ECU بر روی خودرو اعمال می شود تا یکسری قابلیت به خودرو اضافه شود یا یکسری محدودیت برداته شود نظیر : رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف و …

ریمپ برای خودرو مفید است یا مضر ؟

بستگی به شخصی دارد که این فرآیند را بر روی ECU خودروی شما انجام میدهد . معمولا بسیاری از افراد تازه کار با استفاده از یک دامپ آماده ( فایل ریمپ ایسیو آماده ) کار ریمپ کردن را انجام می دهند که بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر شرایط خودرو است . در نتیجه خودرو آسیب می بیند . ولی ریمپر های حرفه ای این شرایط را در نظر می گیرند و به خودرو آسیبی وارد نمی شود .

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()