نوشته شده توسط : nima

رفع  خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن در 405

یکی از خدمات ربمپ برای ۴۰۵ برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز  ۴۰۵و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، دکتر ریمپ موفق شده افزایش شتاب  ۴۰۵ را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است. ۴۰۵ هایی که ایسیو بوش دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو  ۴۰۵ چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیست

خرابی کاتالیزور و تعویض آن

خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن

خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن  ۴۰۵ از ecu نرم افزاری

سنسور دوم اکسیژن چیست ؟

در بعضی از خودروها دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. که تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند. که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . همانطور که توضیح داده شد با ریمپ ۴۰۵ ، خطای ناشی از این سنسور حذف میشود

تاثیر ریمپ ایسیو روی خودرو و حذف سنسور دوم اکسیژن ۴۰۵

ریمپ خودرو سبب افزایش شتاب ۴۰۵ بوشی و افزایش گاز این ماشین ها میشود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده میشود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد، در بالا توضیحاتی درباره سنسور اکسیژن و نحوه عملکرد دکتر ریمپ روی آن آمد، امیدواریم که مقبول شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع  خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن در جک

حذف چراغ چک به دلیل خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن ، در خودرو های JAK  s5 ، jak  S7 ، jak  s3 ، jak  j5  به یک صورت انجام می شود.

یکی از خدمات ربمپ برای جک برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز  جک و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، دکتر ریمپ موفق شده افزایش شتاب jak را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است. جکهایی که ایسیو بوش دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو  jak چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیست

خرابی کاتالیزور و تعویض آن

خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن

خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن  جک از ecu  نرم افزاری

سنسور دوم اکسیژن چیست ؟

در بعضی از خودروها دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. که تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند. که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . همانطور که توضیح داده شد با ریمپ خودرو جک ، خطای ناشی از این سنسور حذف میشود

تاثیر ریمپ ایسیو روی خودرو و حذف سنسور دوم اکسیژن جک

ریمپ خودرو سبب افزایش شتاب جک بوشی و افزایش گاز این ماشین ها میشود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده میشود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد، در بالا توضیحاتی درباره سنسور اکسیژن و نحوه عملکرد دکتر ریمپ روی آن آمد، امیدواریم که مقبول شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

تاثیر ریمپ بر روی خودرو های لیفان

ریمپ ایسیو ecu برای خودروهای داخلی و خارجی از جمله خودروهای چینی باعث بهبود در وضع شتاب ، سوخت ، کوپ سر گاز و… این خودروهای می شود . خودروی لیفان x50 برای سال  2015 می باشد این خودرو در سر بالایی ها کم می آورد و حتما نیاز به ریمپ ایسیو و تقویت دارد چون وزن این خودرو زیاد است و قدرتش کم است پس باید تقویت بشود هم از لحاظ موتوری و هم از لحاظ برقی و سیستم کامپیوتری که همان ریمپ ایسیو می باشد باید این خودرو تقویت شود تا بهترین کارایی را به شما تقدیم کند . موتور این خودرو 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و برای یک خودرو در کلاس کراس قدرت آن بسیار کم است . حجم موتور این خودرو 1498 سی سی می باشد .

کاهش مصرف سوخت

با ریمپ خودرو لیفان x50 مقدار پاشش انژکتورها ، آوانس جرقه و گشتاور خودرو، اصلاح و ارتقاء یافته و  سبب می شود  افزایش قدرت حدود ۱۲% را داشته باشیم.

برای خودروی ایکس x50 موارد زیر را به صورت تضمینی میتوان انجام داد:

1 – حذف  کپ اولیه خودروی لیفان x50

2 – حذف تاخیر دریچه گاز و خوب کردن عملکرد پدال گاز خودروی لیفان x50

3 – افزایش شتاب ثانویه و در سربالایی ها

با ریمپ ایسیو خود شما میتوانید پول بیشتری ذخیره کنید و انرژی طبیعی را مثل بنزین کمتر بسوزانید .

علاوه بر مطالب گفته شده برای خودرو لیفان X50 موارد زیر را نیز می توان ارائه داد .

1. برداشتن کات آف لیفان x50

2. رفع کپ سر گاز lifan x50

3. رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو لیفان x50

4. افزایش شتاب خودرو لیفان x50

5. کاهش مصرف سوخت لیفان x50

6. افزایش گشتاور موتور خودری lifan x50

7.افزایش قدرت موتور لیفان x50

8.برنامه ریزی سنسور اول اکسیژن خودرو

9.بهینه سازی سوخت و برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن این خودرو

همچنین شما میتوانید با تقویت سیم ها و وایر ها و سوزن های انژکتور موتور خودرو خود بر قدرت موتور خود بیش از پیش بین بیافزایید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین هاوال C30 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو هاوال C30 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در هاوال C30 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ هاوال C30 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو هاوال C30 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ هاوال C30 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35                                            

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز هاوال C30

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو هاوال C30 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در هاوال C30 میکند و رفع کپ هاوال C30 با این دلیل توسط ریمپ خودرو انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ خودرو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ هاوال C30

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ ایسیو حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ هاوال C30 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین JAK s5 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو JAK s5 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در JAK s5 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ JAK s5 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو JAK s5 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ایسیو این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ JAK s5  با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35                                                                                             

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز JAK s5

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو  JAK s5 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در JAK s5 میکند و رفع کپ JAK s5 با این دلیل توسط ریمپ خودرو انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ JAK s5

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ ایسیو حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ JAK s5 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین پژو 405 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو پژو 405 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در پژو 405 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو 405 در مرکز ریمپ خودرو توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو پژو 405 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ پژو 405 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو پژو 405 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در پژو 405 میکند و رفع کپ پژو 405 با این دلیل توسط ریمپ ایسیو انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ایسیو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ پژو 405

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ پژو 405 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین jak s7 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو jak s7 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در jak S7  میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ jak s7 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو jak s7 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ خودرو این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ jak s7 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ دکتر ریمپ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز jak s7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو jak S7  میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در jak S7  میکند و رفع کپ jak S7  با این دلیل توسط ریمپ انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ایسیو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ jak S7

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ خودرو حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ jak S7  با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع کپ ماشین بایک با ایسیو بوش در مرکز ریمپ دکتر ریمپ

خودرو بایک که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در بایک میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ بایک در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو بایک با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ایسیو  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ بایک با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو بایک میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در بایک میکند و رفع کپ بایک با این دلیل توسط ریمپ خودرو  انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ بایک

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ بایک با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رفع ایرادات خودرو با ریمپ

یکی از ایرادات آزاردهنده در خودروی های امروزی بدون استثنا ایراد لرزش درجا می باشد، امروز ما در این مقاله به بررسی علل شایع لرزش درجا می پردازیم و سپس برای شما مشخص می کنیم که کدامین ایراد با ریمپ اصلاح دور درجا قابل برطرف شدن می باشد.

پس با هم به ترتیب اولویت اقدام به بررسی علتها کرده و در دسته اول، ایراداتی که رفع آنها به ریمپ خودرو ارتباطی ندارد را بیان می کنیم:

۱)خرابی دسته موتورها

دسته موتورها از قطعاتی لاستیکی هستند که وظیفه آنها تحمل  وزن موتور و جذب ارتعاشات ناشی از آن میباشد، پس در صورت خرابی یا شکستگی ، به عنوان اولین مظنون، ایجاد لرزش در موتور اتومبیل زیر سر آنها خواهد بود! پس در اولین قدم؛ نگاهی به دسته موتورها انداخته تا در صورت خرابی یا لهیدگی  تعویض شوند.

۲)دور درجا بیش از حد پایین است

باید در نظر داشت هر خودرویی بصورت مشخص وقتی موتورش گرم است، دور موتور درجا در یک محدوده مشخص قرار دارد، مثل عدد ۷۵۰ برای ۲۰۶ یا ۸۵۰ برای پراید یا پژو ؛ حال اگر به هر دلیلی خودرو نتواند این دور را حفظ کند  لرزش موتور ماشین در هنگام کار درجا، قابل احساس خواهد بود. دراین حالت، چون دور موتور کمتر از ان چیزی است که ماشین را روشن نگاه دارد و از طرفی میزان ان به حدی نیست که اتومبیل کاملا خاموش شود، موتور ماشین با لرزش روشن می ماند. در این حالت کثیفی دریچه گاز یا به هم خوردن برنامه کامپیوتر (که با ریست برطرف می شود.) می توانند از عوامل تاثیر گذار محسوب شوند.

۳)ضعف پاشش سوزن انژکتور

در خودروهای چهارسیلندر فعلی، پاشش به صورت MPFI می باشد که با ۴ سوزن انژکتور صورت می گیرد. اگر به هر دلیلی پاشش یکی از این سوزنها کمتر یا بیشتر از حد برنامه ریزی شده در ایسیو (ECU) باشد، لرزش ایجاد می شود. البته به دلیل حضور سنسور اکسیژن در سیستم های انژکتوری عموماً پاششها کنترل می شود مگر آنکه یک سوزن بیشتر از حد مشخصی بنزین بپاشد یا دچار عیوب پاشش باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

انواع ایراد سوزن انژکتور

اگر انژکتورهای اتومبیل مشکل پیدا کنند، سیستم سوخت رسانی به سیلندرها با مشکل روبرو می‌شود و عمل احتراق به درستی انجام نمیشود که سبب لرزش موتور میگردد. علاوه بر این در حین حرکت کاهش توان یا بالارفتن مصرف سوخت هم خواهیم داشت. شست و شوی انژکتورها با دستگاه اولتراسونیک، می تواند این ایراد را در مراحل اولیه  برطرف کند اما اگر مشکل برطرف نگردد؛ چاره کار تعویض سوزن انژکتور است.

چه مواردی با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن هستند؟

در صورتیکه خودروی شما هیچکدام از ایرادات بالا را ندارد اما مشکل لرزش درجا همچنان به قوت خود باقی است، احتمالا موتور خودروی شما دچار ایراد ضعف آب بندی سرسیلندر یا ضعف رینگهای تراکم شده است. در این حالت با «ریمپ اصلاح دور آرام» این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. این راه حل کاملاً قطعی بوده و برگشت پذیر نیز نخواهد بود. در این حالت بسته به شدت لرزش بین ۵۰ تا ۱۵۰ دور به مقدار دور آرام خودروی شما افزوده می گردد. در صورتیکه برای ریمپ خودروی خود به تیم دکتر ریمپ مراجعه نموده و این مشکل را نیز دارید، بدون افزایش مبلغ به رایگان این اصلاحیه در برنامه ایسیو خودروی شما لحاظ خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ریمپ و تیونینگ خودرو

امروزه برای افزایش توان خودرو و افزایش قدرت موتور  از روشی به نام تیونینگ خودرو استفاده می کنند

افرادی که اتومبیل باز هستند از این کار زیاد استقبال می کنند

علاوه بر افرادی که در ایران هستند و حاضر به انجام تیونینگ خودرو خود می باشد

افراد زیادی هم در کشورهای پیشرفته وجود دارند که به سمت تیونینگ کردن خودرو خود می روند

زیرا هم می توانند ظاهر خودرو خود را تغییر دهند و هم اجزای داخلی خودرو مانند قطعات خودرو و اضافه یا تقویت باند خودرو و موتورخودرو استفاده می کنند

البته هر چقدر اتومبیل شما از لحاظ زیبایی، ظاهری و فنی عالی باشد باز هم به تغییراتی در خودرو نیاز می شود که با وسیله های افتر مارکت و ریمپ خودرو میتوان توان خودرو را افزایش داد.

پس می توان گفت عمل تیونینگ خودرو را هر فردی که دارای خودرو است باید انجام دهد زیرا امری ضروری خواهد بود.

Tuning up یا تون آپ

عمل تون آپ یا تیون آپ که واژه ای قدیمی است که موجب کیفیت عملکرد موتور و و بهبود وضعیت احتراق می شود

به عبارتی دیگر می توان گفت تون آپ همان اسپرت کردن خودرو است که شامل شتاب ، زیبایی و سرعت خودرو می شود

یک حوزه کاملا تخصصی است و نباید خودرو خود را به افراد غیرحرفه ای و بدون تخصص برای عمل تیونینگ خودرو  و تون آپ خودرو سپرد

تیونینگ خودرو و تون آپ شامل چک کردن و تنظیم موتور، عیب یابی شمع ها، چک کردن روغن موتور، تایر و فیلتر و…  این کار با ریمپ ایسیو تفاوت دارد.

که موجب افزایش توان و قدرت خودرو و عملکرد بهتر خواهد شد

سیستم افزایش توان خودرو

برای افزایش توان خودرو یک سری عوامل وجود دارد که آن ها را برای شما خواهیم گفت

نصب هدرز:

قطعه هدرز باعث تخلیه بهتر و آسان تر گازهای خروجی از اگزوز خودرو می شود

از قطعه هدرز به جای منیفولد اگزوز استفاده می شود زیرا قطر بیشتری دارد و سطح داخلی برای خروج گازها صاف تر است

که از جنس های چدن، ضد زنگ، فولاد سنتی، تیتانیوم تولید می شوند

و از آنجا که جنس هدرزها در بازدهی آنها تاثیر گذار است از جنس ضدزنگ آن عملکرد بهتری دارد

 در هدرز برای اتصال لوله دریچه خروجی به Collector

می توان از دو اندازه لوله یعنی لوله کوتاه و لوله بلند آن استفاده کرد.

و همچنین هدرزها دارای سه نوع جنس هستند از جمله:

 1-هدرزهای کرومی

 2-هدرزهای فولادی

 3-هدرزهای با روکش سرامیکی

هدرز-افزایش توان خودرو-تیونینگ خودرو

تزریق آب:

با اسپری کردن آب در داخل منیفولد ورودی موتور، مخلوط سوخت و هوا خنک می شود

این عمل باعث می شود چگالی مخلوط بالا رود و راندمان حجمی موتور رو به بهبود پیش رود

همچنین تزریق آب به صورت غیرمستقیم علاوه بر اینکه چگالی هوا را بالا می برد و قدرت موتور را افزایش می دهد

تزریق گاز نیترواکسید:

گاز نیترواکسید وقتی وارد سیلندر می شود به دلیل گرمای زیادی که در سیلندر وجود دارد به اتم اکسیژن و نیتروژن تجزیه می شوند

که در اثر این تجزیه پیوند بین اتم ها شکسته می شود و گرما را از سیلندر می گیرد و در نتیجه دمای محفظه احتراق کم می شود

با سرعت زیادی اتم های فعال اکسیژن با یکدیگر ترکیب می شوند

با این عمل می توانیم با گاز اکسیژن تولید شده سوخت اضافی را بسوزانیم و نیروی بیشتری تولید کنیم

سیستم جرقه زنی یا  msd:

در این سیستم هرچقدر جرقه زنی با کیفیت و قدرت بیشتری انجام شود احتراق بهتری در موتور انجام می میگیرد

سیستم های ام اس دی در هر احتراق چند جرقه در یک شمع ایجاد می کنند

 اما در سیستم های استاندارد در هر احتراق یک جرقه در یک شمع ایجاد می کنند

سیستم ام اس دی قوی تر و منظم تر از سیستم استاندارد است

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()